Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3265. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 32633264326532663267
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • coolman06 C kullanıcısına yanıt
    evet ayni seyi savunuyorum
    yag markasi arabaya ne tavsiye ettiyse her sehirde hatta her ulkede onunla devam edilebilir demis. cok abarti bi ulke degilse tabi

    shell 5 30 demis, mobil 0 40 demis vs.

    araba ureticisi de 5 30 uygun gormus, sehire gore degistirin dememis servislere. ki almanya burdan kat kat soguk biyer

    performansa gore w den sonraki rakam artar demisler, huracan 5 30 kullaniyor. demek ki civic huracani tokatlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 18 Ekim 2018; 15:50:23 >
  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Siz önce benim yukaridaki sorularima cevap vermelisiniz, bozuk üslupla sallamakla hakli cikamazsiniz.
    Yag kodundaki W den sonraki rakami sorgulayan hadi açıklayın bakalım bir de sizden dinleyelim diyen kisi, sizin bu forumdaki en büyük destekciniz. Öfkeyle yanlis kisiye sallıyorsunuz belli ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 18 Ekim 2018; 21:59:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10w60 Bugatti de kullanilmaz diyen zaten yok. Durmadan görsel paylasmak hedef sasirtmaktan baska birsey degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    Bozuk üslubu ben mi kullandim? Subaru wrx 5w30 tavsiye ediyor diye mesaj paylasip nasil kapak yaptık diye mesaj atan kim? Ben de size gerçek spor araclarda hangi yagin kullanildigini gösterdim buyrun size o resmini paylastiginiz kapak işte. Sorularinizin cevabini uzun uzun daha onceki mesajlarimda yazdim zaten bir zahmet okuyuverin ayni seyleri tekrar tekrar yazamam. Ben herhangi bir destekci aramıyorum önce sanziman yagi degisimi sonra da yag kodlari konusunda yanlis bilgi verenlere bu isin doğrusunu uzmanlarin, üreticilerin agzindan subjektif olmayan salt bilgilerle acikladim. Karşılığında kapak çanak diye cocukca yorumlar yapıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bravemurder -- 18 Ekim 2018; 22:12:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Kapak yazan ben mi oldum simdi



    Gercek spor araclarin 10w60 kullandığını ben de biliyorim. Ama w den sonraki rakam ne kadar büyükse o Kadar iyi koruma saglar dediğiniz icin doğru olmadığını yukarda ispatladim cevap vermediniz karar sizin. Yazmak istemiyorsanız saygi duyarim. Susmak iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    Beyefendi soguk bir yerde yasayan birine 5w30 yerine 0w40 kullandı diye wden sonraki rakami degistirerek hata yaptiniz dediniz ben de size wden sonraki rakamin ne ise yaradığını sogukla alakasi olmadigini uzun uzun anlattim siz gerçekten yazilanlari i okumuyorsunuz galiba o kadar bilgiye rağmen hala daha iyi koruma saglamadigini ispatladim diyorsunuz:) rica ediyorum verdigim bilgileri bir daha okuyun cidden ayni seyleri 10larca kez yazmaktan sıkıldım. Bakin biraz yukarida wden sonraki rakam ne ise yarar ne icin nasil nerede daha iyi koruma saglar hepsini bizzat ureticilerin agzindan yorum katmadan teknik bilgilerle aanlattim hala nesini anlamıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir daha yaziyorum bunun nesini anlamiyorsunuz bu bir yorum subjektif bir bilgi degil teknik bir bilgi yag üreticilerinin verdigi bilgi,
    sizce neden supersport araclarda 10w60 kullaniliyor wden sonraki rakam ne kadar buyukse o kadar iyi koruma saglarin gostergesi degil mi bu? ya da alttaki bilginin ki zaten 10w60 yagin iceriginde yuksek performans araclar icin daha iyi koruma saglar yaziyor daha nasil bir izah istiyorsunuz?



