Şimdi Ara

Chip Tuning ile 170.000km, tecrübe isteyen buyursun (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
26.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ne yazık ki Türkiye'de ki yazılımların büyük bir bölümü çakma,uyduruk ve yerli yazılımlardır. Superchips, All Car Racing gibi kaliteli ve bu işte profesyonel markaları denerseniz işinizde randuman alabilirsiniz. Tabi araçlara yüklenen yazılımların da cinsleri var. Normal, Race versiyonlar gibi. Bu işleri uygulayan remapperler genelde yazılımlarını müşteriye satma işindedirler. Ama sizin turbonuz ömrünü tamamlamak üzeredir,pompa,enjektör yakıt sistemi bakımsızdır veya sorunludur bunu düşünmez Remapper! Ya da umursamaz veya anlamaz. Her chip tuning yapan dizel motordan veya turbo benzinli motordan anlayacak diye birşey yok. Bunun ancak %30-40 lık bir kısmını anlar. Zaten yakıt sisteminden anlaması için test cihazları olması lazım bu da onda yoktur,onun işi de değildir. Siz sorunlu veya eski bir araca yüklerseniz o araçta size serviste yükler.

    Ayrıca arkadaş konu açmış, chip yaptım servise gittim turbo değiştiler,onu dğeiştiler bunu değiştiler,servistekiler aracın chipli olduğunu nasıl anlamıyor? En basitinden pompa değerleri ele veriyor. Ya da anti chip protection ile araç garanti kapsamı dışı kalıyor. Standart dizel motorlarda alacağını güç 18-30 hp arasıdır bunun üzerine daha fazla güç alırım diyenler sallıyordur. Motorun en sağlıklı değerleri bu aralıklardır. Tabi westegateyi açıp ver boostu derseniz bu değer elbet ki değişecektir.




  • 4 yıldır aracım yazılımlı 1.6 TDI 105 HP motor 140HP oldu, en ufak sorun yok fevkalade memnunum..
  • Sıfır km aldığım, daha 1.9 dizel fabia vRS aracıma superchips btg maslaktan chip tuning yaptırdım, o zamanlar mehmet gazihan vs kişiler türememişti.. eski adı redline tununig olan yerde, ecu yu söktüler ve 1.5 saat bekledikten sonra elektronik posta ile yazılım geldi ve yükleyip, ecuyuda aracıma geri lehimleyip ücreti de ödeyip çıktım.. sonrasında aynen arkadaşın anlattığı gibi 60-70 bin km araç uçuşa geçti.. ama aracın kilometresi 100 bini geçince sorunlar başladı.. araçtaki hemen her uyarı ışığı yanıyordu..en son artık yüce motorda 15 gün yattı aracım ve adamlar bana kırık intercooler,( kırık yağ soğutucuyu) gösterdiklerinde yuh dedim.. Bildiğin dökme demir ve kırılmıştı.. aracın canı çıkmıştı, aradaki bir dünya servis ziyaretini saymıyorum.. Şimdi;
    1- Chip tuning aracın ömrünü çalar, çalmaz diyenler bu işten para kazananlar ve çalmayacağına kendini birşekilde inandıranlardır..
    2-Tuningli focus sürdüm, güçlü ve iyi yol tutuyordu ama benim fabia ya yetişemiyordu..
    3- 1.9 litre chipli yarış süspansiyonlu aracımla ankara- istanbul arasını ben değil 3.0 litre dizeller gidemez..




  • Hocam çok guldum ya. Allah kimsenin başına vermesin. İlk turbo değişiminde chipi söktüre bilidiniz. belki daha fazla sorun cikarmazdi. Zaten dizel arabada performans saçma yani yarış iş güdüsü ani hızlanma ani yavaşlama turboyu öldürür. Bir de turbo yaglanmadan motoru stop edince hoppp turbo kucakda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _M-U-E_

    Hocam çok guldum ya. Allah kimsenin başına vermesin. İlk turbo değişiminde chipi söktüre bilidiniz. belki daha fazla sorun cikarmazdi. Zaten dizel arabada performans saçma yani yarış iş güdüsü ani hızlanma ani yavaşlama turboyu öldürür. Bir de turbo yaglanmadan motoru stop edince hoppp turbo kucakda.

    dizel arabada saçma ama ülke şartları buna zorluyor, benzin olması gerektiği seviyede olsa kimse benzinli motorla aynı hacimde ancak ekstra beslemeyle yakın güç veren kamyon gibi ses çıkaran dizel motorları tercih etmez, tahminen benzinli araçlarda da kimse kolay kolay chiptuning mevzusuna bulaşmaz, birçoklarının bulaşma nedeni altlarındaki araçların düzgün yürümemesi




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Aynen aynen de işde, alınan verigiler yaşamı, özgürlügü engelliyor.
  • 5viesli dizel araba 235kmh de kesiciye girer be, anasını ağlatmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: download

    quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    Aracım 2007 focus, 110'luk (chip ile 130-135 hp)

    son hız 235km/sa 0-100 hızlanma 8sn civarı idi. araba 3. viteste patiye düşüyordu (sprint booster ile)
    özellikle 2. viteste gaza yüklenince direksiyonu tutmak bile zorlaşıyor, dehşet bir tork ile arabanın kıçı yere yapışıp uzuyordu.


