Şimdi Ara

Bugün arabam çalışmadı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar hepinizin bayramını şimdiden kutlarım.
    Bugün aracımla markete gittim geri geldiğimde araç marş basmadı. Gösterge tablosu Işık’ları yanıyordu , selektör yapıyordu iç aydınlatma yanıyordu ama marş basmıyordu.

    Birisinden takviye buldum kaputu açtık aküde artı kutup var eksi kutup yok. Bakmadığımız yer kalmadı bulamadık. Sonra heralde bu eksidir diyerek bi güzel ters bağladık kıvılcımlar çıktı.(iyi ki beyin falan yanmadı) Sonra baktık eksi kutup başını bulamıyoruz artıyı taktık eksiyide turbonun vidasına bağladık. Araç yine çalışmadı. En son ittirerek vurdurduk öyle çalıştı eve geldim kapattım korkudan tekrar çalıştırmadım.Şu an çalıştır mı çalışmaz mı bilmiyorum.

    Aracım Citroen marka. Bilen bilir araç çalışmazken radyo falan dinlediğinizde bir süre sonra eco mod aktif yazar ve bir daha marş basmadan teyp cam hiçbir şey çalışmaz. Son zamanlarda bu süre oldukça kısalmıştı. Yani yarım kontakta eskiden 10 dakika müzik dinleyebiliyorken bu süre 3-5 dakkaya düşmüştü. hatta bazen araçla bir yerden geldiğimde ertesi gün yarım kontakta teyp hiç çalışmadan eco moda geçiyordu. Birde son zamanlarda marşı biraz geç alıyordu. Tabi bu saniyeler seviyesinde bir gecikme değil hissi bir gecikmeydi yani belki dikkatli olmayan birisinin farkedemeyeceği kadar kısa bir gecikme.

    Bayram günü arıza yapması kötü oldu Bayram sonuna kadar yaptıracak yerde bulamam.
    Aracın sorunu sizce ne olabilir? Benzer bir durum yaşayan oldu mu?

    Edit: akücü bulduk geldi ama sorun akü değilmiş maalesef hala ne olduğunu bilemiyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 12 Ağustos 2019; 11:44:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Akü yada sigorta olabilir. Allahtan aracı yakmamışsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü bitmiş , marş için gerekli voltaj diğer elektrikli aksamlardan çok daha yüksektir.Vurdurma yöntemide belirli zamandan sonra krank milinde arıza çıkarıyor bizzat kendim tecrübe ettim en kısa sürede değiştirin aküyü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun olur böyle şeyler.Akünün resmini yükleyebilir misiniz? Mutlaka eksi kutup olur,olmaması imkansız. Sigorta kutusunun altındadır. Onu bulunca doğru bir şekilde artı-artı ve eksi eksi şeklinde takviye yapın. Muhtemel akü zayıflamış y da ömrünü tamamlamış olabilir. Gösterge ve selektöre fazla takılmayın onlar aktif olabilir fazla akım çekmez. Ama araç ilk çalışma esnasında marş dinamosu çok yüksek akım çeker ve akünün gücü yetmediği için çalışmaz.Şimdiden iyi Bayramlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: szymek61

    Geçmiş olsun olur böyle şeyler.Akünün resmini yükleyebilir misiniz? Mutlaka eksi kutup olur,olmaması imkansız. Sigorta kutusunun altındadır. Onu bulunca doğru bir şekilde artı-artı ve eksi eksi şeklinde takviye yapın. Muhtemel akü zayıflamış y da ömrünü tamamlamış olabilir. Gösterge ve selektöre fazla takılmayın onlar aktif olabilir fazla akım çekmez. Ama araç ilk çalışma esnasında marş dinamosu çok yüksek akım çeker ve akünün gücü yetmediği için çalışmaz.Şimdiden iyi Bayramlar.
    https://i.hizliresim.com/vajlm4.jpg

