Şimdi Ara

Buji tırnak aralığı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
28.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bujilerimizin olması gereken tırnak aralığını nasıl öğrenebiliriz?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Buji Tırnak Aralığı: Neden Önemlidir ve Nasıl Doğru Ayarlanır?

    Buji tırnak aralığı, içten yanmalı motorların verimli çalışması için kritik bir faktördür. Uygun bir tırnak aralığı, bujinin doğru şekilde ateşlenmesini sağlar ve aracınızın performansını, yakıt verimliliğini ve emisyonlarını etkiler.

    LPG Buji Tırnak Aralığı Kaç Olmalı?

    LPG'li araçlarda kullanılan bujilerin tırnak aralığı, araç modeline ve motor hacmine göre değişir. Genel olarak, LPG'li araçların buji tırnak aralığı 0,7-1,0 mm olmalıdır.

    Buji Tırnak Aralığı Dar Olursa Ne Olur?

    Buji tırnak aralığı çok darsa, buji doğru şekilde ateşlenemez. Bu, ateşleme sorunlarına, motor performansının düşmesine ve aşırı yakıt tüketimine yol açabilir.

    Buji Tırnak Aralığı Açık Olursa Ne Olur?

    Buji tırnak aralığı çok açıksa, buji erken ateşleyebilir. Bu, motor vuruntusuna, güç kaybına ve egzoz emisyonlarının artmasına neden olabilir.

    Buji Tırnak Aralığı Nasıl Ayarlanır?

    Buji tırnak aralığını ayarlamak için aşağıdaki adımları takip etmelisin:

    1. Bujiyi motor bloğundan çıkar.
    2. Bir tırnak aralığı ölçüsü kullanarak mevcut aralığı ölç.
    3. Tırnak aralığını ayarlamak için bir elektrot bükme aleti kullan.
    4. Uygun aralığa ulaşana kadar elektrotları hafifçe bük.
    5. Bujiyi motor bloğuna tekrar tak.

    Tofaş Buji Tırnak Aralığı

    Tofaş araçlarda kullanılan bujilerin tırnak aralığı, modele göre değişir. Ancak, genel olarak 0,8-1,0 mm aralığı önerilir.

    Sonuç

    Uygun buji tırnak aralığı, aracınızın verimli ve sorunsuz çalışması için hayati önem taşır. Belirtilen aralıkları takip ederek, bujilerin doğru şekilde ateşlenmesini ve aracınızın optimum performansını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Firmaların tavsiye ettiği katalog değerleri bellidir. Modifiye yapılan araçlar için soruyorsanız hesaplamanın nasıl yapıldığını ben de bilmiyorum.
  • lpg için 0200
  • birimsiz büyüklük mü olur arkadaşım?
  • Arkadaşlar hatırladığım kadarıyla buji tırnak aralığı sentil denen bi aletle ölçülüyo ama değerlerini tam bilmiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rontes

    Arkadaşlar hatırladığım kadarıyla buji tırnak aralığı sentil denen bi aletle ölçülüyo ama değerlerini tam bilmiyorum


    Sentil standart değildir. Sentil çakısı çeşitli kalınlıklarda şerit barındırır. Yine aracın kitapçığındaki değerlere göre yapılır. Renault 12, 9 için 0,6mm olması lazım.

    Marka ve model önemli bu yüzden.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusuf_alp

    lpg için 0200



    lpg için ayrı bir değermi var nasıl oluyo mantığı nedir açarmısınız biraz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opr


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusuf_alp

    lpg için 0200



    lpg için ayrı bir değermi var nasıl oluyo mantığı nedir açarmısınız biraz

    Buji tırnak aralığında değişme olacağını sanmam ancak rölanti ayarı değişiyor. Karbüratörlü araçlarda hava miktarı bile randımanlı çalışmada önemli rol oynuyor.
  • lpg li otomatik subap ayarı olmayan arabalarda 020 tavsiye edilir.
    015- yada 025 yaparsanız cok yakar.

