Şimdi Ara

Bulaşık Makinesi Montaj Hatası ve Değişim Talebi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
5.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    3 gün önce Arçelik 6588 I bulaşık makinesi aldım.

    Kurulum sonrası cihaz altından su akıttı. Gelen servis gider yüzünden cihazın içindeki fazla suyu bu şekilde dışarı attığını söyledi. Yani bir nevi emniyet sübabı gibi gider sıkıntısı olursa fazla su hemen makineden dışarı atılıyormuş.

    Benim size sormak istediğim bu olay kurulum akşamı gerçekleşti. Ben hemen cihazın elektrik aksamına su kaçmasından korktum. O yüzden değişim talebimi ilettim.

    Sizce bu durumda ne yapmalıyım. Değişim İçin diretmeli miyim? Yoksa söylemlere güvenip makinemi kullanmaya devam mı etmeliyim.



  • makinenin alttan su akıtması ile, emniyet ventili ile suyun tahliye edilmesi farklı konular hocam.

    burada iki konudan bahsedip harmanlanmış bilgi gibi bir durum var veya ben yanlış anlamış olabilirim.

    Öncelikle ''MAKİNENİN ALTI'' kavramını açmamız lazım, makinenin dışından kaynaklanan bir nedenle zeminden ve dolayısı ile makinenin altından su gelmişse, kısacası Gider kaynaklı olarak makinenin altından su geldi ise bunda sorun yok.

    Lakin makine kendi sisteminden kendi içerisine su verdi ise (Bu genellikle kazan delinmeleri, pompa tahliye contaları yırtıldığında olur yani size uygun bir sonuç değil) o zaman makine kendi iç zeminine su alır ve taşma emniyet sistemi devreye girerek kazan içerisindeki tüm suyu hemen tahliye eder ve sistemi bir daha su almamak üzere uyarır (Taşma emniyeti devrede olduğu sürece) Suyun kaynağı makine kaynaklı olmadığı sürece sorun yok. Sizin gider hattınızdan kaynaklanan bir sorun yalşanmışsa ve yaşanacaksa, oraya üst üste 10 kere yeni makine getirseniz yine yapar aynı şeyi.

    Teknik ekip gelip bakıp sorunun kaynağını bulup çözdü ise yine sorun yok.

    Benim anlamadığım ise, Montaj sonrası test yapılmadı mı? makineye su aldırılıp çalıştırılıp sistem kontrol edilip su tahliye edilip gider hattı vs kontrol edilmedi mi?




  • Ado kullanıcısına yanıt
    edilmedi hocam. Zaten alelacele hemen bırakıp gittiler. Makinenin fişini bile ben taktım.

    Şimdi bana söylenen makinenin giderinde sıkıntı olduğu için makine içindeki suyu atamamış. Sonra üzerine daha fazla su almış ve şamandıra vesilesiyle içeride çok fazla su olduğunu algılayıp fazlasını tahliye etmiş. Zaten heryer su oldu. Bu süreçte. Daha sonra E01 Hatası verip kendini kilitledi makine. Kapatmama rağmen çalışmaya devam etti. En son müşteri hizmetlerini aradım. Fişini çekip servis bekleyin dedi.

    Şu anda makinede herhangi bir sorun yok. Giderde de yok. Bana söylenen giderlerin ucunda olan tıpa farkedilmeyip montaj yapılmış. Daha sonra makine suyu atamamış. Bu cihazlar çamaşır makinesi gibi değilmiş. Eğer çamaşır makinesi suyu atamazsa sıkmaya geçmezmiş. Ama bu makineler suyu atamasa bile farkına varmaz üzerine yeniden su alırmış.
  • pckopat_doktor kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle yanlış anlamayınız, Lütfen ama Lütfen şu alelacele yapılan işleri kabul etmeyiniz. Onların işi SİZ'siniz zaten, Bir sonraki tüketiciye yetişecek olmaları sizin sorununuz değil, servisleri de anlamaya çalışırız, zor koşullarda çalışıyorlar kabul ederiz, ancak onlar erken gidecek diye bizler bunları çekmek zorunda da değiliz.

    İkinci olarak eğer evinize getirdikleri 1965 model bir makine değilse, suyu algılamayıp yeniden su alması da mümkün değil.

    Su direkt olarak kazana dahil olmaz, rejenerasyon içerisinden geçer, (Yan duvardaki sistem, siz göremezsiniz) burada da su sayacı ve mikroswitch kontrolü vardır, alt tarafta acil durum şamadrası vardır vsv vs lakin yine de bol keseden sallamayayım servis öyle diyorsa öyledir.

    Anlaşılan o ki makine kaynaklı değil servis kaynaklı bir sorun yaşamışsınız, bu şartlarda makineye değil servise değişim istemek gerekir fakat bu da mümkün olamıyor biliyorsunuz

    İşin şakası bir yana, sorun ortadan kalktı ise makine değişiminin size bir katkısı olacağını ben düşünmüyorum, (Şahsi düşüncem gerek olmadığı yöndedir) kaldı ki merkezin bunu onaylayacağını da düşünmüyorum. Yine de Takdir ve karar sizindir elbette




  • teşekkür ederim hocam.

