< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Bosch Car Servis hakkında (2. sayfa)



-
-
Belki kişisel bir tecrübedir ama Bursa'da bulunduğumdan mıdır bilmem, ne zaman Bosch Car Service adını duysam aklıma hep şu entry gelir:
-
Adina guvenip gittiginiz yere dikkat edin arkadaslar
Persembe gunu izmit ender oto bosch car serviste far ampulu degisimi icin gittim adam tamir olmiycak sekilde fari kirdi bide masrafna karismam deyip siyrilmaya calisti simdi ugrasiyorum nasil yaptircam diye
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben Opel aracımın bakım ve balata değişimi için istanbul Yenibnosnada ki mersa bosch car'a gittim eskiden citroen bayisi oldukları için çalışma sistemleri ve çalışanları zaten profesyonel zaten bosch orijinal parçaları kullanıyorlar fiyatları da ekonomikti
https://www.mersaboschcarservice.com/ -
Servisi bilmem ama bosch dünyada bir çok yerde üretim yapıyor fabrikaları var en düşük kalite çinde amerika araba forumlarında bile millet insanlar çok şikayetçi özellikle çin menşe ili bosch ürünlerinden çok çabuk bozulup arıza veriyor diye..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence özel servisleri tercih edin. En azından orijinal parça kullanırsınız. Bosch orijinal gibi olmuyor, mesela balataları hem ucuz değil hem de ses şikayetleri var
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
7 yaşındaki focus 3 için servis fiyat bilgisi araştırması yaptım.
Yetkili servisler bütün indirimlerle birlikte 7 yaşındaki arabanın yağ değişimi, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi, polen filtresi için 1000 - 1100 lira arası bir fiyat çıkarıyor bütün parçaları toplasan yağ dahil 450 lira civarı tutuyor. 500 Lira işçilik nedir insafsızlar?
Birkaç siteden Bosch ve Ford otosan marka filtrelerin paket fiyatlarını karşılaştırdığımda yağ hariç 250-300 arasında ama yakın fiyatlarında, Ford'da zaten bazı parçalarını Bosch marka kullanmış, Bosch filtrelerinin kalite açısından en azından ford'un kendi parçalarından çok aşağı kalır yanı yok ama yetkili servisler fiyat konusunda bu kadar uçmuşken mecburen bu tarz servisleri kullanmak zorunda kalacağız gibime geliyor. -
Sayın Donanım Haber kullanıcıları,
Bu cevabı sizlere 22 yılını profesyonel şekilde Otomotiv satış sonrası hizmetlerinde yöneticilik yapmış bir Makine mühendisi olarak sadece ama sadece bilgilendirme ve kılavuz olabilmek olabilmek için yazıyorum. Kimseyi kötülemek yada ekmeğiyle oynamak gibi bir derdim de yoktur. Sadece birikimlerinizi yatırdığınız ve dünya geneline göre zaten çok yüksek vergilerle satın alabildiğimiz araçlarımıza daha iyi, hesaplı ve kaliteli hizmeti nasıl alabileceğinizi anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle 12 yıl boyunca bir BOSCH CAR SERVICE sahibi de olduğumu belirtmek isterim. Bu yüzden kimseden duyamayacağınız bazı bilgiler paylaşacağım. Bosch Car Service olmak için Bosch otomotive başvuru yapmanız gerekir belli bir miktar giriş bedeli yatırdıktan sonra uygun bulurlarsa sizi yapının içine dahil olursunuz. Daha sonra Esitronic isminde Bosch firmasının bir yazılımını kullanmaya başlarsınız. Bu yazılımda araçlarınıza uyacak olan parçaların Bosch referanslarını, bazı tamir kataloglarını ve üniversal bir arıza teşhis programına ulaşırsınız. Buraya kadar her şey güzeldir. Gelelim sonrasına, esitronicten araç için tespit edilen BOSCH marka parçaların filtreler, bazı sensörler, fren aksamları, şarj, marş sistemi parçaları dışında kalan hayati önem taşıyan motor parçaları( piston, sekman, yağ pompası, yataklar vs vs), şanzıman parçaları ( dişliler baskı balata volant, kontrol üniteleri vs vs), ön takım parçaları ( tablalar, rot kolu rot başı, amortisör vs vs) Bosch tarafından üretilmediğinden ne kataloglarda ne de Bosch firması bayilerinde bulamazsınız. İşte bu durumda kullanılacak parçaların markası, kalitesi garanti koşulları tamamen aracı götürdüğünüz Bosch car service in insafına kalmıştır. Farklı servislerden aynı iş için alacağınız farklı fiyatların sebebi işte budur.
Ayrıca Bosch kendi ürünlerinde bile sadece tavsiye edilen fiyat önerisinde bulunmuştur. Yani isteyen servis parçayı yada işçiliği istediği fiyattan satabilir buna diğer yetkili marka servislerinde olduğu gibi Bosch un bir müdahalesi yoktur. Kısaca ampül bile alsanız her firmadan farklı ürün markası ve fiyat duyarsınız. Şaşırmayın :) sebebi bu.
