Şimdi Ara

CHEVROLET CRUZE CAM KALDIRMA MODÜLÜ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
14.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hadiiii

    Camlar otomatik kapanirken araya bisey sıkıstıginda duruyor mu

    Hayır, araç da sıkışma önleyici/algılayıcı sensör yok. O yüzden bu ürünün buna faydası da yok.
    Alet kumanda dan cam açma-kapama işlevi görüyor.
  • 120 tl kusura bakmayın ama bu parça için oldukça yüksek bir fiyat.Benim epey bir alışveriş yaptığım sitede 17 dolar buda yaklaşık 35 tl yaparki siz neredeyse 4 katına satıyorsunuz.Demek birde üreticisinden adetli alınsa 10 dolara rahat alınabilir..





  • Hadiiii kullanıcısına yanıt
    yeni versionlarda sıkıştırma önleyici mevcut efendim cama engel uygulandığında sadece o cam 5 saniye bekliyor.
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    o ci hazı 40bin liralık araca tak bakalım neoluyo :) lütfen kimse anlamdığı konuda yorum yapıpda başkalarımım kafasını karıştırmasın. çin malı ile chevrolet lisanslı ürün arasındaki farkı düşünecek olursak 25 dolarlık bir fark olmazdı bizim alışımız 40 ile 42 $ arası değişirken 15 $ lık çin mallarını almadığımızda bizim farkımız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uqur500

    o ci hazı 40bin liralık araca tak bakalım neoluyo :) lütfen kimse anlamdığı konuda yorum yapıpda başkalarımım kafasını karıştırmasın. çin malı ile chevrolet lisanslı ürün arasındaki farkı düşünecek olursak 25 dolarlık bir fark olmazdı bizim alışımız 40 ile 42 $ arası değişirken 15 $ lık çin mallarını almadığımızda bizim farkımız

    Nasıl Chevrolet lisanslı anlayamadım? Lisans belgesi var mı? Onay, izin vs.
    Ayrıca! ürün Chevrolet onaylı olsa, kendisi araçlara takar. Hatta takmaz, uygun yazılım atar.

    Benim bildiğim bu ürünlerin hepsi çinde yapılıyor.
    Detaylıca anlatıp belgeler ile bizleri bilgilendirirsen çok memnun oluruz.

    Ben 4 yıl önce aldım, her 2 aracımda da kullanıyorum(bir sürü de alan kullanan gördüm/biliyorum) daha birşey olmadı...

    Bu ürünlerde sıkışma önleyici özellik olduğunu belirtmişsin, ilk defa duydum. BU özellik sensör bir sensör gerektirir, yazılım ile olacak birşey değil.
    Belirtildiği gibi, engel gördüğünde 5 saniye bekliyor ise o durum sakıncalı, sensör vasıtası ile engeli hisseden cam ünitesi hareketi tersine çevirmesi gerek.


    Ürünü sattığınıza göre videosu da vardır? Görebilirmiyiz, merak ettim.

    *Sıkışma koruması, elektrikli cam otomatikleri nedeniyle yaralanma tehlikesini azaltmayı sağlar. Sıkışma koruması, sıkışma tehlikesini bir hall sensörü ile algılar. Bu sensör, kapı kontrol ünitesine ait platinin üstünde, motor ekseni yüksekliğindedir. Üstüne bir bilezik mıknatıs yapıştırılmıştır. Cam, yukarı kaldırma sırasında bir engele rastlarsa, hall sensörü değiştirilmiş bir motor devir sayısı belirler. Bu durumdan kapı kontrol ünitesi potansiyel bir yaralanma tehlikesinin oluştuğunu algılar. Camın hareket yönü tersine çevrilir.




    Ürün @aybasan arkadaşımızın dediği gibi, dışarıda ucuz. Dışarıdan alış veriş yapabilenler temin edebilir.
    Dışarıdan almayan/alamayanlarda satan arkadaşlara yönelebilir. Ben dışarıdan çok ucuza aldım, yıllardır kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 25 Nisan 2014; 11:24:36 >




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    ürünleri aldığımız firmanın chevrolet ile anlaşması var efendim bizzat firmadan mühendis mart ayında firmamıza geldi eğitim aldık.cam durdurmanın ise sensörle bağlantılı değilde cam motoru ile bağlantılı olarak güvenliği sağlanıyor.cama engel uygulandığında o cam motoru kısa süreliğine gücü kesiyor.

    chevrolet neden araçların oprjinalinde o özellik yok ? diyorsanız cevabu şu:
    Bir otomobil Türkiye"ye gireken araçtaki her özellik içerisindeki her düğme, her donanım için ayrı vergilere tabii tutulur.
    Chevrolet Türkiye piyasasına girebilmesi için aracın bağzı özelliklerini böyle bir uygulama yapmış.Yoksa böyle bir aracı bu fiyata alamazdık. cruze ile astra sedan arasında 14.000 tl gibi fiyat farkı olduğu gibi.

    video atacağım
  • başka markalar direksiyon bile vermiyorlar,,,,,, altı üstü cam kaldırmanın maliyetini vergisini düşünecek değil adamlar...... zaten arabanın hertürlü donanımı fullll....

