Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (293. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 291292293294295
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eemirr

    Sanırım para vermek zorundayım bir iki aile dostuna danıştım fakat bunun önüne geçemiyeceğimi söylediler olabildiğince az ödemek için konuşucam inşallah yarın düzgün bir memur gelir tatlı dille konuşur ve çözeriz. Ama anladığım kadarıyla bu firmalara sinir oluyorlar o yüzden sıkıntı yapıyorlar beni biraz uğraştıracak olsa da sonuçta bir kere alınan birşey mecburen yapacam.

    Bu süreçte yeni araç alacaklar için kasko bilgilerini paylaşıyım henüz yaptırmasamda;

    Mapphre sigorta full kasko değeri 150 bin lira yıllık 3153 lira
    Koçtan aldım birde 3800 lira 127 bin liralık kasko değeri ile verdiler
    Ben araştırmaya devam edeceğim en güzel şartlarda en uygununa yaptırıp sizlerlede paylaşacağım.

    Bu fiyatlar 2013 F30 3.20d için.

    Ankarada emniyetin internet sitesine girip istediğin plakayı rezerve ederek 24 saat içinde gidip teslim alabiliyorsun. Ben öyle yaptım ve çok kolay oldu. Bildiğim kadarıyla İstanbulda da var, hangi ilçedesiniz bilmiyorum ama Beşiktaşta var mesela...
    Dediğiniz gibi zaten dağıtımda olan bir seri ise hiç sorun olmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptargan

    arkadalar bir noktada deneyim ve tavsiyenize ihtiyacım var. bu aracımda da turbo var. tigu'da aracı çalıştırıp turbo'nun yağlanamsı için 1-2 dakika beklemek gerekiyordu. BMW'da da gerekli midir?


    Arabanın orjinal kitapçığında aracı "ilk çalıştırdığınızda beklemeyin ilerleyin, aracınız bu şekilde daha randımanlı ısınacaktır" mealinde bir açıklama var. Yani beklemenize gerek yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grievous


    quote:

    Orijinalden alıntı: kptargan

    arkadalar bir noktada deneyim ve tavsiyenize ihtiyacım var. bu aracımda da turbo var. tigu'da aracı çalıştırıp turbo'nun yağlanamsı için 1-2 dakika beklemek gerekiyordu. BMW'da da gerekli midir?


    Arabanın orjinal kitapçığında aracı "ilk çalıştırdığınızda beklemeyin ilerleyin, aracınız bu şekilde daha randımanlı ısınacaktır" mealinde bir açıklama var. Yani beklemenize gerek yok.

    Evet benim bildiğim arabayı çalıştırıp direk yürüyebilirsiniz motor ısınana kadar sıkıştırmamak kaydıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdinç34

    arkadaşlar mrb f30 moder line aracım var bugün başıma bişey geldi..arabamı yıkattım bugün yıkamacı bana dediki arabanda boya var dondum kaldın sağ arka kapının az gerisinde 3 tane yuvarlak şeffaf birşey gösterdi bana ya boya ya çektirme olmuş olabilir dedi anlatamıyorum:(sizce kosifler böyle vuruk arabayı bana satabilirmi çektirme falan olabilirmi yada çektirme olmuşsa boya yapılması gerkmiyormu ne yapmalıyım.bu işleri bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim yarın o na göre bişeyler yapıcam.iyi sohpetler

    Erdinç bey, bu tip tanıları oto yıkamacılar çok seviyorlar. Onu tespit etmek çok kolay şimdi iyi galerilerin ellerinde boya kalınlığını ölçen cihazlar mevcut. Şüphelendiğin bölgeye koyup ölçüm yapıyorsun normalde arabayı robotlar makine ile boyadıkları için boya kalınlığı heryerde aynı olur. Sonradan boyanan yerlerde o rakam yüksek çıkar. Premium araç satan bir marka yönetimi böyle bir iş yapmaz bence. Canını sıkma ben araçta birşey olacağını zannetmiyorum. Tabii özel ithalat araçlar için böyle bir iddaada bulunamayacağım ama sizin araç bayii çıkışlı olduğu için bir ayıplı mal satışı olacağını zannetmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptargan

    arkadalar bir noktada deneyim ve tavsiyenize ihtiyacım var. bu aracımda da turbo var. tigu'da aracı çalıştırıp turbo'nun yağlanamsı için 1-2 dakika beklemek gerekiyordu. BMW'da da gerekli midir?


