Şimdi Ara

CARİSMA SİLKELEME-yardım lütfen

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
2
Favori
7.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar..
    herkese kazasız cezasız günler diliyorum..
    carisma 1.6 glx 2000 model aracım var..
    silkeleme sorunu yaşıyorum..
    benzinde sorun yok yada hissedilmeyecek kadar az çünkü ben hissetmiyorum. ANCAK LPG DE 1500-2000 devir arasında çok can sıkıcı şekilde silkeleme sorunu var..
    kısaca yaptırdığım işlemleri yazayım:
    lpg filtresi ve lpg enjektör takımı değiştirildi -SORUN DÜZELMEDİ...
    BÖYLE OLUNCA LPG Cİ USTA suçu buji ve buji kablolarına attı
    bende ngk marka 4 ad. buji ve ojinal japon buji kalblo takımı aldım..(4bin km önce markasını hatırlamadığım ucuz takımı 20 tl olan bujilerden almıştım..)
    SORUN HALA DÜZELMİŞ DEĞİL..
    bujilerin kutusunda yazan kod: BKR5E

    bobinlerin uçlarında bulunan kaval şeklindeki parçalar da yeni..
    sadece bobinler değişmedi yani..
    elimde 2. ad yeni bobin var fakat orjinal olanları çalışıyor diye yan sanayileri kenarda bekletiyorum..
    SİZCE NE YAPMALIYIM..
    YAKIT olarak şehiriçi şehirdışı karışık 27 kuruş yakıyor..
    benzinde 90 km sabit hızla 100 km de 6.3 lt yakıt yakıyor..
    FAKAT SİLKELEME SORUNUNUN ÖNÜNE GEÇEMEDİM..
    YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM.







  • Slm. arkadaşım aynı sorunlar ne yazık ki bendede var. Aracı yeni aldım 3 ay oldu. 2000 model 1.6 BRC lpg li 162 000 km de hb. Carısma Lpg yeni takılmış bir yıl olmuş. Beğenerek aldığım ve peşinde çok gezerek aldığım bir araç.
    araçta lpg de özellikle 2. Viteste düşük devirde yani 1000 ila 1500 araç silkeliyor. düşük devirde birden gaz verdiğinde hemen toparlamıyor silkeliyor. 3,4,5 hiçbir sorun yok. İnan adamı arabadan soğutmaya yetecek bir durum ama aracı ben yeni aldığım için zamana bıraktım. ileride yapılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haki54 -- 11 Haziran 2014; 10:33:16 >
  • Sakarya da aracı özel mıtsubıshı servisine götürdüm. motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, triger kayışı ve diğer kayışlar, bujiler ve üst kapak buji keçeleri değişti.
    Aracın üzerinde boss buji vardı yeni takılmış ama usta ngk narka bujilerle değiştirdi bizim araçlarda pek uyum sağlamazmış
    BRC bayisinde araç cihaza bağlandı enjektörleri beyini vs. kontrolleri ve ayarı yapıldı (gaz filtresi yeni değişmiş 2500 km önce) yani LPG de bir sorun yok ustanın demesi..
    Servise tekrar gittiğimde bobinlerin ve buji kablolarının değişmesi gerektiğini söyledi usta. orjinal 750 tl. yan sanayi 250 tl. Ateşleme düzeneğini bobinler sağladığı için düzelirmiş.




  • Benim kafama takılan bu hareketleri buji kablolarındanda yapabilir bence. çünkü ataşleme kesikliği yapıyor sonuçta. Yanlız bir sorun var buji kablo takımı makyajlı kasalarda iki adet olarak satılıyor diye biliyorum. internetten biraz araştırdım
    Dört buji var ama iki adeti bobinlerde takılı. bobinlerle beraber geliyor. Bobinlerin üzerindeki kablolardada sıkıntı olabilir yanlışmıyım
  • Dört bujinin kablosunu yenilemek için iki adette bobin almamız gerekli. Görünen bu saçmalık.
    Bedavadan üzerindeki orjinal bobinleri çıkartıp yan sanayi takmakta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haki54

