Şimdi Ara

Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ) (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
286
Cevap
2
Favori
110.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.

    bir vurguda benden, geç soğuma ve ısınma olumsuz etken. aşınmalar da en fazla motor soğukken meydana gelir özellikle bu yüzden özellikle soğuk havalarda rolentide motor ısıtılıp yola çıkılması önerilir. Ayrıca yeni motor gövdelerinde ısı transfer değeri yüksek olana alüminyum ve alaşımları kullanılır ki çabuk ısınıp çabuk soğusun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kupe

    Öncelikle iyi bayramlar arkadaşlar.

    3,5 senedir kullandığım 98 model 106 'nın hava filtresinde azda olsa yağ oluyor, ayrıca aracı ilk aldığımdan beri yağ seviyesini maximuma ne kadar tamamlarsam tamamlıyayim, kısa sürede yarıdan aşağıya iniyor. Yalnız minimum seviyesi altına asla inmiyor. Asıl olay hava filtresindeki yağlanma için bor katkısı işe yararmı, zira yağ ve yağ filtresini 200 km önce değiştirdim, bor katkısı ilave edeceksek acele karar vermem gerekiyor :)

    arkadaşlar, benzer sorunlar nedeniyle aracında bor katkısını tecrübe eden yokmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.

    Önceden 5 derece hava sıcaklığında 3-4 dak. 90 dereceye ulaşırken şimdi 4-5 dak. oldu. bir iki dakikalık gecikme yaktı beni o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabankir

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.

    bir vurguda benden, geç soğuma ve ısınma olumsuz etken. aşınmalar da en fazla motor soğukken meydana gelir özellikle bu yüzden özellikle soğuk havalarda rolentide motor ısıtılıp yola çıkılması önerilir. Ayrıca yeni motor gövdelerinde ısı transfer değeri yüksek olana alüminyum ve alaşımları kullanılır ki çabuk ısınıp çabuk soğusun..

    alüminyum nerelerde kullanılıyor acaba merak ettim. ayrıca 90 dereceye ulaşana kadar 2000 rpm geçmemeye çalışıyorum. acaba rölantide beklemelimiyim. bunun zararı var mı hareket halinde düşük rpm'de 90 dereceye ulaşmak için .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.

    Önceden 5 derece hava sıcaklığında 3-4 dak. 90 dereceye ulaşırken şimdi 4-5 dak. oldu. bir iki dakikalık gecikme yaktı beni o zaman.

    aracınızın geç ısınması iyi birşey değildir. yapılacak düzeltme belki rölantıde ısınma süresini biraz uzatılarak aşılabilir. Eğer her araçta benzer etkiyi yapsa hararet gören araçlar için geçici bir katkısı olabilir. Ama bu katkılarla uğraşmak yerine yağ ile uğraşılsa en iyi sonuç alınır. hararet yapan aracın ise soğultma sistemlerindeki kronik arızalar giderilmelidir.Mesela radyatörler değiştirilebilir kalıcı çözüm olur.

    Yapacağınız şey basit artık madem katkı konuldu geri dönüşü yok , o zaman kışın şu soğuklarda hararet ibresi ilk hareketine başlayınca kadar(ilk hareker araç çalıştırıldıktan 3-5 dakika arası olabilmektedir -aracına ve motor hacmine göre değişebilir) rölantide aracı ısıtmak çıkabilecek sorunları engeleyecektir.




  • Vezir Arkadaşım,

    Rolantide ısınma olayına değinmiş benim dizel bir araç kullanıcısı olarak da benim tercihim ibre haraket edene kadar aracı haraket ettirmemek ve ısınana kadar yüksek devir yapmamak...

    Alüminyum nerede kullanılıyor diye sorulmuş, Yeni araçlarda motor blogunun tamamı alüminyum alaşımı,

    Çelik jant diye bilinen jantların tamamı alüminyum alaşımı. Daha gevrek ve kırılgandır ama güzel görünür...

    Radyatörler mesela, çabuk soğuma ihtiyacı olan yerlerde maliyeti digerlerine göre uygun olduğu için alüminyum kullanılır. Yoksa, bakır, gümüş ve altın daha iyi ısı iletir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.