    öyle bi dedin ki hocam ,,,, cam kaldırma = ABS =ESP ye gelmiş olay.....

    altı üstü cam kaldırma

    yinede teşekkürler,,, faydalı bir eser......
  • uqur500 U kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    Direkt Chevrolet ile anlaşmalı bir firma ürünü olduğunu yeni duyuyorum. GM imzalı anlaşma metinlerini bizzat gördünüz mü?

    Dediğinize göre düğmeye/sensöre ihtiyaç yok, OBD girişine takılan bir alet ile çözülebilen bu iş Chevroletin atacağı gövde yazılımı ile de çözülebilirdi.
    Neden çözmüyor? Ürün dediğim gibi sensör/bir dizi işlem gerektiriyor ve sensör vasıtası ile engel hissedilince, ters işlem yapıp camı indirmesi lazım.
    Bu ürün, bu olması gereken işlemi yapmıyor cam motoruna müdahale ederek sadece durduruyor. Yani olması gereken mantık/işlev ile çalışmıyor.

    Chevrolet(GM) kendisi yazılım güncellemesi ile özellik ekleyebilir durumda iken, başka bir firmaya alet için yetki vermesi/anlaşma yapması bana anlamsız geldi.
    Gerçi yazılım ile olması gerekenden farklı çalıştığı için (eksik sensör ve mıknatıslar) yazılım atarak olmaması gereken bir şekilde çalışmasınından doğabilecek
    sorunları üstlenmek istemediğindendir. Olabilir...

    Haa! firma ürün için GM den "olur/çalışır/bu işi kısmen yapar vs. onayı" almıştır, ona mantıklı bakarım.



    *Cam için aynı işlevli yazılım atmak(maliyetli olan sensörlü opsiyon değil) yada belli bir hızdan sonra kapıların kitlenmesi gibi durumlar yazılımsal olarak
    çözüldüğü için, ülkelere girerken maliyete etki edecek durumları yok(yani ben öyle biliyorum).

    Maliyeti düşünen adam 8 yerine 6 hava yastığı koyar, bluetooth koymaz, torpidoya ışık koymaz, ışıklı ayna koymaz, usb koymaz, yolcu tarafına dergilik göz
    koymaz yada düğme kenarlarını krom çerçeve yapmaz...

    Opel gibi bazı araçlara CC koymaz para ile satar....vesaire.

    Diye düşünüyorum.




