Şimdi Ara

buji yakıtı ne kadar etkiler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
11.288
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 76.000 km'deki bujileri söktürün ve nasıl bir manzara ile karşılaşacaksınız bir bakın,pekçok manada motorun sıhhati ile ilgili mesajlar verebiliyorlar.Bu açıdan mühim bir detay kontrol etmek.

    buji yakıtı ne kadar etkiler

    buji yakıtı ne kadar etkiler

    buji yakıtı ne kadar etkiler




  • Aradaki fark muhtemelen alınan yakıt ve kullanım stili ile alakalı. Eski LPG'li aracımla aygaz aldığımda 250km görmezken BP otogaz aldığımda 300km'yi görüyordum. Uzun yolda 412km yapmıştım 32lg LPG ile. Sabah fulledim gittim geldim akşam aynı pompadan tekrar fulledim sonucu öyle aldım.
  • umut by umut kullanıcısına yanıt
    Bujiyi değiştirdi usta. Fakat yol bilgisayarındaki ort. yakıt tüketim değeri hâlâ yüksek gösteriyor.
  • bace3434 kullanıcısına yanıt
    Fakat aynı model, aynı araç hatta ikisinde de atiker grand kit var. Arkadaşım 33 lt lpg ile şehir içi 350 km yapıyor. Ben 247 ancak görüyorum. Sakin kullanım o da. Zaten küçük bir ilçedeyiz trafik de yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    bujilerin 100km farkedeceğini sanmam.
    birde aynı araç demişsiniz ancak. yakıt tankı, lpg kiti, kullanım metodu'da aynı mı ?
    şartlar aynıysa bence başka bir problem var. lastik basıncı bile etkiler öyle söyliyeyim.
    Evet iki araç da 2012 astra 1.4 T enjoy plus otomatik. İkisinde de atiker grand lpg kiti var. Benim araçta bir problem var ama bir türlü çözemedi kimse.Üstelik ön iki lastiği sıfır taktırdım. Rot balans ayarını falan kontrol ettirdim. Bir türlü anlayamadım bu işi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Arkadaşın 28 bindeki Astra J Sedan 140 bg aracında da aynı sorun başladı 2 haftadır. 350-360 km giden araç, 250-260 km gidiyor 1 depo lpg de. Prins takılı. İstanbul'da Candan Müh de taktırmıştı. Pandemiden dolayı gitmek istemiyor İstanbul'a. Şu an benzinde kullanıyor. Çözüm bulabilirseniz paylaşır mısınız?
    Ben çözüm bulursam paylaşacağım. Lütfen siz de bir çözüm bulur da arkadaşınızla haberleşirseniz payalşır mısınız? Sizin arkadaşın lpg markası çok kaliteli. Hatta montajı yapan Candan mühendislik de bu işteki en deneyimli yer. Orası çözemezse kimse çözemez diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Kaç litre tank? Kaç litre Lpg alıyor?
    42 lt simit tank var. 32-33 lt arası alıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Yerinde olsam tekrar giderim cözüm bulucaklardir..
    Bugün yine gittim. Buji değişti. Yol bilgisayarındaki ort. yakıt tüketimi yine yüksek gösteriyor. Doğru düzgün bir ustaya göstermek lazım. Fakat şu koronadan dolayı şehir dışına da çıkmak istemiyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    NGK İFR7X7G buji alacaksın aklında olsun.

    Bosch bujiyi sevmiyor 1.4T motorlar.

    Yakıtı etkiler ayrıca. LPG olan araçta buji kontrolü elzemdir.
    3. 1.4t Motorlu aracımı kullanıyorum.
    Aynen üstadım. Sizin dediğiniz NGK IFR7X7G bujiyi öneren çok oldu. onlineyedekparca.com sitesinden orijinal olarak istettim. Bugün de taktırdım. Fakat göstergede hala ort. yakıt tüketimi yüksek gösteriyor. Sizin araçta ort. yakıt tüketimi ve ort. hız ne gösteriyor acaba? Paylaşabilir misiniz?
  • kartalbeyyyyyy K kullanıcısına yanıt
    araca uygun ve çakma olmayan bir buji ile değiştirdiyseniz bir süre sonra normal değerlere dönecektir. aracın yakıt haritası bir anda değişmez sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crssover

    80 bin km lpgli 1.4T kullandım. Bujilerim ortalama 30-40 bin km de bir değişti. Buji eskiyince hızlanırken üst devirlerde anlık kesiklikler yapıyordu. ''Baba Naber''in dediği bujiyi alın, ngk çok iyi markadır. Bazı ustalar bilmiyor yanlış buji takıyor. İridyum laser buji olarak geçer.

