Bildirim
Bu aracın Airbagleri neden açılmamış?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

1 Misafir - 1 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Aralık 2012; 18:38:39 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
Teşekkürler -
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angel_f!re -- 20 Aralık 2012; 19:01:54 > -
Sankı acılmıs gıbı dıreksıyona dıkkatlı bakın orta gobek farklı renkde aırbaglar acılmıs sonradan kapatılmıs gıbı duruyo bana oyle geldı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
Carpmanin etkisini hicbir fren karsilayamaz. G kuvvetleri cok cok yukarida oluyor. 50 km ile carpismada bile 300 km/s ile yapilan frenden yuksek kuvvet uygulanir. Fren guclense lastik guclenmez, lastik guclense yol guclenmez vs.
O cok iyi ayarlanmistir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
daha önceden açılmış olabili airbagsiz toplanmiştir .
şimdi ne hacet açilsin bi daha -
Emniyet kemerleride gözükmüyor takılı değil ise airbag'ler açmıyor bildiğim kadarıyla. -
Çalmışlardır -
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
5G'lik freni nerede bulacaksın? 1G'lik frenleme yapabilen araçların fren mesafeleri oldukça başarılı bulunuyor günümüzde.
-
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
90 km/h hızla giderken bir direğe vurdunuz diyelim. milisaniyeler içinde hızınız 90'dan 0'a düşer. Bu esnada inanılmaz bir G kuvveti oluşur. Bu G kuvvetini yakalayacak hiç bir fren sistemi yoktur haliyle. 90 ile giderken frene bastığınızda, basar basmaz arabayı durduracak bir fren. Böyle bir fren güçlendirmesi varsa yapalımKaza esnasında 80 km/h hızla bile olsa inanılmaz G kuvveti ortaya çıkar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
90 km/h hızla giderken bir direğe vurdunuz diyelim. milisaniyeler içinde hızınız 90'dan 0'a düşer. Bu esnada inanılmaz bir G kuvveti oluşur. Bu G kuvvetini yakalayacak hiç bir fren sistemi yoktur haliyle. 90 ile giderken frene bastığınızda, basar basmaz arabayı durduracak bir fren. Böyle bir fren güçlendirmesi varsa yapalımKaza esnasında 80 km/h hızla bile olsa inanılmaz G kuvveti ortaya çıkar.
quote:
Orijinalden alıntı: m.C.k.
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
5G'lik freni nerede bulacaksın? 1G'lik frenleme yapabilen araçların fren mesafeleri oldukça başarılı bulunuyor günümüzde.
hayır ordaki rakamları farazi verdim. Tabiki öyle bir g kuvveti uygulamaya yetercek fren sistemi yok.
Benim kastım şu;
Mesela benim arabam 100 km'yle giderken fren mesafesi 40 metre olsun.
Ama ben modifiye edip frenleri güçlendirdim(stok beyin) benim fren mesafem 30 metreye düştü.
İlk duruma göre daha fazla G kuvveti uygulanacak arabaya. Yani aracın ecu'sundaki basınç sınırı aşılacak.
Peki bu durumda da hava yastıklarının açılması gerekmez mi?
-
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
90 km/h hızla giderken bir direğe vurdunuz diyelim. milisaniyeler içinde hızınız 90'dan 0'a düşer. Bu esnada inanılmaz bir G kuvveti oluşur. Bu G kuvvetini yakalayacak hiç bir fren sistemi yoktur haliyle. 90 ile giderken frene bastığınızda, basar basmaz arabayı durduracak bir fren. Böyle bir fren güçlendirmesi varsa yapalımKaza esnasında 80 km/h hızla bile olsa inanılmaz G kuvveti ortaya çıkar.
quote:
Orijinalden alıntı: m.C.k.
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Araç arkadan hasar almış sonra bir yerlere devrilmiş gibi. sonrada önü yanmış zaten.
şase başları sağlam duruyor. Kazada ön airbaglerin açılması için ya çok ani bir yavaşlama gerekir (araçtaki G sensörünün belirlenen eşikten fazla G kuvveti ölçmesi sonucu) ya da ön şase başlarının altındaki sensörlere darba gelmesi gerekir. aksi halde ne yaparsanız yapın o airbagler açılmaz.
peki diyelim ki aracın orjinal frenlerinin oluşturduğu g kuvveti 5g
Ama biz frenleri güçlendirdik. frenleyince 6g 'lik bir basınç oluştu.
O zaman da mı açılacak hava yastıkları?
5G'lik freni nerede bulacaksın? 1G'lik frenleme yapabilen araçların fren mesafeleri oldukça başarılı bulunuyor günümüzde.
hayır ordaki rakamları farazi verdim. Tabiki öyle bir g kuvveti uygulamaya yetercek fren sistemi yok.
Benim kastım şu;
Mesela benim arabam 100 km'yle giderken fren mesafesi 40 metre olsun.
Ama ben modifiye edip frenleri güçlendirdim(stok beyin) benim fren mesafem 30 metreye düştü.
İlk duruma göre daha fazla G kuvveti uygulanacak arabaya. Yani aracın ecu'sundaki basınç sınırı aşılacak.
Peki bu durumda da hava yastıklarının açılması gerekmez mi?
Gerekmez.
Kaza milisaniyeler içinde olup bitiyor. eğer arabayı bu kadar hızlı yavaşlatacak bir fren sistemi geliştirebilirseniz açar. 30 mt'de durması için bir kaç saniye süre gerekir. 80 km/h hızla giden bir araba duvara yada sabit bir cisime girdiğinde ortalama 150 milisaniye içinde çarpışma biter ve tepki kuvveti sonucu araç geriye itilmeye başlar. 80'den 0 km/h hıza düşmekten bahsediyorum ve 150 milisaniye diyorum. siz o aracın 100 km'deki durma mesafesini 10 mt'ye indirseniz bile yine airbaglerin açılması gereken G kuvvetini yakalayamazsınız.
Kaldı ki sabit bir cisme çarpıldığında araç olduğu yerde kalır, bütün olay 1 - 1.5 mt içerisinde gerçekleşir o da aracın darbeyi sönümleme mesafesidir. 30 mt ile kıyaslamanız açısından söyledim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Aralık 2012; 22:54:49 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: m.C.k.
quote:
Orijinalden alıntı: angel_f!re
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
Gerekmez.
Kaza milisaniyeler içinde olup bitiyor. eğer arabayı bu kadar hızlı yavaşlatacak bir fren sistemi geliştirebilirseniz açar. 30 mt'de durması için bir kaç saniye süre gerekir. 80 km/h hızla giden bir araba duvara yada sabit bir cisime girdiğinde ortalama 150 milisaniye içinde çarpışma biter ve tepki kuvveti sonucu araç geriye itilmeye başlar. 80'den 0 km/h hıza düşmekten bahsediyorum ve 150 milisaniye diyorum. siz o aracın 100 km'deki durma mesafesini 10 mt'ye indirseniz bile yine airbaglerin açılması gereken G kuvvetini yakalayamazsınız.
tamamdır şimdi oldu
sağolun hocam açıklama için
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angel_f!re -- 20 Aralık 2012; 22:56:17 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X