Şimdi Ara

Bu Passat 2007 51.000 tl ye alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
2.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi öğlenler arkadaşlar.

    07 model bir Passat TDI DSG 140BG almayı düşünüyorum ve sitelerde yaptığım araştırmalar sonucunda bana uygun bir adet buldum, satıcı aracın çok temiz olduğu konusunda ısrarlı. Yapmış olduğu açıklamada şu:

    "Arac filo aracı olarak sıfır alınmıştır. Daha sonra aracı ben aldım. 80.000 e kadar ( garanti bitimine ) serviste bakımı yapılmıştır. Hiçbir değişeni yoktur. İstenilen serviste istenilen kişiye sorulunabilir. Diğer bakımları kendi adamım olan ve VW yetkili servisinden ayrılma özel bir serviste yapılmaktadır. Araçta hasar yoktur. Ufak tefek yüzeysel çizikler vardır. Motor ve yürür aksamla birlikte ister iç ister dış donanımda kesinlikle hiçbir problem yoktur. Arac max.hızı ( sınırlandırılmış max hız ) olan 220km/h hıza defalarca çıkmıştır. Aracı alacak arkadaşa bunu kendisi deneyerek kanıtlatabilirm eğer isterse. 0-100 e 6.8 sn de çıkar. DSG Triptonic vites. İçinde sigara içilmedi.!! Çiftçi olduğum ve binek araçla araziye girilemediğini anladığımdan dolayı aracı satıyorum.
    Camlarda önler 2 arkalar 3 numara olmak üzre cam filmi vardır. muayenesi 2011 e kadardır.
    SAĞ ÖN ÇAMURLUĞUN ÖN KISMIYLA KAPORTANIN ÖN KISMINDA ÇİZİK OLDUĞUNDAN DOLAYI ÇOK HAFİF YÜZEYSEL BOYA VARDIR.
    RESİMLERDE DE GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ ARAÇ KENDİ EVİMİN KAPALI GARAJINDA TUTULMAKTADIR KULLANILMADIĞI ZAMANLARDA.
    SADECE CİDDİ ALICILAR İLETİŞİM KURSUNLAR LÜTFEN. FİYAT ŞU OLUR MU BU OLUR MU DİYE SORULAR İSTEMİYORUM. ARACIN TEMİZLİĞİNE BU FİYAT AZ BİLE İNANIN. KENDİNE VE ARACINA GÜVENEN BİR SATICIYLA MUATAP OLACAKSINIZ BUNU AKLINIZDAN ÇIKARTMAZSANIZ SEVİNİRİM."

    Araca istediği fiyat 51.000, comfortline modeli, resimleri açıklamayla uyuşuyor.

    Sizce alınabilir mi ?







  • Fiyat konusunda yorum yapmayacağım, bu tamamen alıcı ile satıcının anlaşmasına bağlı olan bir durum.

    Ancak şunu söyleyebilirim, ben de 1 ay önce 2006 Passat TDİ aldım.

    Aracımı alırken ilanlarda düşük fiyatlı ve ekonomik olan araçlara yöneldim. Bir tanesiyle anlaştım, tam almak üzereyken forumdan arkadaşların uyarısı üzerine bu araçlarda kronik enjektör sıkıntısı olduğunu öğrendim ve bu yönde bir araştırma yaptım.

    Oysa ki aracı Ankara Kazım Karabekirde komvites denilen makinede kontrol ettirmiştim ve araç temiz çıkmıştı.

    Forumdaki arkadaşların uyarısı üzerine aracın özellikle enjektörlerini kontrol ettirdim ve arızalı olduğunu öğrendim, kendime fiyatı yüksek ama enjektörleri garantili temiz bir araç aldım.

    Dikkat edin, makinede bu enjektör arızası çıkmıyor, araç temiz görünüyor, aracı ustanıza kontrol ettirin ve mümkünse yetkili servisten enjektörleri özellikle kontrol etmelerini isteyin.