    Slm. arkadaşım aynı sorunlar ne yazık ki bendede var. Aracı yeni aldım 3 ay oldu. 2000 model 1.6 BRC lpg li 162 000 km de hb. Carısma Lpg yeni takılmış bir yıl olmuş. Beğenerek aldığım ve peşinde çok gezerek aldığım bir araç.
    araçta lpg de özellikle 2. Viteste düşük devirde yani 1000 ila 1500 araç silkeliyor. düşük devirde birden gaz verdiğinde hemen toparlamıyor silkeliyor. 3,4,5 hiçbir sorun yok. İnan adamı arabadan soğutmaya yetecek bir durum ama aracı ben yeni aldığım için zamana bıraktım. ileride yapılır



    benimle aynı şeyleri yaşıyorsun. bendeki araçta 1 yıl olmak üzere..
    öncelikle ateşleme kabloları ve ngk bujileri taktır. buji tırnak aralıklarını 1.1mm olarak ayarlattır..
    bende de bu silkeleme sorunu benzinde yok lpg de var..insanı soğutuyor kendinden ama binip şöyle bi uzun yola çıkınca kendini affettiriyor.

    @haki54
    kablolarda sıkıntı varsa kablo takımı alıyorsunuz..bobinleri değişmenize gerek yok.
    büyük ihtimalle bobinlerin uçlarındaki kaval şeklinde olan parça tek olarak satılıyor diye biliyorum. size vereceğim numaradan satılıp satılmadığını öğrenebilirsiniz.
    sürekli alışveriş yaptığım güvenilir bir satıcı: VİZYON JAPON istanbuldan türkiye nin her yerine çok cazip kargo ücreti karşılığında bütün yedek parçalarını ucuza bulabileceğiniz bir yer. TEL:0212-589-84-60 0212-589-95-41 0212-586-07-62

    Fax: 0212-529-68-30

    cep: 0533-571-28-34
    ---- ----- -----

    ayrıca ben buji kablolarını, bujileri, ve bobinleri komple yeniledim, lpg filtresini yeniledim, lpg enjektör takımını yeniledim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erzurumlu- -- 10 Haziran 2014; 11:28:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erzurumlu-

    quote:

    Orijinalden alıntı: haki54

    Slm. arkadaşım aynı sorunlar ne yazık ki bendede var. Aracı yeni aldım 3 ay oldu. 2000 model 1.6 BRC lpg li 162 000 km de hb. Carısma Lpg yeni takılmış bir yıl olmuş. Beğenerek aldığım ve peşinde çok gezerek aldığım bir araç.
    araçta lpg de özellikle 2. Viteste düşük devirde yani 1000 ila 1500 araç silkeliyor. düşük devirde birden gaz verdiğinde hemen toparlamıyor silkeliyor. 3,4,5 hiçbir sorun yok. İnan adamı arabadan soğutmaya yetecek bir durum ama aracı ben yeni aldığım için zamana bıraktım. ileride yapılır



    benimle aynı şeyleri yaşıyorsun. bendeki araçta 1 yıl olmak üzere..
    öncelikle ateşleme kabloları ve ngk bujileri taktır. buji tırnak aralıklarını 1.1mm olarak ayarlattır..
    bende de bu silkeleme sorunu benzinde yok lpg de var..insanı soğutuyor kendinden ama binip şöyle bi uzun yola çıkınca kendini affettiriyor.

    @haki54
    kablolarda sıkıntı varsa kablo takımı alıyorsunuz..bobinleri değişmenize gerek yok.
    büyük ihtimalle bobinlerin uçlarındaki kaval şeklinde olan parça tek olarak satılıyor diye biliyorum. size vereceğim numaradan satılıp satılmadığını öğrenebilirsiniz.
    sürekli alışveriş yaptığım güvenilir bir satıcı: VİZYON JAPON istanbuldan türkiye nin her yerine çok cazip kargo ücreti karşılığında bütün yedek parçalarını ucuza bulabileceğiniz bir yer. TEL:0212-589-84-60 0212-589-95-41 0212-586-07-62

