Şimdi Ara

Çılgın fikirler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
1.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şimdi buraya yazdıklarımı gören bir çok kişi yapamazsın olmaz diyecek. Ancak bunu diyen arkadaşlardan neden de istiyorum

    http://www.minicastings.com/
    Bu sitede biraz dolaşın,
    http://www.youtube.com/user/LineyMachine#p/u
    buradan videolar izleyin.

    Ben de bu tip bir motor yapıp rc aracımın içine koymayı düşünüyorum.
    Amacım V8 bir motor yapmak. Motor boyunu 6 cm de tutmak istiyorum imkanım olursa. Motoru
    *0.4 mm paslanmaz çelik levhaları birleştirerek
    *1-2 mm çelik cubuklar kullanarak
    yapmayı planlıyorum. 2-3 gündür kafamda evirip çeviriyorum bu sistemi.

    Levha olayına açıklık getireyim. Tasarladığım motoru parçalara ayırıp, her parçayı 0.4 mm kesitler halinde solidworksden lazer kesime gönderecem.

    Sizden de yorumlarınızı duymak çok isterim. Özellikle neden yapamayacağımı düşündüğünüz noktalar önemli.


    En çok takıldığım kısım ateşleme sistemi. Buji güzel çözüm ama 8 silindir ve motor boyunu 6 cm tutmaya çalıştığım için (evet çok küçük)
    işime yarayacak buji bulamadım gibi (en küçük bulduğum 1 cm çapındaydı). Aslında bujileri pek bilmiyorum birileri anlatırsa çok sevinirim.
    Diğer çözüm elektronik bir flyback çevirici tasarlamak ama onuda silindir içine yerleştirmek ve o sıcaklıkta izolasyonunu korumak zor gibi.

    Yol haritam şu şekilde;
    -V8 e heves ettik ama belki başlangıçta 1 veya 2 silindirli birşey de tasarlanabilir.
    -Bu motordan sonra hedef saçtan bir tıkla
    -Edindiğim tecrübelerle daha sonra kalan ucağıma saçtan bir iskelet (Ek bilgi 1m^2 0.4mm paslanmaz çelik yaklaşık 3 kg'dur.)
    -En son nirvana, ama bunun küçüğü


    İşte yapmak istediğim motorun yapılmış hali. İddaaya göre dünyanın en küçük V8 i, ve benim istediğimin neredeyse 2 katı büyüklükte


    Hall sensor ile rotor pozisyonu algılamak güzel ama biraz zahmetli. Optik bir dekoder ile ateşleme sistemi için rotor pozisyonu algılamak benim için daha kolay sayılır. Mutlak bir decoder ile halledebilir, hatta ben zamanında kendi dekoderimi de yapmıştım yine benzerini tasarlarım. Ama bujileri güzel. Bunlardan gidip bulmak lazım. 4. leventte mmyhobby de var bişey gidip bakmak lazım.

    Bu arada madem çılgın fikirler başlığımız,
    Motorun ilk kalkışını sağlayacak bir elektrik motoru konulabilir, ayrıca aynı motor generatör modunca çalıştırılıp araç içindeki sistemleri besleyebilir. Normalde bu motoru fırçalı seri uyarmalı doğru akım makinesi seçmek lazım ama bu boyutlarda bulunur mu, hiç sanmıyorum(tramvaylarda, metrolarda kullanılır kalkış momenti çok yüksektir). Onun yerine fırçasız doğru akım motoru konulabilir, küçük hacimlerde büyük güç sağlar. Ancak onuda generatör olarak sürmek biraz zahmetli, ayrıca sensörsüz sürücü devresi kullanmak gerekecek, generatör modunda ne kadar düzgün çalışır o kontrolör merak ediyorum.
    Özellikle 1-2 wattlık sıcak sarı led farlar düşünüyorum, onun için enerjiye ihtiyacım olacak. Ayrıca servolar ve kontrol ünitesi içinde bir kaç watt enerji lazım.
    İçine hiç lipo koymadan 2-3 farad süper kondansatörler ile sistem çalıştırılabilir mi bir ara hesaplamak lazım.

