Şimdi Ara

Caravelle / Tansporter / Transit Journey / Tourneo Custom / Trafic / Vito Binek panelvan/ minibüs

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
2
Favori
2.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başlıktan da anlaşılacağı gibi bir karmaşadayım.
    Öncelikle 2011 Berlingom var.
    Hafta içi çekirdek aile gezmelerinde vs işimi fazlası ile görmekte ama iki çocuk koltuğu ile haftasonu istanbul dışına valide ve kardeşi de alıp bi yerlere gidelim yada tatile desek yer yok araçta.
    Artık küçük geliyor.

    Ayda en az bir haftasonu şehirdışında olacağız rahat geniş bir araç lazım mümkün ön taraf 2+1 arka sıra birbirine bakan 3 lü koltuk. Ve son sıradaki 3lü ileri geri hareket edebilmeli.
    3+3+2 koltuklar yatabilmeli yada altında boşluk olmalı ama yatması daha çok işime gelir ( arada profil vs götürmek istediğimde nakliyeye para vermekten sıkıldığım için.

    7-1, 8+1 , 9+1 hepsine olurum hatta zorda kalsam 5+1 için bile geçici olarak geçebilirim.

    Başlıktaki araçları yaklaşık bir iki aydır araştırıyorum ama içinden çıkamadım.

    Ww gurubu için t4 için tüm konuştuklarım girme son kullanıcısı olursun diyorlar bana da 97/2000 model araç için 15 den 25'e kadar olan rakamlar saçma geliyor ama 2005 t5 30 ile 40 arasını görüp 2006-2007 leri 39-40 tan başlayıp 55 lere çıkıyor arkadaş milletmi coşuyor bu araçlar bulunmaz hint kumaşı mı oldu anlayamadım.

    Ben 2012 yılında 2011 model sıfır araç aldığımda tüm araçlar yeni motor çıkarttı hemen hemen örneğin benim bir sonraki kasa şehir içi ve dışından %15 az yakıyor bu sebepten 2012 model ww gurubuna bakmak istdiğimde ise 200 bin altı araç yok fiyatlar 55 ve üzeri.
    55 leri gözden çıkartınca vito bakarım diyor insan 55-65 arası istediğim bir çok araç var ama servis tanıdık yok ww gibi. Ve parçası pahalı yere yakın sen kaldırımdan inmez dag bayır gezen adamsın alt takımdan başın agrır diye kafa şişiriyorlar.

    hazır 55-70 ler bakarken Fordun çift sürgülü Tourneo customları var 2012 2015 arası mübarek bir tane yok 100 bin altında bunlarda da direksiyon kutusu sorunu çıkıyor önüme ve bütçeyi fazlasıyla aşmış oluyorum benim araç için galeri 35 sahibinden 37-38 gideri var heleki tüm ön takımı sıfırlatmış iken.

    Sonra kafama eski transit journey ve traficler takıldı transit arkadan çekiş ve fazla yakıt bilmediğim araç :S
    Traficler ise 2007 var bir tane 35 civarına ama renolarda malum turbo ve motor ömrü korkutuyor.

    En iyisi birden çok bilene danışayım dedim benim aklımdaki rakam benim aracın üzerine 5 bilemedin 10 lira verip beni çok sıkmadan 2 yılda bir muayene ve hız limiti yada kantar saçmalığına takılmadan mümkün ise 8+1 bir araç.

    Marka sevdalıları değilde kullanıp aracı bilenler yorum yaparsa daha yapıcı olacağına inanıyorum.







  • hocam yeni ford turneo lar güzel araçlar otomatikleri de çıkacak
  • Anladığım kadarı ile bütçe maksimum 55000 doğru mu? Eski bir custom kullanıcısı olarak maalesef bütçeniz bu araç için yeterli değil. Bulabileceğiniz araçlar pert kayıtlı yada 500,000 km de olur. Ben geçen haziran 2012 modeli 68000 km'de 72000 tl ye sattım. Eğer olur da bütçe arttırabilirseniz diye artı ve eksilerini yazayım. İç hacim olarak gayet geniş; 155 hp motor çekiş olarak tatmin edici; yakıt tüketimi ortalamam şehir içi 11 litre; uzun yol 8-9 litrelerdeydi. Aracın arkası makaslı yay olması nedeniyle caravelle ve vito kadar konforlu değil. Özellikle araç boşken arkada zıplamalar ve titreşimli bir yapı var. Ama ilginç şekilde yol tutuş olarak mb ve vw den daha iyi bir araç. ( 2017 yılından itibaren arka aks havalı süspansiyon opsiyonu mevcut ama fiyat olarak 120,000 den fazlasını gözden çıkarmalısınız)Parça ve servis fiyatları mb ve vw ye göre uygun. Transit custom ruhsatta kamyonet, tourneo custom otomobil geçer. Otomobil geçen modellerin hem vergileri daha düşük, hem 2 yılda bir vize hem de hız sınırları otomobiller ile aynı. Vw grubunda da caravelle otomobil geçiyordu diye hatırlıyorum. Şirket için alınmayacaksa Otomobil ruhsatlı bir araç daha kullanışlı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hfguler

