Şimdi Ara

BMW X3 (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
4
Favori
69.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kiralik arac sizi yaniltabilir.. Millet adam akilli kullanmioki.. Intercity rent a car dan 3 serisi araba kiralayip lastigi eriten adam taniyorum.. Tabi sadece lastikle kalmiyor o is.. :D
  • Sayın techzone...BMW nin verdiği garanti süresi ne kadar acaba ? X3 e özel bir durum yoktur sanırım, genel olarak bir garanti süresi vardır. Neticede ikinci el aldığımızda garantisinin devam edip etmediği de önemli bir konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: virgaba

    Sayın techzone...BMW nin verdiği garanti süresi ne kadar acaba ? X3 e özel bir durum yoktur sanırım, genel olarak bir garanti süresi vardır. Neticede ikinci el aldığımızda garantisinin devam edip etmediği de önemli bir konu.

    BMW'nin verdiği garanti sıfır araçlar için 2 yıl, sınırsız kilometre..

    garantisi biten araçlar içinmiydi, yoksa arabayı alırkenmiydi tam hatırlamıyorum ma EUROPlus diye bir şeyleri vardı 5yıl 100.000km garanti veriyorlardı ancak tam emin değilim bu konuda.. hatta europlus devam ediyor mu onu bilmiyorum.. ama ekstra ücret karşılığında garanti yapıyorlar diye hatırlıyorum..
  • Geçen gün ikinci el bir X3 için görüşmek üzere anlaştım biri ile...adamın aracı 3 hafta boyunca sahibinden de durdu...Yanıma kapora bile almıştım, tam görüşmeye gitmeye 1 saat kala adam aradı araç satıldı dedi...:)

    Bu x3 ile ilgili ikinci ciddi girişimimdi..daha önce de Ankara da bir araca bakıcaktım satıcı vazgeçmişti...

    Şimdi ben bu kadar sinyalden sonra :) nasıl gidip x3 alayım :)

    Bir de bu süreçte kosiflerden ayrılma bir BMW ci usta ile tanıştım...adam harbi ve güvenilir biri...haybeden konuşmuyo..o yüzden söylediklerini yabana atmadım...

    X3 ün yedek parçalarında kosiflere bağımlıyız dedi, mecburen onlardan istiyoruz dedi...kaza yaptın mesela, ellerinde parça yoksa bir ay arabanı serviste bekleyebilrisin, canın sıkılır dedi...Bu kısmını pek düşünmemiştim...
    Araba alırken bir diğer önemli husus da bu sanırsam...servsi ve yedek parça hizmeti...




  • hocam benim kiz arkadasim 3 ay borusan otomotiv ankara havaalani plazada satis sonrasi musteri iliskileri ve servis bolumunde staj yapti (endustriyel sosyal hizmetler amaciyla)... Öyle bir sey inanin yok.. Ne alaka kosiflerden parca beklemek.. Turkiye de resmi distiributorler kosifler ve borusan otodur.. Almanya dan ya da amerikan parcalar direk bunlara gelir, 3. Sahislarin acmis oldugu servis yerleri parcalari daha uzun sureli ithalat prosedurleri altinda turkiyeye getirir.. Kendisi kosiflerden ayrilma birisi oldugu icin parcalari ithal etmek yerine oradan aliyor olabilir... Ilk kez sizden boyle bir sey duydum, kusura bakmayin ama her duydugunuza da inanmayin.. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    hocam benim kiz arkadasim 3 ay borusan otomotiv ankara havaalani plazada satis sonrasi musteri iliskileri ve servis bolumunde staj yapti (endustriyel sosyal hizmetler amaciyla)... Öyle bir sey inanin yok.. Ne alaka kosiflerden parca beklemek.. Turkiye de resmi distiributorler kosifler ve borusan otodur.. Almanya dan ya da amerikan parcalar direk bunlara gelir, 3. Sahislarin acmis oldugu servis yerleri parcalari daha uzun sureli ithalat prosedurleri altinda turkiyeye getirir.. Kendisi kosiflerden ayrilma birisi oldugu icin parcalari ithal etmek yerine oradan aliyor olabilir... Ilk kez sizden boyle bir sey duydum, kusura bakmayin ama her duydugunuza da inanmayin.. :)


    Sizin söylediğinizle servis görevlisinin söyledikleri arasında bir tezat göremedim ben ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: virgaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    hocam benim kiz arkadasim 3 ay borusan otomotiv ankara havaalani plazada satis sonrasi musteri iliskileri ve servis bolumunde staj yapti (endustriyel sosyal hizmetler amaciyla)... Öyle bir sey inanin yok.. Ne alaka kosiflerden parca beklemek.. Turkiye de resmi distiributorler kosifler ve borusan otodur.. Almanya dan ya da amerikan parcalar direk bunlara gelir, 3. Sahislarin acmis oldugu servis yerleri parcalari daha uzun sureli ithalat prosedurleri altinda turkiyeye getirir.. Kendisi kosiflerden ayrilma birisi oldugu icin parcalari ithal etmek yerine oradan aliyor olabilir... Ilk kez sizden boyle bir sey duydum, kusura bakmayin ama her duydugunuza da inanmayin.. :)


