Şimdi Ara

Boya rötüş hakkında önemli soru? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
21.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bunlar zor isler..Sırasıyla Rötus-zimpara-pasta cila şeklinde uygulama yapmanız gerekir ama zımpara isine girerseniz polisaj makinası ile pasta cila yapmak zorundasın zımpara izini elle gidermek çok zor.Birde bu isler okuyarak veya uygulama videosu izleyerek yapilacak şeyler değil arabanizin renginde hurda panel alıp el becerinizi gelistirmelisiniz.Ayrıca metalik boyalarda rötuş ne yaparsanız yapın belli oluyor...Bursa'da emre oto boya var rötuş boyanla beraber gidersen gerekeni yapar...Sormak istediğiniz birşey varsa yardımcı olabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Honda
  • Araç opak boya olmadığı için belli olur. Metalik boyalarda her zaman rötüş yapmak sıkıntı yaratır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Büyük olasilikla senin aracınin RGB boya kodu 207,16,32 . hexdechimal yada kisaca hex kodu #cf1020.

    Sen yine bu koda bi bak internetten qracindakine benziyor mu. Eski arabamin boya kodu 1026 ydi mesela. Boyaciya gidip 1026 hazirlar misin demiştim. Makineye koyarak hazirlamisti mesela. Seninkinide o sekilde yapabilir.

    Aracın sağ yolcu kapı altlığında dediğiniz gibi bir etiket üzerinde RGB kodu sanırım vardı hocam, inip bakayım, resmini çekip buraya koyayım. Haklısınız sanırım. Haber vereceğim, teşekkürler.
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reys

    Araç opak boya olmadığı için belli olur. Metalik boyalarda her zaman rötüş yapmak sıkıntı yaratır.

    @reys Dolayısıyla taş çarpması, tırnağa gelen orta derinlikteki çizikler için ne yapmamız lazım, öylece bırakalım mı hocam? Pasta derin çiziklere etki etmiyor deniliyor zaten. Bende kararsız kaldım.

    @one1one Tavsiyeniz için teşekkür ederim, evet can sıkıcı bir durum ve Bursa'da zibilyon miktarda boyacı ve kaportacı, oto tamircisi var ve ben hiç birini tanımıyorum. Şu Emre Oto Boya firması iyi midir, tavsiye eder misiniz hocam, boya kodunu versem birebir aynı tonda karışım hazırlayabilirler mi? Ayrıca yeri tam olarak neresi?
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • Hocam takıntın yoksa öyle kalsın yada rötüş yap iz kalsın. Eğer takıntılı biriysen komple boyamak lazım. Pasta cila flan olacak iş değil. Eğer boyatmak istemezsen hafif bir aşındırıcı ile çiziklerin keskinliklerini yumuşatıp biraz daha az farkedilmesi sağlanabilir.
    _____________________________
  • Benim aracımdada taş izleri var Ama rötus belli olursa diye yaptıramıyorumda
    _____________________________

    Fotoğraf Makinası : Canon Eos 1100D 18-55mm + EF 75-300mm SLR & SjCam Sj4000 Action Cam & Telefon : Samsung Note 5 Beyaz

    MSI Z77A-G43 & CORSAIR CX SERİSİ 80PLUS 600W & SAPPHIRE R9 270X TOXIC GDDR5 B 256Bit
    SAMSUNG120GB 840 EVO SATA 3.0 SSD &İntel Core i5-2400 3.1 Ghz Cpu & Corsair 8 Gb Ram
    Masa içi Kasa Projem için Tıkla
    Doğa insan olmadan da yaşar; ama insan doğa yok olduktan sonra yaşayamaz.
  • Benim araçtada motosiklet sürtmesi sonucu astara kadar bir çizik var rötuşlanması gerekecek ama yetkili servis fırçayla boya sürer bırakırız diyor, bunu usulü gibi boya zımpara pasta cila çeklinde İstanbul'da en iyi neresi yapar? Rebel mavi renkte çok belli olur mu? Boya rötüş hakkında önemli soru?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_58 -- 18 Ağustos 2014; 13:14:09 >
    _____________________________

  • Beşyol lambalar civarinda ferhat usta varhttp://www.karajansrehber.com/userfiles/temalar/tema6/emreoto.jpg Aracının boya koduna uygun rötuş boyası alıp gidersen o sana yardımcı olur önce boyayı sürecek boya 4-5 gün kuruyacak sonra zımpara pasta cila yapacak..Birde rötuş boyan serviste yoksa sanayide bulabilirsin.Sana bir tavsiye bu işlere bu kadar takma ben kendi aracima rötuş yapıyorum ama ne kadar yaparsan yap boyatmanin yerini tutmuyor.Kafana çok takiliyorsa lokal boya yaptır gec

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Honda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Büyük olasilikla senin aracınin RGB boya kodu 207,16,32 . hexdechimal yada kisaca hex kodu #cf1020.