    Aracın enjektörleri tamir görmüş olabilir, tamir görmüşse buna da fazla güvenmeyin, tamir görmüş enjektörlerin size ne kadar hizmet edeceğini bilemezsiniz. Belki aldıktan 1 hafta sonra, belki de 1 yıl sonra arıza verebilir.

    Enjektörlerin 1 tanesi yetkili serviste 1.500 TL,dört enjektörün size maliyeti işçilik dahil 6.500 TL olur.

    Enjektörleri özel serviste taktırsanız da durum çok farklı değil, yetkili servisle özel servis arasında aman aman bir fiyat avantajı yok.

    Bunun dışında yetkili serviste taktırılan enjektöre servis 2 yıl garanti veriyor, özel servis garanti verse de size sıkıntı yaşatabilir.

    Sözün kısası aracın enjektörleri problemli değilse ( özellikle kontrol ettirin, sonra üzülebilirsiniz, makineye güvenmeyin, makinede enjektör arızasını göstermeyebiliyor, özel kontrol yapılması lazım ) genelde bu araçlarda başka bir sıkıntı çıkmıyor.

    Ben bu aracı kullanıyorum, araç çok seri, 200’ e kadar zorlanmadan çıkıyor, devir göstergesi 30 ile 40 arasında oluyor. Araç hızı kesinlikle hissettirmiyor, virajlarda savrulmuyor, her şeyden önemlisi 180- 200 ile gitseniz bile frene bastığınızda çok çabuk tepki veriyor, aracın frenleri çok kuvvetli.

    Merak ettiğiniz bir şey olursa elimden geldiğimce size yardımcı olmaya çalışırım.

    Son olarak ben DSG şanzıman kullanmadım,ancak DSG şanzımanda arıza verirse 7- 8 milyar bir masraf çıkarır diye bir yerde okumuştum, bu yönde de bir araştırma yapmanız yararınıza olur, ancak şunu belirteyim ki ben sadece bunu bir yerde okudum, doğruluk payı ne bilmiyorum, sadece bu konuyu da atlamamanız için buraya yazdım.




  • Ne yazık ki enjektör sorunu sadece yüksek km'li modellerde değil;tüm TDI grubu Passat'larda rastlanılan bir sorun.Biz de Passat TDI'lere çok baktık ve bu sorunu yaşayan kullanıcı sayısı da bir hayli fazla.Keza değişim ücretleri de bir o kadar tutuyor..
    50'yi vereceksen;TDI olması da şart değilse;forumdan @Taner Göde'nin 2008 Passat TSI'ını al derim.En azından bildiğimiz bir araba.Gözün kapalı alabileceğin bir araba.Tek sorunu mazotlu değil benzinli olması.
  • Enjektör olayını ben de biliyorum evet. Zaten satıcıyı telefonla arayıp bu olayı sorduğum anda kendisi de bu konu hakkında bilgili olduğunu ve enjektörlerin hala ilk günkü sorunsuzlukta olduğunu belirtti. DSG şanzumanın arızası gerçekten pahalıya çıkıyor fakat satıcı bunu da garantiledi bana. Tabiki yetkili serviste 101 nokta yaptırmadan asla almam ama adam güven verdi bana açıkcası.

    Tek problemim fiyat... Bu fiyat değer mi acaba bu araca... Pazarlık payı da var bir miktar




  • quote:

    Diğer bakımları kendi adamım olan ve VW yetkili servisinden ayrılma özel bir serviste yapılmaktadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Ne yazık ki enjektör sorunu sadece yüksek km'li modellerde değil;tüm TDI grubu Passat'larda rastlanılan bir sorun.Biz de Passat TDI'lere çok baktık ve bu sorunu yaşayan kullanıcı sayısı da bir hayli fazla.Keza değişim ücretleri de bir o kadar tutuyor..
    50'yi vereceksen;TDI olması da şart değilse;forumdan @Taner Göde'nin 2008 Passat TSI'ını al derim.En azından bildiğimiz bir araba.Gözün kapalı alabileceğin bir araba.Tek sorunu mazotlu değil benzinli olması.