    Tam tersine motoru stop etmeden 1-2 dk. beklemek (özellikle araç yorulmuşşa, uzun yol gibi mesela) turbonun sakinleşmesini ve düzgün yağlanmasını sağlar diye biliyorum.
    Forumda turbolu araç kullanımı diye bir konu vardı bir aralar.

    Kalkışta ise bütün araçlarda 15-20 saniye bekleyip (kemeri tak, müzik ayarla vb.), motor ısınana kadar devir yükseltmemek yeterlidir diye düşünüyorum.

    Bu araçtaki turbo twinpover turba diye geçer yani belirli devirlerin üzerinde dönmeye başlar. Bu yüzden ilk çalıştırmada ve stop ederken klasik turbolu araçlara göre yağlanması için beklemek gerekmez diye düşünüyorum. Zaten kullanma kitabında da öyle bir şey yazmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbmw

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptargan

    arkadalar bir noktada deneyim ve tavsiyenize ihtiyacım var. bu aracımda da turbo var. tigu'da aracı çalıştırıp turbo'nun yağlanamsı için 1-2 dakika beklemek gerekiyordu. BMW'da da gerekli midir?


    Tam tersine motoru stop etmeden 1-2 dk. beklemek (özellikle araç yorulmuşşa, uzun yol gibi mesela) turbonun sakinleşmesini ve düzgün yağlanmasını sağlar diye biliyorum.
    Forumda turbolu araç kullanımı diye bir konu vardı bir aralar.

    Kalkışta ise bütün araçlarda 15-20 saniye bekleyip (kemeri tak, müzik ayarla vb.), motor ısınana kadar devir yükseltmemek yeterlidir diye düşünüyorum.

    Bu araçtaki turbo twinpover turba diye geçer yani belirli devirlerin üzerinde dönmeye başlar. Bu yüzden ilk çalıştırmada ve stop ederken klasik turbolu araçlara göre yağlanması için beklemek gerekmez diye düşünüyorum. Zaten kullanma kitabında da öyle bir şey yazmıyor.

    TwinPower turbo bmw nin değişken valf zamanlaması ve bir turboya iki egzoz girişi olan sisteme verdiği addır. Turbo egzoz gazı sayesinde döner ve rölantiden itibaren egzoz gazı üretildiği için her devirde turbo döner. Twinpower veya her ne olursa olsun bu turbolu her araç için geçerlidir. Belli bir devirde turbo devreye girmesi yoktur, daima çalışır.
    Faydalı olan da ilk çalışmada düşük hız ve devirlerde motoru ısıtmak, eğer araç sıkıştırılıp yüksek devirlere çıkıldıysa turbo sağşığı açısından stop etmeden önce 30 saniye filan beklemektir.




  • 3.20i ed fiyat listesine girmiş.
  • 320i ed 7 bin TL daha pahalı 316i den..

    BMW 316i Sedan Otomatik 1598 4 / 4 136 40.309 40.871 95.066

    BMW 320i ED Sedan Otomatik 1598 4 / 4 170 43.613 44.175 102.751



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr_marduk -- 1 Nisan 2013; 20:23:51 >
  • 116 İ 136 bg 118 İ 170 bg Arasındaki farka göre fiyat iyi

    BMW 116i - 5 Kapı Hatchback Otomatik 1598 4 / 4 136 30.397 30.959 72.010

    BMW 118i - 5 Kapı Hatchback Otomatik 1598 4 / 4 170 39.400 39.962 92.952
  • quote:

    Orijinalden alıntı: remziadnan


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdinç34

    arkadaşlar mrb f30 moder line aracım var bugün başıma bişey geldi..arabamı yıkattım bugün yıkamacı bana dediki arabanda boya var dondum kaldın sağ arka kapının az gerisinde 3 tane yuvarlak şeffaf birşey gösterdi bana ya boya ya çektirme olmuş olabilir dedi anlatamıyorum:(sizce kosifler böyle vuruk arabayı bana satabilirmi çektirme falan olabilirmi yada çektirme olmuşsa boya yapılması gerkmiyormu ne yapmalıyım.bu işleri bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim yarın o na göre bişeyler yapıcam.iyi sohpetler

    Erdinç bey, bu tip tanıları oto yıkamacılar çok seviyorlar. Onu tespit etmek çok kolay şimdi iyi galerilerin ellerinde boya kalınlığını ölçen cihazlar mevcut. Şüphelendiğin bölgeye koyup ölçüm yapıyorsun normalde arabayı robotlar makine ile boyadıkları için boya kalınlığı heryerde aynı olur. Sonradan boyanan yerlerde o rakam yüksek çıkar. Premium araç satan bir marka yönetimi böyle bir iş yapmaz bence. Canını sıkma ben araçta birşey olacağını zannetmiyorum. Tabii özel ithalat araçlar için böyle bir iddaada bulunamayacağım ama sizin araç bayii çıkışlı olduğu için bir ayıplı mal satışı olacağını zannetmiyorum.

    Bir bilgi de benden; 150 ve yukarısı değer %100 boya (macun) var demek oluyor. Hasar büyüdükçe ve düzeltmek için kullanılan macunun kalınlığı arttıkça bu değer 300-400 lere kadar çıka. F30 larda genellikle etek denen alanlar (çamurluk ve kapıların alt bölgeleri) fabrikasyon 100-110 aralığındadır. Üst kısım ise (kapı kolu üstü, kaput, bagaj ve tavan) 85-100 aralığındadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _üveys_

    116 İ 136 bg 118 İ 170 bg Arasındaki farka göre fiyat iyi

    BMW 116i - 5 Kapı Hatchback Otomatik 1598 4 / 4 136 30.397 30.959 72.010

    BMW 118i - 5 Kapı Hatchback Otomatik 1598 4 / 4 170 39.400 39.962 92.952

    2012 fiyatlarında ki fark öyle değil. 118i çok talep olmadığı için borusan bmw den kota almamış bu yüzden sadece özel siparişler de geldiği için fiyat artmış.

    http://www.bmw.com.tr/tr/en/general/price_list/indexa.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    quote:

    Orijinalden alıntı: fbmw

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptargan

    arkadalar bir noktada deneyim ve tavsiyenize ihtiyacım var. bu aracımda da turbo var. tigu'da aracı çalıştırıp turbo'nun yağlanamsı için 1-2 dakika beklemek gerekiyordu. BMW'da da gerekli midir?


    Tam tersine motoru stop etmeden 1-2 dk. beklemek (özellikle araç yorulmuşşa, uzun yol gibi mesela) turbonun sakinleşmesini ve düzgün yağlanmasını sağlar diye biliyorum.
    Forumda turbolu araç kullanımı diye bir konu vardı bir aralar.

    Kalkışta ise bütün araçlarda 15-20 saniye bekleyip (kemeri tak, müzik ayarla vb.), motor ısınana kadar devir yükseltmemek yeterlidir diye düşünüyorum.

    Bu araçtaki turbo twinpover turba diye geçer yani belirli devirlerin üzerinde dönmeye başlar. Bu yüzden ilk çalıştırmada ve stop ederken klasik turbolu araçlara göre yağlanması için beklemek gerekmez diye düşünüyorum. Zaten kullanma kitabında da öyle bir şey yazmıyor.

