Şimdi Ara

Çamurlu yolda ne yaptım?Ne yapılmalı? (1,4 Tsı dsg 4*2)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
3.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu haftasonu ufak bi gezinti yapayım dedim. Köy tepeleri gibi. Arabayı da deniyorum aynı zamanda. Ateca 1,4 dsg. Normalde çamur olmasa sıkıntı değil ama çamurlu bir rampayı çıkmak durumunda kaldım. Araç ilk eko modundaydı asr açık. Zor bela bir tanesini çıktım pati çekerek. Sonra hani deniyorum ya, daha çamur ve dik bir yer geldi. Asr kapattım ve spor moda aldım. Hiç çıkamadım. Araçta yeni Goodyear Ultragrip kış lastikleri vardı ve ekstra 5 kişi vardı inince de çıkamadım.
    Bu durumda çıkmak mümkün müydü acaba. Sonuçta 4çeker değil ve arazi lastiği yok. Şöyle bir gerçekte var köylerde yaşayan kimse ne 4 çekere ne de arazi lastiği kullanıyor. Araba eco modda mı kalmalıydı ya da asr kapatmamalı mıydım?

    Not: Söyleyecek olanlar vardır. O çamurlu yolda pati çekerken aklım dsg de kalmadı değil.

    Ekleme: Aracın arazi aracı olmadığını biliyorum, böyle durumlarda tecrübeli veya ne yapılacağını bilen birileri yazsın. Yüksek leondan farkı yok, o araç çıkmaz, Subaruyla çıkarsın diyen hiç yazmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 29 Ocak 2018; 13:15:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Valla bence çıksaydı mucize olurdu. Altınızdaki arazi aracı değil. Bir de durur vaziyetteyken yokuşa vurduğunuzda zaten çıkamazsınız.
    Köydeki adam Reno 12 ile orayı nasıl çıkıyor derseniz, adam hız kesmeden yokuşa vuruyor arabayı. İlk hızı olduğu için çıkıyor.
    Durup kalksa o da çıkmaz. Ama arabanın altını vururum, DSG'yi bozarım kaygısı olmadığından yapıştırıyor yokuşa doğru.
    Bir de ağırlık farkı var. 1,5 ton önden çeker araç ile 800 kg teneke aracın farkı orada ortaya çıkıyor.
    Patinaj kavramanın yegane katilidir, Asr'yi böyle veya buna benzer hiçbir durumda kapatmamak gerekir. Denediğiniz şeyin ne olduğunu da tam olarak anlayamadım, lastikleri mi deniyorsunuz? Hafif çamurda m+s kış lastikleri iş yapar ama çamur derinleştiği an koyverirler. Kullandığınız arabayı de Leon gibi düşünün, çift kavrama şanzımanlı Leon ile araziye girmek ne kadar mantıklı ise sizin ki de ondan pek farklı değil, gövde açılarınız biraz daha müsait sadece.
  • Yüksek viteste kalkış yapmayı denediniz mi? Karda çamurda kalınca düşük torklu üst vitesler kullanılır genelde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 29 Ocak 2018; 11:23:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bence çıksaydı mucize olurdu. Altınızdaki arazi aracı değil. Bir de durur vaziyetteyken yokuşa vurduğunuzda zaten çıkamazsınız.
    Köydeki adam Reno 12 ile orayı nasıl çıkıyor derseniz, adam hız kesmeden yokuşa vuruyor arabayı. İlk hızı olduğu için çıkıyor.
    Durup kalksa o da çıkmaz. Ama arabanın altını vururum, DSG'yi bozarım kaygısı olmadığından yapıştırıyor yokuşa doğru.
    Bir de ağırlık farkı var. 1,5 ton önden çeker araç ile 800 kg teneke aracın farkı orada ortaya çıkıyor.
  • Öncelikle geçmiş olsun. Bu aracın üretim amacı bu değil ama o kadar para verip çıkamamak üzmüştür büyük ihtimalle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 29 Ocak 2018; 11:39:17 >
  • Hocam sport moda değil de manuel moda alsaydınız keşke. Dsg ye çok zararlıymış pati yapması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle çift kavrama hele dsg ile araziye çıkılmaz.



    O tür bir yokuşu çıkmak için 4*4 çok iyi olur ama haldex ile falan zor. Subaru simetrik, kuga manyetik falan lazım en az.



    Lastik hafif araziye uygun ise 4*2 bir araç da çıkar.



    Ya da hafif bir araç hızlı girip çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Patinaj kavramanın yegane katilidir, Asr'yi böyle veya buna benzer hiçbir durumda kapatmamak gerekir. Denediğiniz şeyin ne olduğunu da tam olarak anlayamadım, lastikleri mi deniyorsunuz? Hafif çamurda m+s kış lastikleri iş yapar ama çamur derinleştiği an koyverirler. Kullandığınız arabayı de Leon gibi düşünün, çift kavrama şanzımanlı Leon ile araziye girmek ne kadar mantıklı ise sizin ki de ondan pek farklı değil, gövde açılarınız biraz daha müsait sadece.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Normal mi? 1.5 Dci
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Hocam eyvallah zaten offroad yapmıyoruz ama köylerde eş dost akraba vs olunca yılda bir bile olsa insan mecbur kalıyor. Zaten olay burda arazi değil çamur. Şehirde de yaz lastiğiyle 10-20 cmlik kar üstünde öyle bir rampada da kalkış pek mümkün olmazdı bence. Kaldıki genede mecburiyetten değil deneyim olsun diye böyle bir işe kalkıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam araç dsg manuel modda da kalkışta ikiye attırmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Winter mod vs yokmu bu dsg de

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ateca zaten yüksek Leon,çıkamazsın oralara.Çıkmak istiyorsan Subaru al.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Aracı deniyorum diyelim, aynı zamanda 13 senedir kullandığımız 1,6 corolla ile yaşadığımız tecrübeleri deniyoruz diyelim. Tabi o araçta çıkmazdı sanırım bahsettiğim yerden. O corollanında amacı dağ taş vurmak değil ama birşeyler yapıyorduk yettiğince. Sonuçta o kadar para verdik diyip her yere çıkacak diye de bir şey yok. Aracın bir takım yapabileceği şeyleri deniyoruz kısaca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam araç dsg manuel modda da kalkışta ikiye attırmıyor.

    Aracı saplandığı yerden çıkarmak için sürekli d ve r yaparak aracın çıkarılabildiğini biliyorum, bir defa denemiştim dsg de, işe yaramıştı kar üzerinde
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Teşekkür eder, iyi.günler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reis-Bey


    quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam araç dsg manuel modda da kalkışta ikiye attırmıyor.

    Aracı saplandığı yerden çıkarmak için sürekli d ve r yaparak aracın çıkarılabildiğini biliyorum, bir defa denemiştim dsg de, işe yaramıştı kar üzerinde

    Bunu yaparken seri yapmanız gerek, aracın kullanma kılavuzunda bu konudan bahsediyor zaten
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Demek ki dsg dağa bayıra gerçekten dedikleri gibi gelmiyor.

    Bende tam otomatik şanzıman var 5 ileri, bir de kış modu var. Onu kullanınca 2 ve 3.vitesle kalkış yapabiliyorsunuz. Yüksek viteslerin tekerlek torku az olduğu için patinaj çekme ihtimali bayağı azalıyor. Bu şekilde yazlık lastiklerle 15-20 cm kardan kurtarabildim arabayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet biraz zariftie kendisi, ama şuda var ki düz yolda olsa gene sıkıntı olacağını sanmıyorum. Önemli olan dik rampada kalkmak. Otomatikmen aracın kendi ağırlığı bindiğinden mecbur devir biraz yükseldikten sonra kalkacak bu da patinaja sebebiyet veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çamurlu yola mümkün olduğunca girmemeye çalışıyorum. eğer es kaza batacak olursam. ilk çamur patinajından sonra arabayı fazla zorlamıyorum. eğer fazla zorlarsanız ön tekerler yeri sadece oyuyor ve şase ve salıncaklar yere oturabiliyor iyice. bu durumda hiç çıkamazsınız. ilk patinajdan sonra sadece 5-10 saniye kendinize bir şans verin, olmuyorsa araçtan inip ön tekerlerin önüne çalı,taş, battaniye ne varsa doldurun. faydası olur. bir de kuru yerler yoksa yol izlerini takip edin genelde. plastik kar matik tarzı şeyler de en azından kurtulmak için faydalı olabilir. aracı ne çok hızlı ne de çok yavaş, kar varmış gibi sürün derim. dediklerim benim kişisel tecrübelerimdir sadece.
  • Jantın içi komple çamur olup çekiş olmayan lastiklerin kilitlenmesinin bir çözümü var mı?
    (Ben girdim mi öyle çamura girerim =))
  • Kendinizi teselli ediş biçiminize üzüldüm... Subaru demiycem Duster ile çıkıyorum anlattığınız tarzda yerleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.