Şimdi Ara

Chip Uygulaması Konusunda Fikir Verebilecekler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chandler Bing


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    quote:

    Orijinalden alıntı: beterbocek

    arkadaşlar chip marifet değildir, onları yapmayı aracı tasarlayan mühendisler bilmiyor da siz mi keşfettiniz sanıyorsunuz? chip motorun ömrünü kısaltır...bunu bile bile yapıyorsanız tabi diyecek söz yok ancak tercih diyebiliriz...

    (bunu söyleyen ben itü makina müh. otomotiv kolunda lisans gören ve chip yapımıyla ilgili bitirme projesiyle uğraşan nacizane biriyim.)


    mühendisler embesil değil ki bilmesinler...onlar sadece belli kurallara sadık kalıyor ve onlardan istenilenleri yapıyorlar...

    çevre sorunları satış polikitaları...bunları düşünerek araçlaraden güç alıyorlar...

    chip motorun ömrünü kısaltmaz...bir çok markada bir çok modelde aynı motoru farklı güçlerde piyasaya sürüyorlar...bir çok örnekleri mevcut...

    cemal abi boşver laf anlatmaya değmez

    adam araştırmış etmiş, hatta bitirme projesi buymuş ve sen değmez diyorsun öyle mi? kusura bakma da o arkadaşın sana bu bilgiyi vermesine değmemiş esas.

    evet kayda değer geçmedi
    _____________________________
    Forever Alone
    Vienna University Of Technology Elektro Technik




  • Yine Farklı Görüşlerin Olduğu Bir Konu.Bi Taraf Hiç bir şey olmaz derken diğer taraf motoru bitirdi.. Hangisi ?
    _____________________________

    DH Yüzücüler Derneği

    Bu nickin arkasında bir fikir var ve fikirlere ban işlemez.
    Ben gerçeğin peşindeyim, kimin söylediği önemli değil. Ben adaletin peşindeyim, kim için veya kime karşı olduğu önemli değil.

  • Ben yaptırdım arkadaşlar (2009 eylül veya ekim gibi).
    Çevremde de yaptıranlar mevcut.
    Mehmet ustanın dediğine göre bir sürü taksici de yaptırıyormuş.
    Motorun ömrünün kısaldığını zannetmiyorum.
    Hadi 400 k değil 350 k olsun.

    Yakıt konusunda söylenenler de tamamen doğru.
    Normal kullanımda yakıt tüketimi azalıyor.
    Şu anda ağır çelik jantlarım ve kış lastiklerime rağmen şehir içi yakıt tüketimim 5.1 lt (İstanbul)

    Bunların teknik açıklamasını bilemem ancak sonuçlar ortada.

    Olaya bilimsel yaklaşmak için detaylı inceleme gerektiğini düşünüyorum.
    "Adamlar düşünememişler mi" tarzı bir yaklaşım da bilimsel bir yaklaşım değil.
    _____________________________
    We buy things we don't need, with money we don't have, to impress the people we don't like...
    Tyler Durden
  • şu motora gerek yok , bakım masrafları artıyor , motor ömrü azalır , fabrika neden yapmıyor...vs.vs.

    inanın bu sorulardan usandım artık...


    diğer taraftan herkes mühendis olmuş araştırmacı olmuş...

    yabancı sitelerde okuyorlar inanıyorlar...ama bizde söyleyince inanmıyorlar...
  • 115 hp 270 nm torkluk bir araç ortalama nasıl bir güç üretir chipten sonra?......
    _____________________________
    F30 M sport + HK
    When the lamp is turned off, all women get beauty.
  • chipte turbo basıncı ve rail basıncını degiştiriyorsunuz.bence motordaki yıpranma turbo ve rail in daha hızlı calısmasından ibarettir.bu iki parça dısında baska ne asınabilir?özellikle sakin kullanımda asınmanın olacagını zannetmiyorum.motor 300-350 bin km yapıyorsa 50 bin kısalması bence mantık sınırlarındadır.bir arabayı 100 bin km kullanacaksanız asınmanın lafı bile olmaz.bence kaliteli yakıt ve yag degişimlerinin 2000 km önce yapılması.motor sogukken zorlanmaması,stop etmeden 10 sn rölantide calıstırmak erken asınmanın önüne gecer.
    _____________________________
  • Chip Tuning bence gayet mantıklı bir uygulama,şu an sıfır araç bile alsam yaptıracağım ilk işlem. Bu arada makina mühendisiyim... (Aracımı en fazla 150 000 KM ye kadar kullanır değiştiririm..)
    _____________________________
  • yanlış hatırlamıyorsam mehmet gazihan motor ömrüyle ilgili şöyle bir şey söylemişti: motorun yapacağı toplam devir sayısı değişmez, yani chip yaptım diye devirli kullanırsanız motor ömrü kısalır...
    _____________________________
    Herkes kendine yakışanı yapar!
  • Uzun süreli yüksek devirde araç kullanmak chipli chipsiz zaten her türlü motoru yıpratır.

    biz insanlar yavaş yürüyebilir tempolu yürüyebilir ya da koşabiliriz.
    Sürekli koşabilir miyiz?
    Hayır. Motor nasıl koşsun:)
    _____________________________
    308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

    Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport

  • quote:

    Orijinalden alıntı: korkutz

    chipte turbo basıncı ve rail basıncını degiştiriyorsunuz.bence motordaki yıpranma turbo ve rail in daha hızlı calısmasından ibarettir.bu iki parça dısında baska ne asınabilir?özellikle sakin kullanımda asınmanın olacagını zannetmiyorum.motor 300-350 bin km yapıyorsa 50 bin kısalması bence mantık sınırlarındadır.bir arabayı 100 bin km kullanacaksanız asınmanın lafı bile olmaz.bence kaliteli yakıt ve yag degişimlerinin 2000 km önce yapılması.motor sogukken zorlanmaması,stop etmeden 10 sn rölantide calıstırmak erken asınmanın önüne gecer.



    turbo basıncı artması demek ...turbo daha fazla dönüyor demek...içeri üflediği hava oranı artıyor...
    raili yıpratacak bir artış yapılmaz...

    turbonun bozulma nedeni yağ kalitesi geç yağ bakımı yağsız kalması vs.vs.

    haricinde yazdıklarınıza katılıyorum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemal arslan -- 18 Ağustos 2011; 15:46:08 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.