Şimdi Ara

Chip Tunning Ne Demek Arkadaşlar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
3.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu aralar daha da popüler olmaya başlayan chip tunning ne oluyor... Bu işlem gerçeklerştikten sonra daha fazla beygir daha fazla tork ve daha düşük yakıt tüketimi..... Peki fabrikasahipleri enayimi fabrika çıkışında bu işlemi uygulamıyolar...İllaki bir zararı vardır bunun araca buyrun tartışalım



  • Bu işin olayı fabrikanın motor ömrü için koyduğu sınırlandırmayı yazılım ile kaldırarak aracın güç ve tork ürettiği devir bandını geriye çekmektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Bu işin olayı fabrikanın motor ömrü için koyduğu sınırlandırmayı yazılım ile kaldırarak aracın güç ve tork ürettiği devir bandını geriye çekmektir.



    Motor omru için diye bişi yok, Türküz işte

    "Olum bu motor fabrikakan 100hp biz bunu 110hp yaparsak kesin bu bozulur ha omru momru haşat olur pert olur makina"

    Birde TSI lara bole diolar

    "Lan 1.4 170hp makinamı olur ya, bozulur olum o yatak sarıolarmış zaten" ya sen GTI alıcam die GT alan cocuga wer arabayı sonra yatak sarsın aynı cocuga bayan teslim et oda yatak sarar ya

    Genelde emisyonlar, marka politikası, hararet, ilk çalıştırmadaki ısınma süresi, sorunsuzluk, yakıt sarfiyatı için optimize edilmiş motordan daha çok güç çıkarmak için yapılan yazılımsal iyileştirme

    Kullanan "hayvanlaştıktan" sonra chipli makinada chipsiz makinada bitirilir yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 7 Mart 2009; 13:45:08 >




  • 1- hem daha çok güç-tork hem daha az tüketim olmaz, (şehiriçi artıp şehirdışı azalabilir veya tam tersi olabilir)

    2- üreticilerin uyması gereken emisyon ve gürültü standartları mevcut,

    3- rekabet açısından bakım periyodlarını uzun tutmak zorundalar, yoksa en basit örnek olarak açık hava filtresinin gücü ve tüketimi olumlu etkilediği bilinir, ama üreticiler kısa periodlarla bakım gerektirdiğinden uygulayamaz.

    dolayısı ile üreticilerin motor tasarlarken-ayarlarken yegane amaçları verimlilik değil


    kısacası segmentasyon uygulamaları (yani tamamen aynı bileşenlerden oluşan motoru farklı hedef kitleler için farklı güç üretecek şekilde programlama) haricinde her modifikasyonun faydası olacağı gibi bir maliyeti de mutlaka olacaktır,

    bu maliyet, motorun ömrünün azalması, daha çok ses çıkarması, hızlanmanın azalması, son hızın azalması, şehiriçi tüketimin artması, uzun yol tüketiminin artması, çevreye daha çok zehirli-sera etkisi olan gaz salması vs vs ve bunların alt kümeleri şeklinde olur.

    Şu sıralar popüler olan maliyet doğanın daha çok kirletilmesidir.

    Son olarak,

    Üreticiler ürettikleri ürünleri ortalama bir tüketicinin beklentilerine göre tasarlarlar, kişisel üretim yapamazlar, dolayısı ile ürettikleri ürün her zaman tüketicinin ihtiyacını tam olarak karşılayamaz ama chip tuning yolu ile bunu yapmak mümkündür, mesela üretici şehiriçi dur kalk trafikte de kullanılacağını öngörerek motoru ayarlar ama tüketici eğer sadece uzun yol yapacak ise chip tuning ile uzun yolda daha verimli bir motor elde edebilir.




  • Chip tuning yaptırdıktan sonra az yakıt tuketımını unutun yok oyle birşey.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ATTRACTION

    Chip tuning yaptırdıktan sonra az yakıt tuketımını unutun yok oyle birşey.

    "Daha düşük devirde daha yüksek tork ve daha çok beygir gücü özellikle uzun yolda basmaz sabit hızla giderseniz düşer"
    Şeklinde açıklamalar var doğruluk payı vardır...

    Chip yaptıran insan performans istediği için yaptırır. Araç her halükarda daha keyifli olur. Performans isteyen adamda basar.
    diye düşünürsekte dediğin son derece doğru.
  • Özellikle ilanlarda daha yüksek beygir gücü daha fazla tork diye cezbetmeye çalışıyorlar arkadaşın dediği gibi düşük devirde uzun yolda olabilir... mantıklı

    ATTRACTION ın yorumuna gelince arkadaşın başka konulardaki yorumlarına bakarsanız nasıl bakış açısını az çok anlarsınız ....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Chip tuning Garanti bozar mi?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    Özellikle ilanlarda daha yüksek beygir gücü daha fazla tork diye cezbetmeye çalışıyorlar arkadaşın dediği gibi düşük devirde uzun yolda olabilir... mantıklı

    ATTRACTION ın yorumuna gelince arkadaşın başka konulardaki yorumlarına bakarsanız nasıl bakış açısını az çok anlarsınız ....



