Şimdi Ara

Casperı geri iade etmek istiyorum yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
2.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Casper aldıgıma binbir pişmanım.Laptoptan ve casperdan kurtarmak istiyorum kendimi ve aşağıdaki şartlar sizce yeterli midir?
    1)Ürün garanti süresi içerisinde 1 senede 4 defa arızaya gitmiş bulunmakta sadece 3. gönderimde verdikleri fişte arıza yok sorun işletim sistemindedir ibaresi yer alıyor ama bu tamamen uydurmadır çünkü pc nin ısınmadan tam 4 kez gönderdim ve de SS aldım.Oyundan cıktıktan sonra 60.derecelerde ve oyundayken 85-88 arası bir derece oynamasına sahip.Bu dereceler ilerleyen bir kaç haftada daha da artıyor.Bu sıcaklık değerleri yeterli midir? Birde soğutucu aldım fakat hicbir türlü etki gösteremedi Pcye baska pclerde hep etkisi var ne ettiysem düsmüyor sıcaklıgı.

    2)ikincisi ekran kartıyla ilgili bir durum.Pc yi aldıktan sonra yaklaşık 2 hafta içerisinde pc ye format attım casperın kendi verdigi orjinal cd sinden. fakat ekran kartı driverını verdikleri driver cdsinden bir türlü yükleyemedim.Yaklasık 2-3 gün vatan bilgisayara git geller yaptım.Sorun şuymuş.Driver cdsinde Ekran kartı Nvidia 630M GT gözüküyor ve alırkende ben de Nvidia 630M GT olarak böyle biliyordum.(Casperın sitesinde ve vatan bilgisayarda da yazan ekran kartı sürümü buydu)fakat ekran kartı Nvidia 635M GT'ymis Pc'nin icersinde olan ve sadece casperın sitesinden driverı yükleyerek halloluyor.Burada benim bilgim dısında böyle bir ürünün satılması ve zamanımdan alması ugrastırması durumuyla ilgili bir şey yapılabilir mi?

    3)Ürünü servise ısınmadan dolayı ilk gönderişimde, ürünü vatan bilgisayara 29.01.2014 tarihinde teslim ettim ve vatan bilgisayara sordugumda ürünü aldıkları günün yarınında hemen kargoyla yetkili servisine yolladıklarını söylediler.ürünü ben bu belirttigim tarihte teslim ettim fakat ürün sakaryadan istanbula 10.02.2014 tarihinde yetkili servise ulasmıs olarak gözüküyor buradan bir şey yapabilir miyim zaman kazanmaya, tüketiciyi oyalama bıktırma gibi durumlardan girerek buradan bir şeyler yapabilir miyim?

    Laptopta bir dünya daha sorun var tek hedefimde biran önce casperdan ve ürününden kurtulmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kraltes1 -- 14 Haziran 2014; 16:47:51 >







  • 1 yıl içerisinde 4 defa aynı veya farklı, garanti süresinde 6 defa aynı veya farklı arıza olur ve bu arızaların her birinde parça değişikliği yapılırsa değişim, para iadesi yapabilirsin. Format atmak ve işletim sistemi sorunları bu kapsama girmiyor ne yazık ki kardeşim. Sen bir an önce eline 4 adet parça değişikliği yapıldığına dair servis forumu almaya çalış. Tekrar gönder pc'ni ama unutma ki casper'da salak bir firma değil. 4 kez parça değiştirmemeye çalışacak ki yasal hakkın meydana çıkmasın. Diğer saydığın maddelerden birşey çıkmaz. Sen cihazın tamir ve bakım işlerini vatan ile değil direk yetkili servis ile yürüt. 4 adet servis forumu aldığın anda vatan bilgisayar ile işini halledeceksin casper ile muhattap olmana gerek yok. İlgili yasa gereği vatan sana paranı iade etmek zorunda. Sana git casper ile hallet ben sattım bitti diyemez. Bunu unutma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turn table -- 15 Haziran 2014; 8:38:29 >
  • parça degisimi şart mı ? ilk 2 fişte yazan arıza onarıldı yazıyor sadece 3.sünde sucu yalandan yere işletim sistemine atmıslar yani illa parça degisecekler mi cünkü parça degismediler hic ilk 2 sinde sadece arıza onarıldı bakım yapıldı test ok diyordu diyor onlarda mı dahil degil ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kraltes1 -- 16 Haziran 2014; 1:02:44 >
  • bide ilk metnimdeki 3. maddeden bir şey cıkmayacak diyelim e o zaman her seferinde casper bekletir bizi ve de 2. madde ayıplı ürün kapsamına neden girmiyor sonucta ben aldıgımda yazan özelliklerin dısında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kraltes1 -- 16 Haziran 2014; 1:20:05 >
  • Şimdi dostum;

