Şimdi Ara

BYD, 1000V ve 5C şarj hızı sunan yeni platformunu duyurmaya hazırlanıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
664
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Çinli otomobil ve batarya devi BYD, 5C'nin üzerinde ultra hızlı şarj sağlayan 1000 V mimarili platformunu Mart ayının ortasında tanıtmaya hazırlanıyor. Şirket, 2025'den itibaren yeni platformunu araçlarına uygulamaya ve yeni ultra hızlı şarj istasyonlarını inşa etmeye başlayacak.



    5 dakikada 300 km menzile olanak tanıyacak



    1000 V mimarisi ilk olarak şirketin üst seviye modellerine getirilecek ve 5 dakikada 300 km menzil kazanmalarına olanak sağlayacak. 800 V platformlarla karşılaştırıldığında, her ek 100 V artışın, aynı akımda şarj hızını 25 kW arttırdığı belirtiliyor.



    Yüksek voltajlı platformlar, batarya üzerindeki iş yükünü azaltarak daha az ısı üretilmesini sağlıyor. Bu da, bataryanın ömrünü arttırarak daha hızlı şarja imkan sağlıyor. Yüksek voltaj ayrıca, elektrik motorunun boyutunu arttırmaya gerek kalmadan daha yüksek hızlarda çalışabilmesına olanak tanıyor.



    Ayrıca, BYD'nin enerji verimliliğini ve sistem entegrasyonunu iyileştirmek için BOX kod adlı saf elektrik mimarisi üzerinde çalıştığı da belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.Şubat ayında Türkiye’de en çok satan elektrikli otomobiller belli oldu



    BYD Han L ve Tang L ilk modeller olabilir



    Ocak ayında duyurulan ve bu ayın ilerleyen zamanlarında piyasaya sürülecek olan Han L ve Tang L, BYD'nin 1000V şarj özelliğini sunan ilk modeller olabilir. Bu iki modelin ayrıca, çift DC şarj girişine sahip olabileceği belirtiliyor.




    Daha önce, BYD'nin 1000 V'un üstünde voltaja ve 6C şarj hızına sahip süper şarj istasyonunun casus fotoğrafları ortaya çıkmıştı. Ancak BYD 1000V şarjla yetinmiyor. Kasım ayında sızdırılan bilgiler, BYD'nin elektrikli inşaat makineleri için dünyanın en hızlı bataryası üzerinde çalıştığını gösterdi. Bu batarya, 1500V yüksek voltaj platformu, maksimum 400A akım, 600 kW’a kadar şarj gücü, 7000 çevrimin üstünde ömür ve maksimum 2.500 kWh kapasiteye sahip olacak ve lityum demir fosfat (LFP) kimyasını kullanacak.



     




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/03/04/byd-to-launch-1000v-platform-with-5c-charging-in-mid-march-report-says/







  • Muhteşem şeyler sma gelir mi acaba ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 400V sunan diğer şirketler utanır mı? Sanmam

    Şuan çoğu Avrupalı amerikalı şirketler Çinliler teknoloji geliştirmesin diye dua ediyorlardir. Çünkü onların hızına yetişemiyorlar. Tıpkı Applenin 25, samsungun 45W sunmaları gibi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • BMW, Rolls Royce gibi firmalar halihazırda 400V mimarisini kullanıyor. Çinliler sayesinde avrupalılar donanım koymaya başladı. Düne kadar D sınıfta bile cruise control koymayı çok gören alman devleri vardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feerrroooo -- 5 Mart 2025; 7:34:29 >
  • quote:

    Yüksek voltajlı platformlar, batarya üzerindeki iş yükünü azaltarak daha az ısı üretilmesini sağlıyor. Bu da, bataryanın ömrünü arttırarak daha hızlı şarja imkan sağlıyor. Yüksek voltaj ayrıca, elektrik motorunun boyutunu arttırmaya gerek kalmadan daha yüksek hızlarda çalışabilmesına olanak tanıyor.


    Tamam da, hiç mi dezavantajı yok yüksek voltajlı platformların? :)

    Böyle okuyunca sanki dünyanın en güzel şeyi gibi geldi bana, hatta eve de alasım geldi bi tane.

  • BYD ve Çinli otomobil üreticilerin batarya ile ilgili yeni teknolojilerini her okuyuşumda ister istemez borsadaki DOAS, FROTO, TOASO gibi hisselerin geleceğini sorgular hale geldim. Ve şuna karar verdim ki borsadaki otomotiv hisselerine yatırım yapmak mantıklı değil. Çin bu sektörü çok zorluyor.

  • hızlı carj bateriyi bitiriyooor yegenimm ya

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evde şarj eden adam için genelde bir şey değişmiyor. Uzun yolda bu yüksek voltaj çok önemli.

