Şimdi Ara

çelik subap ve magnezyum subap (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
96
Cevap
10
Favori
29.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    quote:



    . . .

    Bu kadar yoğun yakıtı yakmak için top fuel dragster de magneto vardır aha yukarıda görüldüğü gibi.

    Sıvı yakıt gaz haline dönüşürken, motorun ısısından faydalanarak dönüşür. O fayda sayesinde motorun (emme manifoldunun) ısısı düşer, benzinde yakıtı kısarsan, araç hararet yapar.

    Gaz halinde lpg de durum tam tersidir.

    Gaz halinde LPG kullanan araçlarınızın egzoz supablarını korumak istiyorsanız, Avans ayarını lpgye göre yaptırın veya 16:0 16:5 afr ayarına getirin.

    Teori iyidir ve karın doyurmaz, sittim tane teorinin yan yana çalıştığı içten yanmalı motorlarda, bir tane teoriye bağlı kalıp fetva vermeyiniz.

    ---

    Karbon 12 hoca, kanının son damlasına kadar itiraz edecek, çünkü elinde bu konuda yapılmış çalışma yok. Bütün kaynaklara açıp bakacak, en ufak bir gönderme bile yok, çünkü bulduğu araştırmaların tamamı gocümen üniversitelerden geliyor, üniversitelere sözüm yok, lakin bu üniversiteler araştırmaları genelde destekle yaparlar, şimdi ford yada bmw üniversiteye abi bize bir gaz halinde LPG araştırması yap diye finans vermez. Benzin der, dizel der, CNG der hatta sıvı halde LPG de der.

    LPG nin gaz haline çevrilerek motora verilmesinin benzin veya dizel karşılığı yoktur. Üniversitede kimse oturup, benzini ısıtıp motora verecek vapor karbüratörde yapmaz. Bu yüzden hoca bilmediği deniz de elindeki bilgi ile girip boğuluyor.

    Dünyada, teorisi olmasa da, eldeki v8 ile propan süren bir kaç tane deli var, bu delilerin bazılarında EGT sensörü de var. Yani millet bunları test ederek yapıyor hocam.

    Sen teorini çalış tabiki onlar bize her zaman lazım. Ancak eline anahtarı almadan, bir kaç farklı şeyi bir biri ile karşılaştırmadan, conta yakığ, kapak çatlatmadan, hede = hödö mantığı ile de sübapları kurtaramıyoruz.

    Basit bir örnek te vereyim. bir kola kapağı kolonyayı elinize dökün, serinler. aynı miktar kolonyayı 90 derecede ısıtın ve buhara elinizi sokun bakalım elinizde kaç derece yanık oluyor.


    Üniversiteler olmasa endüstri hala fitilli karbüratör kullanıyor olurudu, burası kesin.

    Kendi yaşamını tehlikeye atana neden itiraz edeyim. Siindire sıvı yakıt gönderilmez yazdımsa, ekledim, "tehlikeli" yadım. Hayatını ortaya koyup göze alan adam yapar. "Drag"larda sadece motorlar değil insanlar da patladı. Onlar öncü kahramanlar. Tekniğin böyle cesur insanlara da ihtiyacı var. Tekniğin militarist, sosyal, entellektüel yanları vardır. Her tarafa genişler. Bilim, mühendislik, pratik ayrı taraflardır. Mühendislik her pratiğini açıklayamaz, yine kullanırız ama. Yeri geldğinde örneklerini kendim yazdım. Pratik de keşife müsaittir, teori de. Burada sorun yok.

    Elim anahtar da tutar, sayfa da çevirir. Prototip yapıyorum, çalışıyor. Hoca değil, pratisyenim. Yalnız, bende teori ile pratik kavga etmez. Biz ustalık, mühendislik veya üniversiteler için böyle sözler kullanmıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 17 Kasım 2015; 11:51:13 >




  • Karbüratör atomize eder hocam becerebildiği yere kadar, sonra manifold içinde buharlaşır, buharlaşamayanda ekzoz dan atılır. Sanayide araba ciğ benzin atıyor derler. Sıcak motorla soğuk motorun farklı çalışmasının sebebi budur.

    Yani bu internet meretini 20 senedir kullanırım, 20 senedir değişmedi, iddanız çürüyünce üslüba dalıyorsunuz.

    Tamam günü kurtarmak lazım da.

    Yukardaki edebiyatın manası nedir şimdi ?

    Adamın sübaplar yandı, sen hala bir şey diyemedin.
  • Abiler ist-edirne yolunu 120-130 kmh arası 3500 dd civarı gidiyorum. Daha yavaş gidersem hemen arkadan uyarı geliyor, yol bombos neden bu kadar yavaş gidiyoruz, diye.

