Şimdi Ara

Buji de Su Toplanması Sorunu (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
68.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih

    quote:

    Orijinalden alıntı: kubica007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih

    Ben de tapaları değiştirttim su kesildi..

    dostum kaça maloldu bu işlem...


    90 Bin bakımında onu da aradan çıkarttığım için ona has fiyat nedir bilmiyorum.

    Bakim ile beraber ne tuttu acep...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de yaşadım tekleme sorununu. Benim sorun da kaputun üzerinde bulunan su fıskiyelerinden kaynaklanıyormuş.Orası hem silikonlandı, hem de bantla kapatıldı. Ford eski kasalarda yaşanan bir sorun. Benimki 2006 focus.

    Benim başka tekleme sorunum var. 54000 de taktırdım prins tüpü. 94000 e kadar 3 defa sübaplar eridi. Artık tekleme hissedince gene mi sübap diye korkar oldum.
  • Bakım dışında fazladan degistirttigim şeyler de oldu. Mesela egsoz spirali darbe yemiş biraz yirtilmisti onu degistirttim. sanırım triger bujiler buji kabloları contalar yagiydi suyuydu işçilik filan beşyüz lira kadar tuttu.

    Şu kesildi demiştim ama geçenlerde kardeşim bakmış gene şu görmüş. Sanırım bu modellerdeki bir tasarım hatasindan kaynaklanıyor. Ne yapsak da gideremeyiz gibime geldi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih

    Bakım dışında fazladan degistirttigim şeyler de oldu. Mesela egsoz spirali darbe yemiş biraz yirtilmisti onu degistirttim. sanırım triger bujiler buji kabloları contalar yagiydi suyuydu işçilik filan beşyüz lira kadar tuttu.

    Şu kesildi demiştim ama geçenlerde kardeşim bakmış gene şu görmüş. Sanırım bu modellerdeki bir tasarım hatasindan kaynaklanıyor. Ne yapsak da gideremeyiz gibime geldi..


    Fiskiyeden su girdigi kesin ama tapadan gelen su daha fazla gibi suan bende kesildi. Ama neden kesildi bilmiyom. Tapa degismedi. Su eksilmesi yok zaten. Bilmiyom bekliyip gorecez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu tasarım hatası arkadaşlar satıp kurtulmaktan başka çaresi yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubica007

    Birde soyle bir cozum var alintidir.
    Sonunda, sorunun son derece basit ama akla gelmesi güç bir yerden kaynaklandığını tespit ettim; kaputun üzerinde bulunan su fıskiyelerinden.
    Su fıskiyelerinin etrafındaki boşluktan (özellikle sağ taraftaki) giren su, direkt olarak bujilerin bulunduğu çukur hazneye doluyordu.

    Çözümü için; kaputu açıp, fıskiyelere gelen hotumları sökerek, fıskiyeleri yerinden çıkartıp, siyah sıcak silikon tabancası ile silikonlayarak yerine takmak gerekiyor.
    Fıskiyeleri yerine taktıktan sonra, bir müddet kurumasını bekleyip, kaputun üzerinden taşan fazla silikonları da (çirkin görünmemesi için) bir maket bıçağı ile temizlerseniz sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir.

    Yine de sorunun buradan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için ufak bir test yapmanızı öneririm.
    Kaputu açıp, sürekli ıslanan bölgeye kuru bir bez ya da ıslaklığı belli edecek bir materyal koyup, kaputu kapatın. Bir bardak suyu sırasıyla her iki fıskiyenin de üzerine döküp, daha sonra kaputu açarak koyduğunuz materyalin ıslanıp ıslanmadığını kontrol edin. Eğer ıslaklık varsa, çözümü de yukarıda belirttiğim gibi olacaktır.

    Her turlu yoruma aciktir.