  • Bu tarz cihazlar aracın beynine zarar verebilir..
  • Konuyu çok okuyan olduğunu gördüğüm ve bu modüllerinin 4-5 çeşidini bizzat devre yapısını inceleyen birisi olarak okuyanlara yardımcı olur ümidiyle bilgilendirme yapmak istedim...(sonuçta daha önce araca zarar verir mi diye 3-4 kişi araştırdık inceledik vs.)
    bu modül değil(bu satıcıdan almadık) fakat farklı 4-5 çeşit modülle ilgili... ben 1 yıldır, arkadaşım yaklaşık 2 senedir kullanıyor hiçbir sıkıntı yok, cruze ve astra j de beyin dışarıdan müdahale kolay kolay yaptırmıyor profesyonel araç programlama cihazlarıyla obd portundan bağlanmanız gerekiyor, onlar bile bir renaulta göre sınırlı (işin teknik ayrıntısına girmiyorum) , netice de bu modülün zarar verebilmesi farlara xenon takmaktan daha risksiz , hem cihaz elektrik veya akım veremiyor hemde komut üretmiyor komut değiştiriyor... (ayrıca araç canbus korumalı-en ufak sıkıntıda korumaya alıp portu kapatıyor, yani modül kısa devre bile yapsa(pek mümkün değil) , canbus korumaya alıyor), nereden biliyorsunuz derseniz obd cihazlarıyla bağlanırken araç çalışır konumda kabloyu çok oynatınca port iletişimi kesiyor, birkaç saat hiçbir cihazla bağlanamıyorsunuz...
    ---
    -Bu cihazların orjinal chevrolet olması mümkün değil teknik olarak bu tip şeyler yazılımla yüklenebiliyor incelerseniz renault ve fiat grubunda araç programlama yazılımlarıyla birçok şeyi yükleyebiliyorsunuz, yada kapatabiliyorsunuz... orjinal sistem yükleme şeklinde olur bu iş yazılım işidir , avrupada cruzeların yazılımına müdahale edilerek bırakın cam kaldırmayı bilgisayarla gaz verip ileri geri yürütenleri var... videolar fake bile olsa(ki bana göre değil)... teknik olarak mümkün cruze elektrik motorlu gaz boğaz kelebeğine sahip araç programlama yazılımlarında test yaparken bilgisayar ile gaz verebiliyorsunuz(denemiştik) dolayısıyla otomatik araçlarda bunu yapmak bir yazılımcı için çok zor almasa gerek....
    ----
    Bu tarz modüllerden kullanan bir honda jazz biliyorum , 3-4 yıl oldu galiba bir sıkıntı yok, astra H a kumanda ile uzaktan çalıştırma kurmuştuk(yine obd li), 2 yıldan sonra görmedim sorun olsa görüştüğümüzde söylerdi...
    bırakın cam kaldırma modülünü sürekli obd portuna cihaz bağlı obd okuyuculu teyp kullanan birçok mercedes ve bmw araç var bazıları bunun aracın özelliği olduğunu zannediyorlar... araçla ilgili her türlü bilgiyi bu ekranlardan görüyorlar...(bizzat montajını gördüm , obd portu çoklayıcı takıyorlar birine teyp yada ekranın cihazını bağlayıp diğerini boş bırakıyorlar)...
    ---
    fiyat konusuna gelince bana göre çok 55-130 TL(sunroof için ekstra bişeyler var) lik modüllerde aynı mantık... içindeki devreyi inceleyen birisi olarak hiç aklıma fotoğraf çekmek gelmedi çekseydim daha aydınlatıcı olurdu chiplerin kodları board kodu tüm markaların hemen hemen aynı tahminim hepsi aynı firmaya ürettirmiş...
    ---
    obd portu zarar verseydi son 5 yıldır(3 farlı araç) bu port üzerinde cihaz bağlı olarak araç kullanıyorum ve arkadaşlarımın da araçlarına isteyen olduğu sürece taktık(ticari değildir benim aracımda görüyorlar onlara da alıp takıyoruz birlikte) hiçbirimizin aracına bugüne kadar birşey olmadı, araçlar Honda civic, renault scenic2, laguna 2, fiat stilo, astra h, astra j , cruze, fiat linea , fiat marea , peugeot 307 , dacia sandero, ww golf... aklıma gelenler bunlarda sürekli modül kullanıyorlar tanıdıklarımın araçları daha araca bişey oldu diyenini görmedim... zaten önce ben denerim bişey olmazsa çevremdekiler alır ,
    merak eden olursa bugüne kadar deneyipte zarar gördüğünüz oldu mu derseniz , Twingo aracımda birşeyler denerken birşeyleri patlatmıştık, onunda motor aksamında oynama yapıyorduk elimizde kaldı ama 2. denemede netice aldık , 2 yıl kullandık sıkıntı yoktu...elimizde kalmasının bir nedeni de aracın 250 bin KM üzerinde olması biraz eskimişti anlayacağınız , araç 250 bin km den sonra orj.58hp olmasına karşın dyno da 64 hp tüpte veriyordu... chip mip yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 7 Aralık 2014; 16:55:28 >




  • merhaba cruze cam kapama istiyorsanız
    May Otomotiv bulabilirsin
    www.mayotomotiv.com
  • Ebay de 29 tl yani 11 küsür dolardan başlıyor fiyatlar. Satıcılar baya popüler. 2 kere sağ camı komple gece açık unutmuş biri olarak ilaç gibi birşey. Kesin alacağım. Bilgilendirme yaparım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok gerekli, olmazsa olmaz.


    Kardeşimin A180'i ile biraz yolculuk yaptım. Ön camı 1 parmak açık unutmuşum, arabaya binip kontak açıp camı kapattım.
  • Anahtardan kapı kilitleme düğmesine 3 defa basınca camları kapatmıyor mu? zaten standart da. Ya da açma düğmesine uzun basılı tutunca açmıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknika

    Anahtardan kapı kilitleme düğmesine 3 defa basınca camları kapatmıyor mu? zaten standart da. Ya da açma düğmesine uzun basılı tutunca açmıyor mu?

    Hayır bu özellik hiç bir Cruze versiyonunda yok.
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Ben aracı aldığımda araçta standart olarak bu özellik vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknika

    Ben aracı aldığımda araçta standart olarak bu özellik vardı.

    Cruze'larda standart özellik olarak maalesef yok. OBD girişine bakın, yukarıdaki üründen takılıdır.

    *Mesela bende aracımı satarken üzerinde bıraktım.
  • Yarın bakacağım.
  • Aveo 2013 model de çalışırmı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhilmi

    Aveo 2013 model de çalışırmı acaba?


    Çalışmaz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.