    1 ) Eğer sen sana satılırken farklı özellikler anlatılıp sonuçta farklı bir sistem ile karşılaştığını ispat edebilirsen iade hakkın olabilir. Tüketiciyi aldatmaya yönelik hareketten satıcı kim ise ondan hak talep edebilirsin. Ama bunu ispatlamak çok güç olacaktır o yüzden birşey çıkmaz dedim. Çünkü nereden aldıysan orada ki adama yani satıcıya " evet ben bu müşteriyi yanıltarak yanlış ürün sattım" dedirtmen lazım takdir edersin ki bu imkansız.

    2 ) Bios ve işletim sistemi problemleri yazılımsal problemler olduğundan bu kapsam dışında kalıyor. İlla parça değişikliği yapılmış olması gerekiyor. Evet bazen işletim sistemi ve bios sorunlarıda bu kapsamda değerlendirilebiliyor. Bu konuda mahkeme veya tüketici hakem heyetlerinin kararlarını inceleyip örnek teşkil edecek karar bulabilirsen bunu kullanarak işletim sistemi probleminide arıza olarak gösterebilirsin.

    3 ) Casper'ın klasik yöntemleri bunlar. Arıza onarıldı öyle mi nasıl onarıldı hangi parça değişti? Ne tür bir sorun vardı bunları gösteren forumları alman gerekiyordu. Bu saatten sonra casper bunu sana yazılı olarak verirmi şüpheliyim. Mesela fan probleminden gönderdin diyelim. Ses yapıyor. Kafadan atıyorum kamera kablosu sürtüyormuş ve değiştirmişler. Bunu arıza onarıldı diye değll fan kamera kablosuna sürtüyordu kamera kablosu değişti TEST OK. Şeklinde vermeleri lazım ama dediğim gibi bahsi geçen firma casper.

    4 ) Casper aslında seni her seferinde bekletemez. Ürünün onların eline ulaşma tarihi değil senin gönderim tarihinden itibaren başlar onarım süren. Ama sevgili casper bunuda kendi çıkarına kullanarak 20 iş günü ise 19 ncu güne kadar bekleterek insanları pc siz bırakıyor ki canından bezsin bir daha servise yollamasın diye. Düşün 1 yıl önce casper alan insanların çoğunluğu 365 günün toplasan 60 - 70 günü pc yi kullanmıştır geri kalan zamanı servislerde yollarda geçiyor.

    Bu verdiğim bilgiler ışığında umarım kendine bir yol haritası çizebilirsin. Bir tavsiye bir daha caspera yaklaşma.




  • Turn Table cok tesekkür ederim bilgilern yardımcı oldu.1.maddede belirttigin sekilde kanıtlayabilirm
    en basta alırken pc de ekran kartı 630m gözüküyordu.Vatan ve casperın siteside dahil
    casperın verdigi orjinal driver cd side dahil onda da 630m gözüküyor.Ama asıl sürümü
    635m ekran kartının ve bu durum beni vatan kapılarında 2 gün süründürdü.vatana ekran
    kartı driveri yükleyemedigimde vermistim onlardan biri servise göndermeye karar verdikleri
    günün sonunda fark etti.benim sorum su ki Nvidia 630m ekran kartının nvidia 635m olarak gözükmesi yani sürüm olarak
    farklı cıkması ayıplı ürün kategorisine dahil midir ve de bir üst sürüm olması ayıplı ürün
    olmasını bozar mı ama bunlar dedigim gibi benim bilgim dısında yani tamamen süpriz oldu banada