    Sen yine bu koda bi bak internetten qracindakine benziyor mu. Eski arabamin boya kodu 1026 ydi mesela. Boyaciya gidip 1026 hazirlar misin demiştim. Makineye koyarak hazirlamisti mesela. Seninkinide o sekilde yapabilir.

    Hocam merhaba, geç yanıt için kusura bakmayın, yoğunluktan hiç ilgilenemedim araçla. Daha önce gönderdiğim etiket resminden başka ön yolcu kapı eşiğinde bir etiket daha buldum ama ağırlık birimleri ile üstte başka bir kod/ifade var ve en altta şase numarası var (ondan eminim). Bu araçta boya kodunu ben bir türlü bulamadım, serviste anlamıyor işin ilginç tarafı.

    Resmi gönderiyorum. Teşekkürler.

    Not: Bugün sürücü kapı birleşim yerinde birkaç mm'lik orta derinlikte, siyah bir çizik daha keşfettim. Hayvanın biri sürtmüş. Daha derin çiziklerde alttaki sarı astar ortaya çıkıyor. Bu orta derinlikte. Demem o ki, çizik mizik gibi deformasyonların önünü ben yaptırmadım ama sanırım ne boya koruma ne de başka bir yöntemle engelleyemiyoruz, bıktım artık bende.
     Boya rötüş hakkında önemli soru?
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Büyük olasilikla senin aracınin RGB boya kodu 207,16,32 . hexdechimal yada kisaca hex kodu #cf1020.

    Sen yine bu koda bi bak internetten qracindakine benziyor mu. Eski arabamin boya kodu 1026 ydi mesela. Boyaciya gidip 1026 hazirlar misin demiştim. Makineye koyarak hazirlamisti mesela. Seninkinide o sekilde yapabilir.

    Hocam merhaba, geç yanıt için kusura bakmayın, yoğunluktan hiç ilgilenemedim araçla. Daha önce gönderdiğim etiket resminden başka ön yolcu kapı eşiğinde bir etiket daha buldum ama ağırlık birimleri ile üstte başka bir kod/ifade var ve en altta şase numarası var (ondan eminim). Bu araçta boya kodunu ben bir türlü bulamadım, serviste anlamıyor işin ilginç tarafı.

    Resmi gönderiyorum. Teşekkürler.

    Not: Bugün sürücü kapı birleşim yerinde birkaç mm'lik orta derinlikte, siyah bir çizik daha keşfettim. Hayvanın biri sürtmüş. Daha derin çiziklerde alttaki sarı astar ortaya çıkıyor. Bu orta derinlikte. Demem o ki, çizik mizik gibi deformasyonların önünü ben yaptırmadım ama sanırım ne boya koruma ne de başka bir yöntemle engelleyemiyoruz, bıktım artık bende.
     Boya rötüş hakkında önemli soru?

    Belirttiğim kodlar sizin boya kodunuz ondan eminim ama sanayideki karsiligi ne bilemiyorum. Derin çizik nem yağmur yerse uzun vadede daha kötü olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Extra Terrestrial

    Büyük olasilikla senin aracınin RGB boya kodu 207,16,32 . hexdechimal yada kisaca hex kodu #cf1020.

    Sen yine bu koda bi bak internetten qracindakine benziyor mu. Eski arabamin boya kodu 1026 ydi mesela. Boyaciya gidip 1026 hazirlar misin demiştim. Makineye koyarak hazirlamisti mesela. Seninkinide o sekilde yapabilir.

    Hocam merhaba, geç yanıt için kusura bakmayın, yoğunluktan hiç ilgilenemedim araçla. Daha önce gönderdiğim etiket resminden başka ön yolcu kapı eşiğinde bir etiket daha buldum ama ağırlık birimleri ile üstte başka bir kod/ifade var ve en altta şase numarası var (ondan eminim). Bu araçta boya kodunu ben bir türlü bulamadım, serviste anlamıyor işin ilginç tarafı.