    onemli
    rolanti ayarı 800-900 arası iyi
    avans ayarı dusuk olmalı motor hiddetle calışmamalı
    subap ayarı bence 0200 yakıt için uygun
    lpg karburatore giriş ayarı . bilgisayarla ayarlatın kulakla olmaz
    hava ayarı . zaten onuda ayarlıyorlar. hava filtresinin onunu kısıp lpg veriyor ve cekişi arttırıyorlar.
  • burada bazı yanlışlar var o yüzden müdahele etme gereği duydum...


    aracınızın buji tırnak aralığını en kolay aracın kullanma kılavuzundan öğrenirsiniz.eğer kitapçığınz yoksa da servisten. ama bilinmesi gereken en önemli konu araçlarda doğru tırnak aralığı ve doğru sıcaklık değerlerine sahip buji kullanmamanın önemli olduğudur. ve bazı araçlarda belli kmlerde bujiler sökülür tırnak aralığı sentil ile ölçülüp fabrika değerlerine getirilerek tekrar yerine takılır.. yeni nesil araçlarda artık tırnak aralığı kontrol ve ayarı yerine tamamen yenileme yoluna gidilmektedir. araçtan araca değişmekle beraber genelde 10-15 bin ile 20-30 bin arasında bujiler yenilenir.bujiler sökülürken hangi silindirden söküldüğüne dikkat edilerek kontrol edilmeli ve elektrot etrafında yağ varmı bakılmalı, eğer varsa segman ve piston grubu sorunu olabiir. bujilerde aşırı kurumlanma da olmamalıdır eğer varsa zaten aracınızın yakıt hava karışımının hatalı olduğu veya yakıt sisteminde sorun olduğu anlaşılır. normal şekilde yanma yapan bujinin rengi kahverengi olmalıdır.

    benim söyleyeceklerim bunlar..




  • YUSUF SEN KARIŞTIRMIŞSIN.
    SUBAP ARALIĞINDAN DEĞİL, BUJİ TIRNAK ARALIĞINDAN BAHSEDİLİYOR BURDA...
    GÜNÜMÜZDE ARTIK ÇOK TIRNAKLI BUJİLERDE AYAR YOK. TEK TIRNAKLILARDA İSE 0,6 MM İLE 1,0 MM ARASINDA DEĞİŞEN DEĞERLERİ GÖRMEK MÜMKÜN.
    ARACIN KİTAPÇIĞINDA YAZAR BU DEĞERLER. KİTAPÇIK YOKSA, PARÇACIDAN BUJİ ALIRKEN, ARACIN MARKA, MODELİ, MOTOR HACMİ BELİRTİLEREK PARÇACILARDA BULUNUN "ORJİNAL PARÇA KODU" İLE UYUMLU BUJİLER ALINABİLİR.
    ÖRNEĞİN BEN ESKİ ARACIMDA (ROVER 620 Sİ) 1,0 MM LİK TEK TIRNAK BOSCH MARKA BUJİ KULLANIYORDUM. ŞU ANKİ ARACIMDA İSE (306 SEDAN) ORJİNAL ÇİFT TIRNAK BUJİ VARKEN, PARÇA KOD NUMARASINA GÖRE YERİNE KULLANILABİLEN "BOSCH 4 TIRNAK SÜPER" BUJİ KULLANIYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yusuf_alp

    lpg li otomatik subap ayarı olmayan arabalarda 020 tavsiye edilir.
    015- yada 025 yaparsanız cok yakar.

    onemli
    rolanti ayarı 800-900 arası iyi
    avans ayarı dusuk olmalı motor hiddetle calışmamalı
    subap ayarı bence 0200 yakıt için uygun
    lpg karburatore giriş ayarı . bilgisayarla ayarlatın kulakla olmaz
    hava ayarı . zaten onuda ayarlıyorlar. hava filtresinin onunu kısıp lpg veriyor ve cekişi arttırıyorlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.