    Önceden 5 derece hava sıcaklığında 3-4 dak. 90 dereceye ulaşırken şimdi 4-5 dak. oldu. bir iki dakikalık gecikme yaktı beni o zaman.

    aracınızın geç ısınması iyi birşey değildir. yapılacak düzeltme belki rölantıde ısınma süresini biraz uzatılarak aşılabilir. Eğer her araçta benzer etkiyi yapsa hararet gören araçlar için geçici bir katkısı olabilir. Ama bu katkılarla uğraşmak yerine yağ ile uğraşılsa en iyi sonuç alınır. hararet yapan aracın ise soğultma sistemlerindeki kronik arızalar giderilmelidir.Mesela radyatörler değiştirilebilir kalıcı çözüm olur.

    Yapacağınız şey basit artık madem katkı konuldu geri dönüşü yok , o zaman kışın şu soğuklarda hararet ibresi ilk hareketine başlayınca kadar(ilk hareker araç çalıştırıldıktan 3-5 dakika arası olabilmektedir -aracına ve motor hacmine göre değişebilir) rölantide aracı ısıtmak çıkabilecek sorunları engeleyecektir.

    yaz ya da kış 5 derece sıcaklıkta 4 dak. 90 dereceye ulaşan aracımda kullanma kılavuzunda 30 saniye rölantide bekletin sonra hareket edebilirsiniz diyordu. şimdi 90 dereceye 5 dak.çıktığına göre ters orantı kurarsak 40 saniye beklemeliyim rölantide o zaman. rölantide 5 dak. benzin mi yeter. 5 dakikada 5.vites 2000 devir 70 km/sa hızla 6 km yol demek ortalama. ayda 180 km 75 tl benzin masrafı eder hergün sabah sadece anahtar vurmada. senede 1000 tl eder. bu şekil kullanımda iki senede bir motor rektefiye parasını çıkartır neredeyse. kaldı ki hergün motor derecesinin sıfır olduğunda kaç kez anahtar vurup çalıştırıyoruz.
    bor katkısının alüminyum maddesinden ısıyı ve soğuğu daha geç ilettiği ortaya çıkıyor burada. bir taraftan faydası varken diğer taraftan yan etkiside var demek ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    ben motorsilk koydurdum 90.000 km lik aracıma. iki değişim gözlemledim. birincisi eskisine göre 90 dereceye geç ulaşıyor motor. ayrıca stop edince çok geç soğuyor. neden acaba anlayamadım.faydası mı olmuş zararı mı. yakıtta etkisi yok.

    bahsettiğiniz şeylerin yararı değil zararı olacaktır. Motorun erken ısınması mootr için iyi birşeydir. Isı tranferini bu anlattıklarınıza göre daha kötü olduğunu ifade edebilirim. Motor arızaları hareret problemleri aracın ısısının veya sıcaklığının daha geç iletilmesimnden kaynaklanmaktadır.

    Önceden 5 derece hava sıcaklığında 3-4 dak. 90 dereceye ulaşırken şimdi 4-5 dak. oldu. bir iki dakikalık gecikme yaktı beni o zaman.

    aracınızın geç ısınması iyi birşey değildir. yapılacak düzeltme belki rölantıde ısınma süresini biraz uzatılarak aşılabilir. Eğer her araçta benzer etkiyi yapsa hararet gören araçlar için geçici bir katkısı olabilir. Ama bu katkılarla uğraşmak yerine yağ ile uğraşılsa en iyi sonuç alınır. hararet yapan aracın ise soğultma sistemlerindeki kronik arızalar giderilmelidir.Mesela radyatörler değiştirilebilir kalıcı çözüm olur.

    Yapacağınız şey basit artık madem katkı konuldu geri dönüşü yok , o zaman kışın şu soğuklarda hararet ibresi ilk hareketine başlayınca kadar(ilk hareker araç çalıştırıldıktan 3-5 dakika arası olabilmektedir -aracına ve motor hacmine göre değişebilir) rölantide aracı ısıtmak çıkabilecek sorunları engeleyecektir.

