Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1180. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11781179118011811182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Line kıyaslaması ile ilgili harika bir link;

    http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=598632

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sgh9 S kullanıcısına yanıt
    Bu arada Türkçe broşüre, İngilizce broşüre ve yukarıda verdiğim line kıyaslama linkine dikkatlice bakınca, çok net bir şekilde iç trimde boya olanın belirtildiği ve aluminyum veya ahşap olan kaplamaların da çok açık ifade edildiğini görüyorum. İmitasyon olsa, ahşap görünümlü kaplama demesi veya hiçbir şey demeden bu kaplamaya başka bir ticari ad vermesi gerekirdi. Ama tüm kaynaklarda bu trimler çok net ahşap olarak adlandırıldığı için, olmama şansı görmüyorum. Bu tip şeylerin müşteriye çok net ifadesi zorunlu biliyorsunuz.

    Ayrıca internette okuduğum yurt dışı bir yazılı kaynakta, bu kaplamaların ahşap olduğu ama dokunma hissinin plastiğimsi olduğundan hareketle eleştiri konusu yapmışlar. Yani sizin hissettikletinizi de teyid ediyor bu durum.

    Bulamadım ama internette daha önce izlediğim bir ingilizce test videosunda, bu kaplamaların plastik değil, gerçek ahşap olduğunu vurgulamışlar.

    Benim için görüntüsünün güzelliği ve iç mekanla uyumu önemli ve bu yönden antrasit diş budak kaplamaları çok beğendim. Yani plastikten imitasyon veya gerçek ahşap, önem vermiyorum. Sadece konusu geçti diye bir bakayım dedim.

    Bu arada anladığım kadarıyla bu kaplamalardan beğendiğinizi de sonradan değiştirebiliyorsunuz galiba...

    Sensatec icin de aynı şeyler geçerli. Yanında ya suni deri diye açıkça belirtilmeli ya da başka hiçbir şey yazmadan ticari adıyla kullanılmalı. Bu arada dikkatimi çekti, broşürlerde sensatec hiç geçmiyor. Ben mi göremedim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 5 Kasım 2014; 6:43:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Sevgili mtutun,

    Detaylı açıklamalarınız ve akıcı yazınız için teşekkür ederim. Yazdıklarınızı dikkatlice okudum ancak F30 tasarımı ile ilgili aklıma takılan bir nokta oldu.

    "Yine aracın her açıdan baktığımda beni rahatsız eden tek bir açı bile bulamıyorum. Zorlarsam belki ön farların yere doğru alçalan kaputtan sonraki pozisyonlarını yere bir tık yakın bulmamı gösterebilirim. Ancak bu dizayn felsefesi yakında herkeste görüleceği ve teknik sebebini bildiğim için bunu eleştiremiyorum."

    Bu konuyu biraz daha açabilir misiniz?

    Selamlar,
  • makyaşlı bmw nezaman satşa cıkcak belli mi.yada nezaman tanıtılcak
  • eminnarin E kullanıcısına yanıt
    Okuduğunuz için teşekkür ederim.

    Modern memleketlerde gelişen trafik kültürü, artan elektronik kontroller, yükselen araç güvenlik ve kaza önleme sistemleri ve gideren daha sıkışan ve yavaşlayan trafik kondisyonları, araç içinde kaza ile yaşam yitirme oranlarını gideren indiriyor. Hatta kaza toplamlarında ağır ve orta hasarlı kazalar hızla azalıp, küçük ve kozmetik tabir ettiğimiz kaza oranları artıyor.

    Halen en tehlikeli kaza tipi ise yaya ile çarpışma. Bu tip kazalarda (Allah kimsenin başına vermesin inşallah) yayanın mümkün olduğunca aşağıdan darbe alması (kalça hizası omuriliği zedelemesi açısından çok tehlikeli) ve kaputun üzerine yatması, burada da kafasını vurma ihtimali olan kaput bölgesinin yumuşak ve kolay deforme olan yapıda olması, bu bölgenin altındaki sert mekanik aksamın (motor ve motor çevre donanımı) mümkün olduğunca kaput ile arasına mesafe girmesi gereklilikleri doğuyor.

