Şimdi Ara

Boyalı araç alınırmı?? ...[Kaporta/Boya hakkında herşey]... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
178
Cevap
4
Favori
76.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2004 model araba belden aşağı boyanmaz....ciddi bir kazaya karışmıştır...öyle sürtme,çizik durumu falan söz konusu değildir bu araçta...
  • kafa çalışınca bu sonucamı vardın....
    gti tamponu ama motor 102 beygir 99 lu yılların şekerparesi icabında...
    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    madem bu kadar para harcayıp önünü değiştirmiş şimdi niye satıyor....


    Arkadaşım biraz kafanızı çalıştırın

    Burda öle para harcamak fln yok

    Bu arada önden koymuş hatta arkadanda etekleri wurmştur buyuk ihtimalle

    Hatta jant kırması bile olmuş olabilir arabada çunki jantalrda a3 jantı herneyse

    Yani burda adam sigortadan parayı almış üstüne 200-300 koymuş çakma gti yapmış

    Ayrıca tr de 3 adet çakma gti gördüm 3 ü de dandik ötesüydi wede GTİ GERÇEKTEN çok farklı bir araba

    Ayrıca GTİ tamponu 1250

    --------------------------------

    Bu arad elimde Opel OPC ön tampon sisler yuvalar panjur manjur herşey war satılık topic açıcam üşeniyorum

    1000YTL




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 1 Mayıs 2006; 21:30:59 >
    _____________________________




  • Peki arkadaşlar, ufak bir kazadan dolayı arka kapılardan biri değişmişse ve haliyle de boyanmışsa ancak araçta hiçbir sorun yoksa bu olay durumu ne kadar etkiler?
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    madem bu kadar para harcayıp önünü değiştirmiş şimdi niye satıyor....


    Arkadaşım biraz kafanızı çalıştırın

    Burda öle para harcamak fln yok

    Bu arada önden koymuş hatta arkadanda etekleri wurmştur buyuk ihtimalle

    Hatta jant kırması bile olmuş olabilir arabada çunki jantalrda a3 jantı herneyse

    Yani burda adam sigortadan parayı almış üstüne 200-300 koymuş çakma gti yapmış

    Ayrıca tr de 3 adet çakma gti gördüm 3 ü de dandik ötesüydi wede GTİ GERÇEKTEN çok farklı bir araba

    Ayrıca GTİ tamponu 1250

    --------------------------------

    Bu arad elimde Opel OPC ön tampon sisler yuvalar panjur manjur herşey war satılık topic açıcam üşeniyorum

    1000YTL



    kafa çalışınca bu sonucamı vardın....
    gti tamponu ama motor 102 beygir 99 lu yılların şekerparesi icabında...



    Araç 115 HP
    _____________________________
    [drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]




  • biliyorum bende fsi var bu yüzden icabında demişimya.....
    102 beygirliğin ne suçu var onada takılır.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Araç 115 HP
    _____________________________
  • benim de 4 aylık leonuma TEM'de öküz tır şöförünün biri kasten dokundu arkadan. arka sol çamurlukta ve tamponun sol üst kısmında hafif çizikler oluştu. çamurlukta da 8-10 santimlik bir kısım hafif ezildi. çoğu insanın bir pasta cila ile halledebileceği bir olay için aracımı aynı gün servise bıraktım. çamurluk kapı kolu hizzasına kadar ve tampon komple boyanacak dediler. ne gerekiyorsa yapın dedim. şimdi bu kadar ufak birşey yüzünden birileri yarın öbür gün aracıma olması gerekenden az değer biçecekse satmam ki arabamı ben o adama! gözüm gibi bakıyorum zaten arabaya ziebart diamond gloss bile yaptırdım bi sürü para domaldım

    bence de hasar durumuna bakıp boyanın nedeni iyi anlaşılmalı. benimki gibi ufak tefek boya gerektiren durumlar bence aracın değerinden bişey götürmez. ama ciddi bir kaza sonrası boyanmışsa o kötü işte. iyi araştırmak lazım
    _____________________________




  • KARDEŞ servise götür baktır motora okey derlerse hiç düşünme güzel araba. güzel günlerde kullan inşallah
    _____________________________
    The Power of Dreams Honda

    2003 ES Gri
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atomik07

    KARDEŞ servise götür baktır motora okey derlerse hiç düşünme güzel araba. güzel günlerde kullan inşallah


    +1
    _____________________________
  • bende geçen bir galeriden araç sordum belden aşağısı boyalı dediler galeriden aracın plakasını istedim ne için istiyon diye dayılanır bir tutum sergilediler. Arkadaş sonra gelecek dediler sonra aradım bu sefer araç satıldı dediler . Bizde yedik satıldığını
    _____________________________