    Sen taktn heralde kafayı bana git ugrasacak baska adam bul

    Nihayetınde forum burası herkez fıkır beyan etmekte ozgurdur. Kımse sana fıkırlerıme zorla itibar et demiyor

    Ama muhalif olacam diye de kasma lütfen..




  • Chip tuning enjeksiyon sistemine sahip benzinli araçlar ile elektronik sistemli turbo dizel motorlara uygulanan ateşleme sistemiyle ilgili bir düzenlemedir. ECU (Elektronik Kontrol) ünitesindeki chip üzerinde yapılan değişiklik ile tork artışı sağlayarak daha fazla güç ve performan üretilmesi işlemine chip tuning denmektedir.

    Chip tuning uygulaması ile yakıt tasarrufundan, motor gücü artışına kadar bir çok avantaj sağlanabilirken, maliyetinin yüksek olması ve uygulamadan geri dönüşün zorlukları gibi dezavantajlarda söz konusudur. Bu nedenle chip tuning uygulamasına karar verilmeden önce çok çok iyi düşünülmelidir.

    Yaklaşık 3 saat gibi bir sürede tamamlanabilen chip tuning uygulamasının aracın motoruna zarar verdiği yönündeki fikirler tamamiyle yersizdir, aslolan uygulamanın yetkili ve usta kişiler tarafından yapılmış olmasıdır, hatta bazı otomobil firmaları yetkili servislerinde müşterilerine chip tuning hizmeti vermektedirler.

    Chip tuning dışarıdan bakıldığında araç üzerinde hiçbir farklı görünüm oluşturmayan, sadece aracın performasını artırmaya yönelik bir uygulama olduğundan araç sürücüsü dışında kimsenin farkedemeyeceği bir sistemdir, tabi şimdi modifiye denince insanın aklına parlak jantlar, rüzgarlıklar, xenon farlar vb. görsel uygulamalar geliyor ama aslında gerçek modifiye her zaman için aracın gücüne ve hızına olumlu etki eden uygulamalardır, bu nedenle chip tuning temel modifiye uygulamaları arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

    Chip tuning yaptırmayı düşünen arkadaşlarımız karar vermeden önce uygulamamanın avantaj ve dez avantajlarını enine boyuna düşünmeli ve kararları chip tuning yaptırmak yönünde ise kapsamlı bir araştırma yaparak en güvenilir firmaları bulmalıdırlar.




  • bende var memnunum gereken yerde tatmin ediyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Bu işin olayı fabrikanın motor ömrü için koyduğu sınırlandırmayı yazılım ile kaldırarak aracın güç ve tork ürettiği devir bandını geriye çekmektir.



    Motor omru için diye bişi yok, Türküz işte

    "Olum bu motor fabrikakan 100hp biz bunu 110hp yaparsak kesin bu bozulur ha omru momru haşat olur pert olur makina"

    Birde TSI lara bole diolar

    "Lan 1.4 170hp makinamı olur ya, bozulur olum o yatak sarıolarmış zaten" ya sen GTI alıcam die GT alan cocuga wer arabayı sonra yatak sarsın aynı cocuga bayan teslim et oda yatak sarar ya

    Genelde emisyonlar, marka politikası, hararet, ilk çalıştırmadaki ısınma süresi, sorunsuzluk, yakıt sarfiyatı için optimize edilmiş motordan daha çok güç çıkarmak için yapılan yazılımsal iyileştirme

    Kullanan "hayvanlaştıktan" sonra chipli makinada chipsiz makinada bitirilir yani



    Motor ömrü diye genel bir tabir kullandım, senin yazdıkların benimkinin spesifize edilmiş hali zaten.
    Kaldı ki bu tarz çaydanlık makinalar beni peki ilgilendirmiyor sadece arkadaşa bilgi vermek için yazdım.




