Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30- (326. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.528
Cevap
102
Favori
565.957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 323324325326327
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • karşıkomşununavukatoğlu K kullanıcısına yanıt
    Vay be 220 bin gördü demek maşallah..
    Başka problem çıktı mı bu süreçte?
  • damenn D kullanıcısına yanıt

    Bu ozel bir kodlama ile mi yapiliyor bilmiyorum ama bendeki ix’de menude ayari var yeni yazilimda.


    Eski yazilimda bu ayar yokken calismamisti, kalibrasyon metodlarini denemistim duzelmisti. Asagidaki sekilde deneyebilirsiniz belki olur:

    ///

    Close all doors and move the seat forward a bit manually. Then press the memory 1 button to get back to your normal seating position.


    Turn off ignition, open door and seat moves back again as it should. Give it a try.

    ///


    Bir de seat calibration hatasi verince yapilan bir metod var onu da bulabilirsiniz aratip.

  • guvenxoca kullanıcısına yanıt

    Merhabalar,


    Aşağıdaki iki mesajımda detaylı olarak sorunları anlatmıştım:)


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/156643219 https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/156894079

  • EvrimS kullanıcısına yanıt

    Bunu da denedim ama olmamıştı. Muhtemelen yazılımı güncellediler ve bu özelliği kaldırdılar.

    Yabancı forumlarda arka koltukta oturanlar için iyi bir özellik değil diye vazgeçildiği söylenmiş ama inandırıcı gelmedi :)

  • Dostlar herkese selamlar, saygılar

    Uzun süredir benim için hayal olan BMW sevdasına bir niyetle adım atma girişimi içerisindeyim. Nasip olursa ilk bmw aracım olarak 2017-2018 makyaj öncesi bir G30 520i düşünüyorum. Ancak aklımda bazı sorular var ve siz değerli kullanıcıların görüşlerini dinleyerek adım atmak benim için çok daha iyi olacaktır.


    Çok kısa aklımdaki fikirden bahsetmek istiyorum.

    Planladığım bütçe 2.500 civarı, benim düşüncem ise 2.300 civarına bir araç bulup 200 bin kadarıyla arabayı doldurmak veya çok ciddi bir bakım yapıp uzun süreler binilebilecek bir araç kıvamına getirmek.

    Bu durum karşısında sizce 2.500 e kadar bütçede alınabilecek en düşük km'de ve sorunsuz araçlara yönelmek mi (yani bütün bütçeyi arabaya ayırmak mı) ? Yoksa söylediğim gibi 2.300 e araba alıp 200 kadar üzerine ekstra yapmak mı mantıklı olur ?


    Aslında araç alma yoluna girerken düşüncem, hem yaşıma uygun olması hemde bütçeyi aşağılarda tutabilmek için 2020 G20 320i modeliydi, ancak bir gün f10 koltuğuna oturunca dedim ki gemi gibi araba. O günden sonra G30 düşünmeye başladım.


    Bütçeyi G30 520i için 2.500, G20 320i için 2.250 gibi limitledim;

    G30 520i için 2017 üstü Exec. M Sport, içi Taba olacak 70 bin km ile 110 bin km arasında ilanlar var

    G20 320i için ise 2020 First Edition M Sport 40 bin km ile 90 bin km arasında ilanlar var

    Fiyatlar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir (sadece tahmin bu ekonomide bir şeyler söylemek zor gerçi ama) sizce düşüş olur mu ? Ben biraz şanssız bir insanım 2.500 e araba alsam ertesi ay 1.500 den satılmaya başlar.


    Çok eski ve atmosferik bir araçtan geçiş yapacağım için performans kısmında sorun yaşayacağımı düşünmüyorum, rsa 300hp yazılımda düşünüyorum o benim bütün performans isteklerimi karşılayacaktır. Yazılımdan bağımsız olarak bu motorun kroniği yok diye biliyorum, ciddi bilinçli bir kullanıcıyım kullandığım araçlarda obd vasıtasıyla izlenebilen bütün parametreleri sürüşüm boyunca takip edip sürekli sorun sıkıntı var mı diye kontrol ederim. Yağını suyunu kontrol etmek gibi temel şeyleri söylemiyorum bile.

