Şimdi Ara

C200K ile C220 CDI seçimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
23.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    Forumdaki bilgilere, kendi deneyimlerime ve Mercedes'in teknik özellikler listesine göre bir hesaplama yaptım. Ben bu hesaplamaya göre C200'e karar verdim ve aldım. Konfor ve sessizlik özellikleri açısından iyi bir tercih yaptığımı düşünüyorum.

    Şu hesaplamayı birlikte yorumlayalım. Yanlış bildiğim hususları yazarsanız sevinirim. Mesela kasko ve bakım masrafları aynı diye düşündüm, yanılıyorsam düzeltin. C200 için henüz bakım yaptırmadım, yıllık kasko(hasarsızlık indirimi olmadan) ise 2600YTL ödedim.

    Kabuller;
    Yılda 20.000KM,
    6 yıllık kullanım,
    €6000 fiyat farkı (C220 masraflarına yıllık 2000YTL eklenecek),
    Benzin 3,3YTL/lt
    Motorin 3,1YTL/lt,
    C200 tüketim 10lt/100km,
    C220 tüketim 6,6lt/100km,
    Bakım masrafları aynı,
    Kasko masrafarı aynı.

    C200 için yıllık 2000lt = 6600YTL + 986YTL(vergi) = 7586YTL/Yıllık
    C220 için yıllık 990lt = 3069YTL + 2386YTL(vergi)+2000 YTL (fiyat farkı/YTL) = 7455YTL/Yıllık

    Gördüğünüz gibi neredeyse aynı. 6 yıl sonraki ikinci el değerinin C220'den yana olduğunu düşünürken, C200'ün 6 yıllık sessizlik farkını anca karşılar diye düşünüyorum. Hele hele cam açık düşük hızda ilerlerken çok net rahatsızlık verici oluyormuş C220. Sürekli klima kullanmayı sevmeyenler için...
    Ayrıca baştan 13000YTL (vergiyi unutmayın) ucuz almanın maliyeti de bir avantaj C200 için.

    Sizler ne düşünüyorsunuz, yılda 20.000 KM'den az yapacaklar neden C220 almalı? Ya dazaten kimse almıyor mu?







  • Benzinli daha mantıklı 6 bin euro ve 2 bin ytl yi 6 yılda cıkartamazsınız
  • 1-220 cdi 6 bineuro daha pahalı ama standart donanımında ( energy paket) fazladan sunroof xenon far ve parktronik var. bunu 200k ya eklersen ardaki fark 2 bin euro bile değil.
    2-kesinlikle 40 kmden sonra aracın dizel olduğunu anlamıyorsunuz. sadece rölantide dizel olduğu fark ediliyor.
    3-bayi banada 200k önerdi. ısrarla 200 k atmak istiyorlar.
    4- 220 cdi nin yüksek torku otomatik vitesin başlangıçtaki boşluk hissini en aza indiriyor. 200k kullanırken bu his beni rahatsız etmişti.
    5- dizel veya benzinli harika makineler kullanmak nasip olduğu için çok şanslıyız
  • Evet ilk maddedeki fiyat farkı konusunda haklıymışsın. C220'de sadece yağmur sensörü eksik ama o da ciddi bir para değil.
    Yüksek tork ve gürültü konusundan emin değilim. Gürültünün düşük hızlardaki etkisinin benim gibi hassas kullanıcılar için önemli bir sorun olacağını düşünüyorum hala. Vites geçişlerindeki boşluk hissi için hiç bir fikrim yok. Ben o boşluk hissinin çok da başarılı olmayan otomatik vites sisteminden kaynaklandığını düşünmüştüm. Hatta o hissi ortadan kaldıran ek bir özellik daha vardı, fiyatını şimdi hatırlamıyorum. Acaba o özellik de C220'de standart mı?

    Yanlış anlaşılmasın, otomatik vites sistemi oldukça başarılı ancak bu sınıf otomobilde daha iyi olmalıydı diye düşünüyorum. Hatta ABDde satılan C300'de bizim şanzıman, C350'de ise 7Gtronic şanzıman var ve internette C300ün şanzımanından oldukça kötü bahsediliyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: obgyn

    1-220 cdi 6 bineuro daha pahalı ama standart donanımında ( energy paket) fazladan sunroof xenon far ve parktronik var. bunu 200k ya eklersen ardaki fark 2 bin euro bile değil.
    2-kesinlikle 40 kmden sonra aracın dizel olduğunu anlamıyorsunuz. sadece rölantide dizel olduğu fark ediliyor.
    3-bayi banada 200k önerdi. ısrarla 200 k atmak istiyorlar.
    4- 220 cdi nin yüksek torku otomatik vitesin başlangıçtaki boşluk hissini en aza indiriyor. 200k kullanırken bu his beni rahatsız etmişti.
    5- dizel veya benzinli harika makineler kullanmak nasip olduğu için çok şanslıyız





