Şimdi Ara

Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
13
Favori
54.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
233 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kilo Moana

    Hocam öyle demeyin neleri var bir bilseniz.

    Geçen mart ayında kırmızı ışıkta bekliyorum. Önümde arkamda araç yok yanımda ise Duster model bir araç var. Arabada tek değilim bir de kız arkadaşım var. Işığın yanalı bir süre oldu ama yeşil yanmasına da var daha yani tam ortada diyebilirim. Dikiz aynasından kopuk uçurtma gibi gelen bir yıkık şahin gördüm kız arkadaşıma kemerin takılı değil mi diye sordum noldu deyince arkadaki çarpacak şimdi dedim. Geldi çarptı burnumu direksiyon simidine vurdum 10 gün geçmedi acısı. Çarpan şahin 19 yaşında bir velet ehliyet yok evden çalmış arabayı keko kankalarına hava atmaya gidiyor herhalde.

    Bu tipler yol açıyor böyle kazalara. Bir kaza görmüştüm sarhoş bir serseri aracın birine çarpıyor çarpılan araç o etkiyle simitçinin ayağını eziyordu.

    Alıntıları Göster
    kaza geliyorum demis bu sefer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mbaydar76

    Geçen sene 6 aylık aracımız park yerinde el freni çekmeyi unutmusum 8 saatlik yoldan gelmiştim araba hareket etmiş site duvarına vurmuş arabada hasar çekici çağırıp servisine gönderdim 3 bin tl hasar serviste arkadaş kaskodan yaptırma cepten öde daha 1 yaşında değil araba hasar gözükmesin diye fikir veriyordu. Yurtdışında parca değişmiş boyanmış arabalar ikinci elde daha hızlı satılır. Çünkü araba yenilenmiştir ama bizde plastik tampon bile boyansa çekinir insanlar.
    Degismiste nasil degismis oda onemli. Almanya'da sanayi kulturu var mi yoksa guvenilir servislerde mi degisiyor parcalar. Bizde uckagitci sanayiciler, canini onemsemeyen arac sahipleri oldugundan kimsenin guveni yok degisen parcalara. Birazda o yuzden kaynaklaniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UcanHollandali -- 10 Aralık 2018; 9:33:1 >
  • Problem araçlarını pert edenlerde değil. Asıl problem sigorta şiketlerinde ve bunlardan araç alanlarda. Vatandaşın pert ettiği araçlar zaten sigorta firmaları tarafından alınıp ya kazalı haliyle ya da tamir edilip ihale usulüyle tekrar piyasaya sürülüyor ve bu araçlarda hiç bir denetim ve bilgilendirme yapma zorunluluğu bulunmuyor.

    Bunun ayırt edilmesi için pert veya yüksek hasar kayıtlı araçların ya da bir şekilde sigorta firmaları tarafından alınan araçların normal araçların ruhsatından farklı renkte bir ruhsatla tekrar piyasaya dönmesi gibi bir fark olması lazım.
  • Bununla ilgili çok güzel bir ekşi entry vardı.

    https://eksisozluk.com/entry/81191196
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astatin13

    Bununla ilgili çok güzel bir ekşi entry vardı.

    https://eksisozluk.com/entry/81191196
    Bir de "aracımız muayyerdir." var. Yazmayı da bilseler, doğrusu "muhayyer" :D

    En gıcık olduğum "olup" kelimesi "aracımız şöyle şöyle OLUP böyle böyledir." Virgül yerine bol bol bunu kullanıyorlar. :D
  • Biraz mantıklı düşünürsek 50 bin TL piyasa değeri olan bir ürüne 30 bin TL'ye yazılıyorsa bir sıkıntı var demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haylaz__ -- 10 Aralık 2018; 11:18:56 >
  • 2015 1.2 dsg beyaz midline golf verelim? km 27.000. sim kullandigi icin saginda solunda kaporta hasarlari var ellemedik.

    yeni a serisi alacagimiz icin takasta bu hali ile 70 verdiler. 75 e size sag on camurluktaki , sag marspiyeldeki ve bagaj kapagindaki hasarlari kaportacimda boyatmadan duzelttirir birakiriz.

