Şimdi Ara

BMW F30 320i ED / 316i RACE CHIP / CHIP TUNING (82. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.670
Cevap
33
Favori
137.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Iris I kullanıcısına yanıt
    Racechip güvenilirdir, yine İstanbulda yazılım yapan güvenilir firmalar var EcuFast ve BTG maslak gibi, bunlar genelde yaptıran arkadaşlarımdan duyduğum ve sorun yaşanmayan ya da daha az sorun yaşanan firmalar.

    Box olarak Race chip gibi; AC Schinitzer diye bir marka var, yazılım değil chip box takıyor, ama racechip gibi sökülüp takılması 10 dakika sürmez 8-10 farklı noktadan bağlanıyor motora daha profesyonel daha güvenilir ama fiyatı (2850 euro) mantıklı gelmiyor bana. Racechipin 5 katı fiyat ama 5 kat fazla performans var mı ya da 5 kat daha mı güvenli o tartışılır.

    Dyno için şuanda tavsiye edebileceğim bir yer yok ama Maslak Atatürk Organize sanayide dyno yaptırma şansınız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben yazılımdan sonra bir sorun yaşamadım sadece su eksiltme sorunu çıktı onuda araştırdığım kadarıyla 2012-2013 çıkışlı araçlarda 50 k dan sonra kronik sorunlar baş gösteriyormuş. sorun hallediliyor şuan araç serviste.3.kez gittiğimde ancak buldular nerde olduğunu.
  • AtaTuncel kullanıcısına yanıt
    Ben daha chip yaptirmadan 70bin de yasadim ayni sorunu, motorun su cikisindaki flanş catlayip su sizdiriyor, kronik sorun dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazilimi duzgun bi yere yaptirmakta fayda var bugun bi n13 motorun cesitli yerlerden motor blogunu patlattigini gordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni 3 silindir 1.5 motor için yazılım yaptıran oldu mu hiç? varsa yorumlarını aktarabilir mi?

    ben düşünüyorum ama ufaktan da tırsıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinnan

    Ben daha chip yaptirmadan 70bin de yasadim ayni sorunu, motorun su cikisindaki flanş catlayip su sizdiriyor, kronik sorun dediler.

    evet kronik olduğunu duydum bende hatta borusanda bunun için aksiyon da varmış
  • Birkac gundur 3.16i aracimda daha yeni hizlanirken gaza basarken(kokleme degil) dusuk devirlerde vites ve arabada tekleme sorunu oluyodu. Bugun iyice bariz bir durumda sallanmaya basladi baya tekledi birkac kerede yavas gideken stop etti.

    Racechip takili ayarida 2 ayarinda. F den sonra 2 ye gectim ama baya oldu kullanali basta sorun yapmamisti

    Ne yapmaliyim?

    Racechipi direk cikarsam mi yoksa ayarini dusursem?

    Var mi bole bir sorun olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi assasinseagle -- 4 Kasım 2016; 16:31:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • assasinseagle A kullanıcısına yanıt
    yazilimin ertesi gunu benim basima buna benzer bir sey gelmisti, bobin arizasi cikti, 4 atesleme bobininden biri bozulmustu, ben de ne olur ne olmaz diye 4 bobini de degistirmistim.
  • Motor stop etmeye başlamıştı en son bende artık..



    Önce aleti tekrar F konumuna aldım olmadı birde üstüne tahrik uyarısı verdi, sonra artık çıkarmak zorunda kaldım. Çıkardım şuan geçmiş gibi duruyo, kullandım biraz arabayı gerçi bobin arızası olsa devam eder miydi aynı sıkıntı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silindirlerden birinde atesleme olmadigi icin evet devam ederdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinnan S kullanıcısına yanıt
    Komple cikardim suan bir sorun yok, ilk 2 gun ariza lambasi yakti su sari motor olandan oda gitti smdi.
    Napicam bidaha takiyim mi bilemedim, yine tekrarlar mi sorun diye korkuyorum!?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 senedir sorunsuz kullandığım Racechip ultimate chip araç değişikliğinden dolayı satılıktır. Bmw F30 3.16i için (kendi aracım) ve 1.16i için uygundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,

    Merak ettiğim bir konu var. Racechip kullanıcıları rahatlıkla cevap verebilir.

    Biliyorsunuz ki araçlarımızda sport göstergeler var ve anlık HP ve Nm değerlerini görebiliyoruz.

    Racechip takılı araçlarda bunlar aracın stock değerlerinin üstüne çıkıyor mu yoksa mesela 320iED için 170'ten yukarı çıkmıyor mu?
  • secospacos S kullanıcısına yanıt
    Stock değerin üstüne çıkmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • secospacos S kullanıcısına yanıt
    RChip yanıltma yoluyla çalıştığı için orada datada herhangi bir değişim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhabalr. 2013 320i ed aracim var suan racechip ultimate var ustunde. Yazilim yaptirmayi duusnuyorum 215bg veriyormus ve istedigin zaman programi kaldirabiliriz diyorlar. Yaptiran var mi memnun kaldiniz mi racechip den daha mi iyi ? Tesekkurler

    Chip im satiliktir 1.5yil kullandim. İsteyen pm atsin ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de racechip'i sorunsuz olarak 2 sene kullanmıştım. Ama yazılım konusu biraz sıkıntılı gibi, şu konuya bir göz atın isterseniz.

