Şimdi Ara

Chiptuning yaptıranlar - Ne-Nerede-Nasıl? Tecrübeleri paylaşalım.. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
219
Cevap
11
Favori
37.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • IS8 I kullanıcısına yanıt
    Neye göre kime göre çıkarılabiliyor bu önemli ayaklar yere basıyor mu izahın teknik backgroundu var mı bunlara bakılır yada bakılması gerekir. O motoru ve o araçtaki ünite uygulamalarını ezbere bilmiyorum mümkün olup olmayacağına derinlemesine bakmak lazım ancak şu sıralarda pek vaktim yok. olmaz diyemem bazı binek dünya için uçuk rakamlar değil. Şunu bilin yeter performans artıyorsa ya total de yada rpm, akselerasyon aralıklarında harcama artıyordur bunun bu dünyada başka bir yolu yok. Rakamların niceliğinden çok uygulayacak adamın niteliği ve aracın mevcut durumu önemli. Kişiler bunlara dikkat etmiyorsa sallamayın geçin. Bilinmesi gereken başka konu her nanoteknolojik, elektronik ürünün overclock imkanı aynı olmayacağı gibi otomobillerin de aynı olmaz bu ferrari için de böyle amerikan dragster ları için de böyle hele ki banttan yeni çıkmış 0 ürünler değilse bunu ölçeklemekte küçük garajlarda mümkün değil... Gerisi kullanıcı tercihine kalmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: IS8

    Aracim 2012 11.ay Volvo C30 d2 motor (1.6 dizel). 50 binde. 115 beygirden 145 beygire cikarabiliyorlar. Aracimdan cok memnunum. Ortalama 5.0 lt yakıt sarfiyatı var. Sizce bu chip işine girmelimiyim.Dertsiz başıma dert alir miyim? Tesekkurler

    Bende aynı motor 115 lik focus var.Şuan 145 hp de kullanıyorum 4 aydır maşaallahı var.Tavsiye ederim.Soft yüklenme zaten bu sorun cıkartacak kadar oynanmıyor motorla.

    Çok saolun. Birkaç sorum olacak. Nerede kaca yaptirdiniz. Yakıt sarfiyatı ve aracın 0-100 ünde nasıl bir değişme oldu. Islem yapıldıktan sonra dyno test yapildi mi? Teşekkürler. Kazasiz keyifli sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Neye göre kime göre çıkarılabiliyor bu önemli ayaklar yere basıyor mu izahın teknik backgroundu var mı bunlara bakılır yada bakılması gerekir. O motoru ve o araçtaki ünite uygulamalarını ezbere bilmiyorum mümkün olup olmayacağına derinlemesine bakmak lazım ancak şu sıralarda pek vaktim yok. olmaz diyemem bazı binek dünya için uçuk rakamlar değil. Şunu bilin yeter performans artıyorsa ya total de yada rpm, akselerasyon aralıklarında harcama artıyordur bunun bu dünyada başka bir yolu yok. Rakamların niceliğinden çok uygulayacak adamın niteliği ve aracın mevcut durumu önemli. Kişiler bunlara dikkat etmiyorsa sallamayın geçin. Bilinmesi gereken başka konu her nanoteknolojik, elektronik ürünün overclock imkanı aynı olmayacağı gibi otomobillerin de aynı olmaz bu ferrari için de böyle amerikan dragster ları için de böyle hele ki banttan yeni çıkmış 0 ürünler değilse bunu ölçeklemekte küçük garajlarda mümkün değil... Gerisi kullanıcı tercihine kalmış.

    Anlattiklarinizdan yola cikarsak islemi yaptiracak yeri cok iyi secmemiz gerekiyor.teknik ve özel bir değerlendirme yapmisiniz. Cok tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim aracım ilk yüklemede 150 beygire çıkarılmıştı. 3. vitesde dahi patinaj çekiyordu ancak çok kısa süre sonra "ESP/ABS arızası" diye arıza vermeye başladı. Bir kaç fazla arıza mesajı daha verdi farklı zamanlarda.
    Gücü kıstırınca sorun kalmadı. Siz 145 beygir sorunsuz kullanıyorsanız ne mutlu size..
  • 1 yıldır aracımı chipli kullanıyordum bugünlerde arıza ışığı yanmaya başladı
  • arkadaşlar aracım 2005 megane2 dizel 1.5 82ps 220binde aracım motoru iyi sıkıntı cıkarmadı bana aracıma sizce chip tunnig yaptırayımmı 105ps olacak ve remaps diye bir firma var nasıldır tavsiye edermisiniz? teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thedoors0735

    arkadaşlar aracım 2005 megane2 dizel 1.5 82ps 220binde aracım motoru iyi sıkıntı cıkarmadı bana aracıma sizce chip tunnig yaptırayımmı 105ps olacak ve remaps diye bir firma var nasıldır tavsiye edermisiniz? teşekkürler

