Bildirim
ccs c ile ilgili yardım
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
YA senin türkçen ne kadar güzel.
Neyse soruna gelelim elinde kitap vardır heralde biraz oturup çalışsan şu sorduğun soruyu buraya yazılmaması gerektiğini anlarsın.Yazmaman gerektiğini söylüyorum çünkü dersini alıp bu soruyu bile yapamaman tamamen senin çalışmadığını gösterir ki soru çok basit.
Birden çok algoritması var bunun. Kodları anlamaya çalış setup ayarlarını geçiyorum..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#include <16F877.h>
#fuses XT,NOWDT,NOPROTECT,NOBROWNOUT,NOLVP,NOPUT,NOWRT,NODEBUG,NOCPD
#use delay(clock=4000000)
#use fast_io(a)
#use fast_io(b)
int1 x,y;
void main()
{
set_tris_a(0x03);
set_tris_b(0x00);
output_a(0x00);
output_b(0x00);
basla:
x=input(pin_a0);
output_bit(pin_b0,x);
y=input(pin_b1);
output_bit(pin_b1,y);
goto basla;
}
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
quote:
Orijinalden alıntı: slayer_ank
YA senin türkçen ne kadar güzel.
Neyse soruna gelelim elinde kitap vardır heralde biraz oturup çalışsan şu sorduğun soruyu buraya yazılmaması gerektiğini anlarsın.Yazmaman gerektiğini söylüyorum çünkü dersini alıp bu soruyu bile yapamaman tamamen senin çalışmadığını gösterir ki soru çok basit.
Birden çok algoritması var bunun. Kodları anlamaya çalış setup ayarlarını geçiyorum..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#include <16F877.h>
#fuses XT,NOWDT,NOPROTECT,NOBROWNOUT,NOLVP,NOPUT,NOWRT,NODEBUG,NOCPD
#use delay(clock=4000000)
#use fast_io(a)
#use fast_io(b)
int1 x,y;
void main()
{
set_tris_a(0x03);
set_tris_b(0x00);
output_a(0x00);
output_b(0x00);
basla:
x=input(pin_a0);
output_bit(pin_b0,x);
y=input(pin_b1);
output_bit(pin_b1,y);
goto basla;
}
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
keşke başla etiketini kullanıp döngüye girmeseydin.Nedenini bende tam bilmiyorm ama çoğu kişi kullanılmasını hoş karşılamıyor.
-
Normal de goto esamble kodu'dur. C dilinde esamble kullanımı hem programın kodsal acıdan şık olmasını bozuyor hemde programın stabil çalışmasını etkiliye biliyor sebebi bu aslında arkadaşım.
Kullanma sebebim ise konu sahibi arkadaşın bir kaç bişi kapması yoksa while döngüsü içinde de oluşturulabilirdi tabi ve ya if komutu ile butona basılıp basılmadığı kontrol edilip ondan sonra yapılmak istenenler yaptırılabilirdi haklısın. -
-
Şimdi burda bir tartışma başlatmak istemiyorum ama googleda yaptığım ufak bir araştırmayla Dokuz Eylül Üniversitesinde Biyomedikal Programının Yüksek Lisansta açıldığını öğrendim. Ancak birazdan söyleyeceklerim o şekilde olmasa dahi bana göre haklılıklarını koruyor.
- Akademik eğitim alan birisi, aldığı derslerdeki temel düzey örneklerini kitaplarındaki benzer örneklerden kendisi yapabilmeli. Akademik eğitim kitaplarının bu açıdan eksik olanını ben henüz görmedim.
- Herşeyi bir yana bırakırsak. High-level yada Low-level programlama ile alakalı "hoca dogru duzgun bisey anlatmadı" lafını her duyduğumda ayakkabı kutusuna 1lira atsaydım, heralde şuanda televizyonlarda benim ayakkabı kutum konuşuluyor olurdu.
Farklı programlama seviyeleri ve dilleriyle alaklı pek çok hocadan ders aldım. Yrd.Doç.'tan Profesöre kadar. Altın renkli değişmez kural şudurki, kimse kimseye bir dili zorla öğretemez. Dil öğrenmek için öğrenecek kisinin istegi ve cabası şarttır. Bu ister ingilizce, almanca gibi bir dil olsun. İsterse de C++, matlab+ ccsc gibi bir dil olsun. Aldıgım programlama ve yabancı dil derslerini yüksek notlarla ve yüksek puanlarla geçmiş, ihtiyacım oldugunda konuşabilen, temel programları kolayca yazabilen biri olarak sana, ve senin gibi programlamada zorlanan herkese tavsiyem şudurki bu dersler çaba ister. Bir insan size günde 10 saat sürekli bunlarıda anlatsa mesele sizin kendinizin çalışmasıdır. Benim çok iyi şekilde anladıgım derslerde başkalarının "bişe göstermiyoki, hemen geçti, anlatamıyo" dediğini defalarca duydum. Bunun sebebi insanların programlama derslerinden matematikteki, fizikteki gibi 2+2=4 şeklinde sabit durumlar beklemesidir. Ne yazıkki diller sabit durumlar şeklinde ilerlemez. Sürekli bir değişkenlik, sürekli bir ihtiyaç ve bunlarla beraber belirsizlik vardır. Yani sürekli yeni tasarımlar gerektirir. Sabit kalıpların olmayış nedenide budur.
Umarım seni ve bu mesajı okuyacak insanları biraz olsun aydınlatöışımdır.
Biz PIC programlamayı assembly ile gordugumuz icin sana SSC S ile ilgili yardımcı olamayacağım. Zaten kodları yazsam bile 16F877ye hakim değilim. 16F648in yapısını biliyorum.
Benimde senden bir ricam olacak. Mümkünse bunların size hangi derste anlatıldığını söyleyebilirmisin?
1 BIP 6007 SYSTEMS THEORY OF THE BRAİN I
2 MAT 5041 MATEMATİKSEL YÖNTEMLER
3 BMT 5003 BİYOMEDİKAL GÖRÜNTÜ İŞLEME
4 BMT 5005 BİYOMEDİKAL SENSÖRLER
5 BMT 5007 BİYOMEDİKAL İŞARET İŞLEMEDE DALGACIKLAR
6 BMT 5013 BİYOMEDİKAL HESAPLAMA
7 BMT 5015 BİYOMEDİKAL ELEKTRONİK
8 BMT 5017 BİYOMEDİKAL OPTİK
9 CSE 5001 İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
10 CSE 5061 METİN TABANLI BİLGİ ERİŞİMİ
11 EEE 5069 UYGULANABİLİR FİLTRELER TEORİSİ
12 EEE 5073 İSTATİKSEL ÖRÜNTÜ TANIMA
13 EEE 5095 MÜHENDİSLER İÇİN FİZYOLOJİ
14 EEE 5105 HRV ANALİZİ
15 EEE 5501 DOĞRUSAL SİSTEMLER TEORİSİ - I
16 EÜN 0545 BİYOMEDİKAL SİNİRBİLİM
17 MAT 5001 UYGULAMALI MATEMATİK
18 BMT 5001 BİYOELEKTROMANYETİZMA
Eger bu derslerden birini almıyorsan okudugun program yüksek lisans değil demektir ve ben yanlış programın derslerini buldum demektir. Eğer böyleyse rica ediyorum okudugun programın tam adını yazabilirmisin?
-
benim 2 yıllık biyomedikal yani myo.ders ismi biyomedikalde mikrodenetleyici uygulamalar.hoca dogru düzgün anlatmıyo sözümün arkasındayım çünkü sınıf ortalaması 12 dersin.bize derste uygulatti sadece gosterdiği devreyi.mesela farkli bir devre verip bunun komutlarını yazın demedi yani kendiniz yazın demedi. pc den tahtaya yansıttı o devreyi ve programını(komutlarını) ve bizde isis ve ccs c programından aynısını yapmaya çalıştık bu yani ben öle hiç yardım almadım proflardan falan
ama istegim var.mesela android, linux kerneli flan işletim sistemlerinden iyi bîr bilgim var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DIDYMA -- 20 Ocak 2014; 21:51:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: delimotor
ben dokuz eylül üniversitesi biyomedikal bölümdeyim.hoca dogru duzgun bisey anlatmadı direk bilgisayarındaki yapılmış uygulamaları gösterdi ve bizde pc labaratuvarındaki pc lerde uyguladık.anlatmadı yani düzgün tam anlayamadım yani mantığı.elimde kitap var serdar çiçeğin kitabı ccs c ile programlama kitabı var.bu arada cevap için çok çok saol su devreninde programını yazarmısın sana zahmet
Sen ne kadar akıllı bir öğrencisin. Merak etme bende öğrenciyim ön lisans mevzunuyum bu sene de lisans'a başladım. Ön lisans'ta değerli Serdar ÇİÇEK dersimize giriyordu hakkını yememek lazım çok iyi,ilgili bir hoca ve bana çok yardımı dokundu ama eğer şuan program yazabiliyorsam onun koyduğu bir tuğla üzerine benim tuğlalar koymamdan dolayı. İlk önce niyetin terbiyesizce onu belirteyim.
1.si gelmişsin daha 2 buton ile led kontrolü programını yazamazken havuz su seviye programı istiyorsun. Bu tamamen öğrenci projesi sınavda gelipte sana böyle bir soru sormazlar.
2.si yardım amaçlı yazdığım kodlar eğer biraz araştırma gereksinimi duysaydın kitabında mevcuttu hatta direkt sana sayfasını söyleyeyim nasıl olsa armut piş ağzıma düş psikolojisi. SAYFA 182
3.sü "su devreninde programını yazarmısın sana zahmet" diye bir üslubun doğru olduğunu düşünmüyorum.
Bu arada "SaGini" arkadaşım tüm yazdıklarına katılıyorum...
-
ya bunuda belirteyim benim bölümüm sözel ve yabancı dil idi.aile vb durumlar yüzünden meslek lisesine gittim.zaten ondan sonra seçenek yoktu.sayısal ağırlıklı dersler var o ac dc gibi daha mat1 inde zorlanan bir kışi olarak o kadar ağır ki ama yinede elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.bu derside anlamaya çalışıyorum ama malesef anlamıyorum.onun için sana yazdım en kolay devreyi bile.burda belki tembel bir öğrenci görüntüsü cizmiş olabilirim ama tembel bir öğrenci değilim.ingilizcem lisede 98 ortalamayla 5 gelmiş.ünide yabancı dil dersi aa gelmiş bir ögrenciyim.zaten benim abim ingilizce öğretmeni ikizimde ing.ögretmenliği okuyor göruyorsan ailede bir sayısalcı flan yok.
ama yinede sorularımı cevapladığın için teşekkürler
edit:bu arada geçen sene sormuşlar bu havuzlu soruyu arkadaş fotosunu çekmiş hatta sınavda bize gösterdi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DIDYMA -- 21 Ocak 2014; 7:42:37 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X