  • daha önce otomatik bir araba kullanmadım belki onlardada vardır viteste boşluk hissi. yalnız yüksek hızlara çok hassas özellikle tempomatta iken yokuşta çok hızlı ve aktif değişiyor
  • selam arkadaşlar..
    Babamın C200 KOMPRESSOR'ü var.Babamda bende çok sürüyoruz.Babamın arkadaşının aynı model C220 CDI 'ı vardı..Babam o aracıda kullandı bizim arabayıda sürekli kullanıyor.Aracın her dizel arabada olduğu gibi pis bir sesi var.Ama bu bir opeldeki dizel sesi kadar değil.Fakat camlar kapalı klima falan açık iken sesin çok az geldiğini vurguladı ve bundan dolayı mercedes'i tebrik ettiğini bildirdi.Fakat sizlerinde belirttiği gibi yavaş hızda cam açıkken giderken kötü bir ses (dizel sesi)geldiğini vurguladı ve hiç hoş olmadığını belli etti.
    Kesinlikle gidiş bakımından C200 K. nın çok daha iyi gittiğini belirtti.C270 CDI kullanmadık ama C270 olsaydı çok güzel olabileceğine eminiz fakat ses gene olacaktır..
    Hocam iyi bir karar vermişsiniz.C200 K. iyi bir araç.Fakat özellik bakımından nasıl aracınız?dolu mu??
  • arkadaşımda c200 dizel 116hp araç vardı çok arıza verdiğinden yakınıyordu
    ben uzun yolda kullanmıştım motor ve yol sesinde bence başarılıydı aracın
    dış görümü çok şık ve gözalıcı olduğu kesin aynı şeyi iç kabin için söyleye-
    mem göstergeler e 200 gibi hoş deyildi vitoya benzer bir hız tablosu bide
    arka koltuklar daracık ve koltuk arasında (yerde) bir kolon yatiyordu
    mercedesin sağlamlığı var tabiiki arkadaşımın babası bursa yolunda kaza
    yapmıştı 2 araç kafa kafaya çarpmıştı aracın kabininde 2mm şişme vs yoktu
  • Opsiyonlardan sunroof ve xenon far sistemini aldım. Bir de metalik renk için fark ödedim. Gerisi C200 ile gelen çeviklik paketi. Park sensörü almadım, çünkü önümüzdeki ay tampon kamerası gelecek. Orjinal interface ile birlikte müzik sisteminin LCD paneline bağlanacak. Şöför veya bir başkası hiç kullanmayacağı için hafızalı koltuk da almadım. Ben çok memnunum, olağanüstü kefiy alıyorum ama karşılaştırma yapabilecek biri değilim. Emanet kullanmayı sevmediğim için aynı ayarda hiç araba kullanmadım. Daha önceki otomobilim Renaul Megane olduğu için birden Mercedes'e geçmek çok şaşırtıcı oldu bana. Almadan önce çok kısa BMW 5.20i ve Audi A6 2.0TDI kullandım, kısa test sürüşleri. İkisi de çok iyiydi ama C200 bir başka his verdi bana. Boyum 1.69, bu yüzden C200'ün iç mekanı rahatsız etmedi beni.
    Bazen "184 beygir buysa, şu 300-400 beygirlik araçlar nasıldır" diye merak eder oldum. Ne gerek var bu kadar güce bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    selam arkadaşlar..
    Babamın C200 KOMPRESSOR'ü var.Babamda bende çok sürüyoruz.Babamın arkadaşının aynı model C220 CDI 'ı vardı..Babam o aracıda kullandı bizim arabayıda sürekli kullanıyor.Aracın her dizel arabada olduğu gibi pis bir sesi var.Ama bu bir opeldeki dizel sesi kadar değil.Fakat camlar kapalı klima falan açık iken sesin çok az geldiğini vurguladı ve bundan dolayı mercedes'i tebrik ettiğini bildirdi.Fakat sizlerinde belirttiği gibi yavaş hızda cam açıkken giderken kötü bir ses (dizel sesi)geldiğini vurguladı ve hiç hoş olmadığını belli etti.
    Kesinlikle gidiş bakımından C200 K. nın çok daha iyi gittiğini belirtti.C270 CDI kullanmadık ama C270 olsaydı çok güzel olabileceğine eminiz fakat ses gene olacaktır..
    Hocam iyi bir karar vermişsiniz.C200 K. iyi bir araç.Fakat özellik bakımından nasıl aracınız?dolu mu??