  • İşim gücüm yok senle uğraşcam deme...dewam et böle hocam 10 numarasın

    520i ye chip tunning uygulanabilirmi 2200 cc 177 hp olan araçta son durum ne olur bilgisi olan varmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    İşim gücüm yok senle uğraşcam deme...dewam et böle hocam 10 numarasın

    520i ye chip tunning uygulanabilirmi 2200 cc 177 hp olan araçta son durum ne olur bilgisi olan varmı


    Belli işin gücün olmadıgı şu forumda BMW modifikasyonu konusunda drahte kardesım harıc

    benden bilgili oldugunu soyleyen varsa onunde saygı duyarım. Elbette yardımcı olmak ısteyen arkadaslar cıkacaktır lafım yok

    madem bilip bilmeden konusma diyorsun.

    git chip yaptır tüp taktır Bir bmw ECU'sunun kaç para oldugunu ogrenınce yazdıklarımı hatırlarsın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ATTRACTION -- 7 Mart 2009; 14:52:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    İşim gücüm yok senle uğraşcam deme...dewam et böle hocam 10 numarasın

    520i ye chip tunning uygulanabilirmi 2200 cc 177 hp olan araçta son durum ne olur bilgisi olan varmı


    uygulanırda en fazla 10 beygir alırsın onuda aldığın takdirde
  • Arkadaşım konuyu başka yere taşıyosun Lpg taktırmak mantıklı mı diyorum "LPG lüks araç yakıtı değildir cimriler falan filan" diyosun sana diyorum ingiltere kraliyet araçları lpg li o zaman onlar da cimri almanya dahil olmak üzere devlet insanları lpg kullanımı konusunda teşvik ediyor o zaman bir onların aklından noksanı var bir sen akıllısın millet range e hummer a takıyo onlar cimri deme ya bırak hocam ya2. olarak "Chip tuning yaptırdıktan sonra az yakıt tuketımını unutun yok oyle birşey." şu cevaba bak dalga geçer gibi ermiş gibi,arkadaşlarımız var olduğunu söylüyor uzun yolda düşük devirde.Birde başlıkta lütfen LPG taktırılırmı gibi yorumlar yapmayın diye sölemem rağmen bunu diyosun.BMW ile ilgilenmediğimden soruyoruz adam gibi verdiğin cevaplara bak böle cevap vericeksen hiç verme istemiyorum bu son mesajım senle ilgili muhatap olmucam senle zaten akıllıysan susmanın ne tür bir cevap olduğunu anlarsın...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona


    quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    İşim gücüm yok senle uğraşcam deme...dewam et böle hocam 10 numarasın

    520i ye chip tunning uygulanabilirmi 2200 cc 177 hp olan araçta son durum ne olur bilgisi olan varmı


    uygulanırda en fazla 10 beygir alırsın onuda aldığın takdirde


    alıcam biraz daha fiyatların düşmesini bekliyorum malum €




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    Arkadaşım konuyu başka yere taşıyosun Lpg taktırmak mantıklı mı diyorum "LPG lüks araç yakıtı değildir cimriler falan filan" diyosun sana diyorum ingiltere kraliyet araçları lpg li o zaman onlar da cimri almanya dahil olmak üzere devlet insanları lpg kullanımı konusunda teşvik ediyor o zaman bir onların aklından noksanı var bir sen akıllısın millet range e hummer a takıyo onlar cimri deme ya bırak hocam ya2. olarak "Chip tuning yaptırdıktan sonra az yakıt tuketımını unutun yok oyle birşey." şu cevaba bak dalga geçer gibi ermiş gibi,arkadaşlarımız var olduğunu söylüyor uzun yolda düşük devirde.Birde başlıkta lütfen LPG taktırılırmı gibi yorumlar yapmayın diye sölemem rağmen bunu diyosun.BMW ile ilgilenmediğimden soruyoruz adam gibi verdiğin cevaplara bak böle cevap vericeksen hiç verme istemiyorum bu son mesajım senle ilgili muhatap olmucam senle zaten akıllıysan susmanın ne tür bir cevap olduğunu anlarsın...





    Ne takarsan tak yardımcı olanda kabahat zaten..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daschvip

    İşim gücüm yok senle uğraşcam deme...dewam et böle hocam 10 numarasın

    520i ye chip tunning uygulanabilirmi 2200 cc 177 hp olan araçta son durum ne olur bilgisi olan varmı


    superchips verilerine göre +44 ps ve +108nm güc kazandırıor 520 d ye

    yani 221 ps 453 nm oluyor


    fiyat olaraksa 435 £



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 7 Mart 2009; 16:01:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    superchips verilerine göre +44 ps ve +108nm güc kazandırıor 520 d ye

    yani 221 ps 453 nm oluyor



    O kadar yüksek torkun otomatik şanzımanı çok zorlayacağını düşünüyorum.

    Yüksek tork otomatik şanzımanın düşmanıdır. 450 nm tork da atmosferik bir V8 torku.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    superchips verilerine göre +44 ps ve +108nm güc kazandırıor 520 d ye

    yani 221 ps 453 nm oluyor



    O kadar yüksek torkun otomatik şanzımanı çok zorlayacağını düşünüyorum.

    Yüksek tork otomatik şanzımanın düşmanıdır. 450 nm tork da atmosferik bir V8 torku.

    hocam dyno da ayarlanıyordur ya bu tork artışıda yanılıyormuyum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.