    105 değil de 95 seviyelerinde kalınırsa uzun süre dumansız problemsiz kullanılabilir.
  • Nacizane görüşüm.Araçların motorlarının uzun testler ve denemeler sonucu seçildiği.En az yakıtla en yüksek performansı verebilecek şekilde üretildiğidir..Bir şeyi sorunsuz ve uzun yıllar kullanabilmek için orjinal haliyle kullanmak gerektiğidir.
  • En az yakıt en uzun performans baz alınmmıyor sadece, emisyon ve satış fiyatı da dikkate alınıyor. Aynı motor farklı güçlerde piyasaya sürülüp farklı fiyatlarda da satılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    En az yakıt en uzun performans baz alınmmıyor sadece, emisyon ve satış fiyatı da dikkate alınıyor. Aynı motor farklı güçlerde piyasaya sürülüp farklı fiyatlarda da satılıyor.

    Kesinlikle katılıyorum.

    ARtık tüm üreticiler aynı şeyi yapıyor. Her hacimden tek motor platformu geliştirip birbirine benzer yapıda farklı güçlerde ayarlıyorlar.

    Böylece motor maliyetleri düşüyor..

    Örnek olarak

    BMW 218i deki 1.5 Turbo 136hp lik motor I8 de 218hp olarak kullanılmış. Motor içi tamamen aynı.
  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    Arac benzinli mi dizel mi birde hangi arizayi verdi ?
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    arıza ışığı söneli baya oldu, dizel
  • KF850 K kullanıcısına yanıt
    KF850 2012 yılında Megane araca chip yaptırdığınızı yazmışsınız, ben de aynı model bir araç var ve kalkışlarda sorun yaşıyorum düz yolda bile gaz vermeden aracı kaldıramıyorum, alt devirlerde 1750-2000 devirlere kadar arac sağır ve sadece debriyaj ile aracı kaldıramıyorum. Sizin yaptırdığınız chip sonrası aracın bu devirleri nasıl etkilendi. Araçtaki değişimleri anlatabilir misiniz? Teşekkürler.
  • Öncelikle kendi arabama da yaptırmayı süşünüyorum, ancak alımı kurcalayan bir soru var,
    İnsanlar bu işi anlatırken diyorki, yakıt tasarrufu artıyor, performans artıyor, motor ömrü uzuyor.
    Şimdi arkadaşlar, gerçekten 3'ü de birden iyileşiyorsa, üreticiler neden çipteki yazılımın aynısını üretim aşamasında yazıp yüksek beygir, tork, az yakıt, uzun ömürlü bir araba olarak çıkarmıyorlar ?

    350 beygir arabaya bile yazılım atanlar var, o motoru üretenlerin bilmediği ama bu çipçilerin bildği nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GörünmezAdam -- 28 Temmuz 2016; 22:38:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle, bazı üreticiler farklı güçte piyasaya sürüp farklı fiyatlar talep ediyorlar. 2. olarak emisyon değerlerini tutturmak için de kısılabiliyor. 3. olarak motor ömrü uzuyoru kim söylemişse yalan söylemiş öyle birşeyi genelleyerek söylemek çok yanlış. Chip tuning sonrası bakımlar çok önemli. Tasarruf maksatlı kullanıyorsanız ve bakımlarınızı aksatmıyorsanız motor ömrünü uzatırsınız ama chipsiz halinden daha mı uzun olur tartışılır.
    Yok performans maksatlı kullanıyorsan zaten uzaması söz konusu olamaz..

    Ben her Turbo beslemeli aracımda yazılım kullanıyorum. Şimdiye kadar yazılım kaynaklı hiç bir sorun yaşamadım. Ancak hiç motor ömrünü ölçecek kadar çok km'de yapmadım.

    Performans arttığı tartışılmaz. Aracınızı tanıyamazsınız. Yakıt düşüklüğü de doğrudur. Ancak performanslı kullanımda değil. Performanslı kullanırsanız 2 katına kadar yakıt tüketebilirsiniz..




