Şimdi Ara

BMW 320D MI 320I ED MI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
3
Favori
47.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok satan bir araba.
    Çok satması için yapılmış.Ama arabanın gidişinde bir BMW havası yok arkadaş.
    Direksiyon müthiş keyifsiz,araba müthiş keyifsiz.Ben eski e90 ımda sol koluma kapıya dayayınca sadece direksiyonu düzeltmek için tutardım.
    Bu araçta direksiyonu bırakamıyorsun.O araç 140 dan sonra yola oturmaya başlardı.Bu 140 dan sonra saçmalamaya başlıyor.
    Motorun sesi hakikaten çok kötü arkadaş.
    Yani kişisel görüşüm eski arabamda gücü hissedip bazen korkardım.bunda en küçük korkum yok.Çünkü araç hızlanıyor.Ancak hızlanmak için verdiği
    mücadele arabayı modifiye edilmiş 1998 Civic gibi hissettiriyor.
    Zevksiz zevksiz.....Anlatamıyorum ama işte garip birşey.
    Vallahi merak etmiyor değilim.Almanya ya ilk uğradığımda bir 3 serisi kiralamak istiyorum.
    Malzemeden mi çalınmış diye :)
  • eSSelamuAleykum E kullanıcısına yanıt
    Motorin ve benzin fiyatlarin yanlis motorin 4.60 benzin 5.25 ve hesabini yaparken fazladan odenecek olan 50.000 ila 100.000 tl (ayni paketleri baz alalim dizel 40.yil liste fiyati 322.000tl olmus) fazladan paranin kredi faiz masrafinida koyup hesaplarmisin bir zahmet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aggressor19 -- 11 Mart 2017; 17:51:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    Bana kalırsa ben de her türlü yüksek vergisine rağmen 320d derim. Az km bile yapılsa benzinliden yine avantajlı. Aslında insanların yanıldıkları nokta dizele ödedikleri fazla tutarı amorti edememe kaygısı. Halbuki dediğim gibi çok az km bile yapılsa dizele ödenen fazladan tutar aracı satarken zaten geri alınıyor..

    Daha az km ile bir örnek;

    320d : 1 km de ortalama yakıt 0.315 kuruş

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.315 : 17.010.00 tl + 14.500.00 beş senelik vergisi = 31.510.00 tl.

    .............................................................................

    320i ed : 1 km ortalama yakıt 0.55 kuruş.

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.55 : 29.700.00 + 5.000.00 beş senelik vergisi = 34.700.00 tl.



    320i ed 34.700.00

    320d 31.510.00



    : 3.190.00 tl. 5 senede 320d ile elde edilen tasarruf



    Hadi 5 sene sonra arabayı satalım. Dizele fazladan ödediğim parayı satarken geri alacağız. Hem 5 sene boyunca bindik hem benzinliye kıyasla 3bin tl cebimizde kaldı hem de satarken benzinliden daha yüksek fiyata sattık..



    Her türlü dizel diyorum.

    Mantık ortada.















    5 senede 3 bin TL dizel ile tasarruf edeceksin :) alırken ödediğin fazladan 60-70 bin TL'yi satarken de aynı alabileceğini mi düşünüyorsun peki ?%50 farkını alabilirsen dua et derim..

    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse.

    10bin km lerle premium dizel araba almanın mantığı yok daha doğrusu hangi marka olursa olsun şöyle 25 bin km felan yapılcak ki 5-6 senede bi tasarruf sağlasın sana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    performanslı değil dediğiniz 3.20ied 0-100 de yarım saniye geride kalırken, 0-200'de 5 sn fark atıyor 3.20d'ye. 3.20d 130-140 kmh lere kadar yakınken sonrasında net geride kalıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    Bana kalırsa ben de her türlü yüksek vergisine rağmen 320d derim. Az km bile yapılsa benzinliden yine avantajlı. Aslında insanların yanıldıkları nokta dizele ödedikleri fazla tutarı amorti edememe kaygısı. Halbuki dediğim gibi çok az km bile yapılsa dizele ödenen fazladan tutar aracı satarken zaten geri alınıyor..

    Daha az km ile bir örnek;

    320d : 1 km de ortalama yakıt 0.315 kuruş

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.315 : 17.010.00 tl + 14.500.00 beş senelik vergisi = 31.510.00 tl.

    .............................................................................

    320i ed : 1 km ortalama yakıt 0.55 kuruş.

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.55 : 29.700.00 + 5.000.00 beş senelik vergisi = 34.700.00 tl.



