Şimdi Ara

BMW 3 serisi (G20) (1622. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.427
Cevap
471
Favori
2.528.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16181619162016211622
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ogezgin35 O kullanıcısına yanıt

    Ben olsam desibeli en düşük olanı alırım,g20 ler oldukça sesiz olduğu için lastik sesi rahatsız edebilir. goodyear 'a da bakın,oldukça iyi..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JN008 -- 30 Ekim 2025; 22:16:45 >
    _____________________________
  • JN008 J kullanıcısına yanıt
    Almanya'daki hava sıcaklığı, ortalama bir aracın trafikte kaldığı süre, dur kalk ve yokuşlarda harcadığı ek efor ve yıpranma ile istanbul'daki bir değil.

    Arkasında yatan teknik gerekçeyi bilmiyorum ancak bununla da ilgili olabilir (tamamen iyi niyetli düşünmek istiyorum çünkü:)

    Mesela bizde ülke genelinde satılan bmw'lerin çoğu istanbul'da, sonra ankara ve izmir'de. Zaten bu üç şehirdeki araçlar büyük çoğunluğu oluşturuyor ve bunlar özellikle yazın trafikte çok yıpratıyor yağını. Bunun dışında en çok bmw bulunduran şehirlerden olan antalya, antep gibi şehirlerde de sıcak çok kötü durumda.

    Emin değilim ama almanya ile tr arasındaki yağ periyot farkı bundan da kaynaklanıyor olabilir. Ek olarak almanya'da eminim insanlar arabanın ekranında gördüğü yağ uyarısını günü gününe takip ediyorken tr'de insanlar belki 3000'e kadar esnetiyordur. Dolayısıyla burada 30 derseniz, o 35 olur.

    Bir de bizde eskiden 98 oktan yakıt vardı ama kalktı. Abd'de 93 oktan dedikleri yakıt sanırım bu. Belki bu da etkiliyordur. Yani pazardaki tüketiciler istese bile daha yüksek kalitede yakıta ulaşamadıkları için de motor yağının ömrü kısalıyor olabilir.

    Bir de şunu düşünmek lazım: bizim hava kalitemiz ile almanya'dakş hava kalitesi bir mi? Dolayısıyla yağ filtresi, karbon filtresi, hava filtresi de bu sebeple belki erken değişiyordur. Biz çöl iklimine daha yakınız. Yazları bazen lodos sonrasında yağmura denk gelince çamur yağıyor. Yağmur yağmasa o çöl tozu aslında havada uçuşuyor olacak. Bu da filtrelerin daha yoğun çalışması demek. Bence almanya'da böyle sorunlar daha azdır.


    Not: belki borusan'ın aç gözlülüğü ile ilgilidir. Ben sadece fikir yürütüyorum şu anda iyi niyetli bir sebebe bağlayabilmek için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_gunner -- 31 Ekim 2025; 12:16:14 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • İzmir'de 10km yolu 1 saatte gider olduk. 10dk da gidilcek mesafe icin durum bu malesef. Dolayısıyla km'den ziyade motorun calısma saati önemli. Bu sebepten de Türkiye'deki markalar motor calısma saatini düşünerek km bakım periyodlarını buna göre belirliyor.

    _____________________________
  • Bilgi olarak yazayim, 500 km gecirdim bakimi, bugun Otomole gidip bakim yaptirdim sorun olmadi. Ilk bakim 12500, ikinci bakim 26500 de geldi. Sonraki bakim su anda aracta 15000 km sonra gosteriyor. KM geneli Istanbulda trafikte yapildi. O yuzden erken geliyor bakim. Arac mayis 2024 cikisli G20.

    _____________________________
    Araba Motoru
  • cyberjack kullanıcısına yanıt
    Bakım içeriği ve maliyetini de paylaşabilir misiniz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • cyberjack kullanıcısına yanıt
    Ben de aracı ilk bakımına bırakacağım. Şu an için iDrive’da tahmini 600 km gösteriyor, toplam 14000 gitmiş olacak. İstanbul şehir içi ve çoğunlukla kuzey marmara.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 16181619162016211622
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.