    Bu bağlamda G30 için konuşmak gerekirse 100 bin km de bir aracı aldığımda bana sorun çıkarması muhtemel bir şeyler var mıdır ?


    Ve en merak ettiğim noktalardan biri ise yakıt konusu, gazlama kısmını bir kenara koyuyorum çünkü o zaman ne yaktığını hesap etmekle bir işim olmuyor. Sakin kullanımda Ankara gibi bir şehirde ne gibi bir yakıt tüketimi beklemeliyim ? Sürüş rotamdaki bütün yollara hakim olduğum için ne zaman tıkanır ne zaman akıcı trafik olur ne zaman ışık yanar gibi ve sürüşümü de araca gereksiz fren yaptırmayarak, motor frenini sık kullanarak trafik müsaitse ışığı gördüğüm en uzak noktadan gazı kesip aracı durdurmadan süzülerek yeşil yandığında geçmek gibi kullanım alışkanlıklarım var. Kullandığım araçta yol bilgisayarında ortalama 40-50 km/h arası değerlerim var genelde ana yollarda 80-90, diğer yollarda da 60-70 civarı sabit gitmeye gayret ederim. Bunların hepsini hesaba kattığımızda şehir içi 700km civarı menzil veya 9 litre gibi ortalama tüketim beklemek çok mu hayal olur ? Günlük genelde 30-40 km kadar yol yaparım, yani kısa mesafe kullanımı yapmam, rotalarımda genelde 80-90 gitmeye müsaittir.


    Ve son olarak sonradan ekleyeceğim özelliklerden;

    Cruise control ve F1 özellikli direksiyon

    Anahtarsız giriş için (yakınlaşınca kapıları açan, uzaklaşınca kapıları kitleyen), eğer uygulamanın hiçbir imkanı yoksa en azından kapılardan kilitleme ve açma yapabilen kapı kolları

    360 derece kamera

    Adaptive Led ve uzun far asistanlı sinyal kolu


    Bunlardan hangilerini yapabilirim ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 6 Mart 2024; 16:28:5 >




  • Baktım baktım düşündüm. Sonra tekrar baktım ve yine düşündüm. Test sürüşü yaptım. U11 Plug-in Hybrid 326bg.

    https://www.auto-data.net/tr/bmw-x1-u11-30e-326hp-plug-in-hybrid-xdrive-steptronic-49765

    14.2 kWh net batarya gücü. Şehiriçi belki 70-80km menzil. Soğuk havada bu menzil azalıyor; belki 40-45km civarına düşüyor.

    1500cc 3 silindirli motor. 47lt yakıt deposu. Benzin+batarya zannetmiyorum ki Istanbul’dan Antalya’ya götürür ikmal yapmadan. Uzun menzil benim için önemli. Ama bu araba tam şehiriçi arabası. Uzun menzil uzağında kalıyor.

    U11 ağırlık 1860kg (yük olmadan). İlave elektrikli motor ve bataryası pek hafif değil. U11 araca ben bindim diyelim; 1940kg. Bagajda eşya bulundururum - ona da 40kg desek; neredeyse 2 ton ağırlık eder.

    G30 ağırlık 1530kg (yük olmadan).

    Şanzıman ZF 8-vites değil. Çift kavramalı debriyajlı sistem. Yağlı sistem mi, yağsız mı, bilemem.

    Ön tekerlekler için benzinli motor; arka tekerlekler için elektrikli motor. İki motoru aynı anda kullanabilmek mümkün; bu sayede 4-çeker oluyor.