  • hocam 300 400 begirlik araçlar konusunda bende tamamen hayret içerisindeyim..özellikle kalkışta esp falan anti patiyle alakalı herşey devre dışı olsa bu araçlar kalkışta tam gaz nasıl pati çekerler yaa ..
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheDino

    Opsiyonlardan sunroof ve xenon far sistemini aldım. Bir de metalik renk için fark ödedim. Gerisi C200 ile gelen çeviklik paketi. Park sensörü almadım, çünkü önümüzdeki ay tampon kamerası gelecek. Orjinal interface ile birlikte müzik sisteminin LCD paneline bağlanacak. Şöför veya bir başkası hiç kullanmayacağı için hafızalı koltuk da almadım. Ben çok memnunum, olağanüstü kefiy alıyorum ama karşılaştırma yapabilecek biri değilim. Emanet kullanmayı sevmediğim için aynı ayarda hiç araba kullanmadım. Daha önceki otomobilim Renaul Megane olduğu için birden Mercedes'e geçmek çok şaşırtıcı oldu bana. Almadan önce çok kısa BMW 5.20i ve Audi A6 2.0TDI kullandım, kısa test sürüşleri. İkisi de çok iyiydi ama C200 bir başka his verdi bana. Boyum 1.69, bu yüzden C200'ün iç mekanı rahatsız etmedi beni.
    Bazen "184 beygir buysa, şu 300-400 beygirlik araçlar nasıldır" diye merak eder oldum. Ne gerek var bu kadar güce bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    selam arkadaşlar..
    Babamın C200 KOMPRESSOR'ü var.Babamda bende çok sürüyoruz.Babamın arkadaşının aynı model C220 CDI 'ı vardı..Babam o aracıda kullandı bizim arabayıda sürekli kullanıyor.Aracın her dizel arabada olduğu gibi pis bir sesi var.Ama bu bir opeldeki dizel sesi kadar değil.Fakat camlar kapalı klima falan açık iken sesin çok az geldiğini vurguladı ve bundan dolayı mercedes'i tebrik ettiğini bildirdi.Fakat sizlerinde belirttiği gibi yavaş hızda cam açıkken giderken kötü bir ses (dizel sesi)geldiğini vurguladı ve hiç hoş olmadığını belli etti.
    Kesinlikle gidiş bakımından C200 K. nın çok daha iyi gittiğini belirtti.C270 CDI kullanmadık ama C270 olsaydı çok güzel olabileceğine eminiz fakat ses gene olacaktır..
    Hocam iyi bir karar vermişsiniz.C200 K. iyi bir araç.Fakat özellik bakımından nasıl aracınız?dolu mu??







  • quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    hocam 300 400 begirlik araçlar konusunda bende tamamen hayret içerisindeyim..özellikle kalkışta esp falan anti patiyle alakalı herşey devre dışı olsa bu araçlar kalkışta tam gaz nasıl pati çekerler yaa ..
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheDino

    Opsiyonlardan sunroof ve xenon far sistemini aldım. Bir de metalik renk için fark ödedim. Gerisi C200 ile gelen çeviklik paketi. Park sensörü almadım, çünkü önümüzdeki ay tampon kamerası gelecek. Orjinal interface ile birlikte müzik sisteminin LCD paneline bağlanacak. Şöför veya bir başkası hiç kullanmayacağı için hafızalı koltuk da almadım. Ben çok memnunum, olağanüstü kefiy alıyorum ama karşılaştırma yapabilecek biri değilim. Emanet kullanmayı sevmediğim için aynı ayarda hiç araba kullanmadım. Daha önceki otomobilim Renaul Megane olduğu için birden Mercedes'e geçmek çok şaşırtıcı oldu bana. Almadan önce çok kısa BMW 5.20i ve Audi A6 2.0TDI kullandım, kısa test sürüşleri. İkisi de çok iyiydi ama C200 bir başka his verdi bana. Boyum 1.69, bu yüzden C200'ün iç mekanı rahatsız etmedi beni.
    Bazen "184 beygir buysa, şu 300-400 beygirlik araçlar nasıldır" diye merak eder oldum. Ne gerek var bu kadar güce bilemiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    selam arkadaşlar..
    Babamın C200 KOMPRESSOR'ü var.Babamda bende çok sürüyoruz.Babamın arkadaşının aynı model C220 CDI 'ı vardı..Babam o aracıda kullandı bizim arabayıda sürekli kullanıyor.Aracın her dizel arabada olduğu gibi pis bir sesi var.Ama bu bir opeldeki dizel sesi kadar değil.Fakat camlar kapalı klima falan açık iken sesin çok az geldiğini vurguladı ve bundan dolayı mercedes'i tebrik ettiğini bildirdi.Fakat sizlerinde belirttiği gibi yavaş hızda cam açıkken giderken kötü bir ses (dizel sesi)geldiğini vurguladı ve hiç hoş olmadığını belli etti.
    Kesinlikle gidiş bakımından C200 K. nın çok daha iyi gittiğini belirtti.C270 CDI kullanmadık ama C270 olsaydı çok güzel olabileceğine eminiz fakat ses gene olacaktır..
    Hocam iyi bir karar vermişsiniz.C200 K. iyi bir araç.Fakat özellik bakımından nasıl aracınız?dolu mu??