    Hocam soldaki kablo yani siyah kapağın altında artı kutup var. Kırmızı kapağın altında sigorta gibi soketler var. Zaten artıdan gelen kablo ikiye bölünüyor birisi kırmızı kapağın altına giriyor diğeride sigorta kutusunun içine gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DesertEagle67

    Akü bitmiş , marş için gerekli voltaj diğer elektrikli aksamlardan çok daha yüksektir.Vurdurma yöntemide belirli zamandan sonra krank milinde arıza çıkarıyor bizzat kendim tecrübe ettim en kısa sürede değiştirin aküyü
    Bugün akşam bozuldu . İnşallah aküdür marş dinamosu falan 1000 liradan başlıyor akü 300 tl . Bayrama denk gelmesi sıkıntı oldu çoluk çocuk Bayram ziyaretine falan çıkacaktık nöbetçi akücü falan olsa keşke

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer kontak çevirince ışıklar sönüyor ise akü bitmiştir ama kontak çevirince vuuuu diye uzun sureli bir ses geliyorsa marş motoru hapı yutmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DesertEagle67

    Eğer kontak çevirince ışıklar sönüyor ise akü bitmiştir ama kontak çevirince vuuuu diye uzun sureli bir ses geliyorsa marş motoru hapı yutmuş
    Işık’lar falan sönmüyor ama en ufak çıt diye bir seste gelmiyor. Bide araba daha 68binde ölmüş eşek değil yani inşallah büyük masraf yoktur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 11 Ağustos 2019; 0:19:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marş moturu sigortasına kullanım klavuzundan yerine bakıp ; çıkarıp bir ışığa tutun belki yanmıştır hiç ses çıkmaması sanki marş motorunun devre dışı olduğunu gösteriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence bir yanılma var.Çünkü elektrik de siyah eksi kırmızı ise artı olur. Şu zamana kadar birçok aracın aküsü ile karşılaştım ve hep böyleydi. (Sizin araçta farklıdır bilemem lakin ilginç) Sağlıklı bir takviye için iki kapağı da zarar görmeden sökmeyi-çıkarmayı deneyin ve ikisinde de + ve - yazdığını/işareti mutlaka görün. Daha sonra takviye uygulayın.Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Daha" kelimesi doğru değil. Benim aracımın aküsü 60.000'de değiştirilmiş mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakın zamanda aynı şey oldu 1.5 yıllık akü elektrik aksamı (klima gösterge paneli anahtarsız giriş vs) için yeterli gücü sağlıyor ama marşa basınca 8V lara kadar düşüyordu haliyle bu güç marş basmaya yetmiyor. Garantiden değişti şimdi sorun yok.

    Aracım bir kez evde takviye ile çalıştı aküyü şarj etti bayi birkaç gün sonra tuvde egzos için bekliyordum , kontak 1 de müzik açtım 5dk sonra kendisi kapattı (normalde30dk açık kalması lazım kitapçığa göre) sonra gene marş alamadık bayi yeni aküyle tuvtürke geldi vs sizin akü yüksek ihtimal ölmüş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 11 Ağustos 2019; 1:42:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı sorun demin başıma geldi. markete gittim sıkıntı yok, geri geldim çalışmadı. normalde böyle çalışmadığı zaman gaza son kez basıp çeker, öyle denerdim hep olurdu fakat bu sefer olmadı. babamı aradım geldi açtık kaputu baktık, benim araç LPG li ve kontağı açtıgım zaman LPG nin "tak" diye geçme sesi olur, o gelmiyodu, ondan şüphelenmiştim doğru çıktı. motorun orada bunun tüpe geçmesini sağlayan kablo gibi bişi var ucu kare gibi, onun biri çıkmış taktık çalıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: szymek61