Gelelim personel yeterliliği konusuna. Günümüzde otomotiv satış sonrası hizmetlerde çalışan ustalar maalesef artık usta çırak ilişkisi ile alttan gelerek yetişmiyor. Meslek liselerinden de mezun olmuş ustalar bir nebze daha iyilerdir. Ayrıca ülkemizde artık iyi iş yapan kaliteli ustalar kendilerine dükkan açmaktadırlar. Konuyu dağıtmayayım. Bosch otomotiv in verdiği bütün eğitimlere ( motor, elektrik, hava yastığı, arıza teşhis, serviste kalite vs vs) bizzat kendim katıldım. Eğitimlerde tamamen bilgisayar ortamında genel bir eğitim verilmektedir. sizin tahmin ettiğiniz yada umduğunuz gibi farklı farklı markaların bütün modelleri üzerinde yapılan paratiğe dayalı bir eğitim değildir. Bu sebepten maalesef Bosch car service ustaları vaad edilen gibi bütün marka bütün model araçların bakım ve tamirini yapabilecek şekilde eğitimli değildirler. Zaten böyle bir şey mümkün de değildir. Olması gereken bir usta bir markanın yetkili veya özel servisinde işe başlaması, şirket içi eğitimleri veya ustasından eğitimini alarak çalışmasıdır. Ama bu maalesef Bosch Car servislerde böyle değildir. Bu yüzden farklı yada ülkemizde çok satılmayan bir motoru olan araçla yada yeni model bir araç araçla gittiğinizde aracınızı ilk defa gördüklerine dair hissiyata kapılmanızın veya neresine müdahale edeceklerini birbirlerine sorarak panik yaşamalarının sebebidir. Şikayetvar sitesinde arama yaptırırsanız bu tespitlerin hepsinin doğruluğunu bizzat yaşamış insanlardan okuyabilirsiniz. Aracınızın markasını yada modelini bilemem ama bildiğim bir tek şey var; örneğin bir doktor 6 yıl tıp fakültesi olur ve en sonunda branşlaşır kulağınız ağrıdığında ortopediste gitmezsiniz asıl soru şu piyasada satılan onlarca marka yüzlerce model ve motor şanzıman gibi olasılıklara sahip olan araçların hepsine hakim olan hepsini tamir edebilecek bir sistem yada usta olabilir mi?
Garanti kapsamındaki aracın bakımını yapıyoruz garantisi bozulmuyor kısmına da değineyim. 2005 yılında çıkan BLOK muafiyeti kanununa göre TSE 12047 standartına sahip bir atölyede araç üreticisinin belirttiği parçalarla ve paketle yapılacak bir bakım garantiyi bozmaz bu doğrudur. Fakat burda dikkat edilmesi gerekenler; Aracınızın yetkili servisi ile birebir aynı parçalarla aynı bakım yapılmış mı? Buradaki açık kapı da aracınıza takılan parçaların orjinal olanların muadili olup olmadığı konusunda belge verebilecek bir kurum yada sistemin olmayışı. Marka servisleri dava da açsanız avukatları diyor ki takılan parçalar orjinal değildir bu sebeple garanti bozulmuştur. Mahkemelerde muadil parçalar belgelenemediği için aracı garanti dışına atar. Yetkili servisten orjinal parçaları alıp Bosch car service de taktırsanız bile bu sefer de ustaların eğitim belgelerini istiyorlar mahkemede yine kaybediyorsunuz. Bu yüzden öyle yaptığımız bakım garantiyi bozmaz inanılmaz ucu açık ve mahkeme süreçleri olan ve kolaylıkla kazanabileceğiniz bir şey değildir. Bu kadar kolay olsaydı 2005 ten sonra ülkemizde yetkili servis kalmamıştı. :)
Ayrıca bir hakkınızdan daha bahsedeyim Bosch car service lerde yada başka özel servislerde yaptırdığınız bakım ve onarımların her ne olursa olsun mutlaka ama mutlaka FATURASINI alın. Herşeyi baştan konuşun. Mümkünse mail yoluyla yada yazılı delil alarak onay verin. Fatura almazsanız hiçbir hak iddia edemezsiniz.
Buraya kadar sabırla okuduysanız geleyim tavsiyelerime umarım kale alırsınız.
- Aracınız garanti kapsamında iken mutlaka ama mutlaka bakımlarını yetkili servise yaptırın. kesinlikle dışarda garantisi bozulmuyor düşüncesine kapılmayın bana inanmıyorsanız bunu bir avukata sorun.
- Aracınıza yapılacak bakım onarımlar için yetkili servisten önce teklif alın mail olarak atmak zorundalar. Daha sonrasında aracı tamir ettireceğiniz yere net bir şekilde aracıma bunlar bunlar yapılacak hangi marka parçaları kullanacaksınız kaç paraya yapacaksınız diye bilinçli bir şekilde sorun. (Tamircilerin en sevmediği müşteri bilinçli müşteridir :) )
- Göreceksiniz garantisi bitmiş araçlara bakım onarım fiyatlarında yetkili servis kampanyaları ile hemen hemen sanayi ile ayrı rakamlara yaptırabilirsiniz. Buna inanmayanlar en azından ikisine de sorsunlar bir şey kaybetmezsiniz.
- Burası çok önemli :) ARACINIZIN BAKIMLARINI GARANTİ SONRASI TABELASINDA ARACINIZIN MARKA LOGOSU OLAN, SADECE O MARKA ARAÇLARA HİZMET VEREN MARKA ÖZEL SERVİSLERİNE YAPTIRIN. HER MARKA YAPIYORUM DİYEN İŞLETMELERDEN UZAK DURUN. ARACINIZA TAKILAN PARÇAYI AKILLI TELEFONUNUZDAN FİYATINI KONTROL EDİN İNTERNET FİYATININ %20ÜZERİ MAKUL BİR KAR MARJIDIR. ORASININDA BİR İŞLETME OLDUĞUNU VE GİDERLERİ OLDUĞUNU DA UNUTMAYIN. ARACINIZ YAPILIRKEN BAŞINDA DURUN KULLANILAN HER PARÇAYI ANLAMASINIZ DA KONTROL EDİN VE MUTLAKA AMA MUTLAKA FATURANIZI ALINNNNNN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X