    Bir derece soğuk buji kullaniyorum, normal zamanın 2/3 u gibi yağ degistiriyorum, arada benzine alıyorum. Başka ne yapabilirim? 52 bin km dır LPG ile gidiyorum. Başka ne yapabilirim. Korktum burda yazılanlardan sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 17 Kasım 2015; 13:31:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Abiler ist-edirne yolunu 120-130 kmh arası 3500 dd civarı gidiyorum. Daha yavaş gidersem hemen arkadan uyarı geliyor, yol bombos neden bu kadar yavaş gidiyoruz, diye.

    Bir derece soğuk buji kullaniyorum, normal zamanın 2/3 u gibi yağ degistiriyorum, arada benzine alıyorum. Başka ne yapabilirim? 52 bin km dır LPG ile gidiyorum. Başka ne yapabilirim. Korktum burda yazılanlardan sonra.



    Tam olması gerekeni yapıyorsunuz merak etmeyin. Aynen devam edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Karbüratör atomize eder hocam becerebildiği yere kadar, sonra manifold içinde buharlaşır, buharlaşamayanda ekzoz dan atılır. Sanayide araba ciğ benzin atıyor derler. Sıcak motorla soğuk motorun farklı çalışmasının sebebi budur.

    Yani bu internet meretini 20 senedir kullanırım, 20 senedir değişmedi, iddanız çürüyünce üslüba dalıyorsunuz.

    Tamam günü kurtarmak lazım da.

    Yukardaki edebiyatın manası nedir şimdi ?

    Adamın sübaplar yandı, sen hala bir şey diyemedin.



    "Valfi yanan adam" aklına geliyor da, konudaki 7000 devir çeviren neden gelmiyor, ona küstük mü :)

    Motor çiğ yakıt atıyor diye sıvı yakıt motoru olmaz. Sıvı yakıt, yine yazıyorum, tehlikelidir. Çiğ yakıt atan motordan biraz güç iste, biraz devir çevir kesilecek.

    Onun kesilmesi tesadüf değil. Sıvı yakıt iyi deyip milletin içinde patlatmayın diyedir. Buji ıslanır ve stop eder. O bujinin hangi yük ve hızda söneceği hesaplıdır. Bir seri defansın son halkasıdır. Şu meşhur valfi yanan adamı, çok bilen avanelerden korumak için. Adamcağızın kendisi de yanmasın diye.

    Verdiğiniz pratik bilgiyi takdir ediyorum. Teorik hatalarını hiç kurcalamadım, belli zaten pratik için yazılmış, pratik değeri var. Ama Delifişek hoşlanmıyor diye teroide kısa kalacak değiliz. İnternetinle yine alakadar ol. Yankı kuyusudur, sorabildiğin kadar söyler. Sormaya akıl edemediğini göstermez. Basılı neşriyatt da verdim, alt tarafı 3 veya 4 cilt tarayacaksın, 1978-80 arası. Ama müsade et, iki kişi de başka muhabbet yapsın. Büyükleri konuşturmayan çocuk gibi doldurma konuyu.

    İki sayfa olacak, Ford'un sattığı motorlar, propan oranı, çiğ yakıt... Bir tane ayakta duracak karşı-argüman getirmedin. Ford LPG motoru yaptı yazıyorum, pazar bilgisiyle dönüyorsun. Neye karşı çıkıldığı da belli değil. Kendini sınamak istyorsan, partik adamıyım diyorsan iyi bir usta bul kendine, onunla mukayese et kendini. Forumda pratik olmaz, cismi yok bunun.




  • Bir soru sorayım, standart bujiler yerine iridyum veya platin buji almanın lpgli araçlarda performansa bir etkisi var mıdır? Sadece daha uzun ömürlü olduğu içinmi tercih edilir bunlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Klee

    Bir soru sorayım, standart bujiler yerine iridyum veya platin buji almanın lpgli araçlarda performansa bir etkisi var mıdır? Sadece daha uzun ömürlü olduğu içinmi tercih edilir bunlar?

    Ben aldim. Aracim mazda. Hic bir olumlu fark hissetmedim. Nedense atesleme daha kotu geldi bile.

    Ek: aracimda subaplar magnezyum alasimliydi. Yaklasik 100bin km lpg ile yerine gore 5000+ devirlerde kullandim.

    Motorda titresimler baslayinca, subaplari 1200tl ye sanayide degistirdik.

    40bin km oldu. Sorun yok.

    Yani demem o ki, lpg taktirmaktan cekinmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forumu -- 18 Kasım 2015; 17:32:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Abiler ist-edirne yolunu 120-130 kmh arası 3500 dd civarı gidiyorum. Daha yavaş gidersem hemen arkadan uyarı geliyor, yol bombos neden bu kadar yavaş gidiyoruz, diye.