    Sizin söylediğinizle servis görevlisinin söyledikleri arasında bir tezat göremedim ben ama...

    tezatlık şurda.. siz X3'ü çarptınız atıyorum sol ön çamurluk değişecek.. borusan parçayı kosiflerden istemez... borusan'a da ayrı gelir kosifler'e de ayrı gelir bunu anlatmaya çalışıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: virgaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    hocam benim kiz arkadasim 3 ay borusan otomotiv ankara havaalani plazada satis sonrasi musteri iliskileri ve servis bolumunde staj yapti (endustriyel sosyal hizmetler amaciyla)... Öyle bir sey inanin yok.. Ne alaka kosiflerden parca beklemek.. Turkiye de resmi distiributorler kosifler ve borusan otodur.. Almanya dan ya da amerikan parcalar direk bunlara gelir, 3. Sahislarin acmis oldugu servis yerleri parcalari daha uzun sureli ithalat prosedurleri altinda turkiyeye getirir.. Kendisi kosiflerden ayrilma birisi oldugu icin parcalari ithal etmek yerine oradan aliyor olabilir... Ilk kez sizden boyle bir sey duydum, kusura bakmayin ama her duydugunuza da inanmayin.. :)


    Sizin söylediğinizle servis görevlisinin söyledikleri arasında bir tezat göremedim ben ama...

    tezatlık şurda.. siz X3'ü çarptınız atıyorum sol ön çamurluk değişecek.. borusan parçayı kosiflerden istemez... borusan'a da ayrı gelir kosifler'e de ayrı gelir bunu anlatmaya çalışıyorum...


    Okey anladım...ancak ben yanlış anlattım demek ki...ben borusan kosiflerden ister falan demedim ....pm attım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: virgaba

    Okey anladım...ancak ben yanlış anlattım demek ki...ben borusan kosiflerden ister falan demedim ....pm attım..

    PM'ye cevap: şimdi anladım demek istediğinizi; X3'ün en dolusu X5'in orta dolusundan daha pahalı ona bakarsanız... serviste aralarında fazla fark yok parça fiyatları olarak.. ya zaten sizde o kadar para ayırmışınız X3'e niye bakıyorsunuz ki?

    gidin 2005 2006 Range Rover Vogue bakın...

    örnek link:http://www.sahibinden.com/2004_model_emsalsiz_range_rover_vouge-91WQQaXQQ21302874WQQpXQQdisplayitem

    eğer range düşünürseniz çok detaylı olarak yardımcı olabilirim size PM'den



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 20 Mayıs 2010; 0:01:33 >




  • Sayın TechZone bende birkaç ay içerisinde ikinci el bir araç almayı düşünüyorum ve bmw x3 de seçenekler arasında. Nette araştırma yaparken bu sayfaya rastaldım ve güzel bilgiler edindim. Alacağım araçlardaki kıstaslarımdan biride yakıt ekonomisi.
    Ben x3 lerin yakıt sarfiyatına bmw'nin sitesinden baktığımda şehiriçi 6,- ; şehir dışı 5,- gibi değerlere rastladım. Ancak benim almayı düşündüğüm modeller 2005-2006 modeller, bu modellerde de yakıt tüketimleri bu değerlerde midir acaba ?
    Siz bu araçları yakından tanıyan ve kullanan birisi olarak biraz da yakıt sarfiyaları hakkında bilgi verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayancıklı

    İkinci el 2007 model bir x3 ü inceleme fırsatım oldu.

    Araç yerden yükseklik olarak istediğim yükseklikte. İç kısım araçta bayağı dar. Uzun boylu kişilerin arka koltukta oturması sorun yaratıyor. Süspansiyon benim peugeot 207 outdoor dan bile sert diyebilirim. En ufaz bir çakıl taşını bile araç içinde hissedebiliyorsunuz. Yakıt konusunda gayet iyi olduğunu söylediler. Şimdilik x3 konusunda aracın koltuk aralarının dar olması sebebiyle karasızım.


    Arkadaş biraz geç oldu ama bu mesajı yeni gördüm.
    Baktığınız araç benim aracımdı
    Dünya küçük yer vesselam.
    Aynı foruma takılıyormuşuz da haberimiz olmamış,kaçırdınız vallahi canım aracı.