    https://forum.donanimhaber.com/bmw-f30-rolantide-titreme--121947760

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sea_wolf kullanıcısına yanıt
    Baya sikintiliymis ustad ya, cumartesi yaptirmayi dusunuyodum bende bilemedkm simdi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne yazilim ne chip hepsi hikaye alip 1-2 sene binip sorun yasamadan satacaksan ne gam ama sattigin adaminda ahini alirsin .Yoksa ayni motor yea sadece yazilim farki diyenlere bakmicaksin egzos sogutma intercooler vb farklar var aslinda cogunda .Nat.geo da galiba profesyonel modifiyecileri anlatan bir belgesel var mesela adamlar gecen panameradan 40-50 beygir extra guc aldik diye seviniyorlardi.136 dan 170 e cikarmak oyle kolay olsa ve maliyeti olmasa malmi bmw butun araclarini 170 lik satar.2.0 dizel unite 15 yilda her yil 6-7 hp artarak 190 hp oldu .Oyle kolay degil o isler.
  • https://forum.donanimhaber.com/bmw-f30-rolantide-titreme--121947760-2

    Öncelikle bu sayfayı paylaştığınız için teşekkürler, herkesin bu sayfayı incelemesinde fayda görüyorum, başına talihsiz olay gelen yazılımlı aracın sahibi, motoru tamamen kaybetmeden kurtarmış ve daha önceki sayfalarda da paylaştığımız yazılımlı yada chipli bir araç nasıl kullanılır maddelerini tekrardan tasdiklemiş;

    Motorun ısınmadan ani hızlanmak, motora ve gaz pedalına ani yüklenmeler,

    Aracı soğukken dip gaz yapmak (kick down)
    Performanslı kullanım sonrası stop etmeden önce turbonun yavaşlamasına zaman tanımadan stop etmek, çünkü neden ?

    Turbonun devri dakikada 150-200 bin civarına ulaşır, motorun maksimum devri dakikada 8 bin iken turbonun pallerinin nasıl bir oranda döndüğünü düşünün;

    Ve turbonun da yağlanması aynen motor çalışırken çalışan yağ pompası sayesinde motor yağından sağlanır, turbo palleri dönmesinin durmasına zaman tanımadan motoru stop etmek turbonun yağlamasını kesmenize ve pallerin yağlanma olmadan dönmesine ve durana kadar büyük oranda aşınmasına yol açar,

    Yine aynı şekilde yazılımla turbo basıncı da yükseltilir ve turbonun stock yazılımdan daha yüksek basınçlara maruz kalmasına yol açarsınız, turbo palleri, turbonun kendisi ve turbo bağlantı ekipmanları, turbo borusu vs vs hepsi fazla basınçtan çatlayabilir zamanla malzeme yorgunluğu olabilir, aniden dip gaz yapmak ve son süratle uzun süre gitmek bunların en başlıca sebebidir, gazı bile köklerken 2-3 hamlede yavaş yavaş gücü arttırmak iyi bir yöntemdir,

    Genelde yazılım yapılınca bazı parçaların da güçlendirilmesi istenir; örnek intercooler, bujiler, yakıt enjektörleri, subap kapakları vs vs... neden ?

    Hepsi aşırı güce maruz kalınca yıpranmasın diye; performans bujileri takabilirsiniz, bujiler yüksek basınç altında çalışırken bu arkadaşımızın başına geldiği gibi çatlamaz kırılmaz, daha yüksek basınca dayanıklı yakıt enjektörleri ( enjektör işemesi denilen olayı önler), daha büyük intercooler( yağın daha iyi soğutulması ) çünkü basınç gibi yüksek sıcaklık da büyün malzemelerin malzeme ömrü açısından zararlı, intercoolerı büyütünce ortaya başka problem çıkacak, turbodan elde edeceğiniz güç azalacak, çözümü daha kuvvetli büyük turbo takmak vs vs... Biraz zahmetli ve masraflı iş ve de riskli...

    Her yazılım bir değil, her kullanan bir değil, bazıları aynı yazılımda daha harf yazlımda bile sorun yaşamazken bazı insanlar daha soft yazılımlarda sorun yaşıyor, neden ?

    İşte sebeplerin hepsi yukarıda ve diğer paylaşılan forum sayfasında gizli...

    Yazılım varsa araca 2-3 değil 10 kat daha dikkatli davranmak zorundasınız,

    Daha önce de defalarca yazdım Race Chip in bir farkı var, güvenlik protokolleri çok daha fazla, yazılımı ve programı sizin yerinize birçok yerde sizi koruyor, yani kosacası en bilinçsiz kullanıcıya göre yapılmış, 50bin km 320ied de ve 15bin kö dir de 116d de kullanıyorum, yeri geldi çok bilinçsiz kullandım, özellikle 320i ed ye ilk taktığım zamanlarda, bu kadar bilgiye sahip değildim işin bu kadar içinde değildim, neler yapmama ne kadar zorlamama rağmen en ufak sorun yaşamadım, benden aracı satın alan arkadaşla da görüştüm aldıktan baya sonra ( forumdan bir arkadaş) o da problem yaşamamış ve hala yaşamıyor.

    Tabi racechipin bu güvenilirliğinin bir dezavantajı var; yazılıma göre daha az güç alıyorsunuz yazılımlı bir 116i den 3 araç boyu fark yemiştim zamanında, ama daha sonra 116i ilerleyen günlerde yazılım yüzünden sıkıntılar yaşamıştı ben hiç yaşamadan devam ettim.

    Tekrar tekrar yazıyorum lütfen benim bilmediğim duymadığım racechip yüzünden sorun yaşayan varsa lütfen yazsın bilgilenelim, illa ki vardır ama belki %5-10 dur ve pahalı olmayan sorunlardır, ama yazılımda bu oran sanki %40 larda gibi, yazılım yaptıran kimle konuşsam en az yarısında problem oldu ve yazılımı kaldırtmak zorunda kaldı;

    Herkese keyifli sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.