    Acarlardan sifir aldik , ilk sahibiyiz , sadece esim kullandi. 3.yil bakimi 10 gun 500 km once yapildi. muayenesi geldi gecen hafta sileye gittim nakit lazimmis kalmisti, muayene yapar cicek gibi veririz.
  • Psycho53 P kullanıcısına yanıt
    Haklısınız onu unutmuşum mesajıma editleyip o durumu da anlatacam hemen.
  • Hurdalara normal değer biçen tek ülke galiba Türkiye.
  • 2014 de 2001 model Clio satacağım, fiyatı uygun yazdimki çabuk satilsin. Araç yetkili servisten çıkmamış, bugüne kadar alınan tüm benzin fişleri bakımları vs hepsi dosyasında. Hasar kaydı yok. Neyse birisi geldi baktı, sabah alıyorum dedi. Adama dostum sen şu arabayı ekspere sok, ben hicbirseye garanti vermem dedim. Neyse yok ben aldım dedi ve sabah gelip aldı. Aynı günün akşamı aradı, yanında oto tamircisi varmış. Nerdeyse küfredecek, habire beni kandırdın deyip duruyor, noldu dedim. Arabanın sağ tekerleklerinden ses geliyormuş, saatte 140 i geçince farkediliyormus. Benim kafa attı, dedim ver yanındaki ustaya, ustam neyi var aracın dedım. Abi 50 tl lik bilyenin değişmesi gerekiyor dedi. Neyse adamı telefona alıp cehennemde Extra yüz yıl yanacak kadar kufretmistim. Bu devirde ikinci el araç alınmaz da satilmazda, aldığın aracı hurdaya gidene kadar kullanmak lazim
  • Adam olayı çok güzel özetlemiş.

    Ben araç satarken hasar fotoğraflarını koyuyorum.

    Subaru Legacy'de bol bol hasar kaydı var mesela.

    2011 yılında 15.000TL. (5km hızla yokuş aşağı karda kayıp otobüste patladı. İki far, kaput, far yıkama motorları, tampon değişti. İki far 7000TL olduğu için. )

    2013 yılında aynasını sarhoş bir yaya kırdı. 2200TL

    2014 yılında annem çamurluktan direğe sürttü. Kulağı az işittiği için farkına geç varmış. Çamurluk yırtılmış. Çamurluk değişti. 1900TL.

    Bunun dışında birkaç kere tamponu boyandı (cepten). Araç çok alçak olduğu için, kaldırıma yanaşılan durumlarda tamponu kaldırıma takmaktan bol bol hasar oluştu. %90'ı babamın eseridir.

    Ben aracı satacağım zaman, tüm kazaların fotoğraflarını koyacağım. Alan huzurla alsın, hasarların tırt hasarlar olduğunu görsün. Tırt hasarlar olmasa bile koyarım. Ne ise gösteririm, yapıldı derim. Ederinden satarım. "Sonra bana gelip kimse ağlamasın, üç kuruş için uğraşmayayım, dürüst olayım." Olay budur.

    -------------------------

    Ama dolandırıcıların sebep olduğu kaporta-boya fetişi bir yandan da işime geliyor. Bütün dik parçaları boyalı bir araba aldım şirkete. Kaput, tavan, çamurlukların çıkıntı yapan yerleri, bagaj kapağı boyalı. Araç dolu hasarı almış. Sigorta'da dolu hasarı diye görülüyor. 2600 hasarı var. Sadece göçük düzeltip boyamışlar arabayı. Yetkili serviste de gözüküyor. Aracın muadilleri 82'ye satılıyor. 70'e aldım. Çok teşekkür ederim. Allah hepinizden razı olsun. Sonuçta ben bu arabayı alacağım. 6-7 yıl eşek gibi binecekler. 230.000km'de falan satacağım. 9 yaşında, 230.000km'deki arabanın parça boyaları için 3000TL indireyim hadi fiyatı, sizin güzel hatrınız için. Sayenizde piyasaya göre ucuza araba alıp şirketin işini görüyoruz. Allah razı olsun.