  • Tech Zone MErhaba

    Ben X1 sahibiyim aracımı X3 ile degiştirmeyi dusunuyorum. araştırdıgım kadarıyla opsiyonel Varaible damping diye bir ozellik aracın conforunu inanılmaz derecede arttırıyormuş ? konu hakkında aydınlatırsan sevinirim
  • Techzone'a sormussunuz ama 2011 X3 sahibi olarak isterseniz cevap vereyim. Bahsettiginiz opsiyon, normal, sport ve sport+ olmak uzere 3 kullanim secenegi sunuyor kulaniciya. Normal modda suspansiyon, sanziman ve direksiyon sertligi gibi ayarlar, , bu opsiyona sahip olmayan herhangi bir X3'teki ayarlarla ayni. Sport secildiginde sanziman daha hizli ve yuksek devirde vites degistirmeye basliyor, gazin tepkisi artiyor, direksiyon sertlesiyor ve amortisorler belirgin bir sekilde daha sert bir ayara geciyor. Sport+'da ise sport'a ek olarak DSC 'nin mudahalelerinin yazilimi farklilasiyor. Kimileri bu moddayken DSC'nin tamamen devreden ciktigini soyluyor, ben ise emin degilim. Gercekten de sport+'a alinca ekranda sari DSC lambasi yaniyor ama dedigim gibi bence tamamen devreden cikmiyor, sadece size daha fazla oyun alani birakiyor. Yabanci forumlarda da bu yonde gorusler agirlikli.

    Sorunuzun direkt cevabi ise, bu opsiyon, alacaginiz aracta olmazsa siz devamli normal modda kullaniyor olacaksiniz ki bu da suspansiyon konforu acisindan zaten 3 modun icindeki en konforlu secenektir. Bu opsiyona ilave para verecekseniz bunu konfor artisi icin degil, tam tersi, istediginiz anda araci daha sert, yani daha sportif, daha iyi yol tutar hale getirmek icin veriyor olmalisiniz. Zaman zaman hizli kullanan biriyseniz de bence bu opsiyonu kesinlikle alin, ayni anda iki farkli araca sahip olmak gibi birsey neredeyse.

    Son olarak, X3 standart suspansiyonu ile bircok binek otomobilden bile daha iyi bir surus rahatligina sahip. Hem de uzerindeki run on flat lastiklere ragmen. Eski nesil X3 bu konuda o kadar elestirildi ki sanirim BMW F25'i tasarlarken en cok bu konuda mesai harcamis. Tabii burada jant secimi de biraz onemli. Onceliginiz konfor ise, bence 18", 19" jantlar ile dusuk profilli lastikler secmeyin siparis esnasinda, sirf guzel gorunuyor diye.




  • Sayın Tiryaki bende 2012 X3 sahibi olarak açıklamalarınıza ek yapmak istiyorum. Dinamik sürüş kontrolünü tarif etmişsiniz ancak bahsettiğiniz süspansiyon ayarlarının normal ve sport olarak değişimi için variable damper contol opsiyonunun da alınması gerekiyor. Ben de bu öopsiyon yok o yüzden sport ve sport+ da süspansiyon sertliği harici bahsettiğiniz ayarlar değişiyor. ayrıca sport mode ayarlarının iDrive dan kişiye özel ayaralrı da mevcut.

    Size de bir soru sormak istiyorum. BEnim aracımda duruştan geri vitese takıp hareket ettiğimde bir "clunk" gibi ifade edebileceğim ses duyuyorum. Benzeri bir ses duyabiliyormusunuz?
  • Biraz doluya yakın olsun diyorsun ve exclusive paket bakıyorsun mübarek 40K gibi bir fiyat tutuyor. Herşey tam olsun diyorsan 110.000 € gibi bir rakam çıkıyor karşımıza. Anlaşıldı 0 araba almak hayal artık (en azından benim için), 2-3 yıl sonra 50-60 binde 2011-12 model bir X3 alabilirsem ne mutlu bana...

    Not: Yeni kasa X3 kullanan arkadaşlar araçlarının olumlu/olumsuz yönlerini bizlerle paylaşırlarsa benim gibi X3 almak isteyenlere verecekleri bu bilgiler araç alımında yararlı olacaktır.

    Saygılarımla,
  • Sayin Mertb,

    Dogrudur, ben de zaten VDC, yani erderd arkadasin variable damping olarak sordugu opsiyonu anlatmaya calismistim. Sizdeki gibi araclarin oldugunu da duymustum, yani konsolda rocker switch denilen normal-sport dugmelerinin oldugu ve suspansiyon disindaki bazi surus ayarlarinin degistirilebildigi... idrive menusunden de dediginiz gibi kisisellestirilebiliyor bu ozellikler.

    Geri giderken tarif ettiginiz clunk sesinin aynisini duyuyorum. Daha dogrusu arabam yeniyken iki geri manevrasindan birinde duyuyordum. Servis arka fren balatalarinin yapabilecegini soylemisti. Yabanci forumlarda da benzer yorumlar yapiliyor. Diger yandan, kullandikca sesi daha az siklikta duyar oldum. Gecen ay 25,000 bakiminda arka balatalar degistikten sonra da simdi belki 20 geri manevranin birinde duyuyorum o sesi.

