Şimdi Ara

C200K ile C220 CDI seçimi (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
24.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheDino

    Biraz daha tekniğe girince daha anlaşılır oldu.
    AMG pakette disklerin farklı olduğunu bilmiyordum, bundan emin misin? Sabah benimkine bakacağım, AMG değil benimki. Hava kanalcıkları nasıl bişey? Sadece delikler yetmiyor, disk üzerinde içten dışa kavisli çizgiler oluyor değil mi?

    Kullandığın 2008 3.20D'nin lastik ölçüleri neydi? Yol tutuşu ve konforu direkt etkiler. C200K AMGsiz versiyonda 225 var, yol tutuş hakikaten çok iyi ama konfor da geniş lastiğe göre çok iyi. Biliyorsun lastik genişledikçe hafif bozuk yol konforu kötü etkilenir. Bu nedenle 195'lik lastik kullanan bir passat bile bazılarına daha konforlu gelebilir.

    Sınıf konusunda, literatür olarak haklısın ama "sınıf" kelimesi ile "segment" kelimesini farklı kullanıyoruz sanırım. Audi A4, Mercedes C, BMW 3 serisi, hatta Renault megane, Honda Civic sedan bile aynı segment otomobiller, ama kesinlikle aynı sınıf değiller bence. Prestij çok önemli benim için. Tabii yeni çıkmış kasa avantajı da çok önemli. Etrafımdakilere göre (ben de aynı düşünüyorum) şu anda bir C200, bir 5.20i'den daha prestijli benim çevremde. Siz gençlerde (ben 37) durum farklı olabilir. Yeni kasa 5 çıktığında, C serisinin de yüzü eskimiş olacağı için, 5 serisi daha prestijli olacaktır.

    Ben seneler önce (1998) bir Clio aldım. Hava yastıkları, ABS, klima, hatta farlar bile elektrik motorluydu, yükselip alçalıyordu. Clio'nun o günkü top modeliydi. En düşük model Clio'nun iki katı fiyatı vardı, ama ne de olsa kıçıkırık bir Clio idi. Çok keyif alıyordum ama hiç havası yoktu. Anladımki bir otomobilin prestiji, en alt modeliyle belirleniyor. Karşıdan gelen her 100 BMW 3 serisi ve A4 serisinin 70 tanesinin 1.6 motorlu olduğunu bilmek, o modelin prestijini düşürüyor bence. Bu yüzden C serisini BMW 5 ve Audi A6 ile aynı sınıfta olduğunu düşündüm, segment olayında haklısın.

    Eğer istanbul'daysan, C220 ile benimkini(C200) karşılaştırak isterim. 7.40 ile de bir tur atmak isterim doğrusu, çok farklı olduğuna eminim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    hocam, açıkçası yaşımız genç olduğu için biz otomobilleri farklı bir gözle inceliyip ona göre yorum yapıyoruz. Kimseyi özendirip kötü sonuçlara sebep olmamak için bunları yazmamıştım ancak yazıyım. Açıkçası ben olmasam bile c220 nin sahibi arkadaşım gerçekten çok hızlı kullanıyor. Araçla yapmadığımız kalmadı extradan biz olaya şöyle bir bakış açısıyla yaklaşıyoruz, örneğin yanlama tarzı hareketler bzim için çok önemli. hangi araç daha iyi yanlar hangi araçla nerde ne yapılır bunada bakıyoruz çünkü otomobilden aldığımız keyif sadece düz yolda değil bu tarz olaylarda daha üst noktaya çıkıyor. performans yanlamada 1 e bir belli oluyor. öyleki aynı u dönüşünde stabilite kapalı iken c serisini denediğimizde turboyu geç devreye sokması nedeniyle araç arkayı bırakıcak gbi oluyor ancak tam gaz " bu araç niye erkasını bırakmıyor" hissi uyandığı anda turbo devreye girince 400nm torkun getirisiyle arkasını çok feci bırakıyor ve toplanmıyor.esp kapalıyken bile sert bir köşeyi tam gaz dönerseniz bu sonuçla karşılaşıyorsunuzki esp ancak biryere kadar aracı frenliyebiliyor. 320d ise tabiri caiz ise her gaz kademesinde arka aksa pürüzsüz bir güç aktarıyor. Dediğim gibi bunlar sadece keyif unsurları gibi görünüyor ancak aracın limitlerini bu şekilde daha iyi anlıyorsunuz. Malzeme kalitesi konusuna gelince, c nin ön konsolunda kullanılan plastik bence ve birçok arkadaşımca çok yetersiz. Bmw nin kullandığı kaplamalar ve plastik kesinlikle çok daha kaliteli. Bunun dışında amg pakette hava kanalcıklı spor frenler bulunuyor ve inanın fren performansına katkısı çok büyük. Yol tutuş testi derseniz bunca zamandır kullandığım sayısız farklı otomobilde ben şunu bilirim ve hissederim; eğer ben aynı viraja 120 ile girip(hız tabiki araca ve koşula göre değişir) çizgide çıkıyorsam o araç hakkında ufak ancak aydınlatıcı bir fikre sahip olurum, ki örnek olarak amg paketli c220 ile viraja 120 ile girdiğimde çizgiden ayrılmıyorum, m paketli 3.20d de aynı virajda 120 ile girdiğimde araç arkadan kopmaya başlıyor ve esp lambası yanıp sönmeye başlıyor. Bu, otomobiller hakkında hiçbir fikri olmayan bir insana bile bir fikir verir sanıyorum. 5 serisi olayına baktığımız zaman, sonuç itibari ile eğer bir araç otoriteler tarafından bir üst sınıfa konmuşsa elbet ortada birtakım farklılıklar olacaktır. Kıyaslamaya gerek bile görmüyorum çünki e serisnin muhattabı bir aracın c serisiyle kıyaslanması çok saçma olur. Birkere içmekanda kullanılan malzemeden yürüyen aksama kadar bile daha konforlu ve kaliteli olacağı kesin. Ha ben bunları yine kağıt üzerinde söylemiyorum. Kullandım, inceledim ona göre birşeyler söylemeye çalışıyorum. Üstelik şuanda 99' 7.40i kullanıyorum ve sınıflar arasındaki fark nedir en iyi bilenlerden biriyim emin olun. Şimdilik söyleyebileceğim birşey yok, ancak her türlü sorunuzu cevaplamaya hazırım




    hocam tekrar merhaba, ankaradayım. Bilkent ünv de okuyorum. Okulumdaki arkadaşlarımın maddi profilleri nedeniyle çok garip, sıradışı, hızlı, estetik birçok farklı otomobile binmek, kullanmak, incelemek mümkün oluyor Hocam amg pakette frenler gerçekten farklı. çok zor ısınıyor ve bu durumdan dolayı kaçırma olayı sıfır diyebilirim. Hava kanalcıkları var ancak bahsettiğiniz kavisli çizgilere dikkat etmedim yarın bakar net birşey söylerim. Sadece diskler değil kaliperler farklı ve çift hidrolikli olmaları sebebiyle daha kesin bir fren performansı verdiğini söyleyebilirim. 2008 3.20d de m spor paket var. lastik olarakta 245/40/r18 ebadında michelin pilot sport lastik ve jant var. jant ve lastikte eğer ilgiliyseniz limited edition olarak çıkan 2006 3.20si lardaki jantın aynısı. hatta bu arada resminide buldum
     C200K ile C220 CDI seçimi
    aynen bu jantlardan var. c220 de ise çok kollu 245/45/r17 jant ve lastik var. Hocam açıkçası yapmadığımız şey kalmadı derken c200k ilede kalkış yaptık. tam sizin aracınız gibi tarif ettiğiniz avangarde donanmlı yine beyaz ancak amg pakete sahip olmayan bir c200k ile yaptığımız kalkış sonunda, ilk 70 km ye kadar c200k gayet önde gözüküyordu ancak turbonun verdiği ivmelenmeyle önde tamamlıyabiliyoruz. hatta şöyleki biz 220 gibi hızlarla giderken çok sayılmasada c200 20 boy kadar gerimizdeydi. Hocam açıkçası yıllardır bmw kullanıcısıyız. Her modelini motor kodlarına kadar bilen bir bmw taraftarı olmama ve mercedesi sevmememe rağmen c serisi çok farklı düşüncelere aldı götürdü beni. C220 nin kredisi 10 ay sonra bitiyormuş. Ve arkadaşımın düşüncesi; kredisi bittikten sonra c63 ile değiştirmek. Çok merak ediyoruz inanılmaz bir otomobil olduğunu düşünüyoruz fakat bmw rakip araç e92 m3 ile olaya son noktayı koymuş. top geardaki testlerde m3 düz yolda birkaç kilometre daha düşük hızlarda seyretsede pist yarışında kesinlikle c63 ün önünde. Tabi tamamen karbon karoser ilede farklı bir araç olmuş m3. Ankara mengerlerdeki mercedes fanatiği satış temsilcisi bile bunu kabul etti Ancak yinede c serisi kadar estetik bir otomobilde 6.3 litre motor çok ilginç olur diye düşünüyoruz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: obgyn

