Şimdi Ara

Sorun çözüldü F30 Tahrik sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
8.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar

    Turbonun üstünden çıkan plastik bir boruyu yenilemiştik. Orası yıpranabiliyor ve tahrik sorununa yol açabiliyor. Bujiler değişmişti ve bobinler de kontrol edildi. Sorun yok onlarda da.

    Ardından tahrik sorunu yine çıkmaya başladı. Arabanın da performansında biraz düşüş vardı. Yakıt artışı ve biraz da yağ eksiltme de vardı. Sonra sorunun Turbo basınç valfinde olduğu ortaya çıktı. İçindeki lastik körük yırtılıyor ve basınç tam gitmiyor. Onu yaptırdıktan sonra tahrik hatası kesildi. Performansı da tam seviyeye çıktı.

    Benzer sorunu yaşayabilecek kullanıcılar için de çözümü paylaşmış oldum. Tabii tahrik hatası genel bir hata. Sadece turbo ile alakalı da olmayabilir. Bobinlerden de sorun çıkabilir baktırmak lazım. Bende onlardan kaynaklı değildi.

    Yağ tavsiyesi konusunda da Shell Helix Pro 5 30 ve Mobil 1 ESP 5 30 tavsiye ederim. Motul da güzel ama biraz eksiltme yapabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgacem -- 31 Temmuz 2021; 16:56:17 >







  • f30 aracınız 1.6 motorlu 320ied olmalı. 2000-3000 kilometrede 1 litre yağ eksiltmesi sıkıntılı bir durum. çoğunlukla 1.6 motorlu bmwlerin nasıl kullanıldığını bildiğimiz için yağ eksiltme vakaları kaçınılmazdır. küçük motordan yüksek güç almaya yönelik bu tür uygulamalarda marka farketmeksizin her motor bir müddet sonra yıpranmaya başlar ve yağ eksiltir. hele bir de 1.6 motorla 2.0 motorlu bmwleri ya da başka marka büyük motorlu araçları kovalama, yarışma hastalığı varsa sıkıntı kaçınılmaz. ben de bmw kullanıcısıyım, aracı alırken 1.6 motorlu olanlara hiç bakmadım bile. benim aracım f30 320d, 147.000 kilometrede, bakımdan beri 13.000 km oldu yağ aynı seviyede. önceki aracım e90 320d idi, 260.000 kilometredeydi, daha yağ eksilttiğini, ya da yağ tamamladığımı hatırlamıyorum.
    çare nedir diye soracak olursanız ya sakin sakin süreceksiniz ya da silindir kapağı sökülüp kontrol edilecek, gerekirse segmanlar, sübap lastikleri değişecek. eğer silindirlerde de problem varsa motor tam bir rektefiye görecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 9 Haziran 2020; 17:57:3 >




  • nebel N kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler.

    Çok fazla sıkıştırmıyorum artık çünkü tahrik hatası veriyor. Acaba yağ konusu, tahrik ile ilintili bir sorun olabilir mi?

    Yani segmanlara kadar bakılırsa motor yapmaya kadar gider büyür de masraf. Pek motor istiyormuş gibi alameti yok. Belki kaçak da vardır.

    Dizelde de zincir kırma ve yüksek cc'den dolayı vergiyi düşünüp tercih etmedim. Daha önce 1.4 tfsi S1 vardı onda da yağ eksiltme vardı. Turbo kaynaklı dediğiniz gibi sıkıştırılan motorlar, yüksek ısıyla beraber ince yağı yakıyor bir şekilde. Belki yağı kalınlaştıracağım.
  • N14 motor mu?
  • bobinlere ve turbo basınç valfine bakın diyaframı yırtılınca güç düşüp tahrik hatası veriyor
  • Psa motor normaldir
  • Benzer sıkıntıları N13 motorlu 1.16i ile ben de yaşadım. Tahrik hatası biraz genel bir hata. Aracı bilgisayara bağlatıp hata kodundan arıza tespiti yapmak daha doğru. Bende turbo o ringleri ile ilgili bir sıkıntıda da kam mili ile ilgili bir sıkıntıda da tahrik hatası verdi. Aracı bağlatın hata koduna bakın ona göre bir çözüm daha mantıklı.
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    Arkadaşa katılmakla beraber ön krank keçesini kontrol ettirin ve yağ kaçaklarını kesinlikle onarın
  • BMW de 6 silindirin aşağısı yalan.
  • Turbo basınç valfi değişti. Tahrik hatası çıkmıyor. Yağ konusunda da görünürde bir kaçak yok. Turbo düzelip, hatalar giderildikten sonra şimdi yağ da tam. KM tutup, kullanmaya devam edeceğim. Bakalım bir ilginçlik olacak mı?
  • Bmw ye ilk sahibi biner, sonraki sahiplerine bmw biner .
  • 1500 km de 1 lt yağ tüketimine ulaşınca, sübap lastikleri, segman ve yatak değişimi yapacaksınız. Bu motorda zaten 5000 km 1 lt yağ tüketimi normal bir durumdur. Fazla kafaya takmadan kullanmaya devam edin. Yalnız sabahları ilk çalıştırmada zincir sesi veya motorda düzensiz çalışma varsa bu acil bir durumdur. Zincir gerginliğinizi ve hidrolik zincir gergisi ayarlayıcıyı kontrol ettirin. Bu motoru PSA'da kullanıyor ama tasarımı ve teknolojisi tamamen BMW'ye aittir. Çok güzel ve teknolojik bir motor, 500 bg kadar yüklüyorlar ve gayet de yüklemeye dayanıklı ama kullanımında bir kaç püf noktası var. Bizim ustalar daha yeni yeni çözmeye başladı bunları.
  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Turbo basınç valfi değişti. O uzun süredir patlakmış da anlamamışım. Araba tam performans çalışıyor ve tahrik hatası da kesildi. Yağı tam seviyeye de getirdim. Turbodan dolayı da yağ eksiltmiş olabilir. Yağ sıcaklığı da yüksek bu araçlarda. Her yağı sevmiyor o yüzden. Hangi yağ kullansam onu şaşırdım.
  • Bu motorda kam millerini kontrol eden aktüatör ya da sensörlerinde de problem oluyordu yanlış hatırlamıyorsam.
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Eletrovana arızası klasiktir. Bu motor içinhttps://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w30-motor-yagi-top-tec-6100-5-litre-20779
    Liqui Molly Top Tec öneriyorlar ama fiyatı çok fazla. Ben Mobil 1 0-30 ESP kullanıyorum ve gayet memnunum. Benim araç kardeş motor 1.6 THP bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunserce -- 11 Haziran 2020; 10:59:41 >
  • Geçmiş olsun PSA ortaklığı ile geliştirilen motorun kronik sorunlarından birisini yaşamışsınız. Aracınız garantili miydi? Bu sorunları çözmek size kaç paraya mal oldu.
  • Şanzumanda tam patlamalık kmlere gelmiş.

    Şanzuman yağ soğutucu ısı eşanjörüne dikkat. İmkan varsa değiştirin derim. Sonra benim gibi 10 bin şanzumana gömüp dikiş tutmayıncada arabayı satarsınız
  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Bu arada yağ eksilmesi ile ilgili şöyle de bir fikir yürüttüm.

    Arabanın turbo basınç valfi düzeltildikten sonra, tahrik hatası tamamen geçti ve çekişi arttı. 250 nm torku spor göstergede de gösteriyor artık. Böylece yağ sıcaklığı da azaldı. Eskiden 120 olan değer şimdi 110 normal değere düştü.

    Demek ki yağ sıcaklığı arttıkça, yağ tüketimi artıyordu. Şimdi normale dönecek gibi gözüküyor. Mobil deneyeceğim bir sonrakine.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Yok garantili değildi.

    Turbonun üstünden motora giden plastik boru bağlantısı için işçilikle beraber 500, turbo basınç valfi değişimi işçilikle beraber 600 TL tuttu. Ayrı ayrı zamanlarda değiştirdim. Yani tahrik sorunu genel 90 bin km bakımı ve buji değişiminin ardından, bu yaptığım 2 turbo parça değişimi ile geçti.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    ZF8 şanzuman için yağ ömür boyu deniyor. İlla değiştirilecekse 80 - 120 bin km arası değiştirebilirsiniz demişlerdi bana. Değiştirmedim henüz.

    Yağ soğutucu ısı eşanjörü nedir? Nasıl belli ediyor sorun varsa? Daha önce Audi A3 1.6 TDI vardı. Stronic hem kavrama hem de mekatronik değiştirmiştim 1 sene aralıkla doğuşta. Şanzuman sağlam diye zf8'li modele geçtim.

    Bunda kronik şanzuman sorunu bilmiyordum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.