    Arka kapıların iç tarafı sert plastik. 5 serisi değil tabii. Aslında 220i Active Tourer ile aynı platform. Fakat bir 5 değil. Hissettiriyor. Son olarak arka sarı sinyaller çok küçük. Güçlü LED ampul olabilir ama görsel olarak garip. Yeni kasalarda arka sarı sinyaller bilhassa daha büyük ve göz alıcı. Bu modelde farklı yaklaşmış BMW.

    G30’u bırakıp bu tarz bir araca yönelsem mi, dedim. Vazgeçtim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 6 Mart 2024; 21:24:46 >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt

    Sıfır BMW X1 elektrikli ile 400km şehirlerarası yol yaptım. İlk elektrikli tecrübemdi. Motor sesi duymuyorsunuz diyorlardı. Doğru duymuyorsunuz ama biraz hızlanınca ya da 100km hızı geçince lastik ve rüzgar sesini duymaya başlıyorsunuz. Ses yalıtımı G30 ile kıyaslanmaz. İçerideki malzeme kalitesi de dediğiniz gibi G30'un çok gerisinde.


    Aynı yolun dönüşünü 2023 model 4 serisi coupe ile yaptım. Benzinli olan modeldi. O X1'den daha konforlu ve sessiz geldi bana. Ama yine de döndükten sonra kendi arabama binice g30'dan vazgeçmem dedim. Körü körüne arabasını seven birisi değilim. Hatta 2020 model G30'umu değiştireyim diye araç baktım ama aynı fiyat segmentinde başka bir araç bulamadım. Ne Mercedes, ne Audi'de. Benim pişmanlığım 2023 sonunda satılan çok dolu gelen G30'lardan bir tane alıp arabayı yenilememek oldu. O treni kaçırdım maalesef. Şimdi bir ihtimal ileride Volvo S90'a bakabilirim. Onu da hiç incelemedim ama konsoldaki kocaman ekran bana estetik gelmiyor. BMW dahil yeni arabaların çoğunda kocaman ekranlar var. Onlara alışamadım.


    Velhasıl, vazgeçmekle doğru yapmışsınız :)





  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Valla bende benzer durumdayım
    Yeni 5 asla…
    E olabilir ama piyasada yok

    Açıkcası şeytan diyor 2023 dolu g30 al bir tane daha
    Bin 2~3 sene sonra bak duruma…
    Veya aklım 4.20 gc ye gidiyor hani biraz değişik olsun diye…

    Gerçekten alacak araba bulamıyorum…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 7 Mart 2024; 10:43:41 >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, bu hafta bir ustadan g30 soğutma sistemiyle ilgili bir bilgi öğrendim, sizinle de paylaşayım. Soğutma sıvısı haznesine konulacak antifriz BMW üretimi olan özel bir sıvıymış. Dışarıdan asla ama asla su, antifriz vb. ürünler kullanılmamalı der. Bu bilgi doğru mudur? Acaba bizim borular, genleşme haznesi, radyatör vs. gibi parçalar bu sebeple mi sık patlıyor çatlıyor acaba?

  • guvenxoca kullanıcısına yanıt

    ben de aynı durumu yaşadım. 2023 model, türkiye de satılabilir durumda olanların içinde en dolusu olanını aldım Eylül ayında. büyük aşk yaşıyoruz kendisi ile. Ankara'da remaps ta yazılım da yaptırdım, müthiş keyif alarak kullanıyorum. bu kasanın duruşu, yakışıklılığı yeni kasada yok maalesef. bu hafta da kısmetse eşime 420i grancoupe alıyoruz. en az 3 er sene araba defterini kapatırız.

  • 66bin km yaptığım g30u sattım biraz içim buruk ama yeni 5 üzmez inşallah..
  • Arkadaşlar 2017 model g30 umun yedek anahtarını kaybettim,borusan ile görüştüğüm zaman 900 euro civarı bir fiyat verdiler.Bu ürün almanyadan alınıcak olsa ne kadar tutar bilginiz varmı
  • 5 sene olmuş arabayı alalı. 25k km yapmışım ancak, o da aileyle tatil vs. ile.