    W'den onceki rakam soguk havalarda motor korumasi icin yagin vizkositesini ifade eder, 0(-35) 5 - (30) 10 - (25) dereceye kadar koruma yani akiskanlik saglar. Sonraki rakam ise 100 derece motor sicakliginda calisma icin vizkozite rakamlaridir ne kadar buyuk olursa o kadar iyi koruma saglar. Burada 100 derece kafanizi karistirmasin genel motor calisma sicakligi olduğu için yazilmistir yani bunu baz alma gibi düşünün neyse yuksek sicaklikta korumanin daha iyi olmasi icin vizkozitenin yuksek olmasi lazim cunku sivilarin akışkanligi yusek sicaklikta azalma egilimi gosterir ve daha az yaglama olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bravemurder -- 18 Ekim 2018; 23:48:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman06

    www.mobil1.com

    https://lubes.mobil.com/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

    Mobil doğru yağ bulma kılavuzu

    turkiyeyi de secsen, norveci de secsen ayni bmw icin 0 40 oneriyor

    ucretsiz deneyebilirsiniz


    Neyse uzatmanın anlamı yok kim nasıl mutluysa onu kullansın sonuçta gres yağı koymuyoruz

    Alıntıları Göster
    0w40'ı üstün performans(Ultimate Performance) için önermiş, günlük koruma(Everyday Protection) için ise 5w30'u önermiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gocaman52 -- 18 Ekim 2018; 23:38:36 >




  • konuya tam hakim olmamkla birlikte yağ seçiminde LL04 olması yeterli değilmi?
  • Gençler yağ konusunda link teki yazıyı anladınız mı full Bilgi sahibisiniz artık demektir.

    Araçlarınızın 320i ed ,320d vs motor yağ sıcaklıkları max kaç dereceye çıkıyor biliyorsunuz zaten. Yaşadığınız şehirde min. kaç dereceyi görüyor onu da biliyorsunuz. Birbirinizle didişmeye gerek yok;)



    https://www.opieoils.co.uk/t-car-engine-oil-10w-60-explained.aspx

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10w 60 kullanan Ferrari 360 ın yağ sıcaklığı..

    Neredeyse 320i ed ile aynı değil mi 🙂




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala W den sonraki rakam ne kadar büyük olursa o kadar iyidir yazan biriyle baska bir sey konuşmaya gerek yok. Bu mantığa göre pimpirikli arkadaslar daha iyi koruma elde etmek adina 10w60 kullanabilir mi diyorum super spor araclari vb ornekler veriyorsunuz. Gercek spor araclar varsın kullansin 10w60 üretici onerdiyse. Ama herkes kullanabiliri ima ediyorsunuz bu hatali.

    Tekrar yazayım okuyun gereksiz konuyu uzatip kimseye rahatsızlık vermeyelim.

    W den önceki rakam motorun soğukken bulunduğu sıcaklıga (ki bu da mevsimsel sartlarla dogrudan ilişkili) göre

    W den sonraki ( w nin sağındaki) rakam ise motor çalışıp ideal calisma sıcaklığına geldigindeki yag sicakligina göre onerilmistir.

    Sonuç; yag kodu hem iklime hem motor sıcaklığına göre onerilmistir. Daha fazla debelenmeyin bir oraya bir buraya dönmek icin. Yazdıklarınizi alinti yaptım ki silip kacmayin.

    W den sonraki rakami arttiran servisi degistirin dedim çünkü uretici bu araca almanyada turkiyede vs her yerde 0w30 veya 5w30 önermiş. Ha bundan sonra bmw ureticisi der ki bu arac daha yüksek sicaklikta çalışacak öyle dizayn ettim veya gerek gördüm.. XxW40 kullanın der kullanırız tartismayiz bile. Ayni arac, aynı üretici aynı motor sicakligi ee noldu da yagi kalinlastiralim? Eskiden tofaslar 150k km gecince yag yakmaya baslar ve yag kalin konulurdu. Motorda sorun emaresi olmadan bana yagi kalinlastir diyen tamirciyi değiştiririm. Kendi yapacagimi da arkadasa önerdim. Sonuc olarak uretici tavsiyesi haric yag kodu değiştirilmez hele ki w den sonrasi hic öyle ustanin fikrine göre degismez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autolover

    10w 60 kullanan Ferrari 360 ın yağ sıcaklığı..

    Neredeyse 320i ed ile aynı değil mi 🙂



    Skalaya baktım yağ sıcaklığı 140 derece civarı. 3.20i ed de 100-120 arası. 120 dereceyi geçtiğini görmedim -ki bu sıcaklılar atmosferik motorlara göre gerçektende yüksek. Aynı şekilde resimdeki aracın yağ sıcaklığı da 3.20i ed ye göre yüksek. Bir önceki mesajınızda verdiğiniz linktedehttps://www.opieoils.co.uk/t-car-engine-oil-10w-60-explained.aspx belirtildiği gibi 10w60 kullanılabilecek güçlü dolayısıyla sıcak bir motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 19 Ekim 2018; 9:55:15 >