    volvo s80 t6 bile lastik canavarı olduğu bilinir
    çünkü çift turbolu ve 272hp gücünde daha yük-
    sek beygirli motorlari gerçekten merak ettim
    2004 yılında almanyadan tatile gelen dayımın
    oğlunun 2002 model m3 ünü kullanmaıştım
    kaç beygir sordum ve 343 hp demişti ist den
    yalovaya gidip gelirken ben kullanmaıştım
    valla ben hala unutmuş deyilim 180km hıza
    çıkması benim cıvıc in 60km hıza çıkması gibi
    demekki ferrarı gibi arabalar




  • hızlanmaya konusunda yüksek tork nedeniyle c220 cdi arayı açar gibime geliyor. zaten teknik verilerde c220 nin 0-100ü daha hızlı. ses konusuna gelince bizde 2006 viano ve 2000 e 200k(186hp) var.viano ilk çalıştığında ben dizelim diye bağırıyor ama sonra rölantide çalışırken sesi bile duyulmuyor yani sesi dert etmeyin. vianoyu örnek verdim çünkü c220 cdi daki motorun 150hp versiyonunu kullanıyor. aynı sayılırlar. iş zevk e gelince olay değişiyor tabi kompressor un sesi hafiften girdimi arabaya insan "olay bu yaa" diyor
  • olay bu ya konusunda illaki
    quote:

    Orjinalden alıntı: canozpinar

    hızlanmaya konusunda yüksek tork nedeniyle c220 cdi arayı açar gibime geliyor. zaten teknik verilerde c220 nin 0-100ü daha hızlı. ses konusuna gelince bizde 2006 viano ve 2000 e 200k(186hp) var.viano ilk çalıştığında ben dizelim diye bağırıyor ama sonra rölantide çalışırken sesi bile duyulmuyor yani sesi dert etmeyin. vianoyu örnek verdim çünkü c220 cdi daki motorun 150hp versiyonunu kullanıyor. aynı sayılırlar. iş zevk e gelince olay değişiyor tabi kompressor un sesi hafiften girdimi arabaya insan "olay bu yaa" diyor





  • bence mercedes alamak istiyorsan benzinli motor keyfini yaşamalısın... dizel versiyonun vergisi daha fazla... ytaklaşık yılda 1350 ytl... 6000 euro ya her yıl bu parayı eklersen maliyet pek bi değişmez artı olarak kompressor le yolları ağlatırsın...
  • obgyn arkadaşımız donanım paketi farklılığı nedeniyle fiyat farkının yaklaşık €2000 olduğunu yazmış, gerçekten de öyle. İlk fırsatta test etmek istiyorum C220 CDI modeli.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre1690