    Benim araç 800V ve milletin iki katı güç çekip sonradan gelip önceden çıktığım çok oldu.

    Yılda bir kaç kez için 1000V alınır mı bilmem ama çok geziyorsanız şehirler arası mutlaka ama mutlaka olması gereken bir şey.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bataryayı büyütüp menzili uzatmaktansa şarj hızını yükseltip 5-10 dk şarjla 300-400km gidecek şekilde planlamak çok daha sağlıklı olabilir. en azından 800v mimarinin Elon Musk ın dediği akülerde 12v yerine 48v sistemin yaygınlaşması gerekir.

  • İçten yanmalı motorda 3.5 lt nin altına inemediler İleride 1 dk sarj olan bi bataryayla 3 4 bin km menzil pekala mümkün daha düne kadar küçük telefon bataryaları 3 saatte sarj oluyordu buğün xiaomi nin 5dk sarj olan telefon bataryası var ne buluş olacaksa çinliler bulacak gibi abd ve avrupa para kazançlarının düşmeyeceklerini bilseler eski teknolojiyi pahalıya millete yapıştırırlar

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    120 tane pil hücresini seri bağlayacakken 240 taneyi seri bağlıyorsun, şarj voltajı 2 katına çıkıyor ama hücre başına düşen voltaj sabit kalıyor. Bu sayede şarj kablosu, araş içi kablolar daha ince ve hafif oluyor. Sadece voltaj artmadan hücre başına düşün akım tarafındaki artışlar olabilir bazı üreticilerde. Onda da hücre kimyası ile zaten hazır hale getirilmiş oluyor. Mimari voltaj artışından korkmayın, telefonlardak hızlı şarjdan da korkmayın, cihaza girdikten sonra voltaj düşürüluyor telefonlarda.

  • 1500 volt alçak gerilimin üst sınırlarına girer ,her türlü şekilde risk ihtiva eder ,güvenlik önlemleri yapılsa da kazalarda ciddi risk taşır .Bu emniyet konusunun önlemini nasıl alacaklar bilemiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    1500 Voltluk bataryanın çıkış terminaline elinizi 1-2 cm yaklaştırdığınızda bile elektrik atlaması yapabilir, tehlikeli bir voltaj.

    Birkaç yüzbin Volt seviyesindeki atmosferik elektrik, 200m yüksekteki buluttan düz ovaya atlama yapabiliyor, yıldırım.

    Elektrikli araçlar, atmosferdeki elektrikten etkilenmişcesine Voltajını arttırıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Demek ki kafadan maliyet 2 katına çıkıyor...

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    İSG emo tablosu ,bilgilendirme amaçlı iletiyorum.



    https://www.emo.org.tr/ekler/c06d19e708c53cc_ek.pdf?tipi=1&turu=X&sube=13

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Maliyet iki katına çıkmaz, daha da düşer. Aynı sayıda hücre, paralel değil seri bağlanıyor. Ya da bir hücre ortadan bölünüyor(hacim olarak iki ayrı parçaya ayrılıyor, yine toplamda aynı kapasite). Bakır pahalı ve kablolar inceliyor.

  • BYD sahibi 10 sene sonra bataryayı değiştirmek istese yeni nesil uzun menzilli bataryaları kullanabilir mi? yoksa iphone gibi daha üst modele mi mecbur bırakırlar milleti

  • raxetul kullanıcısına yanıt
    quote:

    120 tane pil hücresini seri bağlayacakken 240 taneyi seri bağlıyorsun, şarj voltajı 2 katına çıkıyor ama hücre başına düşen voltaj sabit kalıyor. Bu sayede...


    Yorumun şu kısmından hareketle... Yanlış mı oldu orası?

    Zira 120 tane pil hücresi, tanesi 100 TL'den 12 bin TL ederken, 240 tanesi 24 bin TL eder.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    2x uzunluktaki pilin yerine 1x uzunluktaki pil kullanıp piller için toplamda aynı miktar pil malzemesi ile 2 kat sayıda pil kullanıp voltajı 2 katına çıkarabilirsin ve ek maliyeti belki alt üst kapak olur birer tane daha.

    Piyasada sabit kullanım için aynı ağırlık ve kapasitede 12V 200Ah pill de var 24V 100Ah pil de var, fiyatları da aynı. Ben kayıp oranı daha düşük olsun diye 24V seçtim. Çünkü hangisini kullanırsam kullanayım kabloda 1-2V düşecek ama düşük voltajlıyı kullanırsam kablodan geçen akım daha yüksek olacağından enerji tarafındaki kaybım 2 kat olacaktı.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Gün hocam ne yapıyorsunuz mesela araba çarz olurken? Arabanın içinde oturup bir takım eğlence sistemleri ile zaman mı geçiyorsunuz yoksa film falan mı izliyorsunuz, nedir?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.