  • Audi a4 1.8 tfsi 120 bg de nasıl bir uygulama olur öncelik yakıt tasarrufu
    Araç gaziantepte

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok tartışmalar dönüyor, mantıken küçücük hacim, minicik turbolu araçların bir yazılımla böyle güç ve tork artışı kazanabilmeleri gerçek dışı, ama öbür yandan mehmet gazihan gibi kimselerin videoları vs var. Ben de chiplenmiş bir golfte bulundum gerçekten çok bariz bir azmanlaşma vardı araçta, hoş gerçi sürekli arıza lambası yakıyordu. Yani yazılımın bir etkisi olduğu kesin ama ne kadar etkisi var? aslında bunu kanıtlamanın en iyi yolu; tarafsız bir sürücü gider alakasız bir yerde aracını dynoya sokar. Sonra gider yazılımını yaptırır. Sonra yine ilk gittiği yerde bir daha dynoya sokar aracını ve iki değeri burada bizlere kıyaslar, biz de firmaların sunduğu bu değerlerde bir gerçeklik var mı yok mu görmüş oluruz. Misal bakıyorum 90lık 1.2tsi motora 125hp 230 nm olur diyor firmalar. E yuh hiçbirşey değişmeden sadece yazılımla bu araç nasıl 35hp 70nm tork kazanacak? Hiç gerçekci gelmiyor.




  • Uzun uzun deneyimlerimden bahsetmicem ama su an sahibi oldugum kamyonet dahil tum dizel araclarimi chiplettim. Kagit ustunde yeterli teknik tecrube olmayinca olanaksız gelir ancak chip olmayan bir potasiyeli aciga cikartmiyor. Ya üreticinin farkli guclerde farkli fiyatlara satmak icin yazilim ile kistigi, ya da egzoz emisyon gibi degerleri tutturmak icin kistigi gucu geri veriyor. Bundan yaklasik on yil onceki kasada mercedes c serisinde 1.8 motoru c180 c200 ve c220 olarak düz ve kompresorlu olarak satti. Blok hepsinde ayni yani 1.8 litreydi ;) güvenilir bir yere yazilimini yaptir ve keyfini sur. Bir daha da yazilimsiz araca binmezsin. Yazilimdan dolayı daha bir kere de sorun yasamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maslak Atatürk Oto Sanayi sitesindeki yada Ankara'da Şaşmaz Oto Sanayi sitesindeki BMW ile uğraşan atölyelere gidin 520d yada 320d'den çıkan 2.0 dizel motorların yada 320i ED'den çıkan 1.6 benzinli motorların bloktan kol çıkarmış, blok parçalamış araçları görün. Türkiye'nin birçok şehrinden çekiciyle, kamyonla tamire gelmiş patlak motorlu BMW'leri görün. Size en az birkaç tane sökülmüş patlak motor gösterirler.
    Chip tuning uzmanı tarafından yapıldığında bile motor ömrünü kısaltır, ancak Türkiye piyasasında uzman olan tuner sayısı 10'u bulmaz. Yurt dışından yada ordan burdan bulma kopya programı araca yükleyip motorları, turboları patlatıyorlar. Özellikle BMW 2.0d ve 1.6 turbo benzin motorlarda kol çıkarıp blok patlatan çok fazla. Böyle bir motor hasarında masraf 20.000 TL üzerinde çıkıyor.

    Hiç kimse chip tuning işlemi, turbo ve enjektörler başta olmak üzere motor ömrünü kısaltmaz yada motor bileşenlerine zarar vermez diyemez. Sonuç olarak yapılan chip tuning işlemiyle turbonun basıncı açılıyor ve enjektörlerden daha fazla yakıt püskürttürülüyor. Bu yapılan işlem neticesinde hem turboyu hemde enjektörleri zorluyorsunuz, artı olarak açılan basınç ve püskürtülen fazladan yakıt sonucunda daha fazla ve yüksek yanma oluşuyor, dolayısıyla pistonlarınızı ve kollarınızı daha fazla zorluyorsunuz. Çıkan eksoz gazının miktarı, sıcaklığı ve kurum artıyor, dolayısıyla dizel partikül filtrenizi daha kısa sürede doldurup kullanılmaz hale getiriyorsunuz, yada katalizörünüz aşırı ısınma nedeniyle ömrünü daha kısa sürede tamamlıyor.

    Chip tuningcilerin klasik sloganı olan motorunuzdaki gizli güç vs açığa çıkarılmıyor. Bu laf tamamen yalan ve palavradır. Üreticiler motor üzerinde kötü bir yakıt, aşırı sıcak havalarda zorlanma, motordaki bileşenlerin ileride zayıflaması sonucu oluşabilecek yada daha başka nedenlerle ortaya çıkabilecek sorunlarda motorun zarar görmemesi için toleranslar bırakırlar. Araçta kullanılan her parçanın bir dayanım sınırı var ve parçalardan biri mutlaka diğerinden zayıftır. Siz chip tuning işlemiyle bu toleransı bilinçsizce oradan kaldırarak güç alıyorsunuz, ancak daha sonra motor o üreticinin koyduğu toleransa ihtiyaç duyduğunda ortada olmadığından motor kırılıyor.




  • Bu işi yapanların denetime alınması lazım mağduriyetlerin önüne geçmek için.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.