    İyice uçalım, regeneratif frenleme ile aracı daha kontrollü durdurmak mümkün. Çok etkili ve analog bir fren görevi görür. Normalde elektrikli araçlar ve hibrid araçlarda frenlemede ortaya çıkan kayıpları elektrik enerjine çevirip depolamaya yarar ancak rc carda ancak analog şık bir frene görevi görür.

    Sonlara doğru biraz abarttım ama içim içime sığmıyor bir şeyler tasarlamam lazım. Buraya kadar okuyup yorum yapanlara çok teşekkürler.







  • Konuyu tam anlamadan ''Benzin motoru'' yapmak istediğinizi düşünerek soruyorum,

    Piston-yatak uyumunu her silindirde stabil nasıl tutacaksınız? Karbüratör ve kavrama sistemini nasıl yapacaksınız? En önemlisi krank milini nasıl ve nerde dökeceksiniz?

    Buji olarak rc araçlarımızda kullandığımız glow pluglardan kullanın diyeceğim ama hem V8 diyorsunuz hemde 6cm lik bir motor istiyorsunuz. 6cm lik motora 8 pistonu nasıl sığdıracaksınız? Piston çapını kaç düşündünüzde 6cm lik bir motor istediniz ??


    Bujilerden bahsetmişsiniz, o bujileri kızdırmak için ısı vermek gerek biz araçlarımızda kızdırıcı kullanıyoruz, Bu durumda 8 bujiyede elektrik kablosu çekmek zorunda kalacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nielsen -- 29 Mayıs 2011; 12:30:44 >
  • 6 cm olmuyor onu çıkıp malzeme toplarken fark ettim. Dediğin gibi dökme gibi bişeyler lazım yoksa hazır parçalardan olcak gibi değil.

    Bu sürede araştırmaya devam ettim, 1:10 modeller için bir çok parça mevcut o yüzden bu oranda bir araç bulup onun içine bu sistemi kuracağım. Böylelikle 10-14cm motor yeri mevcut. Zaten şimdilik bir tahta parçasında monte çalışsa yeter bile.

    Yatak ve piston, açıkcası bu konuda pek bişey bilmiyorum. Bu kısım deneme yanılma olacak. Fizik, matematik hesabı ve bilgisayar simulasyonu sonuçlarına göre üretim yapıp görecem sanırım. Bu konuda her türlü fikre açığım. Ve tabi burada karşılaşacağım problemlerim ne olacağını duymaya da

    Glow engine fuel gaz mı? yoksa sıvı mı? Sıvı sanırım. Ben gaz yakıt kullanmak istiyorum. Yakıt akışını kontrol edip sabit hava akışı ile karıştırıp yakmak amacım. Eğer gazı yakamazsam o zaman bir de karbüratör eklemek gerekecek sanırım.

    Ateşleyici olarak glow plug kullanmak mantıklı gibi, yakıt gaz karışımını kontrol etmek için yine deneme yanılma yapmak lazım. Karışım kontrolünü sağlamak için yapıları biraz araştırdım.

    Krank milini dökme olmayacak, paslanmaz çelik veya demir 3-4 milim bucukdan büktürtmeyi düşünüyorum. Eğlemsiz moment için üzerine daha sonradan ağırlık momente ederim diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amboleos -- 29 Mayıs 2011; 14:24:20 >




  • Zorlanacağınız en zor kısım piston-yatak ve crankshaft olacak. Çünkü piston ve yatak arasındaki micro kadar küçük ölçülerle hesaplanması gerek, zira yanma odası ile piston arasındaki basınç oluşmayacağından piston geri iniş ve çıkış sistemini oturtamayacaktır.

    Krank milinin üstüne binecek yükü hesaplayarak bence farklı bir alaşım deneyin, aksi taktirde fazla ısı ve metal yorgunluğuna maruz kalacağından piston mil kırabilir.

    Piston kolu için ne düşündünüz?
  • hayırlısı insallah istedigin gibi yaparsın
  • Değişk bir çılgın proje. Allah kolaylık versin.
  • Bence stirling engine yapmanı tavsiye ederim

    mumla çalışıyor onun daha büyüğünü yaparsan lpg bile takarsın (4 veya 6 silindir yap )

    bir araştırmanı isterim

    https://www.google.com.tr/search?sugexp=chrome,mod=16&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=stirling+engine




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende böyle bir sey düşünüyordum maddi imkansızlıklar nedeniyle olmadi takipteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.