    Yok TDI olsum istiyorum ama teşekkürler genede
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vay yavrum 100 km hıza 6.8 sn de çıkıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde







    quote:

    Diğer bakımları kendi adamım olan ve VW yetkili servisinden ayrılma özel bir serviste yapılmaktadır


    evet farkettim ancak g.antep sonucta.. köşe başındaki tamircide bile mercedens-benz servisindekinden fazla orjinal parca ve teknolojik alet var :D bu servis olayından dolayı problem cıkmaz yani ondan eminim Taner bey :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Ne yazık ki enjektör sorunu sadece yüksek km'li modellerde değil;tüm TDI grubu Passat'larda rastlanılan bir sorun.Biz de Passat TDI'lere çok baktık ve bu sorunu yaşayan kullanıcı sayısı da bir hayli fazla.Keza değişim ücretleri de bir o kadar tutuyor..
    50'yi vereceksen;TDI olması da şart değilse;forumdan @Taner Göde'nin 2008 Passat TSI'ını al derim.En azından bildiğimiz bir araba.Gözün kapalı alabileceğin bir araba.Tek sorunu mazotlu değil benzinli olması.



    Ben TSİ motorlu bir arabayı çok km yapacak bir alıcıya tavsiye etmiyorum. TSİ motorlu araçlar arabasını evden işe, işten eve kullanan, yılda bir ya da iki kez tatile çıkan sürücüler için ideal bir araçtır.

    TSİ motor arabasını çok kullananlar için tavsiye edilecek bir araç değildir, yanlış bilmiyorsam Taner GÖDE’de kendisi de dizel bir araç düşünüyor, aracını sadece evden işe, işten eve kullanması ve uzun yolculuklara çok nadiren çıkmasına rağmen, o da şu anda dizel bir araç düşünüyor sanırım.

    Aracınızı çok kullanacaksanız, uzun yolculuklara çıkacaksınız ( uzun seyahatlerde çok çok keyifli bir araç ) 2.0 TDİ motor bakmaya devam ediniz, ama araç bakarken mutlaka dediğim hususları kontrol ediniz, temizini de bulursanız benim tavsiyeniz almanız yönünde. Tabi çok km yapıyorsanız, az km yapıyor, aracı evden işe, işten eve kullanıyorsanız TSİ motor biçilmiş kaftandır.

    Kısacası TSİ de, TDİ de güzel araçlardır, bu arabaların en önemli farkları hitap ettiği kitlenin farklı olmasıdır. Aracı az kullanıyorsanız TSİ, çok kullanıyorsanız TDİ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Vay yavrum 100 km hıza 6.8 sn de çıkıyormuş.


    zemin ıslak muhtemelen çok daha iyi olması lazım

    yahu yalanın kuyruklusu bu kadar da olmaz
  • Demekki yine en iyisi 1.6 102 hp + lpg.Dün aracın lpg enjektörlerini değiştirdim 200 lira tuttu.1 sene garantili benzinli gibi sessiz çalışıyor mis gibi.2.0 tdı motorun çekişi harika ama şu masrafları, vergisini falan düşününce soğuyor insan.Ya gidip 0 km alıcan ya da aracı çok kelepir fiyata alıcan benim anladığım.
  • Yaw adam bir de iyi bir şey söylüyormuş gibi yazmış Defalarca 220'yi görmüş, 0-100 ü 6.8 saniyeymiş.
    Bunlar doğru ise bence bu araba alınmaz. İmanını gevretmiş bu adam arabanın

    quote:

    Orijinalden alıntı: bronzeman
    Arac max.hızı ( sınırlandırılmış max hız ) olan 220km/h hıza defalarca çıkmıştır. Aracı alacak arkadaşa bunu kendisi deneyerek kanıtlatabilirm eğer isterse. 0-100 e 6.8 sn de çıkar. DSG Triptonic vites.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bronzeman

    Enjektör olayını ben de biliyorum evet. Zaten satıcıyı telefonla arayıp bu olayı sorduğum anda kendisi de bu konu hakkında bilgili olduğunu ve enjektörlerin hala ilk günkü sorunsuzlukta olduğunu belirtti. DSG şanzumanın arızası gerçekten pahalıya çıkıyor fakat satıcı bunu da garantiledi bana. Tabiki yetkili serviste 101 nokta yaptırmadan asla almam ama adam güven verdi bana açıkcası.

