Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
181.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vidyo attım ama çıkmadı biryerde yanlış yaptım galiba






  • quote:

    Orijinalden alıntı: casq

    vidyo attım ama çıkmadı biryerde yanlış yaptım galiba


    Bi link verin de bari ordan bakalım, burada video onaylanmamış. Merak ettim.
  • kardeş biraz sabret mutlaka işine yarayacaktır bilgisayarla aram fazla iyi deyil bunu bile ancak gönderdim.mutlaka onaylanacaktır şöyle söyleyelim elini arınca düymelerde esneklik veya düymeler yrinden çıkıyorsa çözüm vidyoda bilhassa ben kendim uygularke vidyoya aldım cepten sizlerinde işine yarayacağını düşündüyüm için sizlerle paylaşıyorum.biraz sabret
  • @ av.ilhami pardon türkçe yazmadım host'un ne olduğunu. nasıl anlatayım. bir şeyi misafir etmek ağırlamak bünyesinde barındırmak anlamında kullanılır. hosting siteleri ne yapar. siz karşıy yüklersiniz dosyanızı ve size bir link verir, o link ile dosyanıza interent olan her noktadan ulaşırsınız. rapidshare de bu işi yapar. resim için ise benzer şekilde imageshack.us hizmetinden faydalanabilirsiniz.

    resmi upload edip linki dediğim şekilde yerleştiriseniz resminiz forum sayfasında görüntülenecektir.
  • @casq,

    Yahu videoda adult içerik yok değil mi Hala onaylanmadı da




  • Arkadaşlar Carisma'mı yeni aldım acemi sayılırım fakat bilgisayar konusunda o kadar acemi sayılmam, resimlerin boyutlarını istediğiniz büyüklüğe göre ayarlayabileceğiniz küçük ama kullanışlı bir program. Programı indirin kullanımı çok basit halledemezseniz buradan yardımcı olmaya çalışırım.http://www.tamindir.com/program/18231/VSO_Image_Resizer.htm ücretsiz bir yazılımdır.

    bu arada şunu merak ettim, 2001 model carisma'ların farları cam mı plastik mi. Benim farların biri de çok mat diğeri yeni yeni takılmış. Bu konuda gerekli işlemi yaptırtabilirmiyim merak ediyorum. Bu arada daha önce söylemiş olmamg erekli ama yine söyleeyim İzmir'deyim. Sohbet güzel devam edelim paylaşımlara lütfen...




  • :P

     Carisma Sahipleri Buraya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    @casq,

    Yahu videoda adult içerik yok değil mi Hala onaylanmadı da









    walla ben de merak ettim şinci




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Bugün ben de bi sorayım bakalım, temizlik ve parlatma işi birşeye yarıyormuymuş.

    Bu arada, hayırlı olsun, onbaşı olmuşsun İlhami

    KIDEM temennileriniz için teşekkürler ama kıdem ıslatmasını üsteğmen olana kadar yapmayacağım. askerliği teğmen olarak bıraktık da parlatma kesin işe yarıyor ama ustanın dediği gibi cam far olmamalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    yağ konusuna deyineyim. 5w-30 -5 derece ile 30 derece arasında yağın özelliğini kaybetmemesini gösteriyor. ama kışın -5 derece altında motor çalışacaksa bu yağ sorun yaratabilir. o çalışma sıcaklığı aralığı ne kadar az olursa yağın pompalanması o kadar kolay yağlama o kadar hızlı olacaktır. bu da performans, yakıt tüketimi azalmasını da beraberinde getirir. eğer araç soğuk mecralarda çalıştırılıyorsa 5w-30 yerine 10w veya varsa 15w alınabilir.


    castrolün sitesine bakılırsa 5W ile başlayanlar (tam sentetiktir) -30 dereceye kadar performans verir, 0W ile başlayanlar (tam sentetiktir) -35 dereceye kadar performans verir. araç soğuk mecralarda çalışacaksa özellikle ilk çalıştırmada tam sentetik olmalıdır. 10W-40 yarı sentetiktir. forumda herhalde bu gidişle tam sentetikçiler ile yarı sentetikçiler diye ikiye ayrılabiliriz. zaten yeterince millet olarak her konuda 2ye bölünmeyi severiz




  • Motoryağı donanım forumdan mühendis06 nın yorumları (volvo özel servisi bu konuda daha şiddetli tam sentetik öneriyor. Bulunca yazarım)
    Bazi noktalara aciklik getirmek istiyorum. Tam sentetik yagin yari sentetikten tek farki daha uzun kilometreler boyunca kullanilmasi degildir. Tam sentetik yaglar, mineral bilesikler icermedigi icin motor uzerindeki asindirici etkisi daha azdir ve motorunuzun daha iyi yaglanabilmesini saglar. Yari sentetik yaglardaki mineral bilesikler motorunuzun yagina karisan metalik ve istenmeyen partikullerle bag yaparak ve daha dusuk sicakliklarda kavrularak motorunuzun kurum yapmasina ve eger yag ozelligini kaybettiginde degistirmekte gecikirseniz segmanlarda asinmaya, dolayisiyla motorunuzda zarara neden olurlar.

    Yari sentetik yaglar icin onerilebilecek degisim periyodu 7500 km / 6-12 ay, tam sentetikler icin 12500 km / 12 ay civarindadir. Aldiginiz yagin kalitesi ozellikle yari sentetiklerde degiskenlik gosterebilir. Ancak tam sentetikler, uretim teknolojisindeki farkliliklardan dolayi, hemen hemen ayni kalitededirler diyebiliriz.

    Aracimda ben de bir donem bu yaglarin ozelliklerini arastirmadan once, yari sentetik castrol kullandim ve ucuz bir yag idi. Yagi degistirmeyi bir defa unuttum ve aradan gecen 3 aylik surede kattettigim 3 bin km aracimin motorunda onemli asinmaya sebep oldu.

    Yaginizi ayda bir en azindan seviye cubugundan kontrol ediniz ve renginde siyahlasma varsa, bas parmaginizla isaret parmaginiz arasinda yag bir bal damlasi degil de su damlasi gibi davraniyorsa, yani viskozitesini kaybetmisse, mutlaka gecikmeden degistirin.

    Tam sentetik yaga yilda vereceginiz 40 YTL fiyat farki fazlasi, size 4 yil sonunda yari sentetik yag ile basina orebileceginiz coraptan daha ucuza mal olacaktir....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    Motoryağı donanım forumdan mühendis06 nın yorumları (volvo özel servisi bu konuda daha şiddetli tam sentetik öneriyor. Bulunca yazarım)
    Bazi noktalara aciklik getirmek istiyorum. Tam sentetik yagin yari sentetikten tek farki daha uzun kilometreler boyunca kullanilmasi degildir. Tam sentetik yaglar, mineral bilesikler icermedigi icin motor uzerindeki asindirici etkisi daha azdir ve motorunuzun daha iyi yaglanabilmesini saglar. Yari sentetik yaglardaki mineral bilesikler motorunuzun yagina karisan metalik ve istenmeyen partikullerle bag yaparak ve daha dusuk sicakliklarda kavrularak motorunuzun kurum yapmasina ve eger yag ozelligini kaybettiginde degistirmekte gecikirseniz segmanlarda asinmaya, dolayisiyla motorunuzda zarara neden olurlar.

    Yari sentetik yaglar icin onerilebilecek degisim periyodu 7500 km / 6-12 ay, tam sentetikler icin 12500 km / 12 ay civarindadir. Aldiginiz yagin kalitesi ozellikle yari sentetiklerde degiskenlik gosterebilir. Ancak tam sentetikler, uretim teknolojisindeki farkliliklardan dolayi, hemen hemen ayni kalitededirler diyebiliriz.

    Aracimda ben de bir donem bu yaglarin ozelliklerini arastirmadan once, yari sentetik castrol kullandim ve ucuz bir yag idi. Yagi degistirmeyi bir defa unuttum ve aradan gecen 3 aylik surede kattettigim 3 bin km aracimin motorunda onemli asinmaya sebep oldu.

    Yaginizi ayda bir en azindan seviye cubugundan kontrol ediniz ve renginde siyahlasma varsa, bas parmaginizla isaret parmaginiz arasinda yag bir bal damlasi degil de su damlasi gibi davraniyorsa, yani viskozitesini kaybetmisse, mutlaka gecikmeden degistirin.

    Tam sentetik yaga yilda vereceginiz 40 YTL fiyat farki fazlasi, size 4 yil sonunda yari sentetik yag ile basina orebileceginiz coraptan daha ucuza mal olacaktir....