    320i ed 34.700.00

    320d 31.510.00



    : 3.190.00 tl. 5 senede 320d ile elde edilen tasarruf



    Hadi 5 sene sonra arabayı satalım. Dizele fazladan ödediğim parayı satarken geri alacağız. Hem 5 sene boyunca bindik hem benzinliye kıyasla 3bin tl cebimizde kaldı hem de satarken benzinliden daha yüksek fiyata sattık..



    Her türlü dizel diyorum.

    Mantık ortada.















    5 senede 3 bin TL dizel ile tasarruf edeceksin :) alırken ödediğin fazladan 60-70 bin TL'yi satarken de aynı alabileceğini mi düşünüyorsun peki ?%50 farkını alabilirsen dua et derim..

    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse.

    10bin km lerle premium dizel araba almanın mantığı yok daha doğrusu hangi marka olursa olsun şöyle 25 bin km felan yapılcak ki 5-6 senede bi tasarruf sağlasın sana..

    Ben kafadan bir şey söylemiyorum.
    5 senede 3 bin tl tasarruf edileceğini yukardaki hesaba göre görebiliyosunuz.. felsefe değil dikkatinizi çekerim.. matematik ortada..
    ayrıca alırken 60 70 bin değil en fazla 40 bin fazla verilir.
    satarken satın aldığımız paranın aynısını geri alacağız demek istemedim.
    320ied yi 170 bine aldınız. satarken 140 a satarsınız. 320d yi 200 e aldınız satarken 170 e satarsınız. dikkatinizi çekerim >>>>+30.. alırken benzinliye kıyasla dizele fazladan verdiğiniz +30 u satarken benziliye kıyasla tekrar aldınız...
    Yani her iki arabada değer kaybederken satın alırken ödediğiniz tutara orantılı değer kaybedecektir. ha eğer 200 e aldığınız 320d de, 320 ied gibi satarken 170 e düşse o zaman haklısınız. ama aynı km de aynı yaştaki bu iki araba arasında yukarda bahsettiğim gibi satarken de en az 30 bin tl fark edecektir. bu da alırken fazladan ödediğinizin satarken ki karşılığıdır.. 320d yi pahalı alırsın ama satarken 320 ie den pahalı satarsın.. bilmem anlatabildim mi?
    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse. demişsiniz. benzinli ile dizel aynı yaşta ve dizel 100 bin üzerindeyse benzinliyle aynı fiyata satılır öyle mi:) sizi sahibindene davet ediyorum. fıyatlara bir bakınız. 130 bindeki bir dizel 80 bin de ki bir benzinliden en az 20 bin pahalı. hem de 1 yaş daha eski olduğu halde.. sadece bir tane iki tane değil piyasanın tamamı böyle. ve hep böyledir zaten.araştırın.. sizin dediğiniz olay dizel ancak 250 300 bin km lerde olursa olur. öyle hemen 100 bin km gelir gelmez benzinliyle aynı fiyata düşse ortalık dizelden geçilmez.ha derseniz ki 100 binde dizel, 10 km de benzinli.. o zaman aynı fiyata satılır
    ayrıca yine tekrarlıyorum tasarruf hesabı gayet açık ve net..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eSSelamuAleykum -- 12 Mart 2017; 17:19:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    performanslı değil dediğiniz 3.20ied 0-100 de yarım saniye geride kalırken, 0-200'de 5 sn fark atıyor 3.20d'ye. 3.20d 130-140 kmh lere kadar yakınken sonrasında net geride kalıyor..


    sizin performanstan anladığınız bu mu? düz yolda bitiş çizgisine en çabuk kim ulaşacak? bu mudur performans?
    siz hiç aniden topuklamak diye bir şey duydunuz mu mesela?
    ya da rampa yokuş demiyor canavar gibi.. bir cümleye rast geldiniz mi hiç?

    320id ile 320d de ortalama 50 km giderken birden gaza yüklenin isterseniz. o zaman daha iyi anlarsınız.
    yada bir rampaya vurun her iki aracı biri yırtınırken diğerinin daha yok mu dediğini duyarsınız. hatta o sırada 320i ed ye küfür edersiniz emin olun.
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    hocam bu söylediğiniz 2000cc olan 320i için geçerli olabilir ancak zira büyük hacimli araçların farkı yüksek hızlarda daha belirginleşir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    Bana kalırsa ben de her türlü yüksek vergisine rağmen 320d derim. Az km bile yapılsa benzinliden yine avantajlı. Aslında insanların yanıldıkları nokta dizele ödedikleri fazla tutarı amorti edememe kaygısı. Halbuki dediğim gibi çok az km bile yapılsa dizele ödenen fazladan tutar aracı satarken zaten geri alınıyor..