  • Boyayı bu kadar abartmak çok yanlış. Önemli olan ağır kazasının olup olmaması, neden boyandığı... Bu devirde hiç boyasız arabayı nerden bulucan. Hele istanbul trafiğinde... Tabi bulursan hi kaçırmassın ama çok zor...
    _____________________________
  • sen abartmamakta haklısında....aracı satarken, senden o aracı alan kişi abartırsa galeri galeri dolaşırsın,
    özellikle tavanı boyalı yeni model araçlarda
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Boyayı bu kadar abartmak çok yanlış. Önemli olan ağır kazasının olup olmaması, neden boyandığı... Bu devirde hiç boyasız arabayı nerden bulucan. Hele istanbul trafiğinde... Tabi bulursan hi kaçırmassın ama çok zor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Mayıs 2006; 13:50:44 >
    _____________________________
  • 2004 model aracın kaskosu vardır. Kasko şirketlerinden hasar durumunu öğrenebilirsin.Kasko yok diyorlarsa soru işareti?
    Aracın satın aldındığı bayiyi öğren ve bakım yaptırdığı servisleri öğren. Servisten araca ne tür bakımlar yapıldığını öğrenirsin.
    Plaka numarasını öğren ve internetten aracın kazaya karışıp karışmadığını kontrol et.
    Tüm bunlardan tatmin olmuşsan yetkili bir serviste aracın expertiz hizmetini al.
    Sorun yoksa hayırlı olsun güle güle bin.
    _____________________________
  • Ya benim soru güme gitmesin bu arada....
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    Peki arkadaşlar, ufak bir kazadan dolayı arka kapılardan biri değişmişse ve haliyle de boyanmışsa ancak araçta hiçbir sorun yoksa bu olay durumu ne kadar etkiler?
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    sen abartmamakta haklısında....aracı satarken, senden o aracı alan kişi abartırsa galeri galeri dolaşırsın,
    özellikle tavanı boyalı yeni model araçlarda
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Boyayı bu kadar abartmak çok yanlış. Önemli olan ağır kazasının olup olmaması, neden boyandığı... Bu devirde hiç boyasız arabayı nerden bulucan. Hele istanbul trafiğinde... Tabi bulursan hi kaçırmassın ama çok zor...




    Evet ama neticede neden boyatmış olduğu önemli. Eğer tavan boyatmışsa tavanın durumuna bakılır,zaten eğer araç takla atmış ise veya kamyonun altında kalmış ise bunu kaportacı zaten hemen bilir. Ama kapının önüne çocuklar çizmiş ise sende rahatszı olup boyatmış isen bu araç alınmaz diye bir kaide yok. Alırsın,ama boyandığı için elbette istediğin fiyattan satamassın değer kaybı olacaktır. Ama takla atmışda boyanmış araçtaki gibi değil... kaportanın durumu çok önemlidir. Kaporta acaba ne hasar gördüde boyandı, darmadağınmı oldu yoksa sadece çizildimi... Parça olduğu gibi değiştimi yoksa değişmeden sadece boyandımı. Bunlar çok önemli,birbirine karıştırmamak gerek.Değerlendirmeyi buna göre yapmak gerekir.

    Boya istediği kadar kaliteli olsun mutlaka değer kaybı olur.Ama bu değer kaybını değerlendiriken arabanın ne tür bi yara aldığı dikkate alınmalı ona göre değer kaybı biçilmelidir. Bunu en iyi kaporta ustası anlayacaktır.

    Ne olursa olsun, yapan kişi istediği kadar kaliteli yapsın yinede orjinali gibi kesinlikle yapamaz. Bu boyadada böyledir, montajdada böyledir. İyi bi usta bunu ilk bakışta anlar.

    Zaten orjinal boya ömrü ile sonradan atılan boya ömrü arasında çok fazla kalite farkı vardır. Sonradan atılan boya bir süre sonra solmaya başlayacaktır. İstediği kadar kaliteli atılmı olsun. Yanlızca daha uzun sürede solacaktır. Ama neticede bir gün mutlaka solacaktır. Halbuki orjinal boya normal şartlarda solmadan çok uzun süre gidecektir. Zaten aracın değerinin düşmeside bundan dolayıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 2 Mayıs 2006; 14:35:21 >
    _____________________________




  • kapı sacı değiştiği zaman punta yerlerinde tadilatla dış sac koparılır. yani bir hayli tadilat görür daha sona da çekiç ve punta yardımıyla birleştirilir. birleşim yerlerine fabrika işçiliğine hiç benzemeyecek şekilde tereson( silikon) sürülür. çoğunluklta belirgindir sırıtır.

    anlayacağınız keşke kapı komple değişseydi diyeceğiniz bir işçilik dizisi uygulanır...
    ama kapı sacı değişmemiş ve yanlızca tadilat varsa ne kadar tadilat olduğunu anlamak için bazı durumlarda kapı camındaki tempered yazı tipini diğerleriyele kıyaslaman ve camın kırılıp kırılmadığını belirlemen kısmen işe yarar..




    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    Ya benim soru güme gitmesin bu arada....
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    Peki arkadaşlar, ufak bir kazadan dolayı arka kapılardan biri değişmişse ve haliyle de boyanmışsa ancak araçta hiçbir sorun yoksa bu olay durumu ne kadar etkiler?