    ısınma problemi nasıl işletimsel olabilir ki sonucta bu pcinin kasa veya islemcisiyle alakalı bir durum degil mi
    casperın ilk 2 fiste yazdıgıysa arıza onarıldıydı.bu arıza onarıldılarda işletim sistemine veya biosa
    herhangibir şey yapılmadı.bu 2 fis 1 yıl icersinde 4 defa... ile baslayan maddeye kapsamına girmez mi ?
    bide bu bahsettigimiz islemci intel i5 markası ve kalitesi tartıslmayacak bir parça.bide pc her seferinde farklı bir cizikle casperdan dönüyor sikayetci olup almama hakkım var mı?

    dediklerinde cok haklısın tamamen zaman calmaya oynuyorlar.garanti belgesini okurken fark ettim
    servise gittikten 10.gün sonunda aynı özelliklere sahip gecici pc talep edebildigim yönünde.Sence
    talep etmem ne kadar dogru olur bende burdan zıt giderek ürün talep etsem bana sıkıntı olur mu

    tekrar cok tesekkürler

    iyi forumlar




  • kraltes1 K kullanıcısına yanıt
    Dostum bahsettiğin sorun ayıplı mal sayılmaz. Ayıplı mal olması için bir yerinde bir kusur olması veya eksiklik bulunması lazım. Senin savunacağın şey aldatmaya yönelik harekette bulunarak dolaylı veya dolaysız yoldan yanlış ürün satıldı diyebilirsin. Gelelim ısınma sorununa bu bir sorun evet benim anlattığım şey eğer sana verilen onarım fişlerinde işletim sistemi yenilendi veya bios onarıldı yazıyorsa bunları kullanamazsın o 1 yıl içinde 4 defa arıza şartı için. O şartı kullanman için elinde 4 adet parça değişikliği yapıldığına dair belge olması lazım. Mesela fan değişti, hdd değişti, menteşeler değişti, d cover değişti. Ne oldu etti 4 tane o zaman eğer ürünü alalı 1 yıl geçti ise hemen para iadesi alabilirsin vatandan bu parça değişimi 6 olursa o zaman garanti süresi içinde paranı tahsil edebilirsin. Gelelim çizik gelmesine cihazın. Çizik geliyor çünkü istanbulda çalışan sözüm ona merkezde ki teknik servis senin cihazını vidaları gevşeterek değil tornavida ile kanırtarak açıyor. Nereden biliyorsun diye sormana gerek yok biliyorum anladın sen onu. Gelelim diğer konuya evet 10 günü geçerse tamir süresi sana derhal eş değer bir makine vermek zorundalar talep edebilirsin. Neler yaşadığının farkındayım ne hissettiğinide biliyorum. Üzülme hayatta herşey bir ders. Bu adamlardan paranı alman için şunları yapabilirsin;

    1 ) bir yıl içinde 4 garanti süresinde 6 kere parça değişimi yapılmasını ve bunlar yapılıp elinde bu işlemlere dair forumları aldıktan sonra vatan bilgisyara başvurursan paranı iade ederlr.

    2 ) sana yeteri kadar bilgi vermeden yanlış ürün satmışlar a derken ürün b çıkmış bunu ispat edersen tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesi yoluyla paranı vatandan geri alabilirsin.

    Ayıplı mal tanımını iyice araştır senin dediğin ekran kartının yanlış çıkması veya ısınma sorunu ayıplı mal sınıfında değerlendirilmiyor. Umarım çözüme ulaşır ve bu firmaya yani casper a paranı kaptırmazsın. Ama yok geri alamazsanda üzülme en azından sana ders olur ve çevrendeki insanları ikaz eder ve bu beladan kurtarırsın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • teşekkürler turn table yardımların için

    iyi forumlar
  • o bahsetttiğin ekran kartları arasında hiçbir fark yok GT635 ekran kartı GT630 un yazılımla güncellenmiş halidir. Yani ekran kartı durumunda ilerleme hiçbirşey talep edemezsin ve senin art niyetli olduğun kanısına varırlar..servise giriş çıkışlarından ve parça değişip değişmediğini ispatlayabilirsen belki değişim yapma ihtimalin olabilir ama casper bu sorunlar yaşaman ve uğraşman gayet normal...kolay gelsin diyelim sana işin zor ama
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.