    Daha az km ile bir örnek;

    320d : 1 km de ortalama yakıt 0.315 kuruş

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.315 : 17.010.00 tl + 14.500.00 beş senelik vergisi = 31.510.00 tl.

    .............................................................................

    320i ed : 1 km ortalama yakıt 0.55 kuruş.

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.55 : 29.700.00 + 5.000.00 beş senelik vergisi = 34.700.00 tl.



    320i ed 34.700.00

    320d 31.510.00



    : 3.190.00 tl. 5 senede 320d ile elde edilen tasarruf



    Hadi 5 sene sonra arabayı satalım. Dizele fazladan ödediğim parayı satarken geri alacağız. Hem 5 sene boyunca bindik hem benzinliye kıyasla 3bin tl cebimizde kaldı hem de satarken benzinliden daha yüksek fiyata sattık..



    Her türlü dizel diyorum.

    Mantık ortada.















    5 senede 3 bin TL dizel ile tasarruf edeceksin :) alırken ödediğin fazladan 60-70 bin TL'yi satarken de aynı alabileceğini mi düşünüyorsun peki ?%50 farkını alabilirsen dua et derim..

    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse.

    10bin km lerle premium dizel araba almanın mantığı yok daha doğrusu hangi marka olursa olsun şöyle 25 bin km felan yapılcak ki 5-6 senede bi tasarruf sağlasın sana..

    Ben kafadan bir şey söylemiyorum.
    5 senede 3 bin tl tasarruf edileceğini yukardaki hesaba göre görebiliyosunuz.. felsefe değil dikkatinizi çekerim.. matematik ortada..
    ayrıca alırken 60 70 bin değil en fazla 40 bin fazla verilir.
    satarken satın aldığımız paranın aynısını geri alacağız demek istemedim.
    320ied yi 170 bine aldınız. satarken 140 a satarsınız. 320d yi 200 e aldınız satarken 170 e satarsınız. dikkatinizi çekerim >>>>+30.. alırken benzinliye kıyasla dizele fazladan verdiğiniz +30 u satarken benziliye kıyasla tekrar aldınız...
    Yani her iki arabada değer kaybederken satın alırken ödediğiniz tutara orantılı değer kaybedecektir. ha eğer 200 e aldığınız 320d de, 320 ied gibi satarken 170 e düşse o zaman haklısınız. ama aynı km de aynı yaştaki bu iki araba arasında yukarda bahsettiğim gibi satarken de en az 30 bin tl fark edecektir. bu da alırken fazladan ödediğinizin satarken ki karşılığıdır.. 320d yi pahalı alırsın ama satarken 320 ie den pahalı satarsın.. bilmem anlatabildim mi?
    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse. demişsiniz. benzinli ile dizel aynı yaşta ve dizel 100 bin üzerindeyse benzinliyle aynı fiyata satılır öyle mi:) sizi sahibindene davet ediyorum. fıyatlara bir bakınız. 130 bindeki bir dizel 80 bin de ki bir benzinliden en az 20 bin pahalı. hem de 1 yaş daha eski olduğu halde.. sadece bir tane iki tane değil piyasanın tamamı böyle. ve hep böyledir zaten.araştırın.. sizin dediğiniz olay dizel ancak 250 300 bin km lerde olursa olur. öyle hemen 100 bin km gelir gelmez benzinliyle aynı fiyata düşse ortalık dizelden geçilmez.ha derseniz ki 100 binde dizel, 10 km de benzinli.. o zaman aynı fiyata satılır
    ayrıca yine tekrarlıyorum tasarruf hesabı gayet açık ve net..

    Senelik 3.000 tl hesabınıza bişey demiyorum doğru görünüyor kağıt üstünde..



    Yanlış tespitiniz şu noktada var Öncelikle benzer donanım(3.20d ler genelde daha boş donanıma sahip) dizel benzinli farkı 40 bin liradan fazla..sonrasında 50-60 bin lira alırken fazla ödediğiniz paranın kredi faizini (2-3 sene için) neden hesaplamıyorsunuz.250 bin tl nakitle alıma göre mi hesaplıyorsunuz..





    Sonrasında yine hesaplamadığınız dizelin bakım fiyatları benzinliden herzaman yüksek olur, muhtemel masraf potansiyeli de keza öyle..