    Anladığım kadarı ile bütçe maksimum 55000 doğru mu? Eski bir custom kullanıcısı olarak maalesef bütçeniz bu araç için yeterli değil. Bulabileceğiniz araçlar pert kayıtlı yada 500,000 km de olur. Ben geçen haziran 2012 modeli 68000 km'de 72000 tl ye sattım. Eğer olur da bütçe arttırabilirseniz diye artı ve eksilerini yazayım. İç hacim olarak gayet geniş; 155 hp motor çekiş olarak tatmin edici; yakıt tüketimi ortalamam şehir içi 11 litre; uzun yol 8-9 litrelerdeydi. Aracın arkası makaslı yay olması nedeniyle caravelle ve vito kadar konforlu değil. Özellikle araç boşken arkada zıplamalar ve titreşimli bir yapı var. Ama ilginç şekilde yol tutuş olarak mb ve vw den daha iyi bir araç. ( 2017 yılından itibaren arka aks havalı süspansiyon opsiyonu mevcut ama fiyat olarak 120,000 den fazlasını gözden çıkarmalısınız)Parça ve servis fiyatları mb ve vw ye göre uygun. Transit custom ruhsatta kamyonet, tourneo custom otomobil geçer. Otomobil geçen modellerin hem vergileri daha düşük, hem 2 yılda bir vize hem de hız sınırları otomobiller ile aynı. Vw grubunda da caravelle otomobil geçiyordu diye hatırlıyorum. Şirket için alınmayacaksa Otomobil ruhsatlı bir araç daha kullanışlı olabilir.
    Hasan Bey yanıt için teşekkürler
    Fakat yakıt için Sahibinden üzerindeki teknik bilgiler " (Şehir içi / Şehir dışı) 7,3 lt / 6,1 lt" yazmakta beni en çok cezbeden tarafı bu idi.




  • T4 2.5 TDI kullanıyoruz '98 model,0 alındı o günden beri bizde. Güvenlik açısından bana hiç yeterli hissettirmiyor nedense. A(ön) direklerden minik bir kazada hemen bükülecek gibi tasarımı. Artık yaşları geldi bu araçların malum, yavaş yavaş parçaları eskimeye, masraf açmaya başlıyor. Bu masraflar bakım harici şeyler ve genelde parça bazında 300-500 TL olabilen şeyler. En son triger kasnağı değişti 450 TL sonrasında fren vakumu değişti 500 TL. Motor kısmı elektronik, bizimki uzun yolda son seferde turbo basıncı azalttı nedense. Bir daha da yapmadı baktırmadık biz de. Yalıtım olarak zayıf araç, uzun yolda uğultu çok yapıyor. Bu yaz zaman olursa kaplayacağım. Bir süredir egzos sesi artmıştı, manifold çıkışı çürümüş. 300 lira yenisiyle değişti. Turbo isteyebilir bir çoğu. Biz enjektör değiştirdik, Performans yakıtının bu enjektörleri erittiğini söylemişti değiştiren usta.