    Birebir aynı problem 2014 ve 2015 model ve makyajsız tüm Peugeot 208'lerde var. Servise gitmeden silikonlama işi ile kendimiz yalıtım yapabilir miyiz? Bir de silikonu kaputun üstüne yani dışına mı yoksa kaputun iç kısmındaki bölgeye mi sürüp püskürtme memelerini oturtacağız? Yardım lütfen, motora su damlıyor, gerçi bir zararını da görmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 15 Ocak 2016; 0:56:57 >




  • Püskürtmeme memelerinin kenarına azmiktar sürün yeterli. Sonra oturtun yerine fazlalığı alın. Herhangi bir basınç olmadığından uzun süre gider zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kubica007 K kullanıcısına yanıt
    Hocam yanıtınız için sağolun. En iyisi olsun diye gidip SİSTA silikon 'sıvı conta' aldım. Bundan:

    http://online.bauhaus.com.tr/Catalog/Products/Index/17423

    Henüz havalardan dolayı uygulama yapmadım ve memelerin nasıl söküleceğini tam keşfedemedim. Acaba memeleri sökmeden kaputun altına meme oturum noktasının çevresine sıksak işe yarar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Hocam yanıtınız için sağolun. En iyisi olsun diye gidip SİSTA silikon 'sıvı conta' aldım. Bundan:

    http://online.bauhaus.com.tr/Catalog/Products/Index/17423

    Henüz havalardan dolayı uygulama yapmadım ve memelerin nasıl söküleceğini tam keşfedemedim. Acaba memeleri sökmeden kaputun altına meme oturum noktasının çevresine sıksak işe yarar mı?

    Olur hocam link de gönderdiğiniz. kaputun altından kendinize doğru çekin bağlantı yeri geçmeli zaten. Sökmeden zor dar çünkü orası, Deneyebilirsiniz ama iyi sonuç alamazsınız. gereksiz yere bol silikon sıkmanız gerekir ve ilerde fıskiye memesi bozulur veya değişmesi gerekirse sökülmez olmaz bu silikonla ama sökerken zorlanırsınız. Rica ederim.




  • ÇOK YAĞMURLU Bİ GÜNDE ARACI ÇALIŞTIRDIĞIMDA MOTORDA SIKINTI ÇIKTI VE SANAYI YE GITTIM BUJILER SU DOLMUŞ. BURDAKI YORUMLARI OKUDUM GERÇEKTENDE SU FİSKİYESİNDE SU ALMIŞ. FİSKİYLERİ DEĞİŞTİRDİM SORUN ÇÖZÜLDÜ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: awrenlii