    Katılmadığım diğer nokta 2.elde aradaki farkı direkt alabilecek olsanız insanların 50 bin fazla parası yok mı da 3.20ied alıyor satılan aracların büyük kısmı 3.20ied çünkü.



    Son olarak senede 3 bin lira tasarruf yapıcam diye 250 bin liralık aracta 10.000 km ile dizel almanın mantıklı açıklaması yok dilerseniz otomobil genele konu açın %80 i benim düşüncemi haklı bulur:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    performanslı değil dediğiniz 3.20ied 0-100 de yarım saniye geride kalırken, 0-200'de 5 sn fark atıyor 3.20d'ye. 3.20d 130-140 kmh lere kadar yakınken sonrasında net geride kalıyor..


    sizin performanstan anladığınız bu mu? düz yolda bitiş çizgisine en çabuk kim ulaşacak? bu mudur performans?
    siz hiç aniden topuklamak diye bir şey duydunuz mu mesela?
    ya da rampa yokuş demiyor canavar gibi.. bir cümleye rast geldiniz mi hiç?

    320id ile 320d de ortalama 50 km giderken birden gaza yüklenin isterseniz. o zaman daha iyi anlarsınız.
    yada bir rampaya vurun her iki aracı biri yırtınırken diğerinin daha yok mu dediğini duyarsınız. hatta o sırada 320i ed ye küfür edersiniz emin olun.


    Öncelikle dizeldeki ani tork patlamasını yüksek performans sanıyorsunuz benzinliye göre..



    3.20ied daha lineer hızlanmaya (belli etmeden) sahip evet koltuğa yapıştırmıyor dizel gibi ama 100 kmh sonrasında öne gecen tarAfta benzinli oluyor bu kıyaslamada.dizelin tork hissiyatı farklı algı oluşturuyor ama gercekte öyle bi üstünlüğe sahip değil..



    Ben 3.20ied kullandım aracın gücünü biliyorum nette verileri mevcut araştırırsanız dediğimi görürsünüz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlueMartini7

    hocam bu söylediğiniz 2000cc olan 320i için geçerli olabilir ancak zira büyük hacimli araçların farkı yüksek hızlarda daha belirginleşir

    Öncelikle büyük hacimden ziyade asıl farkettiren benzinli-dizel farkı dizel 150 den sonra benzinli gibi ivmelenmiyor Nette videoları var 3.20ied nin uzun performansta 3.20d e 5-6 sn fark attığını görebilirsnz bu da 5-6 araç boy fark demek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 13 Mart 2017; 16:16:44 >
  • Paranız varsa tork ve hacim istiyorsanız 2.0 dizel alabilirsiniz ancak maksat tasarruf ise 1.6 benzinli her türlü daha ekonomiktir isteyene satır satır hesaplayabilirim.
  • 2016 temmuz sonunda Şuanki aracımı aldım. Daha önce kullandığım 6 aracın 5i dizeldi. Biraz pahalı olsun yine dizel olsun diyordum. Gittim bayiye. Aynı donanımda 320d ve ed'yi kağıda döktü. 218k ya 136k. Ed olanda ekstra kampanya varmış. Ya dizel olanın donanımı biraz kısalım dedim 196k'ya düşürdük. Baktım bu böyle olmıcak aynı donanımda 82k, düşük donanımda 60k. Yüksek torka elveda dedim o an. Arada öyle biraz miraz fark yok. Çok ciddi fark var. Aradaki rakamı vadeliye koy aylık 500-600tl getirisi olur. 3-4 yıldaki getirisini varın siz hesaplayın. Yok vadeli bana ters derseniz alın döviz yada altın 3-4 yıl dokunmayın en az %30 getirisi olur. Yani 3-4 yılda vadeli yada döviz/altın 20-30k para getirir. Neyse yılda 12-15k yol yaparız zaten diyerekten ed'yi aldık çıktık. Ve de oldukça alıştım. Güzel bi lineer hızlanması var. Özetle şunu söyliyim 320d mükemmel bi makine, gönül tabiki sahip olmak isterdi. Ama 320i ed'de öyle yukarıda bi arkadaşın dediği gibi traş bi araba değil. Alışınca oldukça keyifli.
  • selcuk_3277 S kullanıcısına yanıt
    Bizzat yaşamışsınız bu mevzuyu en iyi siz anlamışsınızdır.Yani emlak, arsa, döviz vs hiçbir yatır yapma dümdüz git vadeliye koy parayı öyle bile cebine dünya para kalıyor ha paranız vardır istersiniz o zaman 320d alabilirsiniz ama derdiniz ekonomiyse 70 bin lira fark verip ekonomi olmaz onun adı başka bir şey.
  • 👍Aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    Bana kalırsa ben de her türlü yüksek vergisine rağmen 320d derim. Az km bile yapılsa benzinliden yine avantajlı. Aslında insanların yanıldıkları nokta dizele ödedikleri fazla tutarı amorti edememe kaygısı. Halbuki dediğim gibi çok az km bile yapılsa dizele ödenen fazladan tutar aracı satarken zaten geri alınıyor..

