Şimdi Ara

Bugün çok zor anlar yaşadım, yokuşta araba patinaj atıyordu ve çıkmıyordu. El freni bile tutmuyordu. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
4
Favori
34.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Caddy gibi bir araç her rampaya çıkabilir ama en büyük sorununuz öyle bir rampada durmak zorunda oluşunuz. Durupta kalkmaya çalıştığınızda, ilk verdiğiniz kuvvetle aracın önü yerle teması biraz daha keseceği için patinaj kaçınılmaz olur çünkü belirriğiniz gibi arkada yük var. Öyle bir durumda, bir arkadaşta belirtmiş zaten, içindeki kişileri indirip kaput üzerine bir iki kişiyle ağırlık vermek gerekir. Araç ilk ivmeyi aldımı, ondan sonrası kolay olur zaten.
  • şantiyedeki h100'le kasa boş olduğunda genel olarak her yokuşta bu durumu yaşıyorum bende çaresizlik çok kötü insan ne yapacağını şaşırıyor. ilk başıma geldiğinde günlerce rüyama girmişti, karşıma bir yokuş geliyor yürüyerek bile çıkamıyordum
    belirli zaman sonra alışıyorsunuz hocam en olmadı dediğiniz gibi kaptırıp gelme, geri geri çıkma, sağ sol yaparak tırmanmaya çalışma kasada insan hoplatma gibi taktiklerle durumu çözüyorsunuz
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    2.Vitese atıp kalkış yapsaydınız çıkabilir miydiniz ? Yarım debriyajla tabiiki?
  • burdada oyke bir yokus var yakit azmis arabada tabi bundan haberimiz yok arac broadway pati ceke ceke ciktik tam duzlugu gorduk yakit bitti komik bir olaydi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle Geçmiş olsun. Bende buna benzer bir durum yaşadım ancak tekrarında ne yapacağımı hala bilmiyorum ve tekrarı olsun istemiyorum. Araba Seat Toledo 2006 1.6 LPG'li ve araç 1459 kilo net ağırlığa sahip!!! Ankara Güven Hastanesi'nin önündeki yolda ileride sola dönüş vardı. Rampaydı ve yağış vardı. 22 yaşındayım ve 1 yıllık şoförüm. Normalde bile araba patinaja girerdi o yolda ayna gibi parlardı yol hala da öyledir. O gün Yokuşu yine aşırı patinajla çıkarken önümdeki araç durdu ve bende durdum mecburen. Sırtım eğimden koltuğa yapıştı ve arkamda dibimde araç vardı. Hayatta hiç bu kadar zor durumda kalmadım. Önümdeki araba yokuş başında olduğu için bir iki patinaja girdi ama çıktı. Ben ortada kaldım ve arabayı hiç kaçırmamam gerekiyordu. Neyse bir iman gücüyle debriyaj gaz yapıp kaçırmadım arabayı ama araba olduğu yerde duruyor sadece tekerler boşa dönüyor direksiyon la sağ sol yapıyorum ama ne fayda stop edip durdu! Ek freni çekmem gerektiğini de bilmiyordum tecrübesizlikten. Sonra bir an artık tekerin döndüğü yer aşındı mı ne yaptı biraz biraz gitmeye başladı. Sağ sol yapa yapa bir şekilde şans eseri çıktım yokuştan ama hayatta tekrarının olmasını istemediğim tek şey. Lastikler 4 mevsim lastiğiydi araçtaki. Sanırım onunda faydafaydası olmuştu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla benim korku çemberim bayirlar acayip korkuyorum sirf bu yuzden geri kayma patinaj ve otomatik araç alicam 1senedir şoförüm kendi arabam var ama rahat değilim hiç kalmadimda kafam çok karışık bu konuda araba stop etcek korkusuyla dip gaz çıkıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga1993

    Öncelikle Geçmiş olsun. Bende buna benzer bir durum yaşadım ancak tekrarında ne yapacağımı hala bilmiyorum ve tekrarı olsun istemiyorum. Araba Seat Toledo 2006 1.6 LPG'li ve araç 1459 kilo net ağırlığa sahip!!! Ankara Güven Hastanesi'nin önündeki yolda ileride sola dönüş vardı. Rampaydı ve yağış vardı. 22 yaşındayım ve 1 yıllık şoförüm. Normalde bile araba patinaja girerdi o yolda ayna gibi parlardı yol hala da öyledir. O gün Yokuşu yine aşırı patinajla çıkarken önümdeki araç durdu ve bende durdum mecburen. Sırtım eğimden koltuğa yapıştı ve arkamda dibimde araç vardı. Hayatta hiç bu kadar zor durumda kalmadım. Önümdeki araba yokuş başında olduğu için bir iki patinaja girdi ama çıktı. Ben ortada kaldım ve arabayı hiç kaçırmamam gerekiyordu. Neyse bir iman gücüyle debriyaj gaz yapıp kaçırmadım arabayı ama araba olduğu yerde duruyor sadece tekerler boşa dönüyor direksiyon la sağ sol yapıyorum ama ne fayda stop edip durdu! Ek freni çekmem gerektiğini de bilmiyordum tecrübesizlikten. Sonra bir an artık tekerin döndüğü yer aşındı mı ne yaptı biraz biraz gitmeye başladı. Sağ sol yapa yapa bir şekilde şans eseri çıktım yokuştan ama hayatta tekrarının olmasını istemediğim tek şey. Lastikler 4 mevsim lastiğiydi araçtaki. Sanırım onunda faydafaydası olmuştu.