    otomobil alım aşamasında 3 20 ile c 220 yi birçok kez test ettim.
    birincisi 3 20 d nin motoru aşırı gürültülü 160 civarında radyo kapalı iken çok rahatsız oldum ayrıca direksiyon çok sert. 220 kesinlikle süper sessiz ve direksiyonu pamuk gibi.
    ara hızlanma ve ivmelenme hissi 3 20 d de farklı ama c 220 3 den 200 kg daha ağır bu çok doğal.
    malzeme kalitesine gelince yorumlar çok objektif olamaz. yani karşılaştırma çok zor. kesin yargıya varılmaz.
    yakıtt ekonomisinde 3 serisi önde. ama görünüm ve kasanın güncel olmaması ciddi dezavantajı.
    birde 3 serisinden çok var. çalıştığım yerde 3 kişide var ben alsam 4. olacaktı. gerçi bu duruma olumlu açıdanda bakılabilir.
    ama gelelim can alıcı noktaya ben daha önce sıfır 3 16 aldım ama mercedes aldım demek bambaşka birşey


    Hocam kesin olarak şunu söylemeliyim, camları açın 2 araçlada aynı devirlerde gidin, c220 nin motoru çok daha gürültülü. Hatta şöyleki bmw nin 2.0d motoru benzinli bile sanılabiliyor. Ancak, izolasyon konusunda mercedes bir adım daha önde diyebilirm Fakat yinede ben ayırt edici bir fark hissedemiyorum.
    Son olarak, c serisi kabin olarak 3 serisinden birazcık daha dar




  • Ben otomobil alırım, biner gezerim.
    Bu son bahsettiklerinde durum farklı, "bu sene yeni bir araba almam lazım" türünden cümlelere konu olacak şeyler değil onlar. Bilmiyorum, bugün bir C200 fiyatına alınacak en hızlı otomobil hangisidir acaba. Muhtemelen söyleyeceğin otomobili bedava verseler almam. Hyundai, Kia veya ona benzer bir markanın, "sırf dergilere çıksın da reklam olsun" diye ürettikleri bir spor modelidir. Herhalde 300 beygir falandir, belki daha fazla, ama nafile.
    Ben bu C63 ve BMW M serisine o gözle bakmışımdır hep. Bir otomobil için harcanacak o kadar param olsa, muhtemelen alabileceğim çok daha farklı bir otomobil vardır, C63 ve M3 ilk 10'a bile giremez. Kaç para onlar?