    Daha az km ile bir örnek;

    320d : 1 km de ortalama yakıt 0.315 kuruş

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.315 : 17.010.00 tl + 14.500.00 beş senelik vergisi = 31.510.00 tl.

    .............................................................................

    320i ed : 1 km ortalama yakıt 0.55 kuruş.

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.55 : 29.700.00 + 5.000.00 beş senelik vergisi = 34.700.00 tl.



    320i ed 34.700.00

    320d 31.510.00



    : 3.190.00 tl. 5 senede 320d ile elde edilen tasarruf



    Hadi 5 sene sonra arabayı satalım. Dizele fazladan ödediğim parayı satarken geri alacağız. Hem 5 sene boyunca bindik hem benzinliye kıyasla 3bin tl cebimizde kaldı hem de satarken benzinliden daha yüksek fiyata sattık..



    Her türlü dizel diyorum.

    Mantık ortada.















    5 senede 3 bin TL dizel ile tasarruf edeceksin :) alırken ödediğin fazladan 60-70 bin TL'yi satarken de aynı alabileceğini mi düşünüyorsun peki ?%50 farkını alabilirsen dua et derim..

    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse.

    10bin km lerle premium dizel araba almanın mantığı yok daha doğrusu hangi marka olursa olsun şöyle 25 bin km felan yapılcak ki 5-6 senede bi tasarruf sağlasın sana..

    Ben kafadan bir şey söylemiyorum.
    5 senede 3 bin tl tasarruf edileceğini yukardaki hesaba göre görebiliyosunuz.. felsefe değil dikkatinizi çekerim.. matematik ortada..
    ayrıca alırken 60 70 bin değil en fazla 40 bin fazla verilir.
    satarken satın aldığımız paranın aynısını geri alacağız demek istemedim.
    320ied yi 170 bine aldınız. satarken 140 a satarsınız. 320d yi 200 e aldınız satarken 170 e satarsınız. dikkatinizi çekerim >>>>+30.. alırken benzinliye kıyasla dizele fazladan verdiğiniz +30 u satarken benziliye kıyasla tekrar aldınız...
    Yani her iki arabada değer kaybederken satın alırken ödediğiniz tutara orantılı değer kaybedecektir. ha eğer 200 e aldığınız 320d de, 320 ied gibi satarken 170 e düşse o zaman haklısınız. ama aynı km de aynı yaştaki bu iki araba arasında yukarda bahsettiğim gibi satarken de en az 30 bin tl fark edecektir. bu da alırken fazladan ödediğinizin satarken ki karşılığıdır.. 320d yi pahalı alırsın ama satarken 320 ie den pahalı satarsın.. bilmem anlatabildim mi?
    Hele dizel aracın 100 bin üstündeyse 3.20ied parasına satarsın nerdeyse. demişsiniz. benzinli ile dizel aynı yaşta ve dizel 100 bin üzerindeyse benzinliyle aynı fiyata satılır öyle mi:) sizi sahibindene davet ediyorum. fıyatlara bir bakınız. 130 bindeki bir dizel 80 bin de ki bir benzinliden en az 20 bin pahalı. hem de 1 yaş daha eski olduğu halde.. sadece bir tane iki tane değil piyasanın tamamı böyle. ve hep böyledir zaten.araştırın.. sizin dediğiniz olay dizel ancak 250 300 bin km lerde olursa olur. öyle hemen 100 bin km gelir gelmez benzinliyle aynı fiyata düşse ortalık dizelden geçilmez.ha derseniz ki 100 binde dizel, 10 km de benzinli.. o zaman aynı fiyata satılır
    ayrıca yine tekrarlıyorum tasarruf hesabı gayet açık ve net..

    Senelik 3.000 tl hesabınıza bişey demiyorum doğru görünüyor kağıt üstünde..