    Herseyimiz ayni acayip korkuyorum böyle araba yansa o kadar korkmam ama aşırı bi korku var bu bayirda kalma ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu tür aşırı dik yokuşlarda araç önden çekişli ise geri geri tırmanmayı denemek lazım. Bu durumda aracın ağırlığı çekiş lastiklerine bineceği için patinaja düşme riski azalır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni aldığım goodyear eg performance lastiğiyle ankarada dik bir yokuşta patinaja düşünce,kış lastiğinin sadece karda değil havanın soğuk olduğu zamanlardada gerekli olduğunu anlayarak gidip kış lastiği aldım,aynı yerde patinaja düşmeden çıktım.
  • iki sene önce audi resmindki yokuştan biraz daha az diklikte bir yokuşa girdik, arabanın bagajı tam yüklü içerde 4kişiyiz, peder 1e taktı sabit hızla çıkıyoruz, yokuş bitince sola dönüş yapacağız, bir anda bir fiorino çıktı soldaki yoldan, kaldık öylece yokuşun sonunda en dik kısımda, arabanın lastikler de 1.5 yıllık falan daha az kullanılmıştı tazeydi .Babam kökledi patinaya kaldık resmen diriftteki gibi duman oldu ortalık 5000e kadar çıktı devir bi 40sn pati atmıştır araba,zar zor çıktık,sıkıntı arabanın yüklü olmasıydı yoksa 4bin devirle çok rahat kalkardık.Çekiş kontrol olmasa çıkmazdı bence

    Araç:Emektar 1998 vectra cd 2.0




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SePuLTeRa


    quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Bu tür aşırı dik yokuşlarda araç önden çekişli ise geri geri tırmanmayı denemek lazım. Bu durumda aracın ağırlığı çekiş lastiklerine bineceği için patinaja düşme riski azalır diye düşünüyorum.

    Yaklaşık 30 derece eğimli ve arnavut kaldırım yolda denemiştim
    Meganın kuyruğu farklı burnu farklı yere gidince vazgeçmiştim

    Yol durumuna göre böyle de olabilir tabi o yüzden denemek lazım dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok dik bir yokuşu düz çıkmaya çalışırsanız ön tekerlere binen ağırlık azalıp arka tekerlere binen ağırlık artacağı için ön tekerlekler yola iyi tutunamayıp patinaja düşebilir. Geri geri çıkma tavsiyesi ağırlığı ön tekerlere düşürüp yola daha iyi tutunmasını sağlamak için. Zaten arkadan çekişli olan bmw aynı geri geri çıkmaya çalışınca çıkamaz haliyle.
  • Aynı olay beşiktaşta denk geldi başıma. Bir yokuş ki o yokuşa girdiğinde durmak yok yolda daracık araçlar park etmişler. İki kişiyiz araçta, araç nissan juke otomatik. Hayatımda ilk defa böyle birşey başıma geldi. Test aracıydı ve bakımı sürekli yapılan bir araç. Bayırı çıkarken bir aracın yanına geldi yavaşladım, o da ne araç geriye kaçırmaya başladı ve ardından stop etti. El freni çektim durmuyor aracı boşa aldım frenle indim. Öyle bayırlar var ki yüklü araçlar hızını alsa bile çıkamaz ne işe yarıyor oralar anlamadım..
  • siz kesinlikle gaz ve debriyaj durumunu iyi ayarlayamamışsınız

    özellikle gaza fazla yüklenirseniz mutlaka patinaj yapar ve çıkmaz

    debriyajı çok yavaş bırakırsanız geri kaçmaya başlar

    debriyajı çok hızlı bırakırsanız stop eder


    ilk önce debriyajla arabanın geri kaçmasını önledikten sonra biraz gaz vereceksiniz (ne çok ne az ,çok iyi ayarlamanız lazım)


    yıllar önce bende böyle çok dar ve sürekli yükselen bir yola girmiştim ama çıkamama veya stop etme sorunum olmamasına rağmen yol gittikçe dikleştiğinden bir ara araba geriye doğru takla atacakmış hissi uyandığından durup yavaş yavaş geri geri inmiştim :)