    Satmayı düşünüyorum ama gözümde büyüyor. Alacak araba da bulamıyorum. Belki XC90 ama o da apartmanın otoparkı için daha da zorlayıcı olur gibi.


    Şu anda 2019 çıkışlı Comfort, Plus, Executive paketli, en küçük kazası dahi olmayan G30 fiyatları ne seviyede bilen var mıdır? Malum siteye bakmak istemiyorum açıkçası. :(


    @brs.97 hocam net fiyat alırsanız paylaşabilir misiniz? Ben de fiyat almaya çalışayım.

  • Gyepesto kullanıcısına yanıt

    Elinizde 25.000km bir g30 var. Altından daha kıymetli bence 

  • bende 110bindeyken aldığım 2 sendir severek kullandığım 2017 143 binde bir g30 um var. aynı soğutma sıvısı eksiltme sorununu 2 ay önce yaşadım. serviste yağ kütüğü değişti. prime indirimi ile 22 bin tl civarında masrafı oldu. o zaman usta üsteki kısa hortumunda patlayabileceğini söylemişti. patlayınca değiştiririm demiştim. bir de bir hortum için istenen ücret oldukça yüksekti. dün o da patladı. sanayide 2bine değiştirdim. yukarıda başka hortumlardan da bahsedildiğini okudum. gittiğim usta da tam o hortumu ve flanşörünü de değiştirebilirsin dedi. sanırım onları da peşin peşin değiştireceğim.


    motor takozu konusunda yazılan bir mesaj vardı. sanırım aynı sorun bende de var. sorduğum ustalar yol tutuş anlamında sıkıntı yaratmayacağını söyledi. ancak start stop esnasında keyif kaçırıyor malesef.

    başka bu sorunu yaşayan var mı ?


    bugün bir de frenler konusunda sanki çabuk kızaklamaya başladı gibi geldi. çok gazlı kullanmadığım için balatalar pek eskimez kullandığım arabalarda. ona ihtimal vermedim. lastiklerden kaynaklandığını düşündürttü. aslında çok eski değiller ama yine de önümüzdeki 6 ay 15 bin km civarında uzun yol yapmayı planladığım için değiştirsem diye düşündüm.


    lastik önerileriniz olur mu? siz hangi lastikleri kullanıyorsunuz?





  • G30 B48 lerin en büyük sıkıntısı su eksiltme herhalde. Sağdan soldan su kaçırıyor

  • arbatu A kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, son 2 yağ bakımıdır servis motor takozu değişmesi gerekecek diyor. Cidden sabah çalıştırdığımda (start-stop asla kullanmıyorum) araç fark edilir derecede titreşimli çalışıyor. Şu an aracım serviste hazır bakım zamanının da gelmesini fırsat bilerek, yağ bakımı ve birkaç soğutma sistemi hortumuyla birlikte takozlar da değişiyor. Bakalım sabah çalıştırmalarındaki titreşim gidecek mi?

  • w.antilles W kullanıcısına yanıt

    Maalesef soğutma sıvısından çok çektim ve çekmeye devam ediyorum:)

  • ben de kısa bi araştırma ile aynı sonuca vardım ve hepsini değişitrmeye karar verdim. yarın peşinen ustanın söylediği tüm içinden su geçen hortumları değiştiriyorum.


    takoz için şimdilik beklemede kaldım. henüz rolantide sıkıntı yaşamıyorum.


    şanzıman yağı için 150.000 lerde değişitirmeyi öneren ustalar oldu. şanzıman yağı değiştiren oldu mu aranızda?

  • arbatu A kullanıcısına yanıt

    Merhaba , 135 bin de Ankara da şanzıman yağını değiştirdim. Kaya otomotiv ( Zf ).... Değişim kesinlikle öneriliyor...


    Zincir seti değişimi kaç km de oluyor ?

  • 
Sayfa: önceki 323324325326327
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.