|
Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!! (5. sayfa)
-
-
Hocam senin yaşadığın ulkede egea kac para clio kac para bayide arac var mi yasadigin ulkede aractan alinan vergiden haberin var mi
Tiggo 8 pro rakibi scoda kodiac kac para haberin var mi
Omoda 5 full + full 930 bin lira tuscon fulu bu kadar full degil 1500 sportage daha fazla haberin var mi
Çin diye küçümsemeye devam edin bakalım adamlar katar gibi para icinde yuzen ulkede en cok satan arac oldu tigo 7 pro
Meksikada yilin suvu secildi
Acin biraz bakin google amcaya
Secimden sonra Dolar ziplayinca simdi 930 pahali geliyir ya keske diyecegiz keske Çin diye hor gormeseydik 1200 uzerine cukacak o zaman burda millet diyecek evet tutuluyor alalim :)
-
Ne yapsın insanlar hocam 2 aydır bütçem dahilinde araç arıyorum bulamıyorum. Bulunabilir olanlara da 100-150 bin tl ekstradan para istiyorlar. -
Merhabalar, bazı arkadaşlar meseleyi anlamamışlar, “teknik dökümanda zaten 183 yazıyor” filan diyorlar.
Ben Chery’yi çok uzun süredir takip ediyorum, etrafımdaki en azından 10 insanı da Chery almaya ikna etmiş durumdayım, yani durumdaydım.
Chery bu lansmanı yapmadan önce aylarca, AYLARCA “Araçlarımız 197 beygir 290 Tork, Omoda 5 ortalama yakıtı 6.8 lt/100 km” dedi. Türkiye’ye getirip tanıttığı test araçlarının tamamı 197 beygirlik araçlardı. Tanıtımı bunlarla yaptı, youtuberlara bu araçları gösterdi, bu araçları test ettirdi.
Lansmanda beynimden vurulmuşa döndüm. Benimle beraber birçok insan da aynı hisleri yaşadı çünkü aylardır “3. Nesil 197 beygiiiir” diye bağıra bağıra tanıttıkları motoru değil, açıkladıkları verilere göre 2019’da tanıtılmış ilk nesil motoru satacaklarını duyurdular. Ve en kötüsü de bunu hiçbir açıklama yapmadan oldu bittiye getirdiler.
Benim bununla ilgili duyumlarım var. Mesele tamamen emisyonlarla ilgili olarak söyleniyor. Getirilen araçlardaki 197 bg 290 tork motor bizde de geçerli olan Avrupa emisyonları testine takılıyor. Ya emisyondan geçemiyor ya da bu motor Avrupa’da onay belgesine sahip değil, her iki durumda da Türkiye’de satılamaz. Bunun sonucunda da iki önlemden biri alınmış olabilir. Ya motor aynı motor fakat gücünü yazılımsal olarak düşürüp daha az karbon salınımı sağlayıp emisyondan geçirdiler. Ya da konuyu açan arkadaşın dediği gibi eski motoru getirdiler ki o motor 2019 yılında çıktığı için Avrupa belgeleri alınmış olabilir.
Nereden bakarsanız bakın maalesef Chery Türkiye’nin yaptığı çok büyük acemilik ve güven kaybı sebebi…
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 25 Mart 2023; 0:11:47 >
-
3 sene önce Cruze vardı bi sueu Tamirci gezdirdi bana saolsun. Bir tamirci Chery Chevrolet ve gelly bakıyordu. En kötüsü hangisi demiştim kesinlikle Chery demişti.
Ben yinede bu arabaların albenisine kapılıp alayım, düzeltmiştir kendini o kadar ihracatı var dedim. Bunlardan adam olmazmış. İki motor arası dağlar kadar fark var. Milleti sitesinde kandırıp dolandırıyorlar. Reklamda sahtecilikten ceza yemeliler.
-
Sevgili @Bloodin ;
Webde araştırmalarımda gördüm ki bizim lansmanda açıkladıkları veriler ilk jenerasyona ait motorun verileri.Ve bu motoru Çin Güney Amerika ülkeleri ile bazı birkaç 3.Dünya ülkelerinde satıyor.