    Bir derece soğuk buji kullaniyorum, normal zamanın 2/3 u gibi yağ degistiriyorum, arada benzine alıyorum. Başka ne yapabilirim? 52 bin km dır LPG ile gidiyorum. Başka ne yapabilirim. Korktum burda yazılanlardan sonra.



    Tam olması gerekeni yapıyorsunuz merak etmeyin. Aynen devam edin

    İki saat boyunca 3500 dd gitmek zararlimidir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Karbüratör atomize eder hocam becerebildiği yere kadar, sonra manifold içinde buharlaşır, buharlaşamayanda ekzoz dan atılır. Sanayide araba ciğ benzin atıyor derler. Sıcak motorla soğuk motorun farklı çalışmasının sebebi budur.

    Yani bu internet meretini 20 senedir kullanırım, 20 senedir değişmedi, iddanız çürüyünce üslüba dalıyorsunuz.

    Tamam günü kurtarmak lazım da.

    Yukardaki edebiyatın manası nedir şimdi ?

    Adamın sübaplar yandı, sen hala bir şey diyemedin.



    "Valfi yanan adam" aklına geliyor da, konudaki 7000 devir çeviren neden gelmiyor, ona küstük mü :)

    Motor çiğ yakıt atıyor diye sıvı yakıt motoru olmaz. Sıvı yakıt, yine yazıyorum, tehlikelidir. Çiğ yakıt atan motordan biraz güç iste, biraz devir çevir kesilecek.

    Onun kesilmesi tesadüf değil. Sıvı yakıt iyi deyip milletin içinde patlatmayın diyedir. Buji ıslanır ve stop eder. O bujinin hangi yük ve hızda söneceği hesaplıdır. Bir seri defansın son halkasıdır. Şu meşhur valfi yanan adamı, çok bilen avanelerden korumak için. Adamcağızın kendisi de yanmasın diye.

    Verdiğiniz pratik bilgiyi takdir ediyorum. Teorik hatalarını hiç kurcalamadım, belli zaten pratik için yazılmış, pratik değeri var. Ama Delifişek hoşlanmıyor diye teroide kısa kalacak değiliz. İnternetinle yine alakadar ol. Yankı kuyusudur, sorabildiğin kadar söyler. Sormaya akıl edemediğini göstermez. Basılı neşriyatt da verdim, alt tarafı 3 veya 4 cilt tarayacaksın, 1978-80 arası. Ama müsade et, iki kişi de başka muhabbet yapsın. Büyükleri konuşturmayan çocuk gibi doldurma konuyu.

    İki sayfa olacak, Ford'un sattığı motorlar, propan oranı, çiğ yakıt... Bir tane ayakta duracak karşı-argüman getirmedin. Ford LPG motoru yaptı yazıyorum, pazar bilgisiyle dönüyorsun. Neye karşı çıkıldığı da belli değil. Kendini sınamak istyorsan, partik adamıyım diyorsan iyi bir usta bul kendine, onunla mukayese et kendini. Forumda pratik olmaz, cismi yok bunun.



    Auto zaytung da vardı ford'un lpg motoru demek bir şey yazmak oluyorsa,

    E artık ben bir şey demiyorum, en azından varsa online aranabilir bir adres ver de bakalım.

    "Sizin evde 1980 den kalma zaytung yok mu ?" diyeceksen, kendi ayağına sıkarsın.

    Size 2 sayfadır tek tek örnekleyerek, kaynağın adresini vererek konuşuyorum. Bir zahmet lütfedin de şu iddanıza ispat katma adına şu prototip lpg motorunun varsa dökmanı adresi paylaşın.


    Cıncıklı motor verisimi istiyorsun al mesela Smokey babanın Adibatic motoru.

    http://www.hotrod.com/how-to/engine/hrdp-1009-what-ever-happened-to-smokeys-hot-vapor-engine/

    http://schou.dk/hvce/

    http://rexresearch.com/yunick/yunick.htm

    Iddası var, ispatı yok. Yinede al işte yalan yanlışta olsa bir bilgi var.

    Yanlış hatırlamıyorsam, mevzu, Teorik LPG motoru yapsak ne kadar verim alabiliriz değil. Abinin süpaplar yanmış.

    Mesela taktık lpg yi abinin araca 6 ay sonra geldi.

    - Usta bizim arabanın süpabları yanmış,

    - Ben zaten dediydim 14:1 sıkıştırma olmaz ise LPG verimli yanmaz.

    Diyebilirmiyiz diyemeyiz. Hem niye hep sizin çok çalıştığınız yerden soruyoruz.

    Mesela, size sormuştum. Kutsal değnekle arabayı 14:1 i kaldıracak kıvama getirdik, yürüyen şanzuman difransiyel tekerlek değişmeden bu araç nasıl yakıt tasarrufu yapacak diye.

    Sizden ne teorik ne pratik nede zaytung bazında bir cevap gelmedi...




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    quote:

    Auto zaytung da vardı ford'un lpg motoru demek bir şey yazmak oluyorsa,

    E artık ben bir şey demiyorum, en azından varsa online aranabilir bir adres ver de bakalım.

    "Sizin evde 1980 den kalma zaytung yok mu ?" diyeceksen, kendi ayağına sıkarsın.


    Benim evde yok diyelim, siz anlayın. İnternette yok diye, yok değil.


    quote:

    Cıncıklı motor verisimi istiyorsun al mesela Smokey babanın Adibatic motoru.


    Konuyu geliştiriyor. Teşekkür ederim. Smokey yapar, entropi bliiyor. 230°C'de benzin veriyor motora, bizim ustalar: "LPG kuru yakıt" :) Ne yaptığını bilen yapar, bilmeyen için tehlikelidir. Benzin 230 C'de kararsızdır. Çok satır arası var o yazılarda, bir "Hot-Rod" yazısıyla benzin pişirmemek lazım. Bir kısmını kendim göstermeye çalıştım zaten, 6 karbonlu heksan için 1/47 kadar yakıt/hava stoykometrisi var, lambda 1 ise 1:14. Potansiyel büyük. 3 kat fakir çalışma imkanı da var. Ama ya motor yavaşlayacak veya kompresyon değişecek.

    quote:

    Yanlış hatırlamıyorsam, mevzu, Teorik LPG motoru yapsak ne kadar verim alabiliriz değil. Abinin süpaplar yanmış.

    Mesela taktık lpg yi abinin araca 6 ay sonra geldi.

    - Usta bizim arabanın süpabları yanmış,

    - Ben zaten dediydim 14:1 sıkıştırma olmaz ise LPG verimli yanmaz.

    Diyebilirmiyiz diyemeyiz. Hem niye hep sizin çok çalıştığınız yerden soruyoruz. .


    Niye diyemiyoruz. Tamirhane mi burası? Kendisi biliyor zaten yanacağını, soruyor "LPG neden sıcak çalışıyor" diye. Onu açıkladım. Hem, 2 derece rötar verdik diye magnezyum valf kurtuldu mu. Çelik valf takılacak, yine yanacak, daha uzun gidecek sadece. Bir de her rötarda performans da gidiyor, biliyorsunuz değil mi?

    quote:

    Mesela, size sormuştum. Kutsal değnekle arabayı 14:1 i kaldıracak kıvama getirdik, yürüyen şanzuman difransiyel tekerlek değişmeden bu araç nasıl yakıt tasarrufu yapacak diye.

    Sizden ne teorik ne pratik nede zaytung bazında bir cevap gelmedi...

    Kutsal değneğe gerek yok. Hiç propanla karbüratör kalibrasyonunu (lean-drop) duydunuz mu? İdeal yakıttır propan, akışmetrenin olmadığı yerde metraj için kullanılabilir. 14:1 benzin için yüksek kompresyon olabilir, LPG için ise sadece doğru kompresyon. İster performans al, ister ekonomi yap. Kompresyon 14 oldu diye dragster olmadık daha, merak etmeyin. Benzinin 5 litre yaktığı motorda 6 litre LPG yakmak absürd. Çünkü dönüştürülmüş motor, LPG motoru değil.

    Buraya neden geldik? Çünkü sordular, LPG neden sıcak çalışıyor diye. Kimse cevap vermedi. Hatayı yakıttan biliyorlar. Değil, motordan. Dönüşüm, idare etmek üzerine kurulu. Karlıysa dönüştür, değilse dönüştürme. Valfi yanacak, veya yanabilir, rötar abartılırsa piston da yanar. Propan ideal yakıt. LPG, ideale yakın. Ama Hot-Rod dergisi gibi, Karbon 12'nin yazısıyla, veya internetten herhangi bir yazıyla motor yapamazsın. Ben kavşakta ışık tutuyorum sadece. Kusura bakmayın.

    Mesela bir arkadaş hem eğitimci, hem makina mühendisi. Birbirimize teşekkür ettik, anlaştık. Çoktaan bitti. Yarın benden daha iyi anlayacak. Çünkü makina mühendisi. Kendim soruyu soruşundan önceden sezdim, mühendis veya tekniğe yakın olduğunu. Ben sinyali aldım, boşuna takılıyorsun tamirat bilgisi vermemişim diye. Yazılmışı neden yazayım. Satır arasını okumak da var. Münasebetsizlik etmedik birbirimize, imtihan etmeye kalkmadık. Anlamadığımız şeye sap-saman demedik.

    Entropi bilmeyen, LPG'nin neden sıcak çalıştığını anlamaz. Her şeyin sırası var. Ama bilene de, işaret olsun diye bir selam vermek için Delifişek'e soracak değiliz.




  • Varlığını doğrulayamadığımız bilgiyi gerçek sayamayız.

    Yazdığınız cevaplarda, elle tutulur gözle görülür hiç bir teknik bilgi yok. Mühendislik terimlerini araya sıkıştırıp, efendim çok ilmi bir sohbet oldu, çok faydalandık, arşı ale ulaştık. Sizin gibi sanayi tamircileri bu işlerden anlamaz.

    Karbüratör meme ayarının mevzu ile ne alakası var. Sene olmuş 2015, dayarsın techizatını egzoza neyi nasıl gerekiyorsa aracın ihtiyacına göre ama tornavida ama, ecu tuning oturur ayarlasın. Cihaz olmadan yapılan karbüratör bezin ayarının, bizim konumuzla ne alakası var.

    Etropi mentropi, lean drop diyorsunda, hoca, yakıtın enerji yoğunluğu diye bir şey var onu biliyormusun, LPG daha çok tüketilir, çünkü LPG seyrek bir yakıttır, içindeki hidrojen atom sayısı az. Bu yüzden çok lpg yakarsın. Aynı şekilde Dizel Benzinden daha yoğundur, dolayısı ile daha az Dizel yakıt tüketirsin. Tabi bunda motorun stroker olması daha az devir çevirmesi ve şanzumanında buna uygun olmasınında etkisi var.

    Bana hidrojen tasarruf cihazı satmaya çalışan dolandırıcıları anımsatıyorsun, kelime mühendisliği 10 numara arka arkaya bir sürü teknik terim, ucu başı görünmeyen hoş cümleler ancak günün sonunda elle tutulan hiç bir şey yok.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Karbüratör "meme ayarı" yazmadım. Çarpıtmayın. Bazı ayarlar akış-metre ister. Variable-jet bir karbüratörü hiç sormayın. Eksoz cihazıyla ancak ilkel bir karbüratörde temel karışım ayarı yapılablir.

    Hava-yakıt karışımı sıkışabiliyor: Kompresyon. Sıkışınca ne oluyor. Bir pakete daha çok sığıyor. Litre olarak değil, gaz olarak.

    Dizel 10~18 karbon, kompresyon 16~22:1. En az tüketim/mesafe.
    Benzin ~8 karbon. Kompresyon 10:1. X tüketim/mesafe.
    LPG 4 karbon, süper homojen, kompresyon 14:1. < X tüketim/mesafe.

    Vay be, bakkal hesabıyla bile çalışıyor.

    Ben forumun hidrojen dolandırıcısıyım. Geceleri sinsi sinsi yazıp umut tacirliği yapıyorum.
  • Okuduğunu anlamayıp gelip burada satmaya kalkarsan sonun böyle olur.

    Deştikçe ne çeşit bir kelime mühendisi olduğun yavaş yavaş çıkıyor ortaya. Sağdan soldan duyduğun mühendislik terimleri ile muğlak cümleler kurup fetva verip, hocalık taslıyorsun.

    Sana cinci hoca diyelim biz.

    60 larda karbüratör ayarı için kullanılan bir tekniğin adını ver sonra gel e ben meme ayarı demedim. Sen ne dediğini biliyormusun.

    Stomberg karbüratörü sana niye sorayım, aç bir çin malı motor aha içinde variable jet karbüratör yani stomberg karbüratör var. bildiğin motor karbüratörü. İnternette BLOS diye aratırsan, LPG için BRC tarafından yapılmış bir versiyonunuda bulabilirsin.

    Akışmetre enjeksiyonlu araçta elektronik, karbüratörlü araçta mekaniktir. Daha doğrusu venturi boğazı, karbüratörün akışmetresidir.

    Forced induction ile, engine compression terimlerini bir birine karıştırırsan işte böyle ipe sapa gelmez, ecnebinin nonsense bullshit dediği noktaya ulaşırsın.

    14:1 kompresyon dersen, motorun içine giren hava yakıt karışımının 14 kat sıkıştırılacağını anlatırsın. Bu sayede patlama daha güçlü olur. Teorik olarak kompresyonu ne kadar arttırırsan motorun verimliliğide o kadar artar. Ancak sıcaklıkta artar. Sıcaklık arttığı içinde motorun detone olması yani vuruntusu artar yani yakıt doğru zamanda ateşlemez yani bloktan kol çıkar.

    O yüzden sana başından beri LPG yakıtı olmaz diye defalarca anlatmama rağmen, cinci hoca olduğun için görmezden geldin.

    Hepsinden önemlisi.

    Karbon yanmaz, bak güneş ne yakıyor, hidrojen.

    Fosil yakıtının içindeki hidrojen okside olduğu için ısı üretiyor. Bizde bunu mekanik enerjiye çeviriyoruz.

    Bu kadar cehalete, bu artistik tavırlara ne diyelim ?

    Sen git kum havuzunda oyna...




  • İkinizin de anlamsız bir üslupla birbirinize saldırmakta olduğunuzu düşünüyorum. Türk halkının çoğunun anlayacağı şekilde konuşayım:

    Şantiye'deki ODTU mezunu inşaat mühendisi (evlerden ırak) ile 20 yıllık tekniker gibisiniz. ODTU'lü inşaatçı proje ofisine yakışır. Şantiye'lere İTÜ'lüyü alalım, teknikerle daha iyi anlaşacak ve şantiyenin altından daha iyi kalkacaktır. Tartışmak güzel de üslubu bozmayın beyler. Sakin olun ya. Tur atsın LPG, yeter ki sizin canınız sıkılmasın. Büyük konuştum bakın. Bugüne kadar 30.000tl ekonomi yaptım LPG'den.

    Giriştiğiniz tartışmayı bir kenara bırakın. Zihnisinir işletmeci olarak birkaç bir şey soracağım şimdi size. Evet doğru duydunuz! Karşınızda yüksek lisanslı finansçı var. Mühendis de değilim, tekniker de değilim. El işçiliğim de rezalettir. Elime aldığım şeyi tamir edebilirim, sıfırdan çalışan mekanik veya elektronik bir şey de yapabilirim; ama benden tipinin güzel olmasını beklemeyeceksin... Sadece elektronik ve hobi ürünleri alanında sınır tanımaz bir zihnisinirliğim vardır. Bir de arabalara ilgim. O kadar. Evet şimdi soruları benim akademik teknik geçmişim kadar basit tutuyoruz abi:

    1) LPG'nin yüksek sıkışabilme becerisinden faydalanan, LPG için dizayn edilmiş bir motorun, benzin için dizayn edilmiş benzer motora göre daha yüksek verim vereceği doğru mudur? Burada tabii ki, yükselecek olan ısının yol açabileceği riskler vs. var. Ancak LPG motoru peynir ekmek gibi satılabilecek olsa bunun ar-ge ve testine girmek üreticiler için hiç zor olmazdı değil mi?

    2) Yüksek sıkıştırmaya sahip olan LPG motorunun satış sayısı bir benzinli, bir dizel motor kadar çok olabilseydi, bunu şimdiye kadar çoktan yaparlardı değil mi? Böyle bir motorda devrin arttığı noktada risk oluşuyor diyorsunuz. Bu risk testlerle aşılabilir değil mi? Hadi ama! LPG motorunun çok satabileceğini bilen üretici, bu motorun ar-ge ve testine şu anda ayırdığının 10 katı kadar bütçe ayıramaz mı? Ayırabilir. Bu durumda riskleri ortadan kaldıramaz mı? Muhtemelen kaldırır. Araba motorlarının çok da teknolojik aletler olmadığını hepimiz biliyoruz.

    3) Bu durumda aslında LPG motoru fikri, sadece potansiyel satış adedine bakıyor. Avrupa'da LPG kullanımı yaygınlaşırsa, böyle motorların geliştiğini görebiliriz. Yaygınlaşır mı? Dünyanın gazcısı Rusya iken hayır. Gerçekçi olun biraz. O zaman LPG motoru mümkünse de, seri üretimde sadece LPG ile çalışan yüksek sıkıştırmalı motor görmemiz güç.

    4) Gelelim LPG uygulamalarındaki ömür meselesine... Buna neden bu kadar takıyorsunuz hiç anlamıyorum. Motorun bir ömrü var. Motor toplamanın da bir maliyeti var. Bugüne kadar düzgün ustaca toplanmış hiçbir motorun "bir daha eskisi gibi olmadığı"nı görmedim. Böyle cahilce bir mit vardır ya hani. Bu miti anlatanların henüz düzgün usta ile karşılaşmamış veya sanayi ustası ile hiç karşılaşmamış olduklarını sanıyorum. LPG uygulamalarında bütün mesele motor toplaman icap edene kadar kaç km LPG ile binebileceğindir. LPG ile yaptığın ekonomi - motor toplama maliyeti = yaptığın net ekonomi... Benden örnek vereyim:

    Aracım Euro6 standardında boxer 2.0i Subaru motorlu DOHC. Tabi nasıl DOHC ise, boxer motorda double over head cam için arabanın aslında QOHC olması gerekmiyor mu? ( Quattronun Q'su. ) her silindirin üzerinde çift kam için bende 4 kam olması lazım. Neyse devreleri yakmadan meseleye geleyim: Tahmin edersiniz ki, benim arabam LPG'ye karşı oldukça hassas. Çok düşük km'lerde sübap yaptırmaya gidenler oluyor. Bütün mesele kime ve ne taktırttığındır aslında. Benim arabam şu anda 141.000km'de. 38.000km'de LPG takıldı. araç 103.000'dir LPG ile kullanıldı. Aracın standart 100.000km bakımında Sübap ayarı da var. Sübap ayarı için bu motoru lifte almak gerekiyor (silindirler çamurluklara bakıyor malum). Kontrol edildiğinde, araç 100.000'de iken, aracın sübap ayarına ihtiyacı bile yoktu. En kötü ihtimal bir 40-50.000km daha motora dalmadan arabayı kullanabileceğimden eminim.

    Araç şu ana kadar 28.000TL ekonomi yaptı. 3000TL LPG fiyatı, 5000TL motor toplama masrafı desek, yarın motor cortlasa, 20.000TL kardayım. LPG budur arkadaşlar. Ne yaptırdığını bileceksin. Ne zaman bela olacağını bileceksin. Bu belayı en uzak zamana itelemek için araştırmanı yapıp LPG'yi öyle taktıracaksın. Bela yaşayana kadar yaptığın ekonomi karın olacak. Dolayısı ile LPG motora zarar verir mi, vermez mi, bela olur mu olmaz mı meselesini tartışmanın anlamı yok. Bazı arabalarda sorun olmadığını gözlerimle gördüm. 200-250.000km LPG ile kullanılmış motorlar gördüm. Ancak bu önemli değil. Şunu diyebilmek önemli: bu motora şu LPG tikini şu usta takarsa, 150.000km tık demeden gezersin. Sonrası kumardır. Sana 150.000km dertsizlik yeter mi? Yeterse taktır. Yetmezse taktırma. Arabadan arabaya ideal kit ve ideal usta değişecektir. Bunun araştırmasını yapmak kiti taktırana düşer. Doğru seçimleri kombine eden kullanıcı da karını maksimize eder. LPG bundan ibarettir. Sizin girdiğiniz mevzular çok teknik detaylar. Ekstrem örnekler vs. Bunun üzerinden meseleyi atışmaya neden çektiniz ki? Bu örnekleri paylaşarak güzelce tartışıp, benim gibi meraklıların heyecanla okumasını sağlayabilirdiniz.

    Hadi abiler öpüşüp barışın. Koyayım LPG'ye. Sizin canınız sıkılmasın.

    @Delifisek.Tux
    @Karbon 12




  • Yine gelmiş "edebiyat": "Çaldığımız hava, attığımız trip, bullsh*t, artistik, kum havuzu". Referanslar da "babacanlar", "hot-stuff". Forum kusura bakmasın, "edebiyat" kısmını kısa tutacağım. Her fırastta amatör olduğumu, branşım olmadığını yazıyorum. Hocalık taslayan ben değilim, bu bilgiler bana ait değiller.

    Size göre artist, aşağı gördüğünüz "sanayi ustası", hoca bir hiyerarşi içindeler. Benim için teori, pratik, sanat kavga etmez. Usta, artist, mühendis, edebiyatçı, profesör, hepsiyle eşit muhabbet içindeyim. Hepsi dostum, veya potansiyel dostum.

    * * *

    Dediğim gibi, aşağıladığınız sanatçılar, edebiyatçı, profesör ve ustalar olmasa ancak fitilli karbüratörü görürdünüz. (Bakalım sırada kimler var.)

    Stromberg bir marka, Amerikan markası. Her modeli de "variable", yani değişken memeli değil. Hem, karbüratörde 6-7 farklı metraj devresi var. Bu yüzden "meme ayarı" yazmadım. "Akış-metre" motor üzerinde gelen bir şey değil. Karbüratörün görevi metrajdır, ama akış-metre değildir. Akış-metre ölçüyü gösterir, karbüratör sadece taksim eder, uygular, göstermez. O da birisi bir eksoz cihazım var diye her vidasıyla oynamadıysa. [Basit bir akışmetre (§). Üretimde çok daha hassas olan büyük akışmetreler kullanılır.]

    * * *

    Adamlar benzinli 14:1 araba yapmış, seri üretime sokmuş satıyori, ama size göre kol çıkarıyor. Hem de oktanı daha yüksek propan/bütan ile. Dizele LPG yükleyen var. Siz LPG'nin neden sıcak çalıştığını bilmiyorsunuz, anlayamıyorsunuz da. Bilginin şablonu var, ama ölçüsü veya yönü yok. 22 kompresyon diyen yok.

    * * *

    Adiabatic motor iyi oldu ama. Verdiğiniz link (http://schou.dk/hvce/ ) benim yazdıklarımın aynısını yazıyor ama birine "cinci hoca" diyorsunuz diğerine "cıncıklı motor verisi". Yoksa, ezbere kopyala-yapıştır mı yaptınız bir forumdan. Anlayabildiniz mi acaba, "Smokey" neden 230°C'ye çıkarmış yakıt sıcaklığını?

    edit: "mention" eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 20 Kasım 2015; 11:31:57 >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Soruyu soraraken, geliştirp cevabı da vermişsiniz :)

    Ne motorlar yapıldı gerçekten, ne imkanlar var aslında. DAF' 70'lerde dıştan yanmalı motor yaptı, %30 daha verimliydi. Tekniği hep uslu, akıllı görmemek lazım. Teknik aynı zamanda militer. Sanayi devrimi fabirkaları subay düdüğüyle vardiyaya başlarmış. Yani, evet. Bir şekilde o valfin üzerinde Putin'in de söz hakkı büyük. Teknik aynı anda eğlenceli, pis, insanı açıyor, hasta ediyor, gergin. Rudolf Diesel nasıl öldü bilinmiyor mesela.

     çelik subap ve magnezyum subap

    ~"Ne kadar güzel!" - Olga Gromova (*)

    Neyse, ben üslup için kendim özür dilerim. Kendim takılmıyorum ama eminim daha hassas arkadaşları geriyor. İçerik dedim, iletiyi umursamadım. Teknik bence de eğlenceli verilmeli. Eğer eğlenceli olamıyorsa, belki hiç olmasın daha iyi.





  • Konu için yazan arkadaşlara teşekkürler.
    Bizim gibi lpg kullanıcıları için önemli bir durum.
    Zamanını ayırıp emek veren arkadaşlara teşekkür ederim.
  • Demagoji ile teknik yan yana yürümez. Sırf haklı çıkmak adına sağdan soldan bulduğun teknik terimleri önüme dizip, aklın sıra ben bu işlerden anlıyorum havasındasın.

    Benim itiraz ettiğim nokta budur.

    Neyi anlayıp neyi alamadığımı, sizinle tartışmayacağım. Çünkü ben size ne kadar teknik konuşursam, bilgi, fikir getirirsem karşılığından sağından solundan, onu biliyormusun bunu anladınmı, gibi konuyu saptıran sorular soracaksınız.

    Mesela, benim sadece bilgili böyle verilir (yani hoca ver şu lpg motorunun linkinide bir bakalım) diye verdiğim örneğin içinden kılçıkla nokta seçip, e söyle bakalım motorun sıcaklığı niye artmış diye soru sormak, sadece sizin ne kadar art niyetli bir insan olduğunuzu gösterir. Yada Termodinamik Teoriden başka bir halt anlamadığınızı.

    Şu mevzuda kendini övdüğün kalibrede bir insan evladı olsan, bana onu bunu biliyormusun diye soracağına.

    Açar adam gibi izah edersin, bak benim yazdıklarıma, hepsinde bir şey anlatmaya çalışmışım, dünyada çalışan örneklerle. Doğrudur yanlıştır tartışılır. Yanlış bildiğimi de bana öğretene her zaman saygı duymuşumdur.

    Ancak sizde bir biri ile tutarlı bir bilgi birikimi de yok. Hesapta motor verimiliği üzerine fetva veriyorsunuz ancak, silindir sıkışma oranı ile turbo basıncının motor verimi arasındaki mantık farkından haberiniz yok. LPG li motor neden sübap yakar konusunda fetva veriyorsunuz, ancak LPG nin yanma karakteristiği konusunda fikriniz yok. Olmayan bilginizle LPG ye 14:1 motor fetvası veriyorsunuz ancak özel tasarımlı bir motor olmadan bu sıkıştırma oranına çıkış yapılamıyacağı konusunda bilginiz yok.

    Özetle konu hakkında bilginiz yok, ancak fikriniz çok.

    He akışmetre ölçüyü gösterir. Demi zaten arabalara takılan bütün akışmetrelerin üzerinde gösterge var. O akışmetre sen gör diye değil, arabanın yakıt sistemi görsün, motora ona göre yakıt versin diye takılıyor hoca, kelime mühendisliği yapma. O venturi boğazı olmaz ise, karbüratör x devirde ne kadar yakıt vereceğini nereden bilecek de karbürasyon yapacak.

    Beşer şaşar bundan doğal bir şey yoktur, kusurunu gizlemek için kendini bu kadar düşürme.

    @Karbon 12




  • Üzüntü yeryüzüne tembellikle geldi.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Dokuz paragraf yazı. Enformasyon sıfır.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.