Şimdi Ara

BYD, Türkiye'de 8 ila 12 model üretecek: İşte yatırımın detayları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
1
Favori
4.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 27 yıldır sıfır kurulum ile bu seviye bir yatırım üretim tesisi ilk defa bu şirket yaptı, vahim durumu heralde anlatır kalın kafalılara, kapatıp gidenleri saymıyorum honda vs.

    bu ülkede telefon dahil ,bu türgereksinim olan artık cihazlara ulaşılır seviyede olmasını bir el istemiyor,uyduruk vergilerler,ötv ler,sigortalar tesciller devamlı zamlı ile sadece parası olanlara hitap ediyor.

    Ucuz elektrik li otomobil hayalini kimse kurmasın.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    "Babil'in en zengin adamı" isimli kitabı oku, Zengin kafa yapısı ve Fakir kafa yapısı her devirde, her bölgede, her ülkede olmaya devam edecek.

  • Zaten dünyada otomobiller aman aman pahalı değil, herkesin her ailenin rahatça ulaşabileceği pahalılıkta. Ama bizde durum çok farklı.


    Devletimiz, vergi alması gerekenlerden adam gibi vergi almadığı için vergiyi tüketim mallarını üstüne koyarak, herkesi vergilendiriyorlar.


    Ama bu işte de yine ters bir durum var. Yeterince vergi almadığı o kesim yine bu otomobilleri sana bana göre ötv'siz almış oluyor.


    Devletin ÖTV saçmalığından vazgeçmesi lazım.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Togg 'da Fiat, Renault, Toyota, Hyundai gibi özel şahıslara ait ticari bir kuruluş. Sadece ve sadece para kazanmak için var. Diğerleri ne ise o da odur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt
    Ülkede işsizliği azaltması, ar-ge yapması, ihracat yapıp cari açığı azaltması, daha ucuz ve çeşitli elektrikli araçlar yapıp yeşil enerji tüketen araçların artması ile bir kez daha cari açığı azaltması gibi bir çok dolaylı etkisi var.

    Sen ise aşırı kötümser muhalif kanallarına benzeyen laflar ediyorsun. Gelmesin, kurmasın gibi bir şey çıkıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Gun bey sizde fazla yandaş oldunuz sanki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Söylemek istediğim şey şu: halk olmadan devlet olmaz. Ülkemize yabancı firmaların gelip yatırım yapması ve istihdam sağlaması elbette ki güzel, fakat ülkemizde yatırım yapacak ve piyasaya araç sunacak firmaların ülkeye de faydalı olması gerekiyor. İstihdam tek başına yeterli bir fayda değil. Bundan beş ya da altı sene önce gayet ucuza arabalar alabiliyorduk. Devletimizin agresif vergi politikası olmasa ve bu kadar savurgan olmasaydı, ekonomimiz hala iyi ve alım gücümüz yüksek olurdu. Maalesef devlet günü kurtarmak ve kasaya para sokmak için bir aldığımız nefesten vergi alamıyor, elinden gelse onu da alacak. Seçimi kazanmak için erken yaşta insanları emekli ettiler. Her sene daha kötüye gidiyoruz ve sorunun maaşların miktarında olmadığı çok açık. Enflasyon diye bir bela ile uğraşıyoruz.

    Sadede gelecek olursam, devlet bencilce davranıp günü kurtarmaya çalışarak vatandaşın sırtından agresif bir şekilde vergiler alıyor. Vatandaşın beli artık büküldü. Şimdi, bu yatırım yapan Çinli firmalar ülkemizde üretim yapacaklar, insanlara istihdam sunacaklar ve yüksek araba fiyatlarından dolayı yıllarca çalışıp alnının teriyle para kazanan insanlarımıza ucuza araba sunmaya çalışacaklar. Yüce devletimiz eğer ucuza araç almalarına izin verirse, en azından araç fiyatları ve ikinci el fiyatları normal seyrine dönebilir. Adamlar ürettikleri aracı 700.000 TL’ye satmaya çalışsalar, devletimiz "700 olmaz, çok ucuz" der ve %110 vergi ekler. Devlet vatandaşına iyi hizmet sunmak ve faydalı olmak için vardır, vatandaşını korumak ve ezdirmemek için vardır. Bugün etrafa baktığımızda her yer Suriyeli ve Afganlı. Birçok araç üreticisi fabrikalarında robot kullanmaya başladılar.

    Yarın bir gün Türk insanı yerine Suriyeliler ve Afganlar o fabrikalarda çalışmaya başlarlarsa, halk büyük sıkıntı çıkarır. İlk defa halkın ve işçinin faydasına olabilecek bir durum var. Halk ucuza araç alacak, Türkiye insanı istihdam olacak, tabi buna devletimiz izin verirse. Neden ülkemizde üretilen araçları yabancı insanlar düşük fiyatlara alırken, biz neden bir kendimize üç tane devlete almak zorunda kalıyoruz? Neden insanımız bu kadar çok vergi ödüyor? Neden ucuza bir şey almamızı istemiyorlar? Bu soruların cevaplarını hepimiz biliyoruz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt

    Çin yaptırım uygulamaya hazırlanıyordu bize çinli arabalara ek vergi getirdiğimiz için, bizimkiler baktılar attıkları taş ürküttükleri kuşa değmeyecek yelkenleri suya indirdik. Dolayısıyla çinden çekinme olduğu açık. Absürt vergiler yükleyeceklerini düşünmüyorum. Hatta TOGG'un tedarik zinciri ile dahi alakası olması muhtemeldir ve diğer bütün ithal mamüllerle üretim yapan işletmeler için de.