    Fax: 0212-529-68-30

    cep: 0533-571-28-34
    ---- ----- -----

    ayrıca ben buji kablolarını, bujileri, ve bobinleri komple yeniledim, lpg filtresini yeniledim, lpg enjektör takımını yeniledim..
    tşk. ederim kardeş telefon numaralarını aldım arayıp görüşücem. en kısa zamanda bu sıkıntıyı çözmek istiyorum
    peki senin araçta sorun hangi parçadaymış.. düzeldimi sorun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haki54

    tşk. ederim kardeş telefon numaralarını aldım arayıp görüşücem. en kısa zamanda bu sıkıntıyı çözmek istiyorum
    peki senin araçta sorun hangi parçadaymış.. düzeldimi sorun

    valla orası tam bir muamma, o kadar parça değişmemize rağmen sorunu sıfırlayamadık.. silkelemeyi az da olsa yine yapıyor. bu da aklıma taktığımız yeni bobinlerden birisinin yada yeni taktığımız lpg enjektörünün arızalı olabileceği ihtimalini getiriyor. bu arada dün aracın lpg ayarını yeniden yaptırdım, yakıtı biraz daha açtık sorun düzelmiş gibi gözüküyor.
    kesin birşey diyemiyorum yine de..
    belaya çattık yani.




  • Allah yardımcın olsun. oluyor bazen öyle can sıkıcı şeyler..
    Buji üstlerinde ve buji kablo uçlarında yağlanma var mı dikkatini çektimi bende vardı üst kapak sökülüp buji keçesi dedikleri dört lastik contayı değiştirdiler.
    Yağlanma yaparsa rolanti bozuklugu yaparmis
  • Aldığınız bobinlerin üzerinde takılı 15 cm boyunda çubuk gibi görünen buji kablosu gibi birşey varmıydı acaba..
    Telefonunu verdiğiniz yeri aradım ama pek anlaşamadık. bobin kablo ayri diyor buji kablo takımı ikili diyor. ben anlamadim dört buji var iki ayri kablo ikisi bobin üzerinde biz bobinin üzrine geçen kısa kabloları satıyoruz diyolar kafam karıştı
  • haki54 H kullanıcısına yanıt
    onlar doğru söylüyor sana biraz durumu açıklamam gerekiyor:
    bu araçta bobinler 2 ad.
    bujiler ise 4 ad.
    yani 2 ad. bobin 4 ad. bujilere elektrik veriyor.
    bobinlerin kendileri, boji kablosu görevi görerek direk bobinlerin üzerine uzun çubuk gibi parça vasıtası ile elektik veriyor.
    diğer 2 bujilere ise elektrik bibinlerin üzerindeki diğer elektrik çıkışından kablo vasıtası ile veriliyor.kabloların uçlarında da yine aynı şekilde bobinin ucuna takılı olan çubuk gibi olan parçadan takılı... @haki54
  • Tşk ederim. yardımın için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haki54

    Tşk ederim. yardımın için.
    rkadaşlar SORUN LPG AYARININ DÜŞÜK OLMASINDAN kaynaklanıyormuş..
    sorun çözüldü ama binmeye doyamadan aracı satıverdik.
  • İki bobini değiştirdim silkeleme ortadan kalktı. aracın gidişi çekişi düzeldi. arabamı şimdi dahada seviyorum..
    Allah herkeze kazasız, sorunsuz araç kullanmayı nasip etsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haki54

    İki bobini değiştirdim silkeleme ortadan kalktı. aracın gidişi çekişi düzeldi. arabamı şimdi dahada seviyorum..
    Allah herkeze kazasız, sorunsuz araç kullanmayı nasip etsin..
    1.6 Motorlar için lpg nozullarının çapı 2.0 olmalı eğer düşük ise hemen onu değiştirmelisiniz.

    araç hem kendine geliyor çekişi falan artıyor ayrıca yakıt bile düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    1.6 Motorlar için lpg nozullarının çapı 2.0 olmalı eğer düşük ise hemen onu değiştirmelisiniz.

    araç hem kendine geliyor çekişi falan artıyor ayrıca yakıt bile düşüyor.