Bizde de olacağı gibi.
-
Adamlar da biliyor Türkiye'de ne getirsek satarız! Hiç kimse deli değil, kendi ülkemiz bizi bile sıtmaya razı ederken bunlar da eski motora razı ediyor işte sıfır araç satacağız ucuza diye. Ne hallere düştük -
Hala yapılan dolandırıcılığı savunup markayı babasının malı gibi savunan arkadaşlar var. Ve sanki her şey açık seçik şeffaf ama biz sırf Çin malı olduğu için karalama yapıyormuşuz diye algı kasmaya çalışıyorlar. Bu marka Türkiye'de daha başlamadan bitmiştir, geçmiş olsun.
-
sanırım bu topic, arabadan insanları soğutalım ki fazla kişi sıraya girmesin, biz de yolumuza bakalım konusuna dönmüş.... Bilmiyorum belki de benim içim fesattır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 25 Mart 2023; 8:36:59 > -
Kim kaç tane alırsa alsın hayırlı olsun güzel günlerde kullansınlar. Ancak vatandaşı salak yerine koyan firmalar, markalar, toplum yöneticileri yaptıkları sahtekarlığın bedelini ödesin. Yoksa 'Ya önemli değil kim neyi itelerse sesimi çıkarmam' zihniyeti asla bitmez bu ülkede.
-
Daha çok yakan araç naşil çevreci olacak? Bana mantikli gelmedi.
Bayii listesi vermis ariyorum açan yok.
Bana uya ak durum değil. Zaten geçmişte gitmişsin.
Sana insanlar niye güvensin diyeceğim ama sıra varmış:)
Insanlar araçlara hucüm edoyor ama yilin 2. Yarisindan sonra pişman olacaklar hucüm ettiklerine
-
Arkadaşlar günaydın, Benim araştırmalarım sonucu şöyle bir kanıya vardım. Önceki mesajımda motor direk aynı motor emisyondan düşmüş beygir demiştim ama sanırım o da yanlış. Motor direk tamamen aynı bence 197 beygirin 183 olması çin standartları ve AB standartlarındaki ölçüm farkından kaynaklanan bir durum bence. Chery nin asya ülkelerindeki sitelerinde baktığımda şunu gördüm (Güney Afrika Sitesi) "Maksimum" 197 beygir ibaresi yazıyor her yerde chery ilk olarak turkiye sitesinde de ilk sayfada arkadaşın attığı ekran görüntüsünde de belli bir şekilde direk çeviri yapılıp. Maksimum güç 145kw diye belirtilmiş bence sonra Avrupa standartlarına göre ölçüm yapıp maksimum yazısını kaldırıp 183 hp yazdılar direk.
Neticede araba da değişen bir şey bence tüm avrupada 183hp 275nm tork olarak satılacak araç. Eski motor kötü motor diye bir şey yok bence
-
Vallahi kimse pişman olmaz, en kötü ihtimalle değerini korur fakat değerin düşeceğini düşünen varsa rüya görüyor. Vergi indirimi olmadan değer düşmesi imkansız, şu an içinde bulunduğumuz durumda da hükümet değişse de kalsa da vergi indirimi olmaz.
Mesele çevrecilik değil büyük ihtimalle daha çevreci olan yeni motorun Avrupa test ve satış belgelerinin olmaması.
Bayilerin hiçbiri daha hazır değil. Ben ön satış ve test sürüşü için yazılmıştım, bayi beni aradı, Nisanın 2. Haftası açılış ve satış dedi. Bazı bayiler kapora ile sıra alıyormuş, bizim bayi araç gelince satıyoruz, kimseden önden bir şey almıyoruz dedi.