    TwinPower turbo bmw nin değişken valf zamanlaması ve bir turboya iki egzoz girişi olan sisteme verdiği addır. Turbo egzoz gazı sayesinde döner ve rölantiden itibaren egzoz gazı üretildiği için her devirde turbo döner. Twinpower veya her ne olursa olsun bu turbolu her araç için geçerlidir. Belli bir devirde turbo devreye girmesi yoktur, daima çalışır.
    Faydalı olan da ilk çalışmada düşük hız ve devirlerde motoru ısıtmak, eğer araç sıkıştırılıp yüksek devirlere çıkıldıysa turbo sağşığı açısından stop etmeden önce 30 saniye filan beklemektir.

    Turbonun eksoz gazıyla döndüğünü biliyorum demek istediğim BMW deki sistem yaylı bir sistem sayesinde turbo yüksek devirlerde devreye girerek güç artışı sağlar böylece rölantide turbo dönmeyeceği için yağlanması için beklemek gerekmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdinç34

    arkadaşlar mrb f30 moder line aracım var bugün başıma bişey geldi..arabamı yıkattım bugün yıkamacı bana dediki arabanda boya var dondum kaldın sağ arka kapının az gerisinde 3 tane yuvarlak şeffaf birşey gösterdi bana ya boya ya çektirme olmuş olabilir dedi anlatamıyorum:(sizce kosifler böyle vuruk arabayı bana satabilirmi çektirme falan olabilirmi yada çektirme olmuşsa boya yapılması gerkmiyormu ne yapmalıyım.bu işleri bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim yarın o na göre bişeyler yapıcam.iyi sohpetler

    Yolda Getirirken bazen aracı düşürdüklerini veya çarptıklarını sonra yaptırıp yeniden satıklarını söylemişlerdi bmw den böyle bir şey beklememe rağmen yinede aracı aldığım ilk gün cihazla boyayı ölçtürdüm 80-130 arası değerler çıktı ve ölçen kaportacı sorun yok dedi. Moralinizi bozmayın bir şey çıkmayabilir, her han gibi bir galericide bile bu cihazlardan var. Çekmenin sorunsuz olacağını sanmıyorum benim eski aracımda eziklik vardı çekme yaptırdım ama yinede yüzeyde eziklik ve iz kalmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya1453 -- 1 Nisan 2013; 21:47:29 >




  • bir bilgi de benden: Alm. fiyat farkı: 116i-118i 3k €, 316i-320i ed 4,6k €.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukib

    bir bilgi de benden: Alm. fiyat farkı: 116i-118i 3k €, 316i-320i ed 4,6k €.

    Normal arada segment farkı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dsg35

    quote:

    Orijinalden alıntı: diagnotics


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican
    Benim tahminim gelirse 45`i gecmez hatta daha 43-44 olur gibi dusunuyorum. Opsiyon ve paket fiyatlari 316i ile birebir ayni olur bence. 320 i zaten su an gereginden pahali fiyata satiliyor sadece 320d nin satislarini artirmak icin fiyat listesinde duruyor bir anlami yok. Eger ed gelirse gercekten satmak amaciyla getireceklerdir, cunku dusuk vergi dilimi sayesinde kar orani yuksek olacak.

    Surpriz olarak da 316i nin fiyati biraz asagiya cekilip 310i ed 41-42 gibi bir fiyat olabilir.

    ozaman f20 kasa 1 serisini kaca satacaklar 25 bin euroya mı?

    arkadaş amma iyi niyetli keşke öyle yazdığı gibi olsa ...

    Baya iyi tahmin etmisim
    2012 model yilindaki fiyatlara gore yapmistim bu tahmini. 2012 den 2013e gecerken de bir artis oldu 316i de 800 Euro kadar. Eger o artis da olmasa tam 43-44 arasi olacakmis.

    Cok buyuk ihtmalle 320i ed`de ki pazarlik payi 320d den daha fazla olur. Opsiyonlarda daha ucuz. F30 dusuneneler icin guzel bir secenek oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 1 Nisan 2013; 21:54:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tvshop

    Siz neden polis memuru ile muhatap oldunuz onu anlamadım. Aracı sıfır almadınız mı? Ben aracı alırken Borusan'a sordum. GS istiyorum dedim. Muameleciye sordular 1.000 TL dedi. Vazgeçtim sonra sıradaki plakayı aldım.

