merhaba arkadaşlar ben öncelike amacım olan unity de kullanmak diger amaçlarım olarakda kendime programlar yazmak amacıyla c# ögrenmek istiyorum programlama işine javascript ile başladım temel kavramları ögrendim degişkenler fonksiyonlar nokta yapısı if else bunları temel olarak algoritmayada baktım ama tabi tam olarak algoritmayı anlamak için küçükten bir şeyler yazarak kafamın alışması lazım programlamaya şimdi benim sorularım şunlar
1-)internette kaynak ararken visual c# hatta asp.net yada visual c#.net diye kaynaklar gördüm bilge adamın pdf si vardı ondada visual c# diye geçmiş bunların normal c# dan farkları varmı sonra yanlış şeyi ögrenmeyeyimde :) 2-)unityde runtime class lar varhttp://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/20_class_hierarchy.html bu sitedende ulaşılabiliyor bildigim kadarıyla classlar normalde yazılmış kodların bir satırla kısaltılmış hali sıkıştırılmış gibi 1 sayfa kod yazıp yapabilecegimiz şeyi bir class ile yapabiliyoruz ama bu classlar ingilizce ben c# ı ögrensem buclass lara ihtiyaç duymadan classların yapabileceklerimi kendim yazabilirmiyim bir örnekle açıklayabilirmisiniz yani inceliyorum örnekleri (ingilizce) hem classlar kullanılmış classlar olmadanda nasıl yapılır bunlar tam aklım almıyor mesela html biliyorum onda center kodu var ortalama kodu bunu center yazmadan başka bir şekilde yapamassın c# dada bunların yerinibunlar çekiyor galiba dedim ama classızda yazılabildigini okuyunca şaşırdım düşündüm aklım almadı nasıl yapılacabilecegi 3-)ben bu classları bilsem bir şekilde çeviri filan ile ögrensem ne işlere yaradıgını temel sistem şumu programlarda
önce kullanacagımız her şeyi depoluyoruz degişkenler ile mesela ekrana tıklayınca bir animasyon oynasın istiyorum bunun için öncelikle animasyon dosyasını degişken olarak alıyoruz ardındanda tıllayacagımız objenin mesela bir küp bu ikisini degişken olarak aldık ardından fonksiyonu başlatıyorruz bir isim veriyoruz animasyon sonra parantez içinde neyapacagımızı fonksiyonun kısa özetini yazıyoruz (animasyon1.mauseclick1) gibi bir şey ardından fonksiyon başlıyor mesela bu classlarda animasyonu başlatacak class animation.click tabi bu classları bilmiyorum ne var içlerinde aslında bunlar biraz benim tahminlerim sonra fonksiyon başlayınca if animation.click (küp) } animation.start animasyon1 sonrada fonksiyon kapat bunun gibi bir şeymi yani startda başlatma classı gibi bir şey olacak kü e tıklandıgında animation.click animation.start dakini çalıştır gibi tam olarak nedir bilgili arkadaşlar açıklarlarsa çok sevinirim 4-)önerebilecegiz kaynak internetten bulabilecegim öncelik bu olursa iyi olur burda kitapları bulmak biraz sorun oluyorda pdf ve video ders olarak c# için tam dogru benim için tam anlatacak bir kaynak ama pdf bulursanız iyi olur okuyup ardından video derslerle tekrarlayınca tam anlıyorumda cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum arkadaşlar iyi forumlar
quote:
Orijinalden alıntı: nexo
merhaba arkadaşlar ben öncelike amacım olan unity de kullanmak diger amaçlarım olarakda kendime programlar yazmak amacıyla c# ögrenmek istiyorum programlama işine javascript ile başladım temel kavramları ögrendim degişkenler fonksiyonlar nokta yapısı if else bunları temel olarak algoritmayada baktım ama tabi tam olarak algoritmayı anlamak için küçükten bir şeyler yazarak kafamın alışması lazım programlamaya şimdi benim sorularım şunlar
1-)internette kaynak ararken visual c# hatta asp.net yada visual c#.net diye kaynaklar gördüm bilge adamın pdf si vardı ondada visual c# diye geçmiş bunların normal c# dan farkları varmı sonra yanlış şeyi ögrenmeyeyimde :) 2-)unityde runtime class lar varhttp://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/20_class_hierarchy.html bu sitedende ulaşılabiliyor bildigim kadarıyla classlar normalde yazılmış kodların bir satırla kısaltılmış hali sıkıştırılmış gibi 1 sayfa kod yazıp yapabilecegimiz şeyi bir class ile yapabiliyoruz ama bu classlar ingilizce ben c# ı ögrensem buclass lara ihtiyaç duymadan classların yapabileceklerimi kendim yazabilirmiyim bir örnekle açıklayabilirmisiniz yani inceliyorum örnekleri (ingilizce) hem classlar kullanılmış classlar olmadanda nasıl yapılır bunlar tam aklım almıyor mesela html biliyorum onda center kodu var ortalama kodu bunu center yazmadan başka bir şekilde yapamassın c# dada bunların yerinibunlar çekiyor galiba dedim ama classızda yazılabildigini okuyunca şaşırdım düşündüm aklım almadı nasıl yapılacabilecegi 3-)ben bu classları bilsem bir şekilde çeviri filan ile ögrensem ne işlere yaradıgını temel sistem şumu programlarda
önce kullanacagımız her şeyi depoluyoruz degişkenler ile mesela ekrana tıklayınca bir animasyon oynasın istiyorum bunun için öncelikle animasyon dosyasını degişken olarak alıyoruz ardındanda tıllayacagımız objenin mesela bir küp bu ikisini degişken olarak aldık ardından fonksiyonu başlatıyorruz bir isim veriyoruz animasyon sonra parantez içinde neyapacagımızı fonksiyonun kısa özetini yazıyoruz (animasyon1.mauseclick1) gibi bir şey ardından fonksiyon başlıyor mesela bu classlarda animasyonu başlatacak class animation.click tabi bu classları bilmiyorum ne var içlerinde aslında bunlar biraz benim tahminlerim sonra fonksiyon başlayınca if animation.click (küp) } animation.start animasyon1 sonrada fonksiyon kapat bunun gibi bir şeymi yani startda başlatma classı gibi bir şey olacak kü e tıklandıgında animation.click animation.start dakini çalıştır gibi tam olarak nedir bilgili arkadaşlar açıklarlarsa çok sevinirim 4-)önerebilecegiz kaynak internetten bulabilecegim öncelik bu olursa iyi olur burda kitapları bulmak biraz sorun oluyorda pdf ve video ders olarak c# için tam dogru benim için tam anlatacak bir kaynak ama pdf bulursanız iyi olur okuyup ardından video derslerle tekrarlayınca tam anlıyorumda cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum arkadaşlar iyi forumlar
Bu adrestekiler java, unityde çoğu şey java, ama C#'a yakın olduğundan kodları anlayıp düzenleyebilirsin. Oradaki sınıfların bir çoğunun yaptığı şeyi sen kendin de yaptırırsın ama böyle yaparsan unity'e ne gerek var? Sınıfları kullanmak için ingilizcenin muntazam olmasına gerek yok. Herneyse kaynak noktasında; C# öğreneceksen Bilgeadamın notlarını bul bir yerden onlar iyidir Türkçe olarak. Ama direk olarak oyun programlamaya gireceksen (Hiç tavsiye etmem direk olarak kodları ezberlemiş olacaksın, nerde ne yaptığını anlamayacaksın) BurgZerg Arcade'in tutorial'ını öneririm. C# üzerinden yapıyor + Unity'i kullanıyor. youtube'da rahatlıkla bulabilirsin.