    Ha bu araç sıfırdan beri bizde, değiştirme imkanımız yok şuan. Ve artık yaşı geldi diye göze batmadan yaptırdık eksiklerini. Kendine has bir yaylanması var hoşuma gidiyor, uzun yolda vs konforlu oluyor bu kısmı. Performansı yeterli gelecektir. vsvs çok ayrıntı var siz sormak isterseniz cevaplarım. Bütün değiştirdiğimiz şeyleri yazdım çok korkutmuş olmayayım sizi

    Düzenleme : Uzun yolda 7 Şehir içi 9/10 vsvs gibi yakıtı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan G. -- 10 Nisan 2018; 18:55:42 >




  • Otomatik ww gurubunda çok şikayet alıyor.
    vito olsa düşünülebilir ama sunroof ve otomatik sanzımanı bütceden dolayı ikinci plana attım.
    Fort için evet gelecek diyorlar ama 150 binin üstünde :))

    Gökhan Bey, Hayır gözüm korkmadı zaten 14-15e alırsam muhtemelen 2-3 bin direk masrafı çıkar ama bir iki yıl sorunsuz götürebilir beni diye düşünüyorum.
    Ama sizinki 2,5 turbolu olan dediklerine göre tutulan model 16 civarında görmüştüm ama genelde 20-30 arası yazıyorlar.
    ama zaten 33 ve üstüne 2005 bulunabiliyor burada olay patlıyor :(
  • 2012 yılında sıfır olarak aldığımız transporterımız var, ve halen daha kullanmaya devam ediyorum.Şuanda Kilometresi 360 bin civarında.Şuana kadar 2 sefer büyük kazaya karıştım ve ikisindede beni çok iyi bir şekilde korudu.Bu arabamızdan önce 2001 model T.4 2,5 motor arabamız vardır.Ondanda çok memnunduk ve sattığımız kişi arada görüyorum hep dua ediyor.Yani kısaca Transporter grubu sizi üzmez.Zaten Transporter ve caravelle grubunda kullanılan Dsg Güncel kasada kullanınlan en sorunsuz şanzımandır.İmkanınız biraz daha arttırıp 2010 ve üzeri otomobil ruhsatlı caravelle almanızı kesinlikle tavsiye ederim.

    Fiyatların neden yüksek olduğunu size anlatayım.2012 senesinde sıfır olarak hatırladığım kadarıyla 47bine almıştık.Şuanda sıfırı 110 bin civarı alması lazım.Zaten bu arabaları genellikle esnaf kişiler kullandığı için hep kar etmenin peşindeler.Ondan 2.el fiyatları gittikçe arttıyor.Kullandığım arabayı hurdaya gidene kadar satmayı düşünmüyorum, sıfırına o kadar para hayatta vermem çünkü değmez.




  • pc0576 P kullanıcısına yanıt
    Maalesef kullandığım süre boyunca 7 li rakamları hiç göremedim.
  • 1.9 dci 100 trafic var iş yerinde 300 binde nr motorunda ne turbo da sikinti yok tabiri caizse eşşek niyetine kullanılıyor bence birbakun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • pc0576 P kullanıcısına yanıt
    T4 alacaksanız 2.5 olanları alacaksınız. Diğerleri çöp maalesef. Şehirdışına çıkıyormuşsunuz birde sık sık, arabayı sırtınızda taşıyormuşsunuz gibi hissedersiniz..

    Fiyatları ne yazık ki yükseldi. 2001 model 300 binde camlıvan'a keyfe keder satılık 45 bin lira diyen var.. 35-40 arası satılan T4'ler var, satılıyorlar bu fiyatlara.

    2004-2005 ilk çıkan kasalarda 130 HP olan modellerde turbo sorunu vardı klasik. İç mekanı çok sesli, arka fabrikasyon koltuklar ötüp duruyordu, süspansiyonları serttir; T4 gibi yaylanmaz. Arka yan camlardan su alır.. Son kasalarda bile aynı sanırım. Arka amortisörleri hassastır.

    25 lira Transporter'a verene kadar 30'a bir Caravelle aramak çok daha iyi olur.. Birkaç ilan var internette ama bakınmak lazım

    Düzenleme : Arazi dağ bayır konusunda T4 sıkıntı asla çıkarmaz. Yıllarca ava balığa gittik, inanılmaz yerlere girdik. Tam bağımsız süspansiyonlar arazide fazlasıyla işe yarıyor + olarak kullanılan parçalar T5'lere göre çok daha dayanıklıdır, ön takımı canavar gibidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan G. -- 12 Nisan 2018; 14:55:42 >




  • 2016 model Ford tourneo custom titanium 300L sahibiyiz. Alırken bizde vito, caravelle ve tourneo custom arasında kaldık ve Ford u seçtik. Çok memnunuz.

    Aracı hep uzun yol ve tatil için kullanıyoruz. Tamamı şehir dışı olmak üzere yakıt tüketimi 100 km de 7 litre ile 8 litre arasında oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.