    Daha önce yazdığım konuya benzer bir durum. Karşıdan gelen bir BMW 3.16 ile BMW M3 arasındaki farkı anlayabilecek kaç kişi vardır? Ama bir Porcshe veya Ferrari için durum farklı olur değil mi?
    Mutlaka yanlış düşündüğüm bir husus olmalı, yoksa hala bu araçlar üretilir miydi?

    quote:


    C220 nin kredisi 10 ay sonra bitiyormuş. Ve arkadaşımın düşüncesi; kredisi bittikten sonra c63 ile değiştirmek. Çok merak ediyoruz inanılmaz bir otomobil olduğunu düşünüyoruz fakat bmw rakip araç e92 m3 ile olaya son noktayı koymuş. top geardaki testlerde m3 düz yolda birkaç kilometre daha düşük hızlarda seyretsede pist yarışında kesinlikle c63 ün önünde. Tabi tamamen karbon karoser ilede farklı bir araç olmuş m3. Ankara mengerlerdeki mercedes fanatiği satış temsilcisi bile bunu kabul etti Ancak yinede c serisi kadar estetik bir otomobilde 6.3 litre motor çok ilginç olur diye düşünüyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheDino -- 1 Haziran 2008; 19:42:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheDino

    Ben otomobil alırım, biner gezerim.
    Bu son bahsettiklerinde durum farklı, "bu sene yeni bir araba almam lazım" türünden cümlelere konu olacak şeyler değil onlar. Bilmiyorum, bugün bir C200 fiyatına alınacak en hızlı otomobil hangisidir acaba. Muhtemelen söyleyeceğin otomobili bedava verseler almam. Hyundai, Kia veya ona benzer bir markanın, "sırf dergilere çıksın da reklam olsun" diye ürettikleri bir spor modelidir. Herhalde 300 beygir falandir, belki daha fazla, ama nafile.
    Ben bu C63 ve BMW M serisine o gözle bakmışımdır hep. Bir otomobil için harcanacak o kadar param olsa, muhtemelen alabileceğim çok daha farklı bir otomobil vardır, C63 ve M3 ilk 10'a bile giremez. Kaç para onlar?

    Daha önce yazdığım konuya benzer bir durum. Karşıdan gelen bir BMW 3.16 ile BMW M3 arasındaki farkı anlayabilecek kaç kişi vardır? Ama bir Porcshe veya Ferrari için durum farklı olur değil mi?
    Mutlaka yanlış düşündüğüm bir husus olmalı, yoksa hala bu araçlar üretilir miydi?

    quote:


    C220 nin kredisi 10 ay sonra bitiyormuş. Ve arkadaşımın düşüncesi; kredisi bittikten sonra c63 ile değiştirmek. Çok merak ediyoruz inanılmaz bir otomobil olduğunu düşünüyoruz fakat bmw rakip araç e92 m3 ile olaya son noktayı koymuş. top geardaki testlerde m3 düz yolda birkaç kilometre daha düşük hızlarda seyretsede pist yarışında kesinlikle c63 ün önünde. Tabi tamamen karbon karoser ilede farklı bir araç olmuş m3. Ankara mengerlerdeki mercedes fanatiği satış temsilcisi bile bunu kabul etti Ancak yinede c serisi kadar estetik bir otomobilde 6.3 litre motor çok ilginç olur diye düşünüyoruz




    hocam birkere şu var, bahsettiğimiz m3 c63 vs.. otomobillerde mesela c63 te, mercedesin c serisi için kullanılabilecek en ileri teknolojisi mevcut. Seramik disk frenler, brembo kaliperler, amg speedshift 7gtronic şanzıman, mükemmel bir spor süspansiyon, amg jantlar spor ebatlarda büyük lastikler, alçaltılmış şase, hafifletilmiş şase vede en önemlisi çok çok çok güçlü birmotor yer alıyor. bukadar hızlı otombilleri kullanmak gerçekten çok keyifli oluyor. Yada m3 e bakarsak tamamen karbon tavan kaput artı mercedeste saydıklarımın üstüne daha iyi bir yürüyen aksam daha akıllı ve spor bir motor bulunuyor. Fiyat farkına değermi sorusuna cevabım kişiden kişiye göre değişir. Dediğinize bende katılıyorum, honda civic type r 200 hp ve çok hızlı bir araç fiyatıda 3.16 ile aynı. Ancak kalite olarak 3 serisinin yanına yaklaşabilirmi? Bu mantıkla düşünürseniz haklısınız. Ancak inanın türkiyede m3 ile 3 serisini ayırt edebilen çok insan var




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.