    Yanlış tespitiniz şu noktada var Öncelikle benzer donanım(3.20d ler genelde daha boş donanıma sahip) dizel benzinli farkı 40 bin liradan fazla..sonrasında 50-60 bin lira alırken fazla ödediğiniz paranın kredi faizini (2-3 sene için) neden hesaplamıyorsunuz.250 bin tl nakitle alıma göre mi hesaplıyorsunuz..





    Sonrasında yine hesaplamadığınız dizelin bakım fiyatları benzinliden herzaman yüksek olur, muhtemel masraf potansiyeli de keza öyle..





    Katılmadığım diğer nokta 2.elde aradaki farkı direkt alabilecek olsanız insanların 50 bin fazla parası yok mı da 3.20ied alıyor satılan aracların büyük kısmı 3.20ied çünkü.



    Son olarak senede 3 bin lira tasarruf yapıcam diye 250 bin liralık aracta 10.000 km ile dizel almanın mantıklı açıklaması yok dilerseniz otomobil genele konu açın %80 i benim düşüncemi haklı bulur:)

    önce ilk cümlenizden başlayalım;

    "Öncelikle benzer donanım(3.20d ler genelde daha boş donanıma sahip) dizel benzinli farkı 40 bin liradan fazla..sonrasında 50-60 bin lira alırken fazla ödediğiniz paranın kredi faizini (2-3 sene için) neden hesaplamıyorsunuz.250 bin tl nakitle alıma göre mi hesaplıyorsunuz.." demişsiniz.

    Hocam alırken benziyle dizel arasında isterse 100 bin tl fark olsun. aynı sene, aynı km de binecekseniz satarken de 100 bin tl farkla satacaksınız.. bunu niye hiç hesaba katmıyorsunuz? (bir önceki yorumumda da dile getirdim bu mevzuyu)

    kredi faizi demişsiniz. ben krediden filan bahsetmedim ki :)) yani işi çok farklı açılara çekmeyin bence. o zaman kazandığım aylık ücrete, ordan yıl sonu beyannamesine, ordan bilançoya kadar uzatalım isterseniz konuyu :)) Düz hesap tık para hesap yapıyoruz. borçla harçla bakacak olursak iş elektrik faturasına kadar uzar gider :)

    Gelelim diğer cümlenize.Dizelin bakım masrafları demişsiniz. Aslında bu amd nin fazla ısınıyor gibi bir efsanesi. Hadi yine bu efsaneye kulak verelim. hadi diyelim dizelin bakım masrafı 10 bin km de 1.500.00 tl benzinlinin 1.000.00 tl diyelim.( + % 33 daha pahalı olsun dizelin bakım masrafı. bu kadar fark asla olmaz yine de biz abartalım)

    hesaplayalım yine;

    320d : 10 bin km de bir bakım : 1.500.00 tl.

    54 bin km de ki bakım masrafı : 8.100.00 tl (kuruşu kuruşuna hesaplayalım)


    320d : 1 km de ortalama yakıt 0.315 kuruş

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.315 : 17.010.00 tl + 14.500.00 tl beş senelik vergisi + 8.100.00 tl beş yıllık bakım masrafı = 39.610.00 tl.

    .............................................................................

    320i ed : 10 bin km de bir bakım : 1.000.00 tl

    54 bin km de ki bakım masrafı : 5.400.00 tl (kuruşu kuruşuna hesaplayalım)


    320i ed : 1 km ortalama yakıt 0.55 kuruş.

    Günde 30 km

    Ayda 900 km

    Senede 10.800 km

    5 senede 54.000 km



    54.000 * 0.55 : 29.700.00 tl + 5.000.00 tl beş senelik vergisi + 5.400.00 tl beş yıllık bakım masrafı = 40.100.00 tl.



    320i ed 40.100.00

    320d 39.610.00



    : 490.00 tl. 5 senede 320d ile elde edilen tasarruf ( dizel bakım masrafını abartarak benzliye göre %33 daha fazla hesap ettiğimiz halde ) yine dizel + ...


    "Katılmadığım diğer nokta 2.elde aradaki farkı direkt alabilecek olsanız insanların 50 bin fazla parası yok mı da 3.20ied alıyor satılan aracların büyük kısmı 3.20ied çünkü" demişsiniz.

    Bunun 3 sebebi var;
    1- çoğunun parası gerçekten yetmiyor.
    2- Bir çoğu da az önce dile getirdiğim gibi, dizel alırken ödediği fazla parayı satarken benzliye kıyasla geri alacağını düşünmüyor. kazıklanıyorum sanıyor. (tamamen psikolojik)
    3- çok az kısım dizel araç kullanmak istemiyor. Benzinden şaşmıyor.