    ewet arkadaşlar focus kullanıpta bu sorunu birebir yaşayan biriyim. yaklaşık 2 ay önce hava sıcak lığı -15 dereceyi gördü ve ondan sonra başladı bu sorun. ve iki aydır çözmeye çalışıyorum. ford servisinden tutun belkide 20 yere götürdüm. bulamadılar. EN SON ÖNCEKİ GÜN FORD ÖZEL TAMİR SERVİSİNE GİTTİM VE USTAYA ARACIN ELEKTRIK KESTİĞİNİ TEKLEME YAPTIĞINI SÖLEDİM. HİÇBİRŞEY SÖYLEMEDEN KAPUTU ACTI VE ÇIRAĞINA KAPUTUN ÜZERİNDEKİ SİLECEK FISKİYELERİNİN ÜZERİNE ŞİŞEYLE SU DÖKMESİNİ SÖYLEDİ.. DÖKTÜĞÜ SU NEREDEYSE OLDUĞU GİBİ BUJİ KABLOLARININ OLDUĞU İÇ KISMA DÖKÜLDÜ VE ORADANDA BUJİLERİN OLDUĞU YERE SIZIYORMUŞ ÖYLE SÖYLEDİ. FISKİYEYİ SÖKÜP PLASTİK YAPIŞTİRİCI İLE ALTINI KAPLAYIP TEKRAR YUVASINA TAKTI VE BUJİLERİN OLDUĞU YERİ HAVA İLE KURUTUP BU İŞ OLDU DEDİ VE GEÇMİŞ OLSUN DEYİP GÖNDERDİ BENİ. ARADAN 2 GÜN GEÇTİ AYNI TEKLEME TEKRAR BAŞLADI. BİRAZ ÖNCE İŞTEN GELDİM VE KAPUTU AÇIP BUJİ KABLOLARINDAN BİRİNİ SÖKTÜM. YİNE AYNI TERLEMEYİ YAPMIŞ.. FENERLE DİKKATLİ BAKTİĞIMDA İKİ BUJİ ARASINDA BOZUK PARA BÜLÜĞÜNDE HAFİF BİR ÇUKURLUK GÖRDÜM VE PASLI VE NEMLİ OLDUĞU DİKKATİMİ ÇEKTİ. TORNAVİDAYLA ÜZERİNİ KARIŞTIRIRKEN İÇİNE GÖÇTÜ VE DIŞARIYA KOLA ŞİŞESİ KAPAĞI MİKTARINDA SU ÇUKTI. MOTOR SUYU TANKININ KAPAĞIMNI AÇTIM VE İÇİNDEKİ HAVAYI BOŞALTTIM. BÖYLECE SU KENDİNİ DIŞARIYA ATMAKTAN VAZGEÇTİ. OZAMAN ANLADIMKİ MOTOR BLOĞU SU TAPALARI ÇÜRÜMÜŞ VE UFAK BİR ÇATLAK OLUŞMUŞ. ÇATLAKTAN SIZAN SU BUHAR OLUP ELEKTİRİK KESNTİSİNE NEDEN OLUYORMUŞ YANİ... ÇATLAK KÜÇÜK OLDUĞU İÇİNDE MOTOR SUYU EKSİLMİYOR BİZİ UYUTUYORMUŞ YANİ. KISACA MOTOR ELEKTİRİK KESİYOR, TEKLEME YAPIYOR, BUJİ KABLOLARI TERLEME YAPIYORSA İKİ NEDENİ VAR; 1- MOTOR BLOĞU SU TAPALARI ÇATLAMIŞ........ 2- KAPUT ÜZERİNDEKİ SU FISKİYELERİ ÖZELLİĞİNİ YİTİRMİŞ VE KAPUTUN İÇİNE DIŞARIDAN SU SIZDIRIYOR....... UMARIM YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR.....
    Çok teşekkürler bilgi için.
    Nerdeyse Üst kapak sökecekti ustalar.




  • Konuyu hortlatayım,

    Geçen hafta focus 2006 aracım marş bastı fakat çalışmadı. Sonra tamirciye çektirdim(Adana'da) bujilerde su dolu olduğunu söyledi suyu temizledi hava ile fakat benzin pompasında sıkıntı olduğunu söyledi ve benzin pompası değişti(depo dan benzin gelmiyordu). Adana'dan İzmir'e geldim. Yolda gelirken 1 saat kadar sağanak yağmur yedim, Ertesi gün sabah izmir de araca binip 5km lik bir alana gidip arabayı parkettim. 20dk sonra çalıştırdım fakat yaklaşık 500mt sonra araç stop etti. Kenara çektik ve aynı şekilde bujilerin olduğu yerin su dolu olduğunu gördük. Kaporta kapalı fakat buji kapakları açıp şekilde yaklaşık 1.5 gün güneşte kaldı. Dün akşam iş çıkışı gittim fakat yine çalıştıramadım. Bujilerin oradaki su buharlaşmış. Bu akşam yeniden gidip bakacağım, çalışmasını bekliyorum normal şartlarda ama çalışmazsa ne olmuş olabilir. Fikri olan var mı? Cumartesi çekici ile tamirciye götüreceğim çalışmaması durumunda ama sizden bir ön fikir almak istiyorum. Varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iwd35 -- 23 Ağustos 2019; 10:13:22 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.