    bence mercedes alamak istiyorsan benzinli motor keyfini yaşamalısın... dizel versiyonun vergisi daha fazla... ytaklaşık yılda 1350 ytl... 6000 euro ya her yıl bu parayı eklersen maliyet pek bi değişmez artı olarak kompressor le yolları ağlatırsın...
  • arkadaşlar okuldan çok yakın bir arkadaşımda beyaz amg pakeli c220 var. arabasını defalarca kullandım. 2006 3.20d(163hp) ve 2008 177 hp 3.20d ile kalkışta yaptık. önce kendi tespitlerimi yapıyım,
    malzeme kalitesi c serisinde çok yetersiz. malzeme kalitesi denince 3 serisi farkı açıyor.
    direksiyon çok hassas. amg paket olduğu için frenler inanılmaz iyi.
    yol tutuş konusundada 120 ile girdiğim virajda 3 serisi geride kalıyor. yol tutuş bmw den önde.
    performans konusunda şöle bir tespit yaptım, araç 2500-3000 devire kadar inanılmaz yavaş öyleki 1.4 clio kalkışta ilk 40 km ye kadar aracı fena geçiyor. ancak tabi turbo devreye grdiği zaman c220 kesinlikle çok iyi. fakat turbo devreye çok geç giriyor. öyleki, 3.20d ile tam gaz kalkışlarda koltuğa yapışıp kalkıyorsunuz 163 - 177 hp ayrımı olmaksızın, ancak mercedes 3000 devire kadar çok cansız. kalkışlarda 163 hp 2006 3.20 kafa kafaya kalkıyor ancak 3. vitesten sonra c serisi fark atmasada kesinlikle geçiyor. fakat 2008 177hp 3.20d inanılmaz bir makine. her devirde atak her devirde canlı. c220 nin 3.20d e yaklaşabildiğini göremedik. kalkıştada uzuyor gidiyor 60km starttada 3.20önde. sonuç olarak bahsettiğimiz 3.20 nin biri standart donanım, 2008 olan ise m paketli full bi makine. c220 hem vergide dezavantaj sahibi hemde fiyatta. 3.20d in m paket full maliyeti 65 bin euro. c220 yi ise 69.200 euroya aldı kullanıcısı. üstelik yakıt tasarrufunda ve performanstada 3.20d önde. tabi yol tutuşuna estetik dış görünümüne lafım yok c bu konuda lider. bana kalırsa c220 cdi yanlış seçim. ortada 3.20i ve c200k karşılaştırması olsa açk ara her yönden c200k derim. ancak dizele gelince bmw çok ilerde. karar tamamen alıcıya kalmış. ancak 69 bin euro gibi bir para c220 ye çok. çünki aynı paraya bir üst sınıf ve her konuda üstün 5.20d var. tabi bu tercih. c220cdi sahibi arkadaşımız aynı paraya 3.20coupe dizel alacakken son anda cayıp bunu aldı. ha çok memnun. bende aracı çok beğeniyorum. fakat fiyat ve vergi konusunda sıkıntılı bir araç




  • bu arada c220cdi ile ilgili her türlü sorunuzu cevaplamaya hazırm
  • Okan,
    Yazdıklarınla ilgili çok sorum olacak, ancak dizel motorlarla ilgili değil de, genel olarak C ve 3 serisi kıyaslamasıyla ilgili.
    1 - Malzeme kalitesini nasıl değerlendirdin?
    2 - AMG paket olmasıyla frenlerin iyi olması arasındaki bağ nedir?
    3 - Yol tutuş testini nasıl yaptın? Neye göre C serisinin iyi olduğuna karar verdin? Yol tutuş testi yapabilecek ileri sürüş eğitimin var mı?
    4 - 5 serisin neden her konuda üstün? Bir tane bile dezavantajı yok mu?

    Farketmişsin sorularım biraz iğneli. Her ne kadar bazılarında C serisini önde gördüysen de. Biliyorsun bu ülkede 70 milyon teknik direktör, 70 milyon başbakan var. Ben de C200 alırken çok inceledim araştırdım. Neredeyse 1 sene araştırdım, test ettim. Ve gördüm ki ne şimdiki 3 serisi, ne yeni çıkan A4, C serisine yaklaşamazken, BMW 5 ve A6'ya bile yan gözle bakarken, sen benden farklı ne görmüş olabilirsin diye meraklandım.
    Boyutlarını fazla önemseme, ki zaten C serisi alınacaksa, avangarde alınacak sportifliği için, C serisinin Kalite/konfor/prestij paketine göre rakibi Audi A6 ve BMW 5 serisidir. A4 ve 3 serisinin prestij ve konfor unsurları fazla önemsenmez, ekonomikliğe dayalıdır. Zaten o modellerin %70'i 1.6 litre motorlarla satılmakta. Audi de bunu farketmiş olacak ki, yeni A4 serisinin en önemli satış stratejisi, "Yeni A4 ile 1.6 motor gelmeyecek" üzerinedir.