    Ben birkaç gün içinde yağ değişimi yapacağım. Bu bilgiler çok açıklayıcı oldu. Okumasaydım gidip 10-40 alacaktım. Şimdi sizin bu yazdıklarınızdan sonra 5-40w almaya karar verdim. İnş başımız ağrımaz.

    Gulf fiyat olarak oldukça iyi, internette 45 TL' civarı. Siz de bu markadan almışsınız sanırım.




  • Bu arada, bizim araçlar kaç lt yağ alıyor? Ona göre satın alalım.
  • Arkadaşlar, az önce yetkili servisteki ustabaşıyla (ALPAY USTA) görüştüm,

    1,6 araçlara kesinlikle 10-40 yağ kullanılması gerektiğini söyledi. 5-40 niteliğindeki yağın 1,8 veya 1,9 araçlara uyumlu olabilieceğini söyledi. Bilginiz olsun.
  • bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 23:23:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    @54ap527

    Hocam, orjinal teyp olmadan yol bilgisayarı çalışmazdan kastımız, bilgisyar sıfırlanamaz, fonksiyonu değiştirilemez. Yani teybi sökmeden önce son durumda ekranda ne varsa o kalır. Değiştiremezsiniz.

    Aracın bazı elektronik ayarlarını da (Rölanti gibi) yapamazsınız. Orjinal teyp, aracın ana kumandası oluyor...


    Arkadaşlar bu konuyla ilgili aşağıdaki resme bakarsanız, hem orijinal olmayan cd çalar hem de yol bilgisayarımın çalıştığınız göreceksiniz.



     Carisma Sahipleri Buraya...




  • 57ap527 bir de menzili ve ortalama hızı görebilir miyiz???

    nasıl sıfırlıyorsunuz? sıfırlamazsanız hassasiyet kalmayacaktır.

    bende orijinal teyp kapaklı göze aldım, sonradan aldığım sizinkiyle aynı yerde.

    carismanın piri 10w40 dediyse orijinal yağa dewam. maceraya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    57ap527 bir de menzili ve ortalama hızı görebilir miyiz???

    nasıl sıfırlıyorsunuz? sıfırlamazsanız hassasiyet kalmayacaktır.

    bende orijinal teyp kapaklı göze aldım, sonradan aldığım sizinkiyle aynı yerde.

    carismanın piri 10w40 dediyse orijinal yağa dewam. maceraya gerek yok.


    Aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 54ap527


    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    @54ap527

    Hocam, orjinal teyp olmadan yol bilgisayarı çalışmazdan kastımız, bilgisyar sıfırlanamaz, fonksiyonu değiştirilemez. Yani teybi sökmeden önce son durumda ekranda ne varsa o kalır. Değiştiremezsiniz.

    Aracın bazı elektronik ayarlarını da (Rölanti gibi) yapamazsınız. Orjinal teyp, aracın ana kumandası oluyor...


    Arkadaşlar bu konuyla ilgili aşağıdaki resme bakarsanız, hem orijinal olmayan cd çalar hem de yol bilgisayarımın çalıştığınız göreceksiniz.



     Carisma Sahipleri Buraya...



    Sn Hocam,

    Bugün sizinle telefonda konuştuğumuz gibi, fonksiyonlar arası geçiş yapamazsınız.

    Aracın elektronik kumandası aynı zamanda teyp olduğu için, gerekli diğer ayarları da yapamazsınız. Ben, bizzat şahit oldum, rölanti ayarı teyp üzerinden yapılıyor.

    Tabi, ayda yılda bir bu tür ayarlara ihtiyacınız olacaktır. Bunun için de gidip teyp almaya bence gerek yok. Siz zaten, yol bilgisayarının bizim gibi LPG kullanıcılarının işine yarayan tek kısımı olan anlık tüketimi kullanabiliyorsunuz. Ne şans ki orjinal teyp sökülmeden önce, en son olarak anlık tüketimde bırakılmış. Bahsettiğiniz gibi değerleri sıfırlayabiliyorsunuz da. Daha ne olsun :)

    Benim teyp de nightmare gibi orjinal teybin yerinde. Orjinal teyp ise alttaki kapaklı torpido gözünde. Kapağı çıkarmak zorunda olduğumuz için görüntüyü biraz bozar gibi olduk ama ikimiz de tadında dinlenecek müzik için buna katlanmak zorunad kaldık




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.