    "Son olarak senede 3 bin lira tasarruf yapıcam diye 250 bin liralık aracta 10.000 km ile dizel almanın mantıklı açıklaması yok dilerseniz otomobil genele konu açın %80 i benim düşüncemi haklı bulur:)" demişsiniz.

    Bu cümlenizin cevabını yukardaki matematik hesabı yine net bir şekilde veriyor.. isterse tüm dünya sizden yana olsun.. fazla para ödedim zarar edeceğim düşüncesine inanan insanlar çok demiştim. işte asıl sebep bu yanılgıdan kaynaklanıyor.halbuki öyle bir şey aynı km de aynı süre içinde binildiği takdirde söz konusu bile değil. satarken dizelin fiyatı düşüyorsa benzinlinin de düşüyor. alırken dizele + ödediğinizi satarken benzliden daha yüksek fiyata satarak zaten geri almış oluyorsunuz.200 e dizel aldım 170 e sattım. 170 e benzinli aldım 140 a sattım gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eSSelamuAleykum -- 12 Mart 2017; 20:48:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: TuzluSoğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: certac

    Maksat muhabbet :)
    2015 den bugüne geldik.Ne o fiyatlar kaldı,ne o benzinler:)
    Benzin li de dizel de karlı değil.En iyisi USA da yaşa bunları dert etme ,bir ay birini bir ay ötekini kullan:)
    100bin lira cebinde kalsın:)
    Hatta 1600cc falan değil 3.2 M3 kullan keyfini yaşa:)

    Düzeltme: Eski e90 3.20d sahibiyim,şimdi 2016 3.20ed 40. yılım var.
    320ed kesinlikle BMW değil:)

    320ed kesinlikle BMW değil:)

    Bu cümlede tam olarak ne demek istediniz hocam?

    Adam haklı 3.20ied ne verimli bir motor ne de performanslı bir motor, sesi de kötü. Halbuki 2.0d hem yakıt hem güç oranı çok iyi geliştirilmiş. BMW madem koycaktı 270 hp versiyonu var bu motorun rcz'de onu koyabilirdi.

    performanslı değil dediğiniz 3.20ied 0-100 de yarım saniye geride kalırken, 0-200'de 5 sn fark atıyor 3.20d'ye. 3.20d 130-140 kmh lere kadar yakınken sonrasında net geride kalıyor..


    sizin performanstan anladığınız bu mu? düz yolda bitiş çizgisine en çabuk kim ulaşacak? bu mudur performans?
    siz hiç aniden topuklamak diye bir şey duydunuz mu mesela?
    ya da rampa yokuş demiyor canavar gibi.. bir cümleye rast geldiniz mi hiç?

    320id ile 320d de ortalama 50 km giderken birden gaza yüklenin isterseniz. o zaman daha iyi anlarsınız.
    yada bir rampaya vurun her iki aracı biri yırtınırken diğerinin daha yok mu dediğini duyarsınız. hatta o sırada 320i ed ye küfür edersiniz emin olun.


    Öncelikle dizeldeki ani tork patlamasını yüksek performans sanıyorsunuz benzinliye göre..



    3.20ied daha lineer hızlanmaya (belli etmeden) sahip evet koltuğa yapıştırmıyor dizel gibi ama 100 kmh sonrasında öne gecen tarAfta benzinli oluyor bu kıyaslamada.dizelin tork hissiyatı farklı algı oluşturuyor ama gercekte öyle bi üstünlüğe sahip değil..



    Ben 3.20ied kullandım aracın gücünü biliyorum nette verileri mevcut araştırırsanız dediğimi görürsünüz..









    sürekli 200 km hız da gitmiyoruz hocam bize o ani patlama lazım zaten :) 30 km hızla giderken de 50 km hızla giderken de o ani patlamanın keyfi lazım bize. yoksa çoğu araç lineer hızlanıyor. ödediğimiz fazla paranın keyfini alalım değil mi:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    Paranız varsa tork ve hacim istiyorsanız 2.0 dizel alabilirsiniz ancak maksat tasarruf ise 1.6 benzinli her türlü daha ekonomiktir isteyene satır satır hesaplayabilirim.

    hocam bi hesaplar mısınız satır satır merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuk_3277