    Bazı ilçelerde illa araç sahibi gelsin diyorlar, özellikle de pahalı araçlar için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: dsg35

    quote:

    Orijinalden alıntı: diagnotics


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican
    Benim tahminim gelirse 45`i gecmez hatta daha 43-44 olur gibi dusunuyorum. Opsiyon ve paket fiyatlari 316i ile birebir ayni olur bence. 320 i zaten su an gereginden pahali fiyata satiliyor sadece 320d nin satislarini artirmak icin fiyat listesinde duruyor bir anlami yok. Eger ed gelirse gercekten satmak amaciyla getireceklerdir, cunku dusuk vergi dilimi sayesinde kar orani yuksek olacak.

    Surpriz olarak da 316i nin fiyati biraz asagiya cekilip 310i ed 41-42 gibi bir fiyat olabilir.

    ozaman f20 kasa 1 serisini kaca satacaklar 25 bin euroya mı?

    arkadaş amma iyi niyetli keşke öyle yazdığı gibi olsa ...

    Baya iyi tahmin etmisim
    2012 model yilindaki fiyatlara gore yapmistim bu tahmini. 2012 den 2013e gecerken de bir artis oldu 316i de 800 Euro kadar. Eger o artis da olmasa tam 43-44 arasi olacakmis.

    Cok buyuk ihtmalle 320i ed`de ki pazarlik payi 320d den daha fazla olur. Opsiyonlarda daha ucuz. F30 dusuneneler icin guzel bir secenek oldu.

    yaklaşık 8 bin lira fark var bence biraz fazla ama 320d ile kıyaslanınca 23 bin baz farkı, line-comfort-tekno-hifi-sunroff gibi temel özelikler ve mtv farkı ile rakam 30 bin olunca 320d ile olan farkın yanında pek göze batmıyor, 320d yavaş yavaş öldü diyebiliriz ,ayrıca indirim oranlarınında %6-7 lerde(yıl sonunda 13 lere kadar yolu var ama bu sene okadar olmaz) olmasıyla satışlar baya bi artar.Kısacası ötv ve mtv 320d yi yaşatmadı diyebiliriz.




  • 3.20i ed icin tek jant secenegi var galiba(Almanyada oyle). bunun sebebi nedir acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: dsg35

    quote:

    Orijinalden alıntı: diagnotics


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican
    Benim tahminim gelirse 45`i gecmez hatta daha 43-44 olur gibi dusunuyorum. Opsiyon ve paket fiyatlari 316i ile birebir ayni olur bence. 320 i zaten su an gereginden pahali fiyata satiliyor sadece 320d nin satislarini artirmak icin fiyat listesinde duruyor bir anlami yok. Eger ed gelirse gercekten satmak amaciyla getireceklerdir, cunku dusuk vergi dilimi sayesinde kar orani yuksek olacak.

    Surpriz olarak da 316i nin fiyati biraz asagiya cekilip 310i ed 41-42 gibi bir fiyat olabilir.

    ozaman f20 kasa 1 serisini kaca satacaklar 25 bin euroya mı?

    arkadaş amma iyi niyetli keşke öyle yazdığı gibi olsa ...

    Baya iyi tahmin etmisim
    2012 model yilindaki fiyatlara gore yapmistim bu tahmini. 2012 den 2013e gecerken de bir artis oldu 316i de 800 Euro kadar. Eger o artis da olmasa tam 43-44 arasi olacakmis.

    Cok buyuk ihtmalle 320i ed`de ki pazarlik payi 320d den daha fazla olur. Opsiyonlarda daha ucuz. F30 dusuneneler icin guzel bir secenek oldu.

    Hızlanma ve son hızı da 320d ile çok yakın , hemen hemen aynı. Fakat dikkatimi elastikiyeti çekti. 80-120 4. Ve 5. Viteslerde 2 -2,5 sn fark var ki bu oldukça büyük fark.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 291292293294295
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.