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Bilip bilmeden yazıyo herkes, cahil cühelaya da maruz kalıyoruz.
    Gümrük birliği olduğu sürece o dediğin imkansız
    ki bu avrupa için çok saçma çünkü çinliler aynı fabrikadan Macaristana, ispanyaya da kuruyor napıcak bu ülkeleri birlikten mi atacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdengeçti00 -- 11 Temmuz 2024; 23:14:41 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Rüzgara göre hareket etmek lazım biraz da. Otomotiv sektöründe Çin'i avrupa gibi karşımıza almak zaten büyük bir hata olur. Kimin ne dediğinden bağımsız görünen köy kılavuz istemez, Çin önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde otomotiv sektörünü toptan ele geçirecek. Avrupa g*t korkusuna zibilyon tane önlem almaya çalışıyor ama adamlar macaristan, ispanya gibi ülkelere büyük yatırımlar yaparak bu önlemleri kolaylıkla delebiliyor. Biz Türkiye olarak avrupa gibi değil kendimizi düşünerek hareket etmeliyiz, ki biraz ibre ona doğru kaydı gibi.


    İşin diğer bir boyutu da otomotiv parçaları. Özellikle Bursa sanayisinin güçlü olmasındaki ana etken özellikle avrupada üretine bir çok araç için parçaların üretimini üstlenen birçok sayıda firmanın olması. Fakat avrupa üretimi yavaşladıkça buradaki ihtiyaçta azalacak ve günün sonunda yavaş yavaş başka çözümler gerekecek. Bu aşamada Çinli dev firmaları Türkiyeye çekmek daha mantıklı. Belirli bir dönem sonunda, muhtemelen, çin avrupa gibi refah seviyesini arttırdıkça üretim yerine farklı ülkelerden tedariklere başlayacaktır diye düşünüyorum. Bu da Türkiye gibi ülkelerin işine gelebilir.





  • whyeagle W kullanıcısına yanıt

    Eyvallah da, TOGG için devletten (bizden - yani senden benden) bir sürü hibe/teşvik/imtiyaz verildi?  

  • Fiyatlar %40-50 civarı düşerse iş yapar. Peynir ekmek gibi gider.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Togg'un üstüne sifonu çektiler mi şimdi? Bu kadar çabuk mu vazgeçtiler halkın yaklaşık yarısına hitap eden siyasi markadan?

  • 1.2 milyona sıfır ve en az 500km Menzilli araç satsınlar yeter. 700-800 bine almayı düşünmeyin bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr.Perga D kullanıcısına yanıt

    Kendine bir sor o halde ben niye vasıfsız insanlara verilen ücreti alıyorum diye. Demekki kendini geliştirip bir uzmanlık alanı yaratmalisin. Bu sıva ustasından tut yazılımcı olmaya kadar geniş kapsamlı bir konu. Türkiye de herkes odtü mezunu olup ayda 100 bin tl para kazanmıyor. İşinin uzmanlığını hakkıyla ve iyi yapan herkes düzgün paralar kazanır. Biraz çabalamak lazım. Burası Avrupa değil. Ha Avrupalı olmak için sürekli çabalıyoruz ama zamanı var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Bir bitmediniz Almanya da 100 euro ya araba satılıyor muhabbetinden, sen Almanya nin bugün sömürgeyle mi bu duruma geldiğini zannediyorsun, sanırım yaşın oldukça küçük, zira almanlarin sabah 6 gibi mesaiye başladığını ve 3 vardiya durmadan çalıştığını bilmezsin.


    Bi bak bakalım kendinden başla ailene kadar, çok çalışmayı seven birisi varmı. Özelikle son 20 senede öyle bir tembellik oluştu ki herkes çaba sarfetmeden herşeye sahip olayım istiyor. Tam Z jenerasyonu etkisi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    @CleanCoders adlı kullanıcının, yanıtlanan mesajı:

    hep tüketim odaklı bakıyoruz. Türkiye den 1 kişi bile otomobil alamasa fabrikanın istihdam sağlaması ve Avrupaya otomobil satacak olması çok daha büyük önemi olan bir konu


    1 milyar dolar yatırım ile fabrika açıyor adam sen buna seviniyorsun

    Senin taptığın parti Türkiye'nin 300 milyar dolarını piyasaya sattı hazineden hala savunuyor oy veriyorsan sen bu koyunluğu hakediyorsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar çoğu markayı patlattı satışlarda, Togg mog hikaye yahu, acaba dünya ülkelerinde bir vatandaş yerli arabasını kaç asgari maaşa alabiliyor?

  • benim bildiğim turkiyede yatırımı olan hiç bir yabancı firma turkiyede uygun fiyatla urun satmıslıgı yok.....ozellikle turk yoneticisi varsa...

  • Fiyatların TR de ucuz olacağını düşünen varsa çok yanılıyor. Muhtemelen aradaki far devlete aktarılacak bir şekilde.


    Ama Avrupa için güzel haber. Onlar ucuz BYD alabilecekler.


    Bizim için güzel olan tarafı bu tarz bir firmanın gelmesi diğer firmaları da cesaretlendirebilir. Bazı parçları outsource ederlerse TR'de yan sanayi tarafında da kazançlar olabilir. Özellikle elektronik tarafonda gelişmeye çok açığız.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.