    Yakıt tüketimine gelirsek lpg tankı boş iken kaç lt lpg alıyor. 25-26 lt alıyorsa menziliniz normal. Benim tank 32-33 lt gaz alıyordu. Şehir içi 320-350 km arası yol yapıyordum. Şehir içi yaklaşık 9-10,5 lt arası tüketimim vardı.
    Dediğiniz bujiyi bugün taktırdım üstadım. Ayrıca 42 lik simit tank var. 32-33 lt arası alıyor. En son 32,72 lt aldı. 247 km de bitti. Üstelik de çok sakin kullanırım aracı. Zaten yaşadığım ilçe küçük ve trafik de yoğun değil. Sizin araçta ort. yakıt tüketimi kaç gösteriyordu ve ort. hız kaç acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut by umut

    araca uygun ve çakma olmayan bir buji ile değiştirdiyseniz bir süre sonra normal değerlere dönecektir. aracın yakıt haritası bir anda değişmez sonuçta.
    İnşallah normale döner üstadım. Değerleri sıfırladım biraz daha kullanalım göreceğiz orijinal NGK 7X7G buji aldım. Özellikle de soruşturdum. Bilindik bir siteden (onlineyedekparca.com)aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Öncelikle araç benzinde de fazla mı yakıyor kontrol edilir. Yani sorun mekanikte mi LPG'de mi tespit edilir. En iyi yöntem de vanadan LPG'yi kapatmaktır.

    Eğer LPG sistemi kaynaklı ise çözümü daha kolay tabi. Ayar, enjektörler, regülatör vs bakılır.
    Lpg de hiçbir sıkıntı yok diyor ustalar. Defalarca yeni program atıldı. İşin garibi de ben aracı 100 km uzaktan aldım ve aracı getirir getirmez de lpg taktırdım. Sadece gelirken 100-120 km lik yolda da aracın benzinde ne yaktığını tam hesaplayamamıştım. Ama bence araç benzinde de çok yakıyor. Çünkü sonuçta yol bilgisayarı benzin verilerini gösteriyor. Ve o veriler de bayağı yüksek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Evet eder. Özellikle yanma odası sıcaklığı benzinden optimum afr ayarinda bile biraz daha yükselen LPG'li araçlarda 76.000Km buji degismemek pek iyi olmaz. Bobinlerin bozulmasini beklemeden bujiyi cift tirnak iridyum gibi kaliteli bujiler ile degismeniz oldukça fark edecektir.
    Ustam iridium NGK IFR7X7G buji taktırdım. Fakat tek tırnak mı çift mi bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CueMaker

    Buji etki eder tabikide ama bahsettiğiniz fark çok ciddi.
    Buji kutudan çıkarıldığı gibi araca takılmamalıdır. Bujilerde tırnak aralığı denilen bir olay vardır.
    Öyle kutudan çıkarıp direkt takmak olmaz. Hele hele araç LPG li ise tırnak aralığı kesinlikle ayarlanmalıdır.
    Benzinli motor için üretilen bir bujiyi fabrika standartlarında LPG li araçta kullanmamak lazım.

    Tırnak aralığı arttıkça ateşleme artar, ancak bobin çıkışına binen yük artar ve bobini yorar.

    Nette LPG li araçlar için bununla ilgili bir tablo bulamazsınız. Ancak genel kavram şu şekildedir.
    Buji tırnak aralığını yaklaşık %10 düşürmek

    ÖRN: Orijinal buji tırnak aralığı 1mm ise, aracınız LPG li ise bu aralığı 0,9mm yapmak LPG li araçta daha iyi performans almanızı sağlayacaktır.
    Özellikle düşük devirlerdeki ivmelenmede artışı çok rahat hissedersiniz.
    Mesela benim eski aracım Fiat Stilo' nun orijinal buji tırnak aralığı 0,9mm idi, ben LPG' li kullandığım için 0,8mm ye sentil ile ayarlar takardım.
    Bir de çoğu usta lokma takımıyla takar geçer bujiyi, aslında torklu vidalama ile sıkılmalıdır. Yani her biri eşit miktarda sıkılmalıdır.
    Bir tanesinin fazla ya da az sıkılması o silindirde ki kopmresör basıncına ve vuruntuya direkt etki eder.