    yaz ya da kış 5 derece sıcaklıkta 4 dak. 90 dereceye ulaşan aracımda kullanma kılavuzunda 30 saniye rölantide bekletin sonra hareket edebilirsiniz diyordu. şimdi 90 dereceye 5 dak.çıktığına göre ters orantı kurarsak 40 saniye beklemeliyim rölantide o zaman. rölantide 5 dak. benzin mi yeter. 5 dakikada 5.vites 2000 devir 70 km/sa hızla 6 km yol demek ortalama. ayda 180 km 75 tl benzin masrafı eder hergün sabah sadece anahtar vurmada. senede 1000 tl eder. bu şekil kullanımda iki senede bir motor rektefiye parasını çıkartır neredeyse. kaldı ki hergün motor derecesinin sıfır olduğunda kaç kez anahtar vurup çalıştırıyoruz.
    bor katkısının alüminyum maddesinden ısıyı ve soğuğu daha geç ilettiği ortaya çıkıyor burada. bir taraftan faydası varken diğer taraftan yan etkiside var demek ki.

    Rolantide ilk yağlamanın ve ısınmanın gerçekleştirilmesi motoru korumak üzere söylenen bir söz. bunun başında sonunda rektefe parası çıkarmak gibi bir hesap yok. ayrıca uzun yol yapılıyorsa gidilecek yere varıldığında kontak kapatılmadan bir kaç dakika bekletilmesinde fayda var. Bu konunun uygulamasını en güzel şehirler arası otobüs şöferlerinde görüyoruz. yola çıkmadan önce en az 10 15 dakika yol bitince 10dk mola yerlerinde en az 5 er dakika yol çıkmadan ve dönüşte motorlarını rolantide çalıştırırlar. Bu sayede araçların motorları 1milyon kilometreleri görebiliyor. Bu yapılırsa doğru bir iş yapılmış olur ancak bi zorunluluk yada olmazsa olmaz değildir. yapılmasında fayda olan bir iştir motorun ömrünü uzatır aşınmaları geciktirir bu nedenle motorunuz performanstan geç düşer iyi alışır vsvsvs.... Aracınızı 100bin -200binden fazla kullanmıyorsanız çok ta umursamazsınız.....




  • bravo , uzun zamandır gördüğüm en güzel teknik açıklama , genelde bunun tersini bilenlere anlatmak oldukça zahmetli oluyor.

    quote:

    Rolantide ilk yağlamanın ve ısınmanın gerçekleştirilmesi motoru korumak üzere söylenen bir söz. bunun başında sonunda rektefe parası çıkarmak gibi bir hesap yok. ayrıca uzun yol yapılıyorsa gidilecek yere varıldığında kontak kapatılmadan bir kaç dakika bekletilmesinde fayda var. Bu konunun uygulamasını en güzel şehirler arası otobüs şöferlerinde görüyoruz. yola çıkmadan önce en az 10 15 dakika yol bitince 10dk mola yerlerinde en az 5 er dakika yol çıkmadan ve dönüşte motorlarını rolantide çalıştırırlar. Bu sayede araçların motorları 1milyon kilometreleri görebiliyor. Bu yapılırsa doğru bir iş yapılmış olur ancak bi zorunluluk yada olmazsa olmaz değildir. yapılmasında fayda olan bir iştir motorun ömrünü uzatır aşınmaları geciktirir bu nedenle motorunuz performanstan geç düşer iyi alışır vsvsvs.... Aracınızı 100bin -200binden fazla kullanmıyorsanız çok ta umursamazsınız.....




  • quote:

    yaz ya da kış 5 derece sıcaklıkta 4 dak. 90 dereceye ulaşan aracımda kullanma kılavuzunda 30 saniye rölantide bekletin sonra hareket edebilirsiniz diyordu. şimdi 90 dereceye 5 dak.çıktığına göre ters orantı kurarsak 40 saniye beklemeliyim rölantide o zaman. rölantide 5 dak. benzin mi yeter. 5 dakikada 5.vites 2000 devir 70 km/sa hızla 6 km yol demek ortalama. ayda 180 km 75 tl benzin masrafı eder hergün sabah sadece anahtar vurmada. senede 1000 tl eder. bu şekil kullanımda iki senede bir motor rektefiye parasını çıkartır neredeyse. kaldı ki hergün motor derecesinin sıfır olduğunda kaç kez anahtar vurup çalıştırıyoruz.
    bor katkısının alüminyum maddesinden ısıyı ve soğuğu daha geç ilettiği ortaya çıkıyor burada. bir taraftan faydası varken diğer taraftan yan etkiside var demek ki.