    Bugün bir 3.16'ya bindim, sahibinin yalancısıyım, Audio, otomatik klima, motor ve bazı akseurlar haricindeki her şey tüm 3 serisiyle aynı dedi. Direksiyon derisinden bile belli oluyordu malzeme ve işçilik kusurları.




    quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    arkadaşlar okuldan çok yakın bir arkadaşımda beyaz amg pakeli c220 var. arabasını defalarca kullandım. 2006 3.20d(163hp) ve 2008 177 hp 3.20d ile kalkışta yaptık. önce kendi tespitlerimi yapıyım,
    malzeme kalitesi c serisinde çok yetersiz. malzeme kalitesi denince 3 serisi farkı açıyor.
    direksiyon çok hassas. amg paket olduğu için frenler inanılmaz iyi.
    yol tutuş konusundada 120 ile girdiğim virajda 3 serisi geride kalıyor. yol tutuş bmw den önde.
    performans konusunda şöle bir tespit yaptım, araç 2500-3000 devire kadar inanılmaz yavaş öyleki 1.4 clio kalkışta ilk 40 km ye kadar aracı fena geçiyor. ancak tabi turbo devreye grdiği zaman c220 kesinlikle çok iyi. fakat turbo devreye çok geç giriyor. öyleki, 3.20d ile tam gaz kalkışlarda koltuğa yapışıp kalkıyorsunuz 163 - 177 hp ayrımı olmaksızın, ancak mercedes 3000 devire kadar çok cansız. kalkışlarda 163 hp 2006 3.20 kafa kafaya kalkıyor ancak 3. vitesten sonra c serisi fark atmasada kesinlikle geçiyor. fakat 2008 177hp 3.20d inanılmaz bir makine. her devirde atak her devirde canlı. c220 nin 3.20d e yaklaşabildiğini göremedik. kalkıştada uzuyor gidiyor 60km starttada 3.20önde. sonuç olarak bahsettiğimiz 3.20 nin biri standart donanım, 2008 olan ise m paketli full bi makine. c220 hem vergide dezavantaj sahibi hemde fiyatta. 3.20d in m paket full maliyeti 65 bin euro. c220 yi ise 69.200 euroya aldı kullanıcısı. üstelik yakıt tasarrufunda ve performanstada 3.20d önde. tabi yol tutuşuna estetik dış görünümüne lafım yok c bu konuda lider. bana kalırsa c220 cdi yanlış seçim. ortada 3.20i ve c200k karşılaştırması olsa açk ara her yönden c200k derim. ancak dizele gelince bmw çok ilerde. karar tamamen alıcıya kalmış. ancak 69 bin euro gibi bir para c220 ye çok. çünki aynı paraya bir üst sınıf ve her konuda üstün 5.20d var. tabi bu tercih. c220cdi sahibi arkadaşımız aynı paraya 3.20coupe dizel alacakken son anda cayıp bunu aldı. ha çok memnun. bende aracı çok beğeniyorum. fakat fiyat ve vergi konusunda sıkıntılı bir araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheDino -- 27 Mayıs 2008; 21:21:19 >




  • hocam, açıkçası yaşımız genç olduğu için biz otomobilleri farklı bir gözle inceliyip ona göre yorum yapıyoruz. Kimseyi özendirip kötü sonuçlara sebep olmamak için bunları yazmamıştım ancak yazıyım. Açıkçası ben olmasam bile c220 nin sahibi arkadaşım gerçekten çok hızlı kullanıyor. Araçla yapmadığımız kalmadı extradan biz olaya şöyle bir bakış açısıyla yaklaşıyoruz, örneğin yanlama tarzı hareketler bzim için çok önemli. hangi araç daha iyi yanlar hangi araçla nerde ne yapılır bunada bakıyoruz çünkü otomobilden aldığımız keyif sadece düz yolda değil bu tarz olaylarda daha üst noktaya çıkıyor. performans yanlamada 1 e bir belli oluyor. öyleki aynı u dönüşünde stabilite kapalı iken c serisini denediğimizde turboyu geç devreye sokması nedeniyle araç arkayı bırakıcak gbi oluyor ancak tam gaz " bu araç niye erkasını bırakmıyor" hissi uyandığı anda turbo devreye girince 400nm torkun getirisiyle arkasını çok feci bırakıyor ve toplanmıyor.esp kapalıyken bile sert bir köşeyi tam gaz dönerseniz bu sonuçla karşılaşıyorsunuzki esp ancak biryere kadar aracı frenliyebiliyor. 320d ise tabiri caiz ise her gaz kademesinde arka aksa pürüzsüz bir güç aktarıyor. Dediğim gibi bunlar sadece keyif unsurları gibi görünüyor ancak aracın limitlerini bu şekilde daha iyi anlıyorsunuz. Malzeme kalitesi konusuna gelince, c nin ön konsolunda kullanılan plastik bence ve birçok arkadaşımca çok yetersiz. Bmw nin kullandığı kaplamalar ve plastik kesinlikle çok daha kaliteli. Bunun dışında amg pakette hava kanalcıklı spor frenler bulunuyor ve inanın fren performansına katkısı çok büyük. Yol tutuş testi derseniz bunca zamandır kullandığım sayısız farklı otomobilde ben şunu bilirim ve hissederim; eğer ben aynı viraja 120 ile girip(hız tabiki araca ve koşula göre değişir) çizgide çıkıyorsam o araç hakkında ufak ancak aydınlatıcı bir fikre sahip olurum, ki örnek olarak amg paketli c220 ile viraja 120 ile girdiğimde çizgiden ayrılmıyorum, m paketli 3.20d de aynı virajda 120 ile girdiğimde araç arkadan kopmaya başlıyor ve esp lambası yanıp sönmeye başlıyor. Bu, otomobiller hakkında hiçbir fikri olmayan bir insana bile bir fikir verir sanıyorum. 5 serisi olayına baktığımız zaman, sonuç itibari ile eğer bir araç otoriteler tarafından bir üst sınıfa konmuşsa elbet ortada birtakım farklılıklar olacaktır. Kıyaslamaya gerek bile görmüyorum çünki e serisnin muhattabı bir aracın c serisiyle kıyaslanması çok saçma olur. Birkere içmekanda kullanılan malzemeden yürüyen aksama kadar bile daha konforlu ve kaliteli olacağı kesin. Ha ben bunları yine kağıt üzerinde söylemiyorum. Kullandım, inceledim ona göre birşeyler söylemeye çalışıyorum. Üstelik şuanda 99' 7.40i kullanıyorum ve sınıflar arasındaki fark nedir en iyi bilenlerden biriyim emin olun. Şimdilik söyleyebileceğim birşey yok, ancak her türlü sorunuzu cevaplamaya hazırım