    Bence bir yanılma var.Çünkü elektrik de siyah eksi kırmızı ise artı olur. Şu zamana kadar birçok aracın aküsü ile karşılaştım ve hep böyleydi. (Sizin araçta farklıdır bilemem lakin ilginç) Sağlıklı bir takviye için iki kapağı da zarar görmeden sökmeyi-çıkarmayı deneyin ve ikisinde de + ve - yazdığını/işareti mutlaka görün. Daha sonra takviye uygulayın.Kolay gelsin.
    Hocam siyah kapağın hemen üstünde kocaman + sembolü var. Resimde kırmızı kapak görünüyor ama benim arabada o da siyah renkli.(Model aynı ve motor aynı olduğu için o resmî ekledim) Ve kutunun hiçbir bölgesinde - yada farklı bir sembol yok. Dediğim gibi resimde görünen kırmızı kapağın altındada soketler var. Bende anlamadım çevredeki insanlarda anlamadı. En son eksiyi bulamayıncada turbonun vidasına eksi verdik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Hocam orada aküden değilde marş dinamosundan bahsetmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne yaptığınız hakkında pek bir fikriniz yoksa ya da çok önemli bir mesele yoksa ortada takviye akü ya da vurdurma gibi islere girişmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten akü takviye yapılırken eksi kutup doğrudan aküye bağlanmamalı. Kaputun altında herhangi bir metal aksama (en sağlıklısı motora) bağlamalısınız.
    Soruna gelince, akü bitmiş. Lastikçilere de bakın genelde akü de satarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Ağustos 2019; 11:48:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Zaten akü takviye yapılırken eksi kutup doğrudan aküye bağlanmamalı. Kaputun altında herhangi bir metal aksama (en sağlıklısı motora) bağlamalısınız.
    Soruna gelince, akü bitmiş. Lastikçilere de bakın genelde akü de satarlar.
    İşte bende turboya bağladım ama yinede çalışmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citroeni ilk basa yazsaydiniz gerisini okuma zahmetinde bulunmazdik :) araci alirken citroen almakla zaten hata yapmissiniz . Eksi kutup sasedir . Herhangi bir metale baglamaniz gerekir . Hatta start stop varsa akudeki eksi kutba baglasaniz bile takviye yapamazsiniz mutlaka sasede eksi kutup baglama yeri olur .
    Ama sorununuz basit akunuz bitmis . Akunuz yeniyse alternatorde sorun vardir , akunuz eskiyse akunuz gitmis ya da bakim yapilmasi gerekebilir . Insallah kivilcimlarla biseyleri yakmamissinizdir . Istanbuldaysaniz piyasanin cok altinda mutlu aku ana bayisinin yerini soyleyebilirim . 4-5 ay once aku arayisimda heryerde 400 liranin altina olmayan akuyu 250 liraya ve daha yeni tarihlisini aldim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mekatroniks -- 11 Ağustos 2019; 17:39:48 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Citroeni ilk basa yazsaydiniz gerisini okuma zahmetinde bulunmazdik :) araci alirken citroen almakla zaten hata yapmissiniz . Eksi kutup sasedir . Herhangi bir metale baglamaniz gerekir . Hatta start stop varsa akudeki eksi kutba baglasaniz bile takviye yapamazsiniz mutlaka sasede eksi kutup baglama yeri olur .
    Ama sorununuz basit akunuz bitmis . Akunuz yeniyse alternatorde sorun vardir , akunuz eskiyse akunuz gitmis ya da bakim yapilmasi gerekebilir . Insallah kivilcimlarla biseyleri yakmamissinizdir . Istanbuldaysaniz piyasanin cok altinda mutlu aku ana bayisinin yerini soyleyebilirim . 4-5 ay once aku arayisimda heryerde 400 liranin altina olmayan akuyu 250 liraya ve daha yeni tarihlisini aldim .
    Niye Citroen dışındaki araçların aküsü bitmiyor mu yada arıza yapmıyor mu? Böyle lüzumsuz muhabbetlere gerek yok bu üçüncü Citroen aracım bayıla bayıla anlatılan golften daha sorunsuz.Daha 0 alınan golf gibi 10bin kilometredeyken duman atıp 14 litre benzin yakmıyor en azından



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 11 Ağustos 2019; 18:6:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.