    Ben talebimi ilettim. Eğer değişim yapılmaz isede gönlüm sizin sayenizde rahat etti.

    Ama değişim olmazsa ücretsiz ek garanti için zorlayacağım. Çünkü bu su yüzünden yarın nasıl bir arıza olabileceğini kestirmek zor.

    Ayrıca fazla su alma işide beni pek tatmin etmedi. Ama mühür onlarda olduğundan pek ses etmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pckopat_doktor -- 7 Nisan 2017; 16:12:29 >
  • pckopat_doktor kullanıcısına yanıt
    Hocam benim görüşüm şu.

    Arkadaşlar tapalı noktaya hortumu bağladı, makine tahliye moduna geçti, tapalı bölümden gidemeyen su kendine bulduğu en zayıf yerden dışarı çıktı ve makinenin altından (Bana göre tamamen dışarıdan yani makine içi ile ilgili değil) su geldi. Servis geldi, yaptığı hatayı gördü, makineye suç atsa başka dert, kendisine suç atsa başka dert diye düşünüp ortaya karışık bir fikir karmaşası bırakıp gitmiş siz de huzursuz olmuşsunuz haklı olarak.

    Bunun yerine ''Abi bizim hatamız özür dileriz, tapayı çıkartmadan hortumu bağlayınca yan taraftan çıkan su makinenin altından yürümüş, bir hasar var ise (Evde) başımız gözümüz üstüne'' dese aslında kimse üzülmeyecek ama işte :)

    Sonucu mutlaka yazınız hocam, sonrası için de bize emsal teşkil edecek bir konu olur bu




  • Yukarıdaki yazıları okursanız arçelik yetkili servisinin cihazın bir arızası olmadığını, fazla su sebebiyle standart prosedürü işleterek suyu altından tahliye ettiğini söylemişti.

    Ama ben bastırarak değişim istediğimi belirtmiştim.

    Daha sonra ara zamanlarda yaptığım 2 telefon görüşmesinde de bu durumu dile getirip değişim ihtimalinin düşük olduğunu söylediler.

    Ama dün telefonum çaldı ve değişim talebimin onaylandığını, arçelik olarak hiçbir müşterilerinin kafasında soru işareti bırakmak istemediklerini belirttiler. Daha sonra servis aradı ve bugün saat 15:30 için yeni makine kurulum randevusu verdi.

    Geldiler. Eski cihazı söküp yeni cihazı bağlayıp, test edip gittiler.

    Teşekkürler ARÇELİK.

    Ayrıca yerli üretim ve servis konusunda ki tutumu nedeniyle çokça teşekkür ettiğim ado hocam. Onun sayesinde birkez daha anladım ki servis önemli aga. Firma misyon ve vizyonu da önemli.




  • pckopat_doktor kullanıcısına yanıt
    Değerli Hocam;

    Bizlere akademik eğitim verenlerin öğrettikleri doğrultuda ben, (Ali Özel Hocam Kulakların Çınlasın) Kazan/Kazan formülünün her zaman işe yarayacağını düşünen bir yapıya sahibim. Siz de kazanın, Ben de kazanayım

    Buradan hareketle firmalara diyoruz ki ''Siz de kazanın (para), Biz de kazanalım (paranın karşılığı kalitede mal)''

    Bizler, Sayın Hocam; Parasını verdiğimiz ürünlerde sadece MAL değil aynı zamanda HİZMET de satın alıyoruz zira, bu ürünün üretim aşamasında OLASI arıza durumları göz önünde bulundurularak yine OLASI servis hizmetleri dahi (Yani garanti süreci) üretim maliyetleri esasına göre hesaplanır ve fiyata dahil edilir. Yani biz ürün satın aldığımızda sanki o ürünü aldık diye firma bize ''Ne iyi ettiniz de aldınız hadi o zaman ben de size 3 yıl garanti hediye ediyorum'' demiş gibi bir durum çıksa da aslında öyle değil zira biz parasını vererek zaten aslında bu hizmeti de SATIN ALMIŞ oluyoruz.

    Buradan hareketle forumda ısrarla, HAKKIMIZ olan servis hizmetini yine HAKKIMIZ olan kalitede almak konusunda ısrar ediyorum. (Bu gün yine bir arkadaşımıza klima bölümünde yazdım işin peşini bırakmaması gerektiğini)

    Buradan ARÇELİK markasına ben de sizin huzurunuzda teşekkür ediyorum. Tüketicisini mağdur etmeyen hangi firma ise asla ayırt etmemona da teşekkür ederim ancak işte görmek - duymak - okumak istediğimiz bilgiler bunlar.

    İnanın ben beklemiyordum, şaşrımadım desem yalan olur lakin kurumun size ''arçelik olarak hiçbir müşterilerinin kafasında soru işareti bırakmak istemediklerini belirttiler.'' cümlesini kurturtma başarısı takdire değer bir durum.


    İnsanların şikayetlerini değil, Memnuniyetlerini yazdığı günleri görmek dileklerimle hocam, bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Bu konuyu Önemli linkler haneme ekliyorum referans amaçlı




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.