    önden çekişli arabaların geri geri çıkması daha kolay işi de doğrudur ,çünkü araba yokuşa doğru olduğunda ağırlık arkaya doğru artar ve ön lastiklerin tutunması zorlaşır
  • Burada sorun birazda Turbolu Araçların dezavantajı ile ilgisi var, bende C Max varken araç dik yokuşta önce düşük torkta tekerler dönmüyor sonra gaza biraz daha basınca ani tork geldiğinden ön tekerlekler patinaja giriyordu, aynı arabayı örneğin 2000- 3000 cc benzinli olduğunu düşünelim lineer torktan dolayı çok rahatlıkla gaz-debriyaj yaparak çıkabiliriz diye düşünüyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REM

    Burada sorun birazda Turbolu Araçların dezavantajı ile ilgisi var, bende C Max varken araç dik yokuşta önce düşük torkta tekerler dönmüyor sonra gaza biraz daha basınca ani tork geldiğinden ön tekerlekler patinaja giriyordu, aynı arabayı örneğin 2000- 3000 cc benzinli olduğunu düşünelim lineer torktan dolayı çok rahatlıkla gaz-debriyaj yaparak çıkabiliriz diye düşünüyorum

    Aynen oyle.Turbo dizellerde homojen bir tork dagilimi yok.Ani guc artislari var.

    Benzinlilerde daha duz bir guc karakteri mevcut.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • öyle durumda zorlamanın anlamı yok lastiği iyice aşındırırsınız inip tekrar çıkmaktan başka çare yok. beygirden çok lastiğinde önemi büyük. bide o geri geri çıkma olayı arkadan itişler için ama her zaman işe yaramayabilir.
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    2.0 TDI olsa fark ederdi daha rahat çıkardın patiye düşsede deli asılırdı.
  • Bu durumu yasayan herkese gecmis olsun diyorum insallah bir daha allah yasatmaz bu durumu.konuyu biraz hortlatacam ama ben de bazı arkadaslar anlatmıs durumu bi toparlayayim diyorum belki birilerinin isine yarar.bugun ben de grand c max 1.6 tdci aracimla ankara keçiörenin meşhur yokuşlarının birinde tam kaptırarak çıkarken önümdeki aracın durması ile maceraya başladım.olay yerinde 2 kaza vardı bu durumdan dolayı.araç frenle bile çok zor duruyordu.cunku yokus hem cok dikti hem de dallamanın biri araclar kaza yapsın diye yola kum serpmiş.her neyse ilkin yokuş kalkış sistemi ile yarım debriyaj yolu ile çıkmayı denedim araç hemen asr yakıp gazı kestirip (dip gaz veriyorum bu arada)aracı stop etirdi.sonra az gaz ve yarım debriyaj denedim araç çok pis geri kaçarak stop etti.arkamda da nasıl trafik var kornalar geri kaçanlar felan.sonra el freni yontemi denedim gene olmadı.aracı son bir kez daha cok bağırttırarak yokusun tepesine kadar aracın kafasını bir sağa bir sola çekerek çıkarmayı denedim.araç sürekli devir düsurerek (dip gaz ve pati ile cıkmama rağmen)düzlüğe getirdi beni(en son avans vuruyordu motor.demek istediğim asr denen saçmalık böyle çok dik yerlerde ağır(1600kg benim araç) ve güçsüz motorlarda bir işe yaramıyor arac zaten yemiyor bi de o gaz kesiyor.yoksa çeker patiyi çıkarım.asr yi kapatmayı orda o heyecanla akıl edemedim.ama arkanızda eger trafik yoksa en mantiklisi geri geri çıkmak kesinlikle.eğer trafik varsa önünüzdeki frene basacak adam çıksın oyle çıkın sakın durmayın ve vites değiştirmeyin.s çizerek çıkın.ya da alın bi AWD ya da RwD



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.gündüz -- 29 Haziran 2016; 3:47:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynısı benim de başıma geldi hem de yerler ıslak.

    Böyle bir durumda durmak zorunda kalırsanız, yol biraz genişse direksiyonu bir tarafa doğru tam kırıp hafif geri giderek aracı yola çapraz hale getirin. Kalkmanız daha kolay olur. El freni ile kalkerden de debriyajı hemen bırakmayın araç 4 5 sn ilerledikten sonra tam bırakın biraz balatadan yer ama patinaja kalkmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.