    güzel ve uzun bir cevap yazmıştım ama maalesef uçtu .
    tekrar yazmaya üseniyorum kusura bakmayın özet olarak

    yakıt tüketim hesapları hatalı yapılmış. Çünkü araç soğukken daha fazla tüketim yapmaktadır.Yağ soğuk olduğu için sürtünme katsayısı da fazlalaşmakta ve tüketim değeri artmaktadır yağın ısınmasının sürütünme azaltılmasında büyük bir faydası vardır.

    kısaca deneme yapmakta serbestsiniz. Aracınız eğer tüketim ve rölantideki tüketim değerlerini gösteriyorsa , soğuk araçta rölantideki tüketim değeri yaklaşık olarak ısınmaış arabaya göre %50-%100 arasında fazladır. yani 2 katını geçmeyecektir. Ama bu değer kendi aracımda ısınmış motrda 0,4lt/saat (dizal araç) iken soğuk motorda 0,8 lt/ saat dir. yani bir saat rölantide çaçkıştırılsa bu değer alınacak anlamına gelmez çünkü araç ısındıkça tüketim değeri düşer anlık tüketim değeridir. 5 dakika boyunca bu tüketim değerini göstermiş olsa bu değerin 1/12 kadar tüketim yapılmış olur bunun karşılığı 0,066 litre parasal karşılığı 0,25 Tl dir. Aracınnızın motor koruması için 25 kuruş verilmesinin bize katkısı olacağını düşünen vara kullansın ama rektifiye günü erkene çekilmiş olacağını da hesaba katsın.

    Bütün bunlara ek olarak ben yine idia ediyorum ki gerçek faladan tüketim değeri 25 kuruşun altında olacak hatta karlı bile çıkmanız eksi sıcaklıklar için mümkündür.
    çünkü aracı ısıtmadan hareker ederek ortalama tüketim değerine br göz atın gaza basınca kaç litre tüketime fırlıyor birde 3 dakika ısıtdıktan sonra bakın değerr nedir farkı alın anlın tüketim ortlaamalarını grafik üstüne kayıt edin , göreceksiniz ki ısıtılmış araç 3-5 dakika sonra o noktaya gelmek için tüketiğiniz değerin altında tüketim yapmış olacaktır en kötüsü aynı değere yakın çıkacaktır. Bunun yanına kurum oluşumu azalacak turbo ömrü katlanacak , zengin karşım için oluşacak şartlar iyileşecek mtoro aşınmaları azalacaktır .sonra fikriniz değişmez ise nedenlerini tartışırız .

    kısa açıklama bile yine uzun oldu , neyse ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Yokmu arkadaşlar bu konu hkkında bilgisi olan???

    bir bilgim yok ama mantık olarak böyle şeyler iyi olsa otomotiv üreticileri kullanırdı
  • Mevzunun ana kaynağı şudur

    http://www.anl.gov/Media_Center/News/2007/ES070803.html

    Olay 1991 de bir Türk tarafından bulunmuş, Bor asidi eklenen yağlama ürünlerinde performans artışı var...

    Enteresandır böyle bir yağ ürünü yok. Mevzu bahis ürünlerde ne kadar Boric Acid var tartışılır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabankir

    Rolantide ilk yağlamanın ve ısınmanın gerçekleştirilmesi motoru korumak üzere söylenen bir söz. bunun başında sonunda rektefe parası çıkarmak gibi bir hesap yok. ayrıca uzun yol yapılıyorsa gidilecek yere varıldığında kontak kapatılmadan bir kaç dakika bekletilmesinde fayda var. Bu konunun uygulamasını en güzel şehirler arası otobüs şöferlerinde görüyoruz. yola çıkmadan önce en az 10 15 dakika yol bitince 10dk mola yerlerinde en az 5 er dakika yol çıkmadan ve dönüşte motorlarını rolantide çalıştırırlar. Bu sayede araçların motorları 1milyon kilometreleri görebiliyor. Bu yapılırsa doğru bir iş yapılmış olur ancak bi zorunluluk yada olmazsa olmaz değildir. yapılmasında fayda olan bir iştir motorun ömrünü uzatır aşınmaları geciktirir bu nedenle motorunuz performanstan geç düşer iyi alışır vsvsvs.... Aracınızı 100bin -200binden fazla kullanmıyorsanız çok ta umursamazsınız.....