    Birde aracınızın o kadar yakmasının bir çok sebebi olabilir. En başta Map ve oksijen sensörü gibi hava-yakıt karışımını ayarlayan sensörler sağlıklı çalışıyormu araştırılmalıdır.
    Aklıma gelen başka bir husus ise Triger kayış sisteminin düzgün takılıp takılmadığı! Yakın zamanda triger değişti ve diş atlanarak yani sente kaçık olarak kayış takıldı ise bu kadar yakabilir. Eğer herşey doğru ise PC' ye bağlatıp silindir kompresyonlarını ölçtürün. Benzinde herşey normal ancak LPG de sıkıntılar baş gösteriyorsa LPG cinizin başına ekşiyin.
    Piyasadaki LPG lerin neredeyse hepsi sorunsuz! Ancak bu sorunsuzluk tamamen sorunsuz bir montaj yapıldığında geçerli. LPG düzgün montaj yapılmadıysa bir çok sorun yaşarsınız.

    Umarım sorununuz kısa zamanda çözülür.
    Üstadım ilgi alakanız için çok teşekkürler. Üşenmemiş uzun uzun anlatmışsınız. Aracın boğaz kelebeğini, sensörlerini temizlettirmiştim. Bugün de buji takıldı. Fakat tırnak aralığı falan onu yapmadılar. Zaten öyle usta olsaydı sorunum da çoktan çözülürdü. Aracı ben daha çok olmadı alalı. Fakat aldığım günden beri masraf yapmadığım şey kalmadı. Ekspertize soktuğumda boya, değişen, darbe yok, motorunda sıkıntı yok yüzde 85 motoru falan denildi. Aracı getirdim. Hemen lpg taktırdım. İki gün sonra çalışmadı. Akü bitmiş akü değişti. Ön lastikler içten yemişti. Performans lastiği olduğundan bir sürü de lastiğe para verdim. Par sensörü çalışmıyordu onu değiştirdim. Bugün buji değişti. Aldığımdan beri bir rahat binemedim. Triger falan tamircim baktı sıkıntı yok dedi. Kalan yağ oranı da %49 gösteriyor. O da beklesin dedim :) İnşallah yakıt sorunum bir şekilde düzelir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Buji eskiyince yanma verimli olmaz, aracın çekişi düşer, siz de daha çok gaza basmaya başlarsınız. Bu da tüketimi artırır, menzil düşer. Yukarıda ngk buji tavsiyesi verilmiş, onu takın derim. Ayrıca sakın tırnak aralığıyla oynamayın. İlla oynayacağım derseniz, lpg için tırnak aralığı farklı olan bujiler var, onları alın ama aldığınız bujinin tırnak aralığı ile sakın oynamayın.
    Aynen NGK iridyum buji takıldı. Ayarlarıyla falan oynamadılar. Diğerini çıkardığı gibi de bunu taktılar üstadım.
  • kartalbeyyyyyy K kullanıcısına yanıt
    Lpg regülatöründe kaçak varsa gaz sızıntısı olabilir kardeşim kontrol ettir bence. Bikaç farklı lpg ciye göster.
  • kartalbeyyyyyy K kullanıcısına yanıt
    Gaz kelebeğine de bilen ustalar ayar veriyor ona da baktır.
  • kartalbeyyyyyy K kullanıcısına yanıt
    0 (535) 630 88 27. Gaziantepli Muhammet usta. Elazığda. Telefonla ulaş danış. Afedersin işin pici bi usta. Açık sözlüdür. Arabamı ona götürdüm. Bam bam bam ne var ne yok kendi saydı. Ayarı verdi gönderdi. Hayatımda ilk kez ustaya denk geldim yani.
  • kartalbeyyyyyy K kullanıcısına yanıt
    Bir sorun da şudur ki. Buji kablolarını olması gereken sırada takmayı bilmiyor ustalar. Her arabanın buji kabloları farklı sıralamayla takılmalıdır. Örn. Hyundai getz 1.3 gls modelinin sıralaması 2-3-4-1 şeklindedir. Sizin arkadaşın aracı da yüksek km yapıp sonradan düştüyse ki buji kablolarını vs değiştiyse işler sonradan boka sarmış olabilir. Beyin bujileri kendi algoritmasına göre ateşler sırayı değiştirdiğinizde sistemi bozarsınız. Rölantide titreme yapar özellikle. Yakıtı da etkileyebilir haliyle.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.