    _____________________________




  • bu tadilatlardanda anlayacağın üzere hiçbir zaman eskisi gibi olmaz.
    genelde oldu diyende aracı satmak isteyen kişidir zaten...

    ön yan çamurluklar haricinde değişen parçası olan 2-4 senelik araçlara pek bakmama ben ...sen yinede kendin bilirsin
    iki gün sonra yüksek hızda kapıdan rüzgar sesi çok geliyor..kapım kapanmıyor dersen bu yazdıklarımı hatırla...
    _____________________________
  • ben bu işlerin tam içindeyim bu yüzden yardımcı olmaya çalışıyorum..
    bir aracın neresi neşekilde nasıl bir darbe ile boyandığını anlarım..
    boya proseslerinide gayet iyi bildiğimi zannediyorum. otomobil fabrikalarındaki uygulamalarıda buna katabilirsin.
    bana kimse boyalı olduğunu kesinlikle aylayamazsın demesin...
    çünkü boyalı parça kendini türlü şekillerde belli eder.
    özelliklede silikonlanma şeklinde...

    genelde araç alırkende ustayada ihtiyacım olmaz.
    çünkü araç alırken kaporta benim için en ayırt edici özelliktir.

    sonradan atılan boyanın dayanımı konusunda kimsede eskisi gibi olur da demesin sulu zımpara ve tiner temizliği yapan ustalarımızın yapmış olduğu mantıksız yüzey hazırlamalardan bahsetmeyin bile....

    ayrıca yüzeydeki macundan ve üzerindeki boyanın tutunması hakkında konuşmaya bile değmez....
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    sen abartmamakta haklısında....aracı satarken, senden o aracı alan kişi abartırsa galeri galeri dolaşırsın,
    özellikle tavanı boyalı yeni model araçlarda
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Boyayı bu kadar abartmak çok yanlış. Önemli olan ağır kazasının olup olmaması, neden boyandığı... Bu devirde hiç boyasız arabayı nerden bulucan. Hele istanbul trafiğinde... Tabi bulursan hi kaçırmassın ama çok zor...




    Evet ama neticede neden boyatmış olduğu önemli. Eğer tavan boyatmışsa tavanın durumuna bakılır,zaten eğer araç takla atmış ise veya kamyonun altında kalmış ise bunu kaportacı zaten hemen bilir. Ama kapının önüne çocuklar çizmiş ise sende rahatszı olup boyatmış isen bu araç alınmaz diye bir kaide yok. Alırsın,ama boyandığı için elbette istediğin fiyattan satamassın değer kaybı olacaktır. Ama takla atmışda boyanmış araçtaki gibi değil... kaportanın durumu çok önemlidir. Kaporta acaba ne hasar gördüde boyandı, darmadağınmı oldu yoksa sadece çizildimi... Parça olduğu gibi değiştimi yoksa değişmeden sadece boyandımı. Bunlar çok önemli,birbirine karıştırmamak gerek.Değerlendirmeyi buna göre yapmak gerekir.

    Boya istediği kadar kaliteli olsun mutlaka değer kaybı olur.Ama bu değer kaybını değerlendiriken arabanın ne tür bi yara aldığı dikkate alınmalı ona göre değer kaybı biçilmelidir. Bunu en iyi kaporta ustası anlayacaktır.

    Ne olursa olsun, yapan kişi istediği kadar kaliteli yapsın yinede orjinali gibi kesinlikle yapamaz. Bu boyadada böyledir, montajdada böyledir. İyi bi usta bunu ilk bakışta anlar.

    Zaten orjinal boya ömrü ile sonradan atılan boya ömrü arasında çok fazla kalite farkı vardır. Sonradan atılan boya bir süre sonra solmaya başlayacaktır. İstediği kadar kaliteli atılmı olsun. Yanlızca daha uzun sürede solacaktır. Ama neticede bir gün mutlaka solacaktır. Halbuki orjinal boya normal şartlarda solmadan çok uzun süre gidecektir. Zaten aracın değerinin düşmeside bundan dolayıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Mayıs 2006; 14:47:33 >
    _____________________________




  • @set
    bu arada bu yazdıklarım sana değil....
    _____________________________
  • Arkadaşım bir çok arkadaşın dediği gibi aracı bir ustaya yada servise göster boyanın neden yapılmış olduğunu bi araştır ufak tefek sürtmelerden ve ciziklerden dolayı yapılmış ise hiç takma kafana. Zaten bu fiyata böyle bir arabanın kusursuz olanını alamazsın. Ama aracın büyük yani şaselerde oynama yapılmasını gerektiren yada kaportada parça değişimi gerektiren bir kazası tespit edilirse işte o zaman düşünmelisin biraz daha, alman riskli olabilir. Tavana iyice baktır kolay kolay tavan boyatmaz insan tavanda boya varsa takla atmış olabilir. Birde bel altı kısmında macun yapılan yerler senin dikkatli incelemen ile bile belli olur ( çoğunlukla zımpara izi kalır çünkü )kazaların büyüklüğünü oradan ve kapı kenarlarından anlayabilirsin.
  • Anlıyorum
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.