    Resmi gönderiyorum. Teşekkürler.

    Not: Bugün sürücü kapı birleşim yerinde birkaç mm'lik orta derinlikte, siyah bir çizik daha keşfettim. Hayvanın biri sürtmüş. Daha derin çiziklerde alttaki sarı astar ortaya çıkıyor. Bu orta derinlikte. Demem o ki, çizik mizik gibi deformasyonların önünü ben yaptırmadım ama sanırım ne boya koruma ne de başka bir yöntemle engelleyemiyoruz, bıktım artık bende.
     Boya rötüş hakkında önemli soru?

    Belirttiğim kodlar sizin boya kodunuz ondan eminim ama sanayideki karsiligi ne bilemiyorum. Derin çizik nem yağmur yerse uzun vadede daha kötü olur

    Sağolun hocam haklısınız. Şimdi farkettim, sağ sürücü kapısının arka kapı ile birleştiği nokta birkaç mm'lik çok derin olmayan koyu giri renkte bir çizik var, şu metalik kırmızı renk için buraya pasta yapılır mı? Yapılırsa kim yapar, servis dışındaki Autoking, Sonax gibi yerlere mi sormalıyım, veya pasta-cila işlemi denildiği gibi metalik kırmızıda iyi sonuç vermiyor mu gerçekten? SS atabilirim isterseniz? Çok teşekkürler.

    Not: Valla bıktım artık şu görsel sorunlardan.
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...




  • Arkadaşlar konu hakkında bilgi vermiştiniz, sağolun var olun. Bu taş izleri nokta halinde toplu iğne başı kadar çok küçük ama oldukça fazla sayıda aracın birkaç yerinde mevcut. Bu bakımdan aklıma 2 soru takıldı, yanıtlarsanız sevinirim:

    1) Rötüş öncesi, yani rötüş fırçası ile boyayı dokundurmadan önce, boyanacak yeri yıkamak dışında bölgeyi boyaya hazırlamak için yapmam gereken bir iş var mı? Yani aracı yıkayıp direkt fırça ile rötüş boyasını dokundurayım mı?

    2) Polisaj makinemiz yok ve rötüşler çok noktasal, yani kalem, iğne ucu kadar, alan çok dar. Bu bağlamda zımpara yapmasak olur mu?

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 27 Ağustos 2015; 0:08:51 >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    1) rötüş yapılacak yer temiz olsun yeter.
    2) gerçekten o kadar küçükse bence uğraşmayın. zımparanın amacı kurumuş artık boyayı almak. karar sizin
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Arkadaşlar konu hakkında bilgi vermiştiniz, sağolun var olun. Bu taş izleri nokta halinde toplu iğne başı kadar çok küçük ama oldukça fazla sayıda aracın birkaç yerinde mevcut. Bu bakımdan aklıma 2 soru takıldı, yanıtlarsanız sevinirim:

    1) Rötüş öncesi, yani rötüş fırçası ile boyayı dokundurmadan önce, boyanacak yeri yıkamak dışında bölgeyi boyaya hazırlamak için yapmam gereken bir iş var mı? Yani aracı yıkayıp direkt fırça ile rötüş boyasını dokundurayım mı?

    2) Polisaj makinemiz yok ve rötüşler çok noktasal, yani kalem, iğne ucu kadar, alan çok dar. Bu bağlamda zımpara yapmasak olur mu?

    Teşekkürler.

    Direk yapabilirsin. Kuruyuncada hafif bir pasta ile üstünden geçip daha pürüzsüz yapabilirsin. Yada yine bir aşındırıcıyla boyamadan önce üstünden geçip keskin kenarları düzeltip sonra boyayıp ondan sonra tekrar pasta ile geçilebilir.
    _____________________________




  • reys R kullanıcısına yanıt
    The Extra Terrestrial kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar farketiğim bir sorun daha var. Geçen sene yaklaşık 1 yıl önce taş vuruklarına rötüş yaptırmıştım. Üstelik kullandıkları boya orjinal sentetik boya idi. Sanırım zımparasız direkt fırça ile boyamışlardı. Geçen zaman zarfında bugün baktığım kıyısından köşesinden rötüş boyasının kısmen kavlayıp döküldüğü ve vernik katmanı ile birleştiği kenar noktasından boyanın ayrıldığını gördüm. Yani rötüş boyası etkisini hafiften kaybetmiş. Tekrar aynı yeri rötüşlemek gerekiyor. Bu normal mi? Bu rötüş işlemi rötüş boyası köşeden atıp tekrar alttaki astar göründüğünde yılda 1 veya max 2 kez tekrar uygulanmak zorunda mı?