    korunmayan motor rektefe demek değilse tamirat demektir,oda masraf demektir.
    söyledikleriniz dizel bir araç için geçerli olmalı. şehirler arası otobüsler genelde dizel oluyor sanırım.
    acaba bunlar benzin ve lpg içinde geçerli midir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    yaz ya da kış 5 derece sıcaklıkta 4 dak. 90 dereceye ulaşan aracımda kullanma kılavuzunda 30 saniye rölantide bekletin sonra hareket edebilirsiniz diyordu. şimdi 90 dereceye 5 dak.çıktığına göre ters orantı kurarsak 40 saniye beklemeliyim rölantide o zaman. rölantide 5 dak. benzin mi yeter. 5 dakikada 5.vites 2000 devir 70 km/sa hızla 6 km yol demek ortalama. ayda 180 km 75 tl benzin masrafı eder hergün sabah sadece anahtar vurmada. senede 1000 tl eder. bu şekil kullanımda iki senede bir motor rektefiye parasını çıkartır neredeyse. kaldı ki hergün motor derecesinin sıfır olduğunda kaç kez anahtar vurup çalıştırıyoruz.
    bor katkısının alüminyum maddesinden ısıyı ve soğuğu daha geç ilettiği ortaya çıkıyor burada. bir taraftan faydası varken diğer taraftan yan etkiside var demek ki.


    güzel ve uzun bir cevap yazmıştım ama maalesef uçtu .
    tekrar yazmaya üseniyorum kusura bakmayın özet olarak

    yakıt tüketim hesapları hatalı yapılmış. Çünkü araç soğukken daha fazla tüketim yapmaktadır.Yağ soğuk olduğu için sürtünme katsayısı da fazlalaşmakta ve tüketim değeri artmaktadır yağın ısınmasının sürütünme azaltılmasında büyük bir faydası vardır.

    kısaca deneme yapmakta serbestsiniz. Aracınız eğer tüketim ve rölantideki tüketim değerlerini gösteriyorsa , soğuk araçta rölantideki tüketim değeri yaklaşık olarak ısınmaış arabaya göre %50-%100 arasında fazladır. yani 2 katını geçmeyecektir. Ama bu değer kendi aracımda ısınmış motrda 0,4lt/saat (dizal araç) iken soğuk motorda 0,8 lt/ saat dir. yani bir saat rölantide çaçkıştırılsa bu değer alınacak anlamına gelmez çünkü araç ısındıkça tüketim değeri düşer anlık tüketim değeridir. 5 dakika boyunca bu tüketim değerini göstermiş olsa bu değerin 1/12 kadar tüketim yapılmış olur bunun karşılığı 0,066 litre parasal karşılığı 0,25 Tl dir. Aracınnızın motor koruması için 25 kuruş verilmesinin bize katkısı olacağını düşünen vara kullansın ama rektifiye günü erkene çekilmiş olacağını da hesaba katsın.

    Bütün bunlara ek olarak ben yine idia ediyorum ki gerçek faladan tüketim değeri 25 kuruşun altında olacak hatta karlı bile çıkmanız eksi sıcaklıklar için mümkündür.
    çünkü aracı ısıtmadan hareker ederek ortalama tüketim değerine br göz atın gaza basınca kaç litre tüketime fırlıyor birde 3 dakika ısıtdıktan sonra bakın değerr nedir farkı alın anlın tüketim ortlaamalarını grafik üstüne kayıt edin , göreceksiniz ki ısıtılmış araç 3-5 dakika sonra o noktaya gelmek için tüketiğiniz değerin altında tüketim yapmış olacaktır en kötüsü aynı değere yakın çıkacaktır. Bunun yanına kurum oluşumu azalacak turbo ömrü katlanacak , zengin karşım için oluşacak şartlar iyileşecek mtoro aşınmaları azalacaktır .sonra fikriniz değişmez ise nedenlerini tartışırız .

    kısa açıklama bile yine uzun oldu , neyse ...

    gayet açıklayıcı ve yeterli bir cevap. deneyeceğim burada yazdıklarını 30 gün boyunca. inanmadığım için değil iyice öğrenmek için.
    zaten ilk çalıştırmada rölantide zengin karışım olmuyor mu motor ısınana kadar. bu anlattıklarınız sadece dizel araçları mı yoksa benzinli ve lpg li araçlarıda kapsıyor mu.
    motorun geç ısınma nedenlerinden biride orjinal yağ filtresi kullanılmaması olabilir mi.
    teşekkür ederim cevabınız için sayın hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    korunmayan motor rektefe demek değilse tamirat demektir,oda masraf demektir.
    söyledikleriniz dizel bir araç için geçerli olmalı. şehirler arası otobüsler genelde dizel oluyor sanırım.
    acaba bunlar benzin ve lpg içinde geçerli midir.