  • egomanyag kullanıcısına yanıt
    Kanka öyle değil
  • arkadaşımın 290 bin tl lik kaskosu olan aracı var perte nasıl çıkartıp , parasını kaskodan alabiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Troll King -- 10 Aralık 2018; 12:55:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    Tabiki bulamazsın. Temiz araba 100 ama sen 50 ye araba ararsan tabiki pert araç bakacan. Sonrada ühü ühü pert hepsi. 3 kuruşa 5 köfte olmaz olmadı da
    :) Arabanın sıfırı 190.000 olup, 180.000 istenen temiz araçları mı diyorsunuz ? Ayrıca ilanda sürekli bu tür bahanelere denk geldiğim için açtım konuyu. Yoksa gidip sahibinden.com'a girip fiyata göre sıralayıp en ucuz arabayı alma peşinde değiliz. Ki bu bahaneleri sunan adamlar arabaya bir iki makyaj yapıp, bir kaç parça hasarlısının fiyatından bile fazla para istiyor.
  • astatin13 kullanıcısına yanıt
    Müthiş
  • Devlet ağır hasar kayıtlı araçların satışını yasaklamalı. Bosunamı araç perte çıkıyor. Bu araçların yeri hurdalık olmalı. Ekspertiz de buna göre karar vermeli.
  • Şimdi baktığım bir ilanda denk geldim şimdi arasam sorsam ne fayda sorgulatsam ne fayda ve piyasanın yarı fiyatındada değil bu arada.

    ARACIMIZIN SAĞ ÖN ÇAMURLUĞUNDA LOKAL BOYA MEVCUTTUR

    ARACIMIZIN HARİCİNDE HATA BOYA DEĞİŞEN YOKTUR

    ARACIMIN 36.000 TL ŞİŞİRME AĞIR HASAR KAYDI VARDIR
  • valla ben de bi tane boşline polo var 1.2tdi 2012 model.

    geçen satışa koydum, hasarlı, kayıtlı araçlar 47-45'e ilandayken sırasıyla 50 ve 48'e koydum hasarsız aracımı, üstelik araçta boya da yoktu çizikler mizikler hepsi fotodan gözüküyordu hepsi park hamlesi kaynaklı 3-5 çizik.

    arıyolar yok çiziğin yakın çekimini at yok tavanda gamze var mı yok abi ilk arabam olacak bi güzellik yap. adam 49'a olur mu diyor olabilir gel araç başında konuşalım diyorum arıyor hemen diyor ki abi valla 45 lira param var. hasbinallah.

    araçı satıştan çektim binerim lan ben buna dedim :) milletle mi uğraşacağım.

    kusura bakmayın insanlar hakediyor dışarıdan parlayan içeriden çürümüş arabalara 50-100 verdikçe.
  • Ülkede hangi iş hakkıyla yapılıyor?
    Satın almak istenilen araçta hasar kaydı çıksa bir dert çıkmasa iki.
    Şöyle bir bakıyorum
    parça değişen var araçta 7000tl ve 13.000tl hasar kaydı sonucu araç ağır hasarlı
    Başka bir araç senede 3 defa falan kaza yapmış toplamda 14-15 hasar kaydı var
    Başka bir araç yine modelli araba 4-5 parça boya 2 değişen var fakar tramer yok.

    Siz hangisini alırsınız?
    Bütün yapılan işlerin kaydı olan aracımı yoksa neyin ne olduğu belli olmayan kayıtsız aracı.
    Öncelikle bunu bir düşünmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astatin13

    Bununla ilgili çok güzel bir ekşi entry vardı.

    https://eksisozluk.com/entry/81191196
    Güldüm hatta gözümden yaş bile geldi :D
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.