    Alıntıları Göster
    bende de aynı problem vardı bobin buji falan çare olmadı en son lpg ci yerine kendime lpg kablosu alıp iyi bir ayardan sonra sorun sıfır bence bu araçlar çok ince ayar istiyor gaz kısık yada fazla ise problem çıkarıyor
  • Değerli carisma sahipleri "silkeleme" sorunu pek çok yerde var. gördüğüm o ki; çözüm olarak bize sunulan. sırasıyla; buji değiştir, buji kablosu değiştir, en son ve can alıcı bobin değiştir. eyvallah bu değişim veya değişimlerden sonra sorun 6-8 aylığına düzeliyor ama asıl mesele şu; bu araçlar neden bobin patlatıyor? ben daha buna cevap veren ustaya rastlamadım. aracımı aldım 2 yıl sorunsuz bindim. iki yıllık süre sonunda bobin yaktı, değiştirdim 6 ay sonra tekrar yaktı, 6 ay sonra yine yaktı. bujileri patlattı. normalde 10 bin gitmesi gereken buji 3 bin de yanıyor. bunun kökü nerede arkadaş, bilen varsa yazarsa sevinirim. Burada okudum taş sigorta taktım yine aynı, yine aynı. meselenin aslına inmek lazım diye düşünüyorum. bu bobinler nereden besleniyor. bobinlere gelen kablolar 16 yaşında değiştirsek bir şeyler düzelir mi? ben kafayı bozdum. cevap burada bulamazsam. bobin besleme kablolarını, bobinleri, buji kablolarını ve bujileri sıfırlayacağım.




  • Selamlar Mistubishi Carisma glx 1.6 model aracım var 96-2000 kasa hatcback 73 kw olanı

    Sorum şu 237 bin kmde lpg taktırdım prins marka , lpg taktırdıktan 25-30bin km sonra düşük devirde silkeleme yapmaya başladı, buji , buji kablosu değiştikten sonra 2 bobini de servisten alarak değiştirdim, orjinal dedikleri markasını bilmiyorum japon malıymış babam gitmişti taktılar ancak uyumlu olmadığı için çin malı yan sanayi bi bobin taktılar sorun çözüldü ancak 1 yıl geçtikten sonra yine silkemeleye başladı son zamanlarda vites boşta durmaya yakın stop edecek kadar ateşlemede sorun yaşamaya başladım ve bobinin birini tekrar değiştirdim yine çin malı bi yan sanayi ürün ile. Bujiler normal benzinde kullanılan bosh , lpg için herhangi bir ayar yapılmadı normal kullanıyorum bujiler de bobin de yeni takıldığında araç çok canlı ancak yılda bir bobin yiyor ve ilk taktıktan 10 bin km sonra düşük devirde motor cansızlaşmaya başalıyor , 2 ay önce bobinin birini değiştirdim ancak diğeri de değişmeli sanırım hafiften silkemele sarsıntı başladı 1500 devir civarında.

    Şimdi sorum şu bu lpg bujilerinden boshun ve ngknın var ancak uyumlu olur mu olmaz mı uyumlu olmazsa değişim yaparlar mı bobinde de parça uyumsuzluğu yaşarsam internetten siparişle sıkıntı yaşarım diye düşünüyorum. Servis elindekini kendisi deniyor uymazsa uyan bobin bulana kadar istediği parçayı açıp takıp çıkartıp deniyor .

    Ngk ve boshun lpg iridyum bujilerine baktım fiyatları çok farklı biri takımı 200 diğeri 400 ne farkı var bujileri bosh çift iridyum taktım diyelim kablosunu bobini ona göre en baştan hepsini yenilemem gerekir mi ? Asıl problem bobinden mi kaynaklanıyor ?

    Son olarak da bobin buji buji kablosu hangi marka ne kullanmalıyım en uyumlu olanları yazabilir misiniz ? Yani bobinlere 500-600 kablosuna 200 bujilere 400 falan vermek istemiyorum aslında ancak tamamen çözecek ve 40-50 bin km arkama bakmayacağımı bilsem tam uyumlu olacağına garanti verseler hepsini yenilemek için 700-800 1000 tl falan gözden çıkarabilirim o derece ..

    Aşırı bir sarsıntı silkeleme yok ancak bobinlerin son halinde çileden çıkartacak duruma getiriyor




  • uluhancanpulat U kullanıcısına yanıt
    aynı sorunlar bendede vardı yapacagıntek hareket ngk nın cift tırnak bujisini al tak sorunun bitsin bobinleri boşuna degiştiriyorsunuz bobin kolay kolay bozulmaz buji cok önemli ben deneme yanılma cok buji parası verdim sonunda arabamda en ufak sarsıntı bile yok..
  •  CARİSMA SİLKELEME-yardım lütfen



    Merhaba ... Mitsubishi carisma ve Mitsubishi diğer modelleri ile ilgili her türlü yedek parça elimde mevcuttur. detaylı bilgi için iletişim : 05334152912




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.