  • Bilindiği üzere durduk yere alev alan motorlar nedeniyle Avrupa'da 324.000 BMW geri çağrıldı. Güney Korede trafiğe çıkması bile yasaklandı ama Türkiye'de ise müşterilerine öylesine değer veriyorlar ki herhangi bir işleme gerek duymadılar.

    https://forum.donanimhaber.com/alev-alan-motorlar-nedeniyle-bmw-avrupa-da-324-000-otomobili-geri-cagirdi--134438543#134438543

    Şimdi zurnanın zırt dediği yere gelelim şikayetvar sitesinde bir BMW F30 sahibi aracının alev aldığını söylerek şikayet açtı.

    https://www.sikayetvar.com/bmw/bmw-f30-aracim-tekrardan-yag-bosaltti-ve-alev-aldi

    Ne diyorsunuz bir geri çağırma yapılır mı?




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    yapilir

    sen honda yetkili serviste opet yag kullanilmasina ne diyorsun?

    rezalet di mi?
  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Konu şimdi daha iyi anlaşılıyor sizin Honda sayfasından bir kuyruk acınız var. Ben ne Zaman 10w60 her aracta kullanilir yazmışım allah aşkına. Kendiniz Diyorsunuz daha iyi koruma isteyen w den sonraki rakami büyütsün diye. Yazdıklarınizi inkar etmeyin bari. Simdi abd deki bmw araçlara gitti konu. Üretici oranin şartlarına baska motora sahip bir bmw ye baska yagi uygun görmüş olabilir. F30 3.20ied konumuz. Maserati veya baska marka değil hatta f30 3.40i bile değil. Arkadas Ferrari aracına yag tavsiyesi istemedi konunun basinda f30 3.20ied ye yag tavsiyesi istedi konu buydu saptirip hakli çıkmaya çalışıp şimdi hondayi isin icine katıyorsunuz. Kendinize güldürmeyin bildiğiniz konuda yazin. Kopuala yapıştır sekilde bilgi paylaşımınin sonu böyle komik duruma düşmek oluyor iste. Tıkanıp kaldınız. Bunda ayip yok, balık tutma veya doga sporları konusunda bilgi paylaşın o da faydali. Ama bilmediğiniz sularda yüzmeyin. Hele ki 2 kisi alkışladı mesajinizi begendi diye fazla havaya girmeyin sonra üzülürsünüz. Benden nacizane tavsiyedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    yapilir

    sen honda yetkili serviste opet yag kullanilmasina ne diyorsun?

    rezalet di mi?
    Arabalar yanmaya başladı hala BMW'den tık yok. Bu konuda tepki göstermek yerine Civic'in motor yağı konusunda vurmak için boşuna uğraşıyorsun.

    Bak bakalım burada ne varmış?

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/135314260

    Kullanmadığın aracın motor yağı derdine düşeceğine yanan arabaların derdine düş derim.
  • coolman06 C kullanıcısına yanıt
    Resimdeki sıcaklık 135c. Sıcaklık olarak 100c nin üzerinde ise 120 veya 140 aynı kategorilere girer. Çünkü yağ specleri /testleri 100c de değerlendirilir. Birde flash point vardır ki önemli parametredir.

    N13B16 motora bizim Türkiye şartlarında ve çalışma sıcaklığına en uygun yağlar aslında5w60 , 5w50, 0w50 veya 0W-60 tır ama üretici tavsiye etmiyor ayrı mesele.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Bana hicbirseyi defalarca açıklamak zorunda degilsiniz. iddialasan sizsiniz. Bilgiclik yapip şov yapmak için f30 başlığı ile ilgisi olmayan 10w60 konusuna kendiniz girdiniz. Simdi çıkamıyorsunuz çünkü sagdan soldan duyulan bilgilerle övgü almaya calismanin , cirpindikca batirmak gibi bir özelliği vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • W den sonraki rakam soğukla alakasi motor ideal calisma ısısına ulaştığındaki yag sıcaklığı ile ilgili bunu başından beri yazıyorum siz de oraya doğru rotayı çevirdiniz en sonunda. Demek ki 'daha fazla koruma' isteyen herkes 10w60 gibi kalın yağları kullanamazmis. Bunu da nihayet kabul ettiniz. peki aracin kullanıldığı şartlar aynıyken w den sonraki rakami büyütmemizi öneren servisi değiştirin dememizin nesi hatalı? Motor ayni arac aynı çalışma koşulları ayni. Benim yazdıklarımı cool arkadas görmüyordur allahtan siz hatalarinizdan dönüyorsunuz da doğruyu o da öğreniyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 32633264326532663267
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.