    2016 temmuz sonunda Şuanki aracımı aldım. Daha önce kullandığım 6 aracın 5i dizeldi. Biraz pahalı olsun yine dizel olsun diyordum. Gittim bayiye. Aynı donanımda 320d ve ed'yi kağıda döktü. 218k ya 136k. Ed olanda ekstra kampanya varmış. Ya dizel olanın donanımı biraz kısalım dedim 196k'ya düşürdük. Baktım bu böyle olmıcak aynı donanımda 82k, düşük donanımda 60k. Yüksek torka elveda dedim o an. Arada öyle biraz miraz fark yok. Çok ciddi fark var. Aradaki rakamı vadeliye koy aylık 500-600tl getirisi olur. 3-4 yıldaki getirisini varın siz hesaplayın. Yok vadeli bana ters derseniz alın döviz yada altın 3-4 yıl dokunmayın en az %30 getirisi olur. Yani 3-4 yılda vadeli yada döviz/altın 20-30k para getirir. Neyse yılda 12-15k yol yaparız zaten diyerekten ed'yi aldık çıktık. Ve de oldukça alıştım. Güzel bi lineer hızlanması var. Özetle şunu söyliyim 320d mükemmel bi makine, gönül tabiki sahip olmak isterdi. Ama 320i ed'de öyle yukarıda bi arkadaşın dediği gibi traş bi araba değil. Alışınca oldukça keyifli.

    Bianconera;

    Bu arkadaşımızın mesajını dikkatli okuyunuz. hani diyordunuz ya neden "o zaman 320id daha çok satılıyor" diye

    Bunun 3 sebebi var demiştim.
    1- çoğunun parası gerçekten yetmiyor. (olabilir herkesin yetecek diye bir kaide yok yanlış anlaşılmasın)


    selçuk 3277

    aradaki rakamı vadeliye koyalım filan demişsiniz. sizin yorum da bianconera nın kredi yorumu gibi olmuş :)
    yani eğer olaya krediyle, aradaki farkı başka şeylerle değerlendirmeyle filan bakacaksak bu dizel benzinli olayı çok daha farklı yerlere gider. parası varsa mantığına yatıyorsa alır degıl mi insan bir şeyi. sizin mantıgınıza aradaki farka altın almak daha makbul gelir, diğerenin mantığına arabaya yatırmak makbul gelir, diğerinin başka başka sebepleri olur. bu şekilde "dizel alınmaz canım aradaki farka ev alınır" gibisinden düşünceler olayı saptırır götürür. burdaki amacımız dizel benzin fp farkı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    Bizzat yaşamışsınız bu mevzuyu en iyi siz anlamışsınızdır.Yani emlak, arsa, döviz vs hiçbir yatır yapma dümdüz git vadeliye koy parayı öyle bile cebine dünya para kalıyor ha paranız vardır istersiniz o zaman 320d alabilirsiniz ama derdiniz ekonomiyse 70 bin lira fark verip ekonomi olmaz onun adı başka bir şey.

    bianconera;

    Sebep 2 neydi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eSSelamuAleykum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dogantr661

    Bizzat yaşamışsınız bu mevzuyu en iyi siz anlamışsınızdır.Yani emlak, arsa, döviz vs hiçbir yatır yapma dümdüz git vadeliye koy parayı öyle bile cebine dünya para kalıyor ha paranız vardır istersiniz o zaman 320d alabilirsiniz ama derdiniz ekonomiyse 70 bin lira fark verip ekonomi olmaz onun adı başka bir şey.

    bianconera;

    Sebep 2 neydi?

    Hocam şu konuda mutabık kalalım. Borusandaki dizel-benzinli makas farkı birebir 2. Ele yansımıyor sizin düşüncenizin aksine 60 bin liralık fark 2. Elde 30-40 bine düşüyor belki daha aşağısına çünkü BOrusan vatandaşımızın dizel tasarruf düşüncesini bilip 3.20d de fena kazıklıyor.



    Şimdi peşin para olarak bakalım madem sonuçta o para cıkıcak cepten:) 3.20ied veya 3.20d alıcaksın bütçen yetiyor bi tarafta 200 bin lira verip 3.20ied alırsın kalan 50 bini vadeliye yatırsan aylık en kötü 400 tl getirisi olur senelik 4.800 tl otomatikman dizelin getirisinden fazlasını elde etmiş oluyorsun. Bu hesaplara girersek derken tabi ki giriceksin ha ben faiz karşıtıyım dersen gayrimenkulde kullanırsın o parayı...
    Bu son yazdığımı çürütecek aksi bi fikir söyleyebilir msnz:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 13 Mart 2017; 19:34:50 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.