  • Biraz daha tekniğe girince daha anlaşılır oldu.
    AMG pakette disklerin farklı olduğunu bilmiyordum, bundan emin misin? Sabah benimkine bakacağım, AMG değil benimki. Hava kanalcıkları nasıl bişey? Sadece delikler yetmiyor, disk üzerinde içten dışa kavisli çizgiler oluyor değil mi?

    Kullandığın 2008 3.20D'nin lastik ölçüleri neydi? Yol tutuşu ve konforu direkt etkiler. C200K AMGsiz versiyonda 225 var, yol tutuş hakikaten çok iyi ama konfor da geniş lastiğe göre çok iyi. Biliyorsun lastik genişledikçe hafif bozuk yol konforu kötü etkilenir. Bu nedenle 195'lik lastik kullanan bir passat bile bazılarına daha konforlu gelebilir.

    Sınıf konusunda, literatür olarak haklısın ama "sınıf" kelimesi ile "segment" kelimesini farklı kullanıyoruz sanırım. Audi A4, Mercedes C, BMW 3 serisi, hatta Renault megane, Honda Civic sedan bile aynı segment otomobiller, ama kesinlikle aynı sınıf değiller bence. Prestij çok önemli benim için. Tabii yeni çıkmış kasa avantajı da çok önemli. Etrafımdakilere göre (ben de aynı düşünüyorum) şu anda bir C200, bir 5.20i'den daha prestijli benim çevremde. Siz gençlerde (ben 37) durum farklı olabilir. Yeni kasa 5 çıktığında, C serisinin de yüzü eskimiş olacağı için, 5 serisi daha prestijli olacaktır.

    Ben seneler önce (1998) bir Clio aldım. Hava yastıkları, ABS, klima, hatta farlar bile elektrik motorluydu, yükselip alçalıyordu. Clio'nun o günkü top modeliydi. En düşük model Clio'nun iki katı fiyatı vardı, ama ne de olsa kıçıkırık bir Clio idi. Çok keyif alıyordum ama hiç havası yoktu. Anladımki bir otomobilin prestiji, en alt modeliyle belirleniyor. Karşıdan gelen her 100 BMW 3 serisi ve A4 serisinin 70 tanesinin 1.6 motorlu olduğunu bilmek, o modelin prestijini düşürüyor bence. Bu yüzden C serisini BMW 5 ve Audi A6 ile aynı sınıfta olduğunu düşündüm, segment olayında haklısın.