    Vezir bu konuya genis aciklama getirmis zaten, yagin soguk olmasi ve ve araci biraktigimizda dibe suzulmesi ve her noktada yeteri kadar yapismis halde yaglayici olmamasi olasiligi hesaba katilinca surtunme katsayisini arttirir.. Dolayisi ile aracin dizel, gaz veya benzinli olmasi farketmez. Araci uygun sicakliga getirip yola cikmak kesinlikle faydalidir. Konunun ozune donulurse sayet bor veya bor katkilari yada nasil katki maddesi olursa olsun aracin gec isinmasi/gec sogumasi (ikisi de teknik acidan isi gecisini azaltan etkendir) olumsuzdur.

    Buna benzer baska konularda mevcut. vites gecislerinde devir araliklarina dikkat ve 0km aracin ilk alisim devresinde yapilmasi gerekenler gibi gibi. Bu konularda uzman degilim, ancak halk arasinda da soylenen bu arac sagir yada kacmiyor gibi sozler vardir. Bunlarin hepsi Soforun aracini tanimasi ve ona gore kullanmasi ve aracinin bakimina gosterdigi ozen ile ilgilidir. Ayni kilometredeki ayni model iki araca bindiginizde birinin digerinden daha performansli davrandigini gozlemlersiniz. Bunun bir cok nedeni olabilir ancak soforun aracini nasil kullandigi yag, yakit secimi bakim araliklari yaz kis bakimlari hatta ve hatta lastik havalarina gostermis oldugu ozen ile bile ilgilidir.

    Sayet aracinizi taniyorsaniz 3 gun baskasinin kullanmasina musade ettikten sonra araciniza bindiginizde verdiginiz kisinin araci dusuk mu yoksa yuksek mi kullandigini anlarsiniz otomobiliniz sizinle konusur. Otomobil kullanmak ve sofor olmak bambaska seylerdir. Bilgi ve beceri arttirarak cok daha iyi sonuclar almak mumkun. Rally pilotu olan birisine otomobilini sordugunuzda size bir kitap yazacak kadar bilgi verir. Bunlarin hepsi aracinizi tanimakla ilgilidir ama malesef ulkemizde stepne lastik degisimi yapamayacak onlarca insan var. Bir keresinde onden ceker aracinin arka lastiklerine zincir takan takan bir komsumu gormustum. Gulermisiniz aglarmisiniz;

    Neyse uzun oldu. Tesekkurler.




  • sayın vezir ve sabankir hocalarımızın tavsiyesi üzerine sabah aracımı çalıştırınca rölantide 30 derece sıcaklığa ulaşınca hareket ediyorum. acaba doğru mu yapıyorum 30 derece kıstas olmasında. çünkü bu sıcakta lpg ye geçiyor.
  • MODERN ARAÇLARDA 30 SN DEN FAZLA ISITMANIZA GEREK YOKTUR.


    20W-50 gibi viskozitesi yüksek yağ kullanan, motoru 1 metre yüksekliğinde olan otobüslere bakıp, otomobillerde motoru ısıtmak lazım diyemezsiniz.

    Peki otomobil motorları eskiden neden ısıtılırdı..

    *Eskiden bildiğiniz üzere karbüratörlü sistemler kullanılmaktaydı. Motorun hava-yakıt karışımı oranı mekanik olarak belirlenmekteydi. Ateşleme sistemleri zayıftı. Bu nedenle o motorlar soğuk havalarda zengin yakıt karışımı ( benzini çok olan karışım ) göndermezseniz çalışmazlardı, teklerlerdi. Bu nedenle jikle denen manuel bir kol, veya bu işi motor sıcaklığına göre yapan otomatik bir düzenek vardı..