    Bu anlattıklarımın bugün ve gelecekteki otomobil dizaynlarına etkileri şöyle olacaktır;

    1- Araç burunları alçalacak
    2- Aracınız kurulanırken kaputun ortasının aşırı esnemelerini seyredeceksiniz
    3- Kaputu açtığınızda, motor ve elemanlarını eskisine göre daha aşağıda göreceksiniz
    4- Ön tampon tekerlek mesafeleri uzayacak

    Hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.




  • http://arsiv.sabah.com.tr/2005/10/15/eko120.html

    Dizel motor üretimi işbirliği programı, Ford ve Peugeot'yu dünyanın en büyük dizel motor üreticisi haline getirdi.

    Ford Motor Company ve PSA Peugeot Citroen'in dizel motor üretimi işbirliğinde 4. aşamaya geçildi. İlk aşaması 1998 yılında başlayan ve geçen süre zarfında 4 milyondan fazla dizel motorun üretildiği işbirliği programı, Ford Motor Company ve PSA Peugeot Citroen'i ortak olarak dünyanın en büyük dizel üreticisi yaptı. İşbirliğinin dördüncü aşamasını oluşturan iki yeni motorun geliştirilmesi çalışmaları için firmalar tarafından toplam 332 milyon euroluk 398 milyon dolar) yatırım yapıldı. Programa göre, Ford Motor Company, Essex-İngiltere'deki Dagenham motor fabrikasında Ford Transit ve PSA Peugeot Citroen'in üst düzeydeki ticari araçları (Boxer ve Jumper) için dayanıklılığı ve sağlamlığı geliştirilmiş özel bir 2.2 litre ticari araç dizel motoru üretecek. PSA Peugeot Citroen de her iki şirketin orta/ büyük ve lüks modelleri için Moselle-Fransa'daki dünyanın en büyük dizel motor tesisi olan Tremery fabrikasında 2.2 litrelik lüks, yüksek güçlü bir dizel motor imal edecek. Her iki firma da yılda 200 bin adetlik üretim hedefliyor. Ford, bu işbirliğiyle üretilen motorları Ford, Mazda, Volvo, Jaguar ve Land Rover markalarında, PSA Peugeot Citroen ise Peugeot ve Citroen ürünlerinde kullanıyor.

    http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Piyasa/2010/02/17/bmw_ve_psa_039_dan_isbirligine_devam

    BMW ve PSA'dan işbirliğine devam
    Alman BMW ve Fransız Citroen-Peugeot ortaklığı PSA, uzun süredir devam eden işbirliklerine devam kararı aldı.

    BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Norbert Reithofer ile PSA Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Philippe Varin 27 Ocak günü Paris'te işbirliklerinde yeni bir etaba ilişkin bir anlaşma imzaladılar. İki şirket böylece gelecekteki EURO 6 standardına uygun 4 silindirli yeni bir benzinli motor neslini geliştirmeyi kararlaştırdılar. İki grup tarafından ortaklaşa tasarlanan günümüzdeki motorlar çok sayıda MINI modeli ile Peugeot ve Citroen modellerinde kullanılıyor.


    Mercedes ile Renault, BMW ile Peugeot ortak dizel motor üretiyor. Esasen dünyada seri üretim dizel motoru ilk kez Fransızlar üretmiştir ve bu alanda oldukça iyilerdir. Mercedes'in Renault motoru kullanmasına gelince bu durum Mercedes için elbette bir handikap değildir. Renault/un dizel motorlarının uzun ömürlü olduğu ve turbosunun da dayanıklı olduğu bilinen bir gerçektir.




  • eren1977 E kullanıcısına yanıt
    Verdiginiz link 2010 tarihli. Muhtemelen bu işbirliğinin ürünü olan 4 silindirli motorları kullanıyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • KUTTