Şimdi Ara

Bu yeni kamyon tasarımı, arabaları kafa kafaya çarpışmalarda koruyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu yeni kamyon tasarımı, arabaları kafa kafaya çarpışmalarda koruyor
    İsveç'in Chalmers Teknoloji Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, kamyon ile otomobil çarpışmalarındaki ölümcüllüğü azaltmak için kamyonlara takılan yeni bir cephe geliştirdi.



    Bu yenilik, Avrupa Birliği yönetmeliklerinde yapılan revizyon ile kamyon uzunluğuna ilişkin kısıtlamaların gevşetilmesi ve potansiyel olarak hayat kurtarıcı tasarımlara alan açılması sonrasında geldi. Yeni tasarım, İsveç Ulaştırma İdaresi tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinde umut verici sonuçlar ortaya koydu. Çarpışmayı emen kamyon cepheleri, otomobillerin kabinlerindeki deformasyonu %30-60 oranında azaltarak yaralanma ve ölüm riskini önemli ölçüde azaltabilir.



    Kamyon-otomobil çarpışmaları yüksek derecede ölümcül



    Ağır vasıtalar, çarpışmalarda binek otomobiller için doğası gereği daha tehlikelidir. Hem AB'de hem de ABD'de araç içindeki ölümlerin %14-16'sı ağır vasıtalardan kaynaklanıyor ve bu olayların %90'ında zarar gören taraf otomobil içerisinde bulunanlar oluyor. Büyük kamyonların geometrisi, sertliği ve katı kütlesi, orta hızlarda bile çarpışmanın şiddetini önemli ölçüde arttırıyor. 



    Mevcut güvenlik standartları, en yüksek güvenlik derecesine sahip iki modern otomobilin, saatte 80 km hızla gerçekleşen bir çarpışmaya ölümle sonuçlanmadan dayanabileceğini varsaymaktadır. Ancak kamyona çarpan araçlar için aynı şey geçerli değil. Buradaki zorluk, kamyon ve arabalar arasındaki boyut ve yapısal sağlamlık uyumsuzluğunda yatıyor.



    Yeni tasarım nasıl çalışıyor?



    Bu yeni kamyon tasarımı, arabaları kafa kafaya çarpışmalarda koruyor
    Chalmers Teknoloji Üniversitesi ekibi kritik bir noktaya odaklandı: kafa kafaya çarpışmada otomobilin kabinini korumak. Geleneksel kamyon tasarımları buna izin vermiyor; bu nedenle araştırma, kamyonların ve arabaların çarpışma sırasında nasıl etkileşime girdiğini dönüştürmeyi amaçladı.



    Yenilikçi yeni kamyon tasarımı güvenliği ön plana çıkarıyor. Darbe kuvvetlerini dağıtmak ve azaltmak için tasarlanmış, enerji emici alüminyum petek yapısına sahip kalın bir plaka kamyonun önüne monte edildi. Önceki kamyon uzunluğu sınırlarını gevşeten yeni AB düzenlemeleri sayesinde, tasarımcılar artık bu güvenlik özelliklerini uygulamada daha fazla esnekliğe sahip. Araştırmacılar ayrıca, arabaları kamyonun ön bölgesinden uzaklaştırmayı ve güvenlik önlemlerini daha da artırmayı hedefleyerek kamyonun ön kısmını optimize etmenin yollarını da araştırıyor.





    Sonuçlar umut verici



    İsveç Ulaştırma İdaresi'nin benzersiz çarpışma testleri, yeni kamyon tasarımının etkinliğini doğruladı. Araştırmacılar, testlerin, acil fren sistemlerinin her iki aracın orijinal 80 km/saat hızını 30 km/saat düşürdüğü bir çarpışmayı simüle ettiğini vurguluyor.



    Ayrıca Bkz.7 koltuklu yeni Peugeot 5008, hibrit ve %100 elektrik gücüyle geldi



    İsveç Ulaştırma İdaresi Kıdemli Danışmanı Rikard Fredriksson, konuyla ilgili şunları söylüyor: "Karayolu trafiğinde her beş ölümcül kazaya bir kamyon karışıyor. İsveç'te kamyonlar trafik hacminin yalnızca yüzde 6'sını oluştursa da, ağır kamyonların karıştığı trafik kazalarında yılda yaklaşık 45 kişi ölüyor. Amacımız, 2030 yılında Euro NCAP'in tüketici testlerine dahil edilebilecek kamyonlara yönelik çarpışma testleri için bir standart geliştirmek."



    Araştırma ekibi, kamyon çarpışma testlerinde yeni bir standart oluşturmak amacıyla otomotiv endüstrisiyle işbirliği yaparak kamyonun ön tasarımını geliştirmeye devam ediyor. Bu yenilik, yol güvenliğinde devrim yaratma ve kamyon çarpışmalarındaki yüksek sayıdaki ölümleri azaltma potansiyeli taşıyor.



     




    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/this-truck-design-protects-cars-in-head-on-crashes







  • Kamyonu koruyor evet.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • arka tarafa da koyun çoğu arkadan vuruyor ve direk kabine kadar giriyor
    eski man kamyonlar burubluydu ve sadece burun parçaları değişiyordu ford bmc düz başladı sonra manda kalktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makine26 -- 20 Mart 2024; 22:02:03 >
  • Arka tarafa lazım bu öne değil ki

    Kamyona arkadan vuruyorsun direk kamyonun altına giriyor araba direklerden


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öne ve arkaya yedek lastik koysalar daha mantıklı olacsk ne araç tır altina girmiş olacak nede otomobil parcalanacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kamyonun arka tarafına lazım diyen arkadaşlar, 17 Ocak 2008 Perşembe tarihli Resmi Gazete‘de “Motorlu Araçlar ve Römorklarının Yakıt Depoları ve Arka Koruma Donanımlarına Dair Tip Onayı Yönetmeliği(70/221/AT) yayınlandı. Yönetmelik çok açık kamyonların arka taraflarının alt kısımları ve yanları da kapalı olmak zorunda. denetleme sıkıntısı var. araç muayene istasyonlarında sadece var veya yok diye değerlendiriliyor. Halbuki detaylı bir şekilde yönetmeliğe uygun yapılmış mı diye bakılması lazım. bu donanımların devlet kontrolünde akrediteli belli yerlerde yapılması ve belgelenmesi lazım. trafik ekipleri de bu belgeye göre denetlemesi gerekir.

  • Veri şöyle imiş: başa baş çarpışmalar, her yıl Federal Motor Taşıyıcı Güvenlik İdaresi (FMCSA) tarafından açıklanan bilgilere göre tüm büyük kamyon kazalarının yaklaşık %3'ünü oluşturuyor. diğer kazalarla karşılaştırıldığında, büyük bir kamyonla başa baş çarpışma olasılığı oldukça düşüktür. Ancak, gerçekleştiklerinde inanılmaz ciddi hasara neden olurlar. Karşılaştırmak gerekirse, arkadan çarpışmalar her yıl tüm kamyon kazalarının yaklaşık %25'ini temsil ediyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.