    *Ateşleme sistemleri zayıftı, çok ince ayarlarla çalışıyordu ve rölantide de tam gazda da aynı ayarı kullanıyorlardı. şimdiki gibi bilgisayar kontrollü rölantide ayrı, gaz verince ayrı, soğukta ayrı, spor kullanımda ayrı ateşleme yapan ECU ya bağlı, iyi ateşleme sistemleri yoktu.

    *Eskiden bugünki gibi, -10 C de bile bidonu sallayınca şıkır şıkır çalkalanan, düşük viskoziteli, akışkanlığını artıran özel kimsayallar içeren, iyi akışkanlık özelliğine rağmen yüzeylere yapışma özelliğide iyi olan 5W-20, 5W-30 gibi sentetik yağlar yoktu.


    Tüm bunlar yüzünden eskiden motoru ısıtmak diye bir terim vardı.

    *Modern araçlarda yağın motorun her yerine ulaşması 20-30 sn alır. motor ilk çalıştığında bir düzensizlik hissetmezsiniz çünkü,
    benzin enjektörlerce doğrudan silindirlere verilir. Ateşleme sistemi güçlüdür. Kullanılan sentetik yağlar çalışmazken bile yeterince akışkandır,düşük viskozitelidir, akışkandır, yapışkandır..

    *Yağın motorun her yerine ulaşması için 30 sn yeterlidir, camın buzunu açmak, içeriyi ısıtmak haricinde küçük modern araçlarınızı 30 sn den fazla çalıştırmanıza gerek yoktur.

    *Yola çıktıktan sonra motor sıcaklığı çalışma sıcaklığına gelene kadar fazla sıkıştırmamaya dikkat etmeniz ( dizelde 3000 deviri geçmemek, benzinlide 4000 deviri geçmemek), aracınız ve içinizin rahat etmesi için yeterlidir.

    Rölantide araç ısıtmaya çalışmak motorunuza zarar verir..

    Motorlar rölantide kolay kolay ısınmazlar, hele dizel araçlar 20 dk da zor ısınırlar ve yağ pompaları o düşük devirlerde çok başarılı değillerdir, alınan yakıtın bir kısmı yakılamaz ve silindir duvarlarında kalan yakıt artıkları yağlamayı zorlaştırır, silindirlere vs.. zarar verirler..

    Sera etkisi yüzünden iklimin değiştiği, bir çok canlı türünün insanda dahil tehlike altında olduğu dünyada gereksiz yere daha çok CO2 oluşturan,gereksiz hatta motorunuz için zararlı eski bir alışkanlığı lütfen terk edin..



    Kaynaklar:

    http://green.yahoo.com/blog/daily_green_driving/96/eight-facts-about-warming-up-your-car-in-winter.html
    http://autos.aol.com/article/warm-up-car/
    http://www.motherearthnews.com/ask-our-experts/car-engine-warm-up.asp
    http://www.consumerenergycenter.org/myths/idling.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 18 Kasım 2011; 9:57:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Bor katkılarını 80 ila 100 bin kmden önce koymanın hiç bir artısı yoktur. Bor katkısının mantığı motor içindeki minik çeperlere yapışarak orayı düzleştirmek yani bir nevi yama yapmaktır. Eski olmayan motorda tanecikler tutunacak yer bulamayacağından motorun en alt kısmına çökerler ve bazıları burada kristalleşirler yada yine krankmilindeki boşluklara dolarak sertleşirler ki bu motor için istenmeyen bir durumdur. ilk başlarda etksinin olumlu gibi gözükmesinin sebebi içindeki kaydırıcı kimyasallardır. Bu kimyasallar zamanla özelliğini yitirir arda kalan bor tanecikleri olur olmaz yerlere dolar ve sürtünme direnci oluşturmaya başlar. Mekanikte her direnç artı bir kuvvet gerekliliği ve aşınma demektir.

    Kısaca yeni motora yağ dışında hiç bir kimyasal konulmamalıdır.
    Kimyasal enjektor temizleyicilerde temelde motor ömrü boyunca 1 veya 2 kezden daha fazla kullanılmamalıdır çünkü bunların içindeki çözücülerde yakıtla birlikte motora püskürtülür yani bu kimyasal aslında motorun yağ yakmasına sebeb olur dolayısıyla aşınmayıda hızlandırır.


    Güzel bilgiler...




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.