    Bu arada, gec cevap icin de kusura bakmayin .
  • ozaman variable damping controle ekstradan para vermek benim için gereksiz...açıkcası ben bmw den memnunum, x1 imi x3 ile degiştirecegim kısmetse ancak uzun yol yaptıgım icin araç yoldaki her cukuru tumsegi cok hissettiriyor ve bir yerden sonra rahatsız olmaya başladım. tabiki runflat ve 17 ınc jantlarında etkisi vardır ama bence olay suspansiyonda bitiyor.

    ben x3 almamın sebebi daha rahata kavuşacagımı düşünmemdendir. sizce x3 rahat mı suspansiyonu yumuşakmı? bir de x1imin direksiyonu da sert geliyor bana...acıkcası dostumun Q5ini kullandıkca bunalıma giriyorum ne rahat anlatamam. x3 unuz elektrik motor destekli mi yoksa powertronik mi?

    sizden ricam aracınızın iyi-kötu memnun oldugunuz olmadıgınız yanlarını paylaşırsanız sevinirim..birde opsiyonel donanım olarak aracı daha konforlu hale getirecek ne gibi donanımlar tavsiye edersiniz?

    Saygılar
    Erdm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    ozaman variable damping controle ekstradan para vermek benim için gereksiz...açıkcası ben bmw den memnunum, x1 imi x3 ile degiştirecegim kısmetse ancak uzun yol yaptıgım icin araç yoldaki her cukuru tumsegi cok hissettiriyor ve bir yerden sonra rahatsız olmaya başladım. tabiki runflat ve 17 ınc jantlarında etkisi vardır ama bence olay suspansiyonda bitiyor.

    ben x3 almamın sebebi daha rahata kavuşacagımı düşünmemdendir. sizce x3 rahat mı suspansiyonu yumuşakmı? bir de x1imin direksiyonu da sert geliyor bana...acıkcası dostumun Q5ini kullandıkca bunalıma giriyorum ne rahat anlatamam. x3 unuz elektrik motor destekli mi yoksa powertronik mi?

    sizden ricam aracınızın iyi-kötu memnun oldugunuz olmadıgınız yanlarını paylaşırsanız sevinirim..birde opsiyonel donanım olarak aracı daha konforlu hale getirecek ne gibi donanımlar tavsiye edersiniz?

    Saygılar
    Erdm



    Merhaba, Ben opsiyonel donanımlarımı diğer x3 topiğine yazmıştm diye hatırlıyorum. Direksiyonun ve süspansiyonun normal ayarda yumuşak olduğunu söyleyebilirim. Sport mode da direksiyon biraz sertleşiyor.

    Araçtan memnunun, şehir içi çok kısa mesafe sürüşlernde 11 12 litre, tem sürüşlerinde ise hiç dikkat göstermeden sürüşlerde 7-8 litre arası yakıyor, dikkatli bir sürüş ile 7 nin altına inebiliyor.


    Bu arada, ihtiyaç duyanlar olabilir diye söyleyeyim, bagaj havuzu çıkmış, ben de aldım.




  • Şehir içinde 11-12 Lt. ise sitedeki 6.1 değerlerini gece saat 3-4 gibi aldılar herhalde, olsa olsa %40-50 fazlası 8-9 lt yapar diye düşünüyorum ama görüyoruz ki bizim düşündüğümüz gibi değilmiş. O zaman bu değerlere (11-12 lt) göre bu arabayı almak ne kadar doğru tartışılır.

    Saygılarımla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agandon

    Şehir içinde 11-12 Lt. ise sitedeki 6.1 değerlerini gece saat 3-4 gibi aldılar herhalde, olsa olsa %40-50 fazlası 8-9 lt yapar diye düşünüyorum ama görüyoruz ki bizim düşündüğümüz gibi değilmiş. O zaman bu değerlere (11-12 lt) göre bu arabayı almak ne kadar doğru tartışılır.

    Saygılarımla,

    Motorda ve şanzumanda sıkıntı yok merak etmeyin,çok mükemmel bir ikili.
    Bizim b sınıfı sınıfının en az yakanlarından 1.3 benzinli düz vites Swift imiz bile arkadaşın dediği gibi(şehir içi çok kısa mesafe-trafik sıfır-1 km yol yapmadan stop) kullanımda 10 lt civarı yakıyor.Heleki dizel bir aracın normal yakması için motorun ısınması lazım.
    Kendi 3 serisi xdrive aracım daha kötü bir şanzumana(6 ileri otm) olmasına rağmen dur kalklı yoğun trafikte 9 litre civarı yakıyor.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.