    Tek problemim fiyat... Bu fiyat değer mi acaba bu araca... Pazarlık payı da var bir miktar


    Eğer araç gerçekten temiz ve masrafsızsa, araç size sonradan ekstra bir masraf çıkarmayacaksa, ben 1- 2 milyar fazla verip bu aracı alırdım, ama bu nokta kişiden kişiye değişir.

    Ucuza aldığınız, ilk başta size cazip gibi görüben bir arabanın daha sonra çıkaracağı bir masraf sizi arabadan soğutacaktır ve paranızın karşılığını alamadığınızı düşünmenize neden olacaktır. Bu yüzden benim tavsiyem ucuz ve sorunlu bir araç almaktansa fiyatı yüksek ama temiz araba almanız yönünde

    Tabi hem ucuzu, hem temizini bulursanız en güzeli böylesi olur.

    Satıcıyla pazarlığınızda lastiklerin eskimiş olduğunu söyler ve bir miktar da buradan fiyat kırmaya çalışabilirsiniz ve buna benzer şeyler.

    Ama satıcının kafasında mutlaka bir rakam vardır, önemli olan sizin pazarlığınızın sonucunda fiyatı bu rakama çekebilmeniz.

    Bundan sonrası kısmet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tosbaga_tosbaga

    Yaw adam bir de iyi bir şey söylüyormuş gibi yazmış Defalarca 220'yi görmüş, 0-100 ü 6.8 saniyeymiş.
    Bunlar doğru ise bence bu araba alınmaz. İmanını gevretmiş bu adam arabanın

    quote:

    Orijinalden alıntı: bronzeman
    Arac max.hızı ( sınırlandırılmış max hız ) olan 220km/h hıza defalarca çıkmıştır. Aracı alacak arkadaşa bunu kendisi deneyerek kanıtlatabilirm eğer isterse. 0-100 e 6.8 sn de çıkar. DSG Triptonic vites.




    veya aracım motorunda hiçbir problem olmadığını ve uc noktalara kadar zorlanmadan gelebildiğini söylemek istemiştir... hani arabayı son hızına çıkartmak illa da aracta problem çıkartır demek değildir yani... ha haklısınız bi noktada onu da kabul ediyorum




  • Ne gerek var riske girmeye??? Passat kasa da değiştirecek. 51.000 hayatta vermezdim doğrusu.

    Güçse fazlası var ekonomi ise ekonomi. 2010 model sıfır gibi bir araba.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-insignia-opel-insignia-1-6-180-hp/detay
  • Sevgili arkadaşım,

    Biraz genelden özele doğru açıklayayım. Otomobilin iyisi veya kötüsü, motorun iyisi veya kötüsü olmaz. 1977 Murat 131 ile de yol alırsın, 2010 sıfır BMW 520D ile de yol alırsın. Fark sadece sayılardaki istatistiklerde ve sizin konfor anlayışınızda olacaktır. Dizel motorlu bir otomobil BİNİLMEK için alınır, özellikle de uzun yollarda çok kilometre yapmak ve bunu yaparken de azami tasarruf sağlamak amacı güdülür. 80 veya 90 bin TL'ye alınıp çok az kullanılmış 4-5 yıllık ikinci el dizel bir araç mutlaka vardır, ama sahibi satmıyordur. Dizel bir araç alındığında motor hacmi daha büyük olanların vergisi daha fazla, hassas parçalar içermesinden ötürü de bakım maliyeti de benzinliye göre daha yüksektir. Size yüksek güç ve dayanılmaz tatlı bir tork veren dizel motoru ülkemizin tozlu ve topraklı, ıslak ve nemli yollarında kullanırken en kaliteli mazotu almanız ve bakım masraflarından da kaçınmamanız gerekiyor. Yedek parçalarının pahalı olmasının sebebi Almanya'daki fabrika ile Türkiye'deki yetkili ithalatçının bu konuda çok da müşteriyi koruyan bir ilişki içerisinde olmamaları, Arızalı Parçayı İade Et - Yenilenmiş Parçayı Al (Alm. "Austausch") hizmeti de yok, bu nedenle de 6-DSG komple şanzıman Doğuş Otomotiv'de 20.000 TL'ye gelmektedir ama Almanya'da 4.000 Euro ödenerek sıfırlanmış yeni bir şanzıman alınabiliyor.