    Bu yazdıklarınız fantazi gibi geldi sadece..

    Aynen fantazi. 110 luk araç chiple 135 ede gelse 0-100 ü 8 sn de alamaz. olabileceği en iyi 8.8 vs dir. diğer abartı anlatımlarda fantaziden ibaret. Arkadaşın dediği gibi.




  • 1.6fsi golf ve 1.6tdi jetta kullandım.ikisinin de beygiri,0-100 ve son sürat verileri aynı ama fsi'ın sportif keyfi bambaşka.4000-6500rpm arası homurtusu,gaz tepkisi falan dizel'le kıyas kabul etmez.o yüzden dizel alan spor sürüşü unutmalı.
  • Hocam yazdığın mesajlara bakınca sen o araca chip yaptırmasanda 200 binde yerdi o motor kendini ama bu kadar özenli bakılan bi aracında erken pes etmesine şaşırdım doğrusu
  • Utmad kullanıcısına yanıt
    DPF problemi yaşıyormusunuz peki? TDI larda stok halde bile çabuk doluyor DPF.
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    onun iptali için araştırma yapıyorum zira kendisi çok gereksiz bir parça okuduğum bilgilere göre.
  • Konu hort yemiş zaar
  • lethas kullanıcısına yanıt
    Şu ana kadar nasıldı peki durum?
  • 100bin km oldu soft yazılım attıralı,çok memnunum,en az %20 yakıt tasarrufu ve artmış performans,en ufak sıkıntı yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    Şu ana kadar nasıldı peki durum?

    1.6 tdi 40 bin km dir yazılımlı kullanıyorum, normalden daha fazla aktif rejenerasyon yapıyor. Tabi buna yüksek şehir içi kullanımları da sebep oluyor. Bir kere de turbo borusu patladı. Onun dışında keyif veriyor. DPF iptali için downpipe maliyeti 400 TL, yazılım güncellemesi 100-150 TL, tabi iptalden sonra biraz daha açabilirsiniz yazılımı.

    Konuyu açan arkadaşa da yazmak isterim, o motorlarda kullanılan turbolar gt1544v diye geçiyor, leş bir turbodur basınca pek dayanıklı değil. Bir sonraki 115 tdci motorlarda ise gtc1244 kullanılır bu çok daha dayanıklı bir turbodur. Volanı debriyajı değiştirip yazılımdan debriyaj sıyırdı yazmak da ilginç kafa. Tabi ki sıyıracak sen normalden daha fazla torku kontrol etmeye zorluyorsun onu. İyi bile dayanmış.




  • Utmad kullanıcısına yanıt
    problem yaşamadım
  • Arabayı kırmışsın bozmuşsun ondan sonra çip tunik vs

    Çip tunik candır patlıcandır

    (Büyük geçmiş olsun, siz yaşadıklarınızı yazmışsınız umarım faydalı olur, anlamak isteyen anlayacaktır. İstemeyen ise kendi bilir, tecrübe etmesi PARAYLA )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    quote:

    sürekli 200 ile gitme diye bir durum yok, bunu siz böyle düşündünüz. arabam chip ilk uygulandığı sıralar düz yolda 235 gibi bir hıza ulaşıyordu, en dik rampada maksimum 160-170e kadar düşüp, yokuş aşağı 240ı geçebiliyordu ibre.

    ama şaşırmakta haklısınız çünkü benim focusla 200 civarı döndüğüm virajda başkaları a6 ile fren yaparak giriyor, bundan zerre övünmüyorum fakat hakkında tahminde bulunduğunuz insanı daha iyi tanımanız için söylüyorum: ogs acaba 180 ile geçersek de okur mu diye düşünerek istanbula gişelerden 190 ile girdik (10kmlik bir sapma ile), ogs okudu yine de 4 sene öncesine kadar yaptıklarımın yarısını yapamam herhalde şimdi...



    Arşivlik bir ileti olmuş..

    alıntı olsun




  • ChipTuning Uzmanı kullanıcısına yanıt
    He he

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.