Geçmişte gitme meselesine de açıklık getirelim. Mermerler getirmişti ilk büyük ümitlerle ki fena da satmadılar. 2011’den sonra Euro 5 normları gelince Chery’nin motorları bu normları karşılamadığı için Türkiye’de satışı yasaklandı. Mermerler bunun için çok çabaladı fakat sonuç nafile. 2015’te de Euro 6 zorunlu olunca Mermerlerin ümidi tamamen kesildi. Çin son birkaç yılda hem elektrikli araçlara hem de verimli içten yanmalı araçlara çok büyük bir teşvik sistemi başlattı. Bu durum Çin’in elektrikli araçlarda öne geçmesini ve içten yanmalı araçlarda da dünya standartlarını yakalamasını sağladı, öyle ki 2019’da Çin Euro 6 benzeri yeni emisyon standartlarını şart koştu. Söz konusu Euro 6 uyumlu 140 kw 275 nm 3. Nesil Acteco F4J16 motor bu şekilde ortaya çıktı.
Yabancı sitelerde motorun dökümanlarını incelediğimde açıklamalarda motorun anlık performansının 197 beygir güç ve 290 nm tork a çıkabildiği görünüyor fakat bu kısa süreli performans olduğu için normalde 185 bg güç ve 275 nm tork olarak lanse ediliyor. Belki de emisyon meselesi filan tamamen hikaye, burada AB normları geçerli olduğu için aracın kısa süreli performansını gösteremiyor da olabilirler. Çünkü bu motorun başka bir versiyonu yok gibi görünüyor. Şu an asıl kafa karışıklığı daha hafif ve sportif Omoda 5’in daha fazla, kocaman 7 kişilik Tiggo 8 Pro’nun daha az yakıyor olarak gösterilmesi.
Hele bir tamamen satışa başlansın bakalım neler olacak, inceleme siteleri ve youtuberlar neler diyecek. İncelemeleri beklemekte fayda var. Bakalım Chery söz verdiği gibi istenilen miktarda araç getirebilecek mi, 1 yıl içinde servis noktasını 40’a çıkarabilecek mi, çok satınca coşup fiyatları 3008, 5008 fiyatına çekecek mi, hep beraber göreceğiz
-
Aynen, sıkışık trafikte 15 litre çok rahat. Benzin yarın 30 tlyi görünce seyret manzarayı… -
Düşününce bana da mantıklı geldi. Çünkü dediğiniz gibi bu güçlere ulaşabilir diyor. Alfa romeoda ki dna modu gibi sanırım anlık güç eklemesi yapabiliyor. Eğer böyle ise ortalık boşuna karışmış demektir. -
Özellikle pil teknolojisine yaptıkları devasa arge desteği sayesinde elektrikli araba konusunda kesin dünya lideri olacaklar diye düşünüyorum. -
Hadi hüsnü zan ile bu şekilde değerlendirelim, peki 2 motor arasındaki tüketim farkı? Birinde karma 6.8 diyor tanıtılan motorda 9.1 ki bu daha kağıt üzerinde, gerçek hayatta ne olur siz düşünün.
-
Dolandiricilik diyenler dikkat etmeli markayla davalik olabilirler
henuz ortada net bir sey yok daha bayileri açılmadı biraz sabir her sey netlesir yakinda
Kimsenin markayi babasinin mali gibi savundugu yok peugeut markasini hatirlatnak isterim 2015 yilinda buyuk degisim yasadilar modeleri dis tasarım motor sanziman anlaminda cag atladi ama eski kafalar bugun bile peugeuta burun kiviriyorlar cunku okumuyoruz arastirmiyoruz motoru ne sanzumani ne ncap testi ne dobanimda ne var hangi odulleri var hangi ulkelerde satiyor
Bakim peugeut simdi nerde 3008 2008 kapis kapis alnaya gucumuz yetmiyor 508 passat fanatikligi olmasaydi simdi herkesin gozbebegi olacakti
Millet olarak hani diyoruz ya araplar söyle böyle diye
Katarda pro 7 modeli en cok satan arac oldu
Biz hala Çin teneke aynen böyle devam... -
filipinlerde bir web sitesi sorunlarını yazmış link aşşağıda isteyen bakabilir
https://inf.news/en/auto/8c8a31ad2dbfb07c574c0e61365b6852.html
-
siteyi düzetlmişler, 183 beygir oldukları kesinleşmiş oldu.
1.6 TGDI motor 183HP güç / 275Nm tork üretirken, otomobil 0-100km/sa hızlanmasını 9.2sn'de tamamlar ve 8.6L/100km ortalama yakıt tüketimine sahiptir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X