    Birde son olarak, ben bazen aracın boyası canlı kalsın diye gazyağı ile siliyorum. Gazyağı rötüş yapılan boya kısmına zarar verir mi, çıkarır mı?

    Yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 21 Ocak 2016; 14:32:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Arkadaşlar farketiğim bir sorun daha var. Geçen sene yaklaşık 1 yıl önce taş vuruklarına rötüş yaptırmıştım. Üstelik kullandıkları boya orjinal sentetik boya idi. Sanırım zımparasız direkt fırça ile boyamışlardı. Geçen zaman zarfında bugün baktığım kıyısından köşesinden rötüş boyasının kısmen kavlayıp döküldüğü ve vernik katmanı ile birleştiği kenar noktasından boyanın ayrıldığını gördüm. Yani rötüş boyası etkisini hafiften kaybetmiş. Tekrar aynı yeri rötüşlemek gerekiyor. Bu normal mi? Bu rötüş işlemi rötüş boyası köşeden atıp tekrar alttaki astar göründüğünde yılda 1 veya max 2 kez tekrar uygulanmak zorunda mı?

    Birde son olarak, ben bazen aracın boyası canlı kalsın diye gazyağı ile siliyorum. Gazyağı rötüş yapılan boya kısmına zarar verir mi, çıkarır mı?

    Yardımcı olursanız sevinirim.

    Normal hocam. Ne kadar boya sentetikte olsa fabrika boyası gibi olmuyor rötüşlar. Bir zaman sonra tekrarlamak gerekebiliyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Ayni sorun bende de var , taş izi kadar kapı çarpan hayvanların izleri de var

    Orjinal hali gibi duracak çözüm keşke olsa ,konuyu takipteyim.

    @GrandeTerim Tamamdır, anladım :) @Disconnectus_Erectus Sorma hocam, ilk resimdeki ezik ve devamındaki çizik sağ arka kapıya ben yokken vuran bir hayvanın eseri. Komple kapı boyanmadan yeni gibi yapamayız dedi servis ve birkaç yüz lira fiyat çekti. Bende aracın değeri düşmesin diye kabul etmedim. Daha 4 aylık benim araç ve moralimi bozuyor.

    hayvan değil oçocuğu demek lazım bu tiplere. 70-80 bin verdiğin arabayı 15binlik tofaşıyla hyundaisi ile ne hale getiriyorlar. siz ne yaptınız rötuş işi nasıl gitti,boyayı nereden aldınız ?yapınca nasıl durdu, benim boya kodum neymiş acaba resim atsam bilen bir arkadaş söyler mi? bende yapmayı düşünüyorum.
     Boya rötüş hakkında önemli soru?
    _____________________________




  • Beyler merhaba, az önce yetkili servisten aldığım sentetik (su bazlı değil) olduğu iddia edilen rötüş boyasını kullanmadan önce elimden geldiği kadar akışkanlığını yerine getirmek suretiyle çalkalayıp fırça ile vuruk noktalara sürdüm. Ancak fırçayı yüzeye dokundurmam ile boyanın kuruması bir oldu desem yeridir. 10 saniye sonra boya kuruyor. Araç gölgede ama hava malum 30 derece üzerinde. Bu normal mi?

    Fazlalığı almak için ev kolonyası kullandım, o bile zor çıkardı, İPA yok malesef yanımda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • ilk defa basima geldi tavsiyeniz varmi rötus yapsak belli olurmu boyle kalsinmi

     Boya rötüş hakkında önemli soru?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AslanDrogba -- 15 Kasım 2017; 0:10:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AslanDrogba

    ilk defa basima geldi tavsiyeniz varmi rötus yapsak belli olurmu boyle kalsinmi

     Boya rötüş hakkında önemli soru?

    Rötüş yap bırak. Çok yakınına girmezsen ilk bakışta belli olmaz. Tiner solvent bulursan su bazlıya göre çok daha iyi oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.