    Eğer istanbul'daysan, C220 ile benimkini(C200) karşılaştırak isterim. 7.40 ile de bir tur atmak isterim doğrusu, çok farklı olduğuna eminim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    hocam, açıkçası yaşımız genç olduğu için biz otomobilleri farklı bir gözle inceliyip ona göre yorum yapıyoruz. Kimseyi özendirip kötü sonuçlara sebep olmamak için bunları yazmamıştım ancak yazıyım. Açıkçası ben olmasam bile c220 nin sahibi arkadaşım gerçekten çok hızlı kullanıyor. Araçla yapmadığımız kalmadı extradan biz olaya şöyle bir bakış açısıyla yaklaşıyoruz, örneğin yanlama tarzı hareketler bzim için çok önemli. hangi araç daha iyi yanlar hangi araçla nerde ne yapılır bunada bakıyoruz çünkü otomobilden aldığımız keyif sadece düz yolda değil bu tarz olaylarda daha üst noktaya çıkıyor. performans yanlamada 1 e bir belli oluyor. öyleki aynı u dönüşünde stabilite kapalı iken c serisini denediğimizde turboyu geç devreye sokması nedeniyle araç arkayı bırakıcak gbi oluyor ancak tam gaz " bu araç niye erkasını bırakmıyor" hissi uyandığı anda turbo devreye girince 400nm torkun getirisiyle arkasını çok feci bırakıyor ve toplanmıyor.esp kapalıyken bile sert bir köşeyi tam gaz dönerseniz bu sonuçla karşılaşıyorsunuzki esp ancak biryere kadar aracı frenliyebiliyor. 320d ise tabiri caiz ise her gaz kademesinde arka aksa pürüzsüz bir güç aktarıyor. Dediğim gibi bunlar sadece keyif unsurları gibi görünüyor ancak aracın limitlerini bu şekilde daha iyi anlıyorsunuz. Malzeme kalitesi konusuna gelince, c nin ön konsolunda kullanılan plastik bence ve birçok arkadaşımca çok yetersiz. Bmw nin kullandığı kaplamalar ve plastik kesinlikle çok daha kaliteli. Bunun dışında amg pakette hava kanalcıklı spor frenler bulunuyor ve inanın fren performansına katkısı çok büyük. Yol tutuş testi derseniz bunca zamandır kullandığım sayısız farklı otomobilde ben şunu bilirim ve hissederim; eğer ben aynı viraja 120 ile girip(hız tabiki araca ve koşula göre değişir) çizgide çıkıyorsam o araç hakkında ufak ancak aydınlatıcı bir fikre sahip olurum, ki örnek olarak amg paketli c220 ile viraja 120 ile girdiğimde çizgiden ayrılmıyorum, m paketli 3.20d de aynı virajda 120 ile girdiğimde araç arkadan kopmaya başlıyor ve esp lambası yanıp sönmeye başlıyor. Bu, otomobiller hakkında hiçbir fikri olmayan bir insana bile bir fikir verir sanıyorum. 5 serisi olayına baktığımız zaman, sonuç itibari ile eğer bir araç otoriteler tarafından bir üst sınıfa konmuşsa elbet ortada birtakım farklılıklar olacaktır. Kıyaslamaya gerek bile görmüyorum çünki e serisnin muhattabı bir aracın c serisiyle kıyaslanması çok saçma olur. Birkere içmekanda kullanılan malzemeden yürüyen aksama kadar bile daha konforlu ve kaliteli olacağı kesin. Ha ben bunları yine kağıt üzerinde söylemiyorum. Kullandım, inceledim ona göre birşeyler söylemeye çalışıyorum. Üstelik şuanda 99' 7.40i kullanıyorum ve sınıflar arasındaki fark nedir en iyi bilenlerden biriyim emin olun. Şimdilik söyleyebileceğim birşey yok, ancak her türlü sorunuzu cevaplamaya hazırım




  • otomobil alım aşamasında 3 20 ile c 220 yi birçok kez test ettim.
    birincisi 3 20 d nin motoru aşırı gürültülü 160 civarında radyo kapalı iken çok rahatsız oldum ayrıca direksiyon çok sert. 220 kesinlikle süper sessiz ve direksiyonu pamuk gibi.
    ara hızlanma ve ivmelenme hissi 3 20 d de farklı ama c 220 3 den 200 kg daha ağır bu çok doğal.
    malzeme kalitesine gelince yorumlar çok objektif olamaz. yani karşılaştırma çok zor. kesin yargıya varılmaz.
    yakıtt ekonomisinde 3 serisi önde. ama görünüm ve kasanın güncel olmaması ciddi dezavantajı.
    birde 3 serisinden çok var. çalıştığım yerde 3 kişide var ben alsam 4. olacaktı. gerçi bu duruma olumlu açıdanda bakılabilir.
    ama gelelim can alıcı noktaya ben daha önce sıfır 3 16 aldım ama mercedes aldım demek bambaşka birşey
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.