Şimdi Ara

Cevap: Traktör için dişli sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba,eski nesil 4 silindirli bir traktöre bağlanarak çalışan bir fındık ayıklama patozunun 1 ayda yaktığı yakıt yaklaşık 6-7 bin tl. şaft çıkışına bir dişli sistemi koyarak yakıt tasarrufu sağlayabilir miyim? aynı tork yüksek devir yani...umarım doğru yere yazmışımdır konuyu.



    _____________________________
  • Elektirikli bir motor ile beslemelisin.
    _____________________________
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
    Bertrand Russell
  • yakıttan tasarruf edicez derken elektrik mi kullancaz?
    _____________________________
  • Şanzıman mı bağlamak istiyorsun.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
  • yavru şanzıman diyelim ya kardeşim ben yardımcı olabilecek biri var mı diye soruyorum,fikir verecek....
    _____________________________
  • yüksek devir sana tork kaybı olarak geri döner araya koyacağın herşey tork kaybı demektir. Enerji verimliliği prensipleri ile düşünürsen çıkarsın işin içinden. Yakmadığın, harcamadığın şeyi kazanamazsın. Bir sıralı şanzıman o dediğin rakama gelir zaten dişli takımı olarak düşünürsen.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
  • teşekkürler hocam,böyle bişey düşünmemin sebebi 3 silindir olmasına rağmen yeni nesil traktörlerin aynı makineyi çalıştırırken %30 daha az yakıt harcıyor olmasıydı.sanırım olayı çözmek için profesyonel olmak gerk
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksea_55

    teşekkürler hocam,böyle bişey düşünmemin sebebi 3 silindir olmasına rağmen yeni nesil traktörlerin aynı makineyi çalıştırırken %30 daha az yakıt harcıyor olmasıydı.sanırım olayı çözmek için profesyonel olmak gerk


    meseledeki kilit yeni traktörlerin daha verimli olması birim yakıttan daha fazla iş yapabiliyor olması bak dişli ile verimi arttıramazsın ya torku yükseltir devirden olursun ya devri yükseltir torku kaybedersin. tabi patosun yaptığı iş için hangisinin daha önemli olduğunu öğrenip redüktör ile daha verimli hale getirmek mümkündür ihtiyaçlar belli ise.

    Yapman gereken profesyonel olarak yakıt vermliliğini arttırmak yani daha verimli bir Traktör edinmek yada patosa pancar motor bağlamak veya daha ucuz yakıtlı bir sistem ile revizyona gitmek.
    _____________________________
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
    Bertrand Russell




  • pancar motorla ayı tork ve devir yakalanabilir mi?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    Elektirikli bir motor ile beslemelisin.

    +1

    Elektrikli motor çok daha verimli çalışır.
    _____________________________
  • Sanayi elektriği varsa 5bg dinamo işini görür bizim burada normal patoz icin öyle yapıyorlar aylık 150 lira anca geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • sanayi elektiriği bulmak zor,çalıştığımız yer köy...bu bahsettiğiniz tarzda bir motoru nerden temin edebilirm,yaklaşıkk fiyatı nedir ?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksea_55

    sanayi elektiriği bulmak zor,çalıştığımız yer köy...bu bahsettiğiniz tarzda bir motoru nerden temin edebilirm,yaklaşıkk fiyatı nedir ?


    Tersanelere yakınsan elektirik motorunu çok ucuza elde edersin pancar için de 1000tl civarı bir maliyeti olur.

    Pancar motorlu traktörler var görüyoruz bu pancarın boy ve çeşidide var yani sen pancardan emin olduktan sonra traktöründen daha kuvvetli boyları mevcut kuyruk miline kadar kayıpları olmayacağından gene daha az yakıt harcar. tabi sahada denemelisin
    _____________________________
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
    Bertrand Russell
  • tersane oturduğum mahallede var bi tane,bi araştırma yapmak gerekiyor sanırım ayrıntılı.devir ayarı da olmalı sistemde sürekli aynı devir olmaz.teşekkürler
    _____________________________
  • sen kısa yoldan bütün fizik kurallarını vss es geçip hemen verim almaya çalışıyorsun lakin işin içine sürtünmesi,ısı aktarımı,ekstra düzenek ve mekanizmalar ve sistemle uyumu o bu şu derken senin evdeki hesap 10 ise çarşıda 100 eder..bu yüzden bence çözümü farklı yerde arıyorsunuz..öncelikle sizin yakıt tasarrfunuz un yüksek olması bunun dahilinde komsularınızınkinin düşük olması tamamen sizin patos sistemini besleyen dizel motor mekanizmasının mekanik yapısı ve modernizasyonu ve silindir adedi silindir çapı vb..mekanik sistemlerinin farklılığından kaynaklanıyor..kendi ağzınızla söylemişssiniz sizin traktör 4 silindirken komşunun ki 3 (cc eşit kabul ederek) ve yeni modern bir dizel motor...elbetteki yakıt sarfiyatı düşük olacaktır..sonucta patos yani fındık kırıcı ayıklayıcı sistem sizinki de aynı komsununkide (en azından ben oyle kabul edıyorum) burada verimi etkileyen unsur sistemi destekleyen ünite..sonuçta dönme hareketini traktör şaftından alıyor..şaft da dogrudan motordan alıyor ..bu gün o ana üniteyi değiştirmeden birşey yapabilmek mümkün değil..haaa olur olurda nasıl olurr...önce fosil yakıtta beslenen motoru ek olarak elektirkle çalışan bir besleyici elektrik motorunu sisteme entegre ederek sarfiyatı sıvı yakıt+ elektrik faturası olarak genişletebilirsiniz (ha ben onu jenaratöre baglar calıstırım derseniz farklı :P ) olabilir mi olabilir..dişli konusuna gelirsek dişlinin çapı ile oynayarak rpm ve tork ile değişimlere gidebilirsiniz bu ise size yakıtta değil tork da bir değişim sağlar..sonucta sunu unutmayın traktör şaftından gelen güç değişmeyecektır..sonrakı kısmı bir nevi araba defransiyellerini düşünün ki son dişli ile oynayarak torku düşürüp yükseltebiliyorsunuz... haa bana sorarsan keike stirling tipi motorlar yaygınlassa da köylü vatandaslarımızın eline geçsee her türlü yakıtla (fosil basta tezek,odun,kömür vb..) çalışan böyle bir motor çok çok avantaj getirecektir..

    size tavsiyem mevcut traktörünüzü satıp yeni bir traktör alarak işinize devam etmeniz..diğer türlü tam bir macera boşa zaman ve enerji ve para kaybından başka birşey olmayacaktır..bu sistemleri entegre edecek ugrasacak adamı da(muhendıs,teknıker,usta) kolay kolay bulamazsın bulsanda ugrasmaz kımse..
    _____________________________
    Mechanical Engineer




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.