    Dizel bir motor kullanıcısına göre tepki verir, sizin gaza basma, yük altında hızlanma ve motordan elde etmek istediğiniz güç motorda zamanla bir alışkanlık yapar. At sahibine göre kişner atasözü burada bu duruma çok uygundur. Benzinli bir motor kullanıcı hatalarını ve alışkanlıklarını daha basit iç yapısı ve çalışma şekli nedeni ile gizleyebilir ama buna karşı pahalı benzini kullanmak ve litre bazında 100 kilometreye daha fazla yakıt tüketmek zorundadır, dizel bir motor ise her zaman daha az tüketir, daha fazla güç üretir ve torku ile sizi mest eder. Ancak daha düşük devirlerde kullanılması, daha hassas parçalar içermesi ve alınan yakıta her zaman dikkat edilmesi zorunluluğu ve araç sahiplerinin de her zaman bakımı doğru ve nizami bir şekilde yaptırmamaları ikinci el araçlarda soru işaretlerinin doğmasına da sebep olmaktadır.

    Şahsen dizeli tercih edecek olsam sıfırını tercih ederim, ancak maddi imkanlar bu seviyedeyse tüm bakımları doğru bir şekilde yapılmış (illâ yetkili serviste değil ama doğru bir şekilde, orjinal parçalar ve sarf malzemeleri kullanılarak) ve temiz kullanılmış (az veya çok da değil ama temiz) dizel motorlu bir otomobil pekâlâ tercih edilebilir.

    Enjektörlerinin hassas parçalar olduğu doğru. 2.0 TDI 140 HP motorun enjektörlerinin tanesinin 1.500 TL olduğu da doğru, fakat çıkmacı, toplamacı, TURBO/POMPA/ENJEKTÖR satan yedek parçacılarda ve tanıdık (özel/yetkili) servislerde ilişkiler kullanılarak tanesi 300-400 TL'ye de alınabiliyor ancak şu hususu da belirtmek gerek: Bakımı iyi yapılmış ve mazotu temiz ve daha çok uzun yol yapmış araçların enjektörleri genelde sorunsuz oluyor. Zaten enjektör arızası elektronik hata listesinden de okunabiliyor.

    Umarım bir fikir verebildim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili arkadaşım,

    Biraz genelden özele doğru açıklayayım. Otomobilin iyisi veya kötüsü, motorun iyisi veya kötüsü olmaz. 1977 Murat 131 ile de yol alırsın, 2010 sıfır BMW 520D ile de yol alırsın. Fark sadece sayılardaki istatistiklerde ve sizin konfor anlayışınızda olacaktır. Dizel motorlu bir otomobil BİNİLMEK için alınır, özellikle de uzun yollarda çok kilometre yapmak ve bunu yaparken de azami tasarruf sağlamak amacı güdülür. 80 veya 90 bin TL'ye alınıp çok az kullanılmış 4-5 yıllık ikinci el dizel bir araç mutlaka vardır, ama sahibi satmıyordur. Dizel bir araç alındığında motor hacmi daha büyük olanların vergisi daha fazla, hassas parçalar içermesinden ötürü de bakım maliyeti de benzinliye göre daha yüksektir. Size yüksek güç ve dayanılmaz tatlı bir tork veren dizel motoru ülkemizin tozlu ve topraklı, ıslak ve nemli yollarında kullanırken en kaliteli mazotu almanız ve bakım masraflarından da kaçınmamanız gerekiyor. Yedek parçalarının pahalı olmasının sebebi Almanya'daki fabrika ile Türkiye'deki yetkili ithalatçının bu konuda çok da müşteriyi koruyan bir ilişki içerisinde olmamaları, Arızalı Parçayı İade Et - Yenilenmiş Parçayı Al (Alm. "Austausch") hizmeti de yok, bu nedenle de 6-DSG komple şanzıman Doğuş Otomotiv'de 20.000 TL'ye gelmektedir ama Almanya'da 4.000 Euro ödenerek sıfırlanmış yeni bir şanzıman alınabiliyor.

    Dizel bir motor kullanıcısına göre tepki verir, sizin gaza basma, yük altında hızlanma ve motordan elde etmek istediğiniz güç motorda zamanla bir alışkanlık yapar. At sahibine göre kişner atasözü burada bu duruma çok uygundur. Benzinli bir motor kullanıcı hatalarını ve alışkanlıklarını daha basit iç yapısı ve çalışma şekli nedeni ile gizleyebilir ama buna karşı pahalı benzini kullanmak ve litre bazında 100 kilometreye daha fazla yakıt tüketmek zorundadır, dizel bir motor ise her zaman daha az tüketir, daha fazla güç üretir ve torku ile sizi mest eder. Ancak daha düşük devirlerde kullanılması, daha hassas parçalar içermesi ve alınan yakıta her zaman dikkat edilmesi zorunluluğu ve araç sahiplerinin de her zaman bakımı doğru ve nizami bir şekilde yaptırmamaları ikinci el araçlarda soru işaretlerinin doğmasına da sebep olmaktadır.

    Şahsen dizeli tercih edecek olsam sıfırını tercih ederim, ancak maddi imkanlar bu seviyedeyse tüm bakımları doğru bir şekilde yapılmış (illâ yetkili serviste değil ama doğru bir şekilde, orjinal parçalar ve sarf malzemeleri kullanılarak) ve temiz kullanılmış (az veya çok da değil ama temiz) dizel motorlu bir otomobil pekâlâ tercih edilebilir.

    Enjektörlerinin hassas parçalar olduğu doğru. 2.0 TDI 140 HP motorun enjektörlerinin tanesinin 1.500 TL olduğu da doğru, fakat çıkmacı, toplamacı, TURBO/POMPA/ENJEKTÖR satan yedek parçacılarda ve tanıdık (özel/yetkili) servislerde ilişkiler kullanılarak tanesi 300-400 TL'ye de alınabiliyor ancak şu hususu da belirtmek gerek: Bakımı iyi yapılmış ve mazotu temiz ve daha çok uzun yol yapmış araçların enjektörleri genelde sorunsuz oluyor. Zaten enjektör arızası elektronik hata listesinden de okunabiliyor.

    Umarım bir fikir verebildim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Teşekkürler bilgilendirmeniz için, araç tam benlik ozaman. Fiyat hususunda anlaşabilirsek anlaşırız artık. Hadi hayırlısı bakalım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bronzeman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili arkadaşım,

    Biraz genelden özele doğru açıklayayım. Otomobilin iyisi veya kötüsü, motorun iyisi veya kötüsü olmaz. 1977 Murat 131 ile de yol alırsın, 2010 sıfır BMW 520D ile de yol alırsın. Fark sadece sayılardaki istatistiklerde ve sizin konfor anlayışınızda olacaktır. Dizel motorlu bir otomobil BİNİLMEK için alınır, özellikle de uzun yollarda çok kilometre yapmak ve bunu yaparken de azami tasarruf sağlamak amacı güdülür. 80 veya 90 bin TL'ye alınıp çok az kullanılmış 4-5 yıllık ikinci el dizel bir araç mutlaka vardır, ama sahibi satmıyordur. Dizel bir araç alındığında motor hacmi daha büyük olanların vergisi daha fazla, hassas parçalar içermesinden ötürü de bakım maliyeti de benzinliye göre daha yüksektir. Size yüksek güç ve dayanılmaz tatlı bir tork veren dizel motoru ülkemizin tozlu ve topraklı, ıslak ve nemli yollarında kullanırken en kaliteli mazotu almanız ve bakım masraflarından da kaçınmamanız gerekiyor. Yedek parçalarının pahalı olmasının sebebi Almanya'daki fabrika ile Türkiye'deki yetkili ithalatçının bu konuda çok da müşteriyi koruyan bir ilişki içerisinde olmamaları, Arızalı Parçayı İade Et - Yenilenmiş Parçayı Al (Alm. "Austausch") hizmeti de yok, bu nedenle de 6-DSG komple şanzıman Doğuş Otomotiv'de 20.000 TL'ye gelmektedir ama Almanya'da 4.000 Euro ödenerek sıfırlanmış yeni bir şanzıman alınabiliyor.

    Dizel bir motor kullanıcısına göre tepki verir, sizin gaza basma, yük altında hızlanma ve motordan elde etmek istediğiniz güç motorda zamanla bir alışkanlık yapar. At sahibine göre kişner atasözü burada bu duruma çok uygundur. Benzinli bir motor kullanıcı hatalarını ve alışkanlıklarını daha basit iç yapısı ve çalışma şekli nedeni ile gizleyebilir ama buna karşı pahalı benzini kullanmak ve litre bazında 100 kilometreye daha fazla yakıt tüketmek zorundadır, dizel bir motor ise her zaman daha az tüketir, daha fazla güç üretir ve torku ile sizi mest eder. Ancak daha düşük devirlerde kullanılması, daha hassas parçalar içermesi ve alınan yakıta her zaman dikkat edilmesi zorunluluğu ve araç sahiplerinin de her zaman bakımı doğru ve nizami bir şekilde yaptırmamaları ikinci el araçlarda soru işaretlerinin doğmasına da sebep olmaktadır.

    Şahsen dizeli tercih edecek olsam sıfırını tercih ederim, ancak maddi imkanlar bu seviyedeyse tüm bakımları doğru bir şekilde yapılmış (illâ yetkili serviste değil ama doğru bir şekilde, orjinal parçalar ve sarf malzemeleri kullanılarak) ve temiz kullanılmış (az veya çok da değil ama temiz) dizel motorlu bir otomobil pekâlâ tercih edilebilir.

    Enjektörlerinin hassas parçalar olduğu doğru. 2.0 TDI 140 HP motorun enjektörlerinin tanesinin 1.500 TL olduğu da doğru, fakat çıkmacı, toplamacı, TURBO/POMPA/ENJEKTÖR satan yedek parçacılarda ve tanıdık (özel/yetkili) servislerde ilişkiler kullanılarak tanesi 300-400 TL'ye de alınabiliyor ancak şu hususu da belirtmek gerek: Bakımı iyi yapılmış ve mazotu temiz ve daha çok uzun yol yapmış araçların enjektörleri genelde sorunsuz oluyor. Zaten enjektör arızası elektronik hata listesinden de okunabiliyor.

    Umarım bir fikir verebildim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Teşekkürler bilgilendirmeniz için, araç tam benlik ozaman. Fiyat hususunda anlaşabilirsek anlaşırız artık. Hadi hayırlısı bakalım :)


    Bir sürü mesaj yazdım, bir teşekkür yazmadınız, başımız da kel değil ama neyse,

    Taner GÖDE bir mesaj yazdı ,hemen teşekkür ettiniz

    Bak şimdi kırıldım, bilginiz olsun,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çok bilinmeyenli denklem


    quote:

    Orijinalden alıntı: bronzeman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili arkadaşım,

    Biraz genelden özele doğru açıklayayım. Otomobilin iyisi veya kötüsü, motorun iyisi veya kötüsü olmaz. 1977 Murat 131 ile de yol alırsın, 2010 sıfır BMW 520D ile de yol alırsın. Fark sadece sayılardaki istatistiklerde ve sizin konfor anlayışınızda olacaktır. Dizel motorlu bir otomobil BİNİLMEK için alınır, özellikle de uzun yollarda çok kilometre yapmak ve bunu yaparken de azami tasarruf sağlamak amacı güdülür. 80 veya 90 bin TL'ye alınıp çok az kullanılmış 4-5 yıllık ikinci el dizel bir araç mutlaka vardır, ama sahibi satmıyordur. Dizel bir araç alındığında motor hacmi daha büyük olanların vergisi daha fazla, hassas parçalar içermesinden ötürü de bakım maliyeti de benzinliye göre daha yüksektir. Size yüksek güç ve dayanılmaz tatlı bir tork veren dizel motoru ülkemizin tozlu ve topraklı, ıslak ve nemli yollarında kullanırken en kaliteli mazotu almanız ve bakım masraflarından da kaçınmamanız gerekiyor. Yedek parçalarının pahalı olmasının sebebi Almanya'daki fabrika ile Türkiye'deki yetkili ithalatçının bu konuda çok da müşteriyi koruyan bir ilişki içerisinde olmamaları, Arızalı Parçayı İade Et - Yenilenmiş Parçayı Al (Alm. "Austausch") hizmeti de yok, bu nedenle de 6-DSG komple şanzıman Doğuş Otomotiv'de 20.000 TL'ye gelmektedir ama Almanya'da 4.000 Euro ödenerek sıfırlanmış yeni bir şanzıman alınabiliyor.

    Dizel bir motor kullanıcısına göre tepki verir, sizin gaza basma, yük altında hızlanma ve motordan elde etmek istediğiniz güç motorda zamanla bir alışkanlık yapar. At sahibine göre kişner atasözü burada bu duruma çok uygundur. Benzinli bir motor kullanıcı hatalarını ve alışkanlıklarını daha basit iç yapısı ve çalışma şekli nedeni ile gizleyebilir ama buna karşı pahalı benzini kullanmak ve litre bazında 100 kilometreye daha fazla yakıt tüketmek zorundadır, dizel bir motor ise her zaman daha az tüketir, daha fazla güç üretir ve torku ile sizi mest eder. Ancak daha düşük devirlerde kullanılması, daha hassas parçalar içermesi ve alınan yakıta her zaman dikkat edilmesi zorunluluğu ve araç sahiplerinin de her zaman bakımı doğru ve nizami bir şekilde yaptırmamaları ikinci el araçlarda soru işaretlerinin doğmasına da sebep olmaktadır.

    Şahsen dizeli tercih edecek olsam sıfırını tercih ederim, ancak maddi imkanlar bu seviyedeyse tüm bakımları doğru bir şekilde yapılmış (illâ yetkili serviste değil ama doğru bir şekilde, orjinal parçalar ve sarf malzemeleri kullanılarak) ve temiz kullanılmış (az veya çok da değil ama temiz) dizel motorlu bir otomobil pekâlâ tercih edilebilir.

    Enjektörlerinin hassas parçalar olduğu doğru. 2.0 TDI 140 HP motorun enjektörlerinin tanesinin 1.500 TL olduğu da doğru, fakat çıkmacı, toplamacı, TURBO/POMPA/ENJEKTÖR satan yedek parçacılarda ve tanıdık (özel/yetkili) servislerde ilişkiler kullanılarak tanesi 300-400 TL'ye de alınabiliyor ancak şu hususu da belirtmek gerek: Bakımı iyi yapılmış ve mazotu temiz ve daha çok uzun yol yapmış araçların enjektörleri genelde sorunsuz oluyor. Zaten enjektör arızası elektronik hata listesinden de okunabiliyor.

    Umarım bir fikir verebildim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Teşekkürler bilgilendirmeniz için, araç tam benlik ozaman. Fiyat hususunda anlaşabilirsek anlaşırız artık. Hadi hayırlısı bakalım :)


    Bir sürü mesaj yazdım, bir teşekkür yazmadınız, başımız da kel değil ama neyse,

    Taner GÖDE bir mesaj yazdı ,hemen teşekkür ettiniz

    Bak şimdi kırıldım, bilginiz olsun,


    hiç olur mu öyle şey ya, en açıklayıcı mesajlardı sizinkiler lütfen. yardımınız ve ilginize çok minnettarım bilesiniz




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.