Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1652. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16501651165216531654
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: afurkann

    İlanlarda baktığımda f30da vites seçeneği otomatik ya da yarı otomatik olarak değişiyor 2 farklı otomatik vites seçeneği mi var ?

    Hepsi tam otomatik. Yanlis isaretliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FirstClass F kullanıcısına yanıt
    ''Ben "sucuk" diye adlandırdığım ( ) M direksiyonu daha çok beğeniyorum. Kalınlığı ve boğum noktaları (çok yanlış bir cümle olacak gibi ama... ) ideal.''
    Boğum kısmında koptuk hacıııı


    Güzel anlatıyorsun ama fazla zorlama istersen
  • Şimdi Borusanın satış hamleleri (uyanıklık veya saçmalık) hakkında birkaç cümle etmekte fayda var.
    Yıl 2012 ve F30 çıkar;
    Level 1; Piyasaya bol miktarda baz-boş araç pompalanır. xenon-sunroof-deri-alaşım jant yok ve 136 hp ile.
    Level 2; Comfort+techno diye 2 adet paket adı altında araçta zaten olması gerekenler ekstra ödeme ile yeni sahiplerine satılır.
    Level 3; 170 hp ed motor seçeneği ile girer ve geride kalan 2 level hafızalardan silinir. Ve sanki 3 serisi yeniden doğar.
    Level 4; ed'ye line opsiyonları açılır ve gözler artık bayram eder ve tabiki ruhuda geri gelir 3 serisinin.
    Level 5; Makyaj öncesi Plus ve M paket ile araçlar kıvama oturur.Yani çiğ köfte misali tavana atınca yapışır kıvama gelir.
    Level 6; 40.yıl adı altında ilk 5 level hafızalardan silinir. Ve belki de makyaj göreceği de önemsizleştirilir.
    Level 7; Makyajlı araçlar satışa sunulmadan bir motor hacmi karmaşası yaratılarak elde kalan son araçlar pazarlanmaya devam eder. Ve bu arada şans yanlarındadır
    Euro borusana adeta el altından destek verir. Bu son pazarlama taktiği aşamasında.
    Level 8; Bütün bu pazarlama taktiklerine inat araç almayanlarda turnayı gözünden vuracakları anı beklerken, oda ne 4 GC serisine 1,6 cc düşük ötv li araç gündeme oturtulur.
    Level 9; Ama kurnaz borusan o sırada fark eder ki, 4 GC aracı 170-177 hp ile piyasa sunarsa makyajlı 3 serisinin satışlarını törpüleyeceğini öngörerek bizlere
    Tavuk dönermi- et dönermi ikilemi kıvamında makyajlı 3 istersen 170 hp yok ben 4 GC isterim dersen 136 hp seçeneğini layık görür.
    Yersek bu hocalar , yok yemem dersek salata ve turşu var. İsteyen Level aralarını doldurabilir. Afiyet olsun cümleten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUTTA44

    Şimdi Borusanın satış hamleleri (uyanıklık veya saçmalık) hakkında birkaç cümle etmekte fayda var.
    Yıl 2012 ve F30 çıkar;
    Level 1; Piyasaya bol miktarda baz-boş araç pompalanır. xenon-sunroof-deri-alaşım jant yok ve 136 hp ile.
    Level 2; Comfort+techno diye 2 adet paket adı altında araçta zaten olması gerekenler ekstra ödeme ile yeni sahiplerine satılır.
    Level 3; 170 hp ed motor seçeneği ile girer ve geride kalan 2 level hafızalardan silinir. Ve sanki 3 serisi yeniden doğar.
    Level 4; ed'ye line opsiyonları açılır ve gözler artık bayram eder ve tabiki ruhuda geri gelir 3 serisinin.
    Level 5; Makyaj öncesi Plus ve M paket ile araçlar kıvama oturur.Yani çiğ köfte misali tavana atınca yapışır kıvama gelir.
    Level 6; 40.yıl adı altında ilk 5 level hafızalardan silinir. Ve belki de makyaj göreceği de önemsizleştirilir.
    Level 7; Makyajlı araçlar satışa sunulmadan bir motor hacmi karmaşası yaratılarak elde kalan son araçlar pazarlanmaya devam eder. Ve bu arada şans yanlarındadır
    Euro borusana adeta el altından destek verir. Bu son pazarlama taktiği aşamasında.
    Level 8; Bütün bu pazarlama taktiklerine inat araç almayanlarda turnayı gözünden vuracakları anı beklerken, oda ne 4 GC serisine 1,6 cc düşük ötv li araç gündeme oturtulur.
    Level 9; Ama kurnaz borusan o sırada fark eder ki, 4 GC aracı 170-177 hp ile piyasa sunarsa makyajlı 3 serisinin satışlarını törpüleyeceğini öngörerek bizlere
    Tavuk dönermi- et dönermi ikilemi kıvamında makyajlı 3 istersen 170 hp yok ben 4 GC isterim dersen 136 hp seçeneğini layık görür.
    Yersek bu hocalar , yok yemem dersek salata ve turşu var. İsteyen Level aralarını doldurabilir. Afiyet olsun cümleten

    açıkçası doğru,

    fakat bende ters çalıştı mesela. 4 senedir piyasada olan 3 ü seviyorum, motoru da çok iyi. mercedes artık kaliteli değil, motoru şanzımanı yavan diye 3 gözümde hep öndeydi.
    ama 4 gc yi duyunca ona heveslendim, fakat 136 bg ile geleceğini, ve bmw adının yolda doblolara golflere madara olacağını görünce soğudum, mantıken 3 e yönelmem gerekir bmw sever olarak ama hayır, bmw 4 ü 136 bg yaptıktan sonra gider c alırım dizeli bile 136, 5 sene yepyeni binerim sonra da şu realite ki mercedes hele dizeli az değer kaybeder, gayet rahat satarım moduna geçtim. tabi a4 te gelecek, onun 1400 olması eksiydi ama bmw de 1500 hem de 3 silindire, bildiğin mini motoruna düştü zaten. geriye a4 ün tek eksisi önden çeker olması kaldı gibi ki, mercedesin az değer kaybına karşın audinin elitliği mi, yanıtı yeni kasanın durumu ve fiyat stratejisi belirleyecek sanırım




  • 4 gp tarzi cok farkli bir arac. 4 gp nin hissettirdiklerini 3un gucune degistirebilecek cok kisi var. Normalde performansli kullanmayi sevmeme ragmen ayda 2-3 tane radar cezasi yemek canimi sikmaya basladi iyice. Sehir icinde zaten tingir mingir gidiyoruz.

    Yalniz fiyatlar onemli. Tr paketli 4gp nin 145 civari baslayacagini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu satış taktiklerini her firma zaman zaman uyguluyor
    Benim takıldığım konular farklı
    Eskiden 5000 araç satarken şimdi 25000 satmaya başladılar bu artışa uygun servis sistemi yapıyorlar mı yaptılar mı?titreyen direksiyon su birikintisi sorunları gibi kronik sorunlar karşısında tutumları ne oluyor bunlar daha önemli bence.
    Yoksa aynı arabayı bende 200 bine satmak isterim tabi ki
    Alan olduktan sonra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hyskuzpoy1 -- 13 Haziran 2015; 13:26:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    4 gp tarzi cok farkli bir arac. 4 gp nin hissettirdiklerini 3un gucune degistirebilecek cok kisi var. Normalde performansli kullanmayi sevmeme ragmen ayda 2-3 tane radar cezasi yemek canimi sikmaya basladi iyice. Sehir icinde zaten tingir mingir gidiyoruz.

    Yalniz fiyatlar onemli. Tr paketli 4gp nin 145 civari baslayacagini dusunuyorum.

    ben de aynı hislereyim fakat mesele son hız değil, mini motorunda spor araba mı olur, ellerinde olmasa anlayacağım, bilerek 136 bg le sürmeleri tam garabet.
    4 136 mı 177 mi olacak heyecanıyla 3 ten soğudum açıkçası, bu garipliği yapmasalar araba sevgi işi ve çok seviyordum 3 ü ama 4yıldır piyasa olan araç ve tüm rakipleri yeni çıktı.
    testlerde minide bile sportif bulmamışlar o motoru, bildiğiniz 3 silindirli motor demişler, 3 ten 120 kg ağır 4 te nolur o artık siz düşünün, hadi e180 falan makam prestij dersin anlarım, 5 fena gitmiyor onu da anlarım da camları direksiz spor bmw doblodan zayıf olabilir mi ya :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic


    quote:

    Orijinalden alıntı: afurkann

    İlanlarda baktığımda f30da vites seçeneği otomatik ya da yarı otomatik olarak değişiyor 2 farklı otomatik vites seçeneği mi var ?

    Hepsi tam otomatik. Yanlis isaretliyorlar.

    Cevap için teşekkür ederim.
  • Hocalar işte borusan bu bir gün gelecek ayağına sıkacak:) 3 satamam diye 4 e 136 hp reva görürsen bizde almayıveririz, salata yeriz oh mis sağlıklı
    40 tilkiyi kuyrukları birbirine deydirmeden idare ettin ama 41. tilki de iş biraz sarpa sardı gibi he B orusannnn.
    BMW sevgimizi aldı elimizden senin pazarlama mantığın. İşin içine mıçtın derler buna bukadar kısa ve öz. Haydi kalkın gidek
  • borusan kaybetmez çünkü bmw araçları şu an cidden iyi yapıyor, bir de açık konuşalım golfler 150 bg olmuşken 136 bg bmw almak chip olayında nasılsa ed ile faketmiyor diyenler harici ya kiralama şirketidir, yada dışarda aman bmw ile geziyorum demek isteyen tiptir. 1 i 2 ye yeter, 3 için diyorum bunu. türkiyede millette görgü az herkes markaya önem veriyor. borusan hem bu yüzden rahat hem de 3 ün makyajsızı bile tabi ed olan, c nin yeni kasasını en son otohaberde okudum hala puanlamada, testte geçiyor. 7 altı tüm sınıflarda bmw rakiplerinden üstün, ama 136 bg bu 3 silindirli motor spor araba imajıyla yürüyen bir marka için iyi olmayacak. mini testine de baktım, aman aman 1500 3 silindir ama adamlar yapmış yine diyen de yok, 3 silindri karakterinde bildiiniz bir motor demişler. fakat 4 3 ten de ağır, mercedese diyoruk yıllardır 156 bg, bmw utandırdı valla
  • Arkadaslar yillarca 3.16ci satmis bir firmadan bahsediyoruz. Bende 170lik getirmemelerine hak vermiyorum ama takilmayin bu kadar. Almayiz olur biter. W205 c coupede gelecek yakinda. A5 te yenilenir falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 13 Haziran 2015; 15:21:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum. Ben burada yazılanları mümkün olduğunca kaçırmadan okuyorum şimdiye kadar 1-2 kere yazmışımdır . Donanım bazıları için çok önemli olabilir. Belki yurtdışında standart bile sunulan ama bizde ancak en lüx donanımda yer alan navigasyon ve harman kordon ses sitemi çok önemli degilse güncel kasanın alınması bana hep mantıklı geldi. Üzerinden 2-3 sene geçmiş ve makyaj arifesinde olan aracın fiyatında her zaman indirim olmalı ancak 160 bin tl çok pahalı yani buna 2-3 tane şımartan donanım eklemek göz boyamadan başka bir şey degil. Bu araç yeni kasada degil makyaj arifesinde olan araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkan1zek

    Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum. Ben burada yazılanları mümkün olduğunca kaçırmadan okuyorum şimdiye kadar 1-2 kere yazmışımdır . Donanım bazıları için çok önemli olabilir. Belki yurtdışında standart bile sunulan ama bizde ancak en lüx donanımda yer alan navigasyon ve harman kordon ses sitemi çok önemli degilse güncel kasanın alınması bana hep mantıklı geldi. Üzerinden 2-3 sene geçmiş ve makyaj arifesinde olan aracın fiyatında her zaman indirim olmalı ancak 160 bin tl çok pahalı yani buna 2-3 tane şımartan donanım eklemek göz boyamadan başka bir şey degil. Bu araç yeni kasada degil makyaj arifesinde olan araç.

    Doğru diyorsunuz ama donanım demek para demek, bu eskiden beri böyle. Tr paketli araç da satılıyor, donanım istemeyen daha mantıklı fiyata onu alır geçer zaten. TL bazında bence ciddi zam gelebilir makyajlı kasa ile, Mercedes'te de bu ara zam söylentisi var biliyorsunuz. Bu nedenle çok aşırı indirim yapmamış olabilirler kasa biterken.

    Bizim sorunumuz ülke olarak, ihtiyacımız olmayan donanımları da alma heveslisi olmamız belli nedenlerle. Sırf güzel duracak diye bir sunroof'a dünya para veriyoruz, bizim gibi güneşli ülkede zaten kullanılmıyor yılın yarısında. Atıyorum ben mesela sadece sürüş derdindeyim, spor koltuk ve 18 jant araç istiyorum, bir de HK olsun diyorum. 3 tane donanım ama işte kimse bunu almıyor, genelin dışına çıkmak istemiyor ikinci elde ölmesin diye. Zaten böyle bir sipariş verseniz beklersiniz 2 ay, her gün zam gelecek mi diye düşünürsünüz. Özet olarak biz ülke şartları ve tüketici tercihi dolayısıyla firmaların sunduğu kişiselleştirme işinin hakkını veremiyoruz, distribütörün genel profile uygun olarak hazırladığı araçları alıyoruz.

    ekleme: Ha bir de cruise control olayı var, o rezilliği artık söylemeye bile gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erciftci -- 13 Haziran 2015; 16:05:31 >




  • hocam söylediğiniz bu noktayı ben de düşündüm. çünkü 4 kasayı çok seviyorum, biraz kendimi ikna etmeye çalıştım fakat şu nokta var maalesef, bu tip teknolojik aletler-motor da aslında göreceli. bugun o kullanılır mı diyeceğimiz bir telefon iphone un ilk çıkıp binlerce dolar verilen modelinden muhtemelen daha gelişmiş. hani eski bi araba dergisine bakarsınız, ya da youtube da eski bir reklam izlersiniz, yuvarlak farlı 5 bile o duruşuyla güzel gelir, ama o kasayı almak istemezsiniz yine de.

    bakın o 3.16 ci dönemi (arac 4 serisinden oldukça hafif)

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10050

    aynı dönemde üretlen golfün alt modeli

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=8714

    yani 3.16 ci bile dönemi için kötü değildi.

    elbette aracla caddelerde yarış yapılsın diye yazmıyorum, ama bi ton para veren insan da zaten golf sınıfıyla donanımlar da yaklaştı, verdiği paraya uygun biraz iyi bir araç ister sanırım.
    ayrıca güzel görünen, pahalı ama gitmeyen araçlara ülkemizdeki psikolojik sorunlar sebebiyle bazen doblocuların nasıl tehlike yaşatabileceği iyi kötü herkesin malumudur sanırım.

    dolayısıyla bu 3.16 ci ile benzer verilerde olabilir, ama 3.16 ci dönemi için yolda kötü kalacak bir araç yine de değildi.

    bu arada sunroof olayına kesinlikle katılıyorum, ve rezalet şu ki böyle gereksiz, ve pahalı birşeyi tüm donanım paketlerinde zorla veriyorlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUTTA44

    Şimdi Borusanın satış hamleleri (uyanıklık veya saçmalık) hakkında birkaç cümle etmekte fayda var.
    Yıl 2012 ve F30 çıkar;
    Level 1; Piyasaya bol miktarda baz-boş araç pompalanır. xenon-sunroof-deri-alaşım jant yok ve 136 hp ile.
    Level 2; Comfort+techno diye 2 adet paket adı altında araçta zaten olması gerekenler ekstra ödeme ile yeni sahiplerine satılır.
    Level 3; 170 hp ed motor seçeneği ile girer ve geride kalan 2 level hafızalardan silinir. Ve sanki 3 serisi yeniden doğar.
    Level 4; ed'ye line opsiyonları açılır ve gözler artık bayram eder ve tabiki ruhuda geri gelir 3 serisinin.
    Level 5; Makyaj öncesi Plus ve M paket ile araçlar kıvama oturur.Yani çiğ köfte misali tavana atınca yapışır kıvama gelir.
    Level 6; 40.yıl adı altında ilk 5 level hafızalardan silinir. Ve belki de makyaj göreceği de önemsizleştirilir.
    Level 7; Makyajlı araçlar satışa sunulmadan bir motor hacmi karmaşası yaratılarak elde kalan son araçlar pazarlanmaya devam eder. Ve bu arada şans yanlarındadır
    Euro borusana adeta el altından destek verir. Bu son pazarlama taktiği aşamasında.
    Level 8; Bütün bu pazarlama taktiklerine inat araç almayanlarda turnayı gözünden vuracakları anı beklerken, oda ne 4 GC serisine 1,6 cc düşük ötv li araç gündeme oturtulur.
    Level 9; Ama kurnaz borusan o sırada fark eder ki, 4 GC aracı 170-177 hp ile piyasa sunarsa makyajlı 3 serisinin satışlarını törpüleyeceğini öngörerek bizlere
    Tavuk dönermi- et dönermi ikilemi kıvamında makyajlı 3 istersen 170 hp yok ben 4 GC isterim dersen 136 hp seçeneğini layık görür.
    Yersek bu hocalar , yok yemem dersek salata ve turşu var. İsteyen Level aralarını doldurabilir. Afiyet olsun cümleten

    Tespitlerin azi var fazlasi yok fakat beni aciktirdin hocam ya:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fren fonksiyonlu hız sabitleyici ekstra donanımla geliyor. Benim anladığım hız sabitleyici bmw lerde var ancak hız sınırlayıcı yok ve de bu donanım farkı ile hız sınırlandırılmış oluyor yani gaza bassanızda şehir içi mesela 50 km hıZı geçemiyor. Hız sabitleyicinin olmadığı bir araba düşünemiyorum günümğzde nerdeyse tüm markalarda standart çünki. Bu konuda yanlışım varsa düzeltiniz lütfen.

    Borusandan 3 serisi broşürü indirince donanımların detaylarını oradan okuyarak görebilirsiniz.

    İstambul autoshow da bmw sorumlusu ile yapılan röportajda 1,6 ed 170 beygir motorun devam edeceğini söyledi, youtube da araba testi yapanlardan biri konuşturmuştu, oradan izledim.

    4 kasaya bilerek 170 beygir getirmiyor olabilirler yoksa 320 ied satışı çok çok azalır herkes 4 kasa alır ki bazlar arasında 15000 yakın fark olacak diyorlar forumumuzda


    Son olarak c180 ve 320 ied teat ettim yakınlarda. Görüşlerimi paylaşayım:
    C180 bagajı daha büyük, daha doğrusu arka koltuklara doğru derinliği daha fazla. Ayrıca kol dayama kısmının iç gözü daha derin oysaki 3 kasada kol dayama iç gözü yok denecek kadar küçük ki büyük isterseniz ekstra para ödiyeceksiniz.
    C180 çok elektronik geliyor birde start stop ayarı çok hassasdı, arabada en ufak frende motor stop ediyordu nerdeyse ve çalışırken titreyerek çalışarak insanı rahatsız ediyordu( hassaslık ayarı var mı bilgim yok malesef)
    Önceliğim bmw olduğu için ilk mercedesi test ettim ve sonradan bmw ye geçtim. Mercedes avangart c180 için benzinli motora 138000 istedi bana çok pahalı geldi çünki bmw de aynı fiyata nerdeyse sportline donanımlı 320 ied alınıyor ki bence daha güzel. Mercedesde aşırı dizel talebi var ve de o çok satıyor.

    Bmw showroomuna gidince yeniden doğmuş oldum ve de istediğim gerçekten bmw olduğunu yenşden anladım. Sürüş seriliği ve de kotpştteki his c180 göre çok çok güzel geldi bana. Start stop da çok çok başarılı bmw de ve de uzun süre durunca devreye giriyor ve de sarsıntısı daha az çalışırken.

    Benim gibi çocuksuz yeni evli aile için bence 3 kasa çok ideal.

    Testi samsun kosiflerde yaptım bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erciftci E kullanıcısına yanıt
    Ben bmw ye çok ciddi zam geleceğini düşünmüyorum..Bmw haftalık kur takibi yaptığı için bugüne kadar olan bütün hareketleri fiyatlandırdılar ama mercedes sanırım aracın çıktığı günden beri hiç zam yapmadı. Mercedes uzun vadeli kur hesaplaması yaparak gidiyor ve fiyatı yaparken de kuru buna göre hesaplıyorlar .Bugüne kadar olan kuru ne kadardan çevirdiler bilmiyorum şayet sınıra geldiyse bir fiyat düzenlemesi yapabilirler ama bence çok sert zam yapmazlar .Yapılan zammı da kredi oranlarında daha düşük oranla bir miktar hafifletebilirler..

    Mercedes finans bir Alman firması ve genel olarak ekonomi ve kur hesaplaması alanında da öngörüleri iyi. Bu noktada dikkat edilmesi gereken diğer nokta da şayet mercedes ciddi bir zaman yaparsa bilin ki önümüzdeki dönemde euro da sert hareketler olacak ülkemizde.

    Bununla birlikte mercedes 156 bin olan amg yi 163 yaparsa , bmw de 163 -165 bandında 40.yıl paketini satar ki bu normal olur zira geçtiğimiz 2-3 ay önce iki araç aşağı yukarı aynı rakamlara satılıyordu zaten..bmw nin haftalık kur fiyatlaması ile eşitlik bozulmuştu. Mercedes daha fazla zam yapmaya kalkarsa mesela 170 bin i bulursa o zaman bmw de 167 bandını görür, diye düşünüyorum.

    Bu arada yüksek oranda yapılacak mercedes zammında ibre bmw ye dönebilir şayet bmw durumu satışa çevirme yönünde hareket eder ve fiyatında mercedes ile kıyas yapmadan kendi stratejisi ile giderse..

    Bunlar öngörülerim tabi ki , yakın zamanda net olarak görürüz detayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tampa1 -- 13 Haziran 2015; 20:52:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koleksiyoner

    bu arada sunroof olayına kesinlikle katılıyorum, ve rezalet şu ki böyle gereksiz, ve pahalı birşeyi tüm donanım paketlerinde zorla veriyorlar




    Sunroof gerçekten rezalet. 150.000 TL'lik bir araçta Nuh nebiden kalma sunroof değil, cam tavan olmalı. Ne bu, 80-90'larda mıyız nedir? Oldu olacak opsiyonlara şıpıdak yazsınlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 13 Haziran 2015; 21:32:27 >
  • civcivx C kullanıcısına yanıt
    ağırlık merkezini aşağı çekmek için koymuyorlar
  • 4 gc mayfest için 17 veya 20 adet individual 420d getirmişti. Sipariş açıldıktan birkaç gün sonra satıldı hepsi 280 civarı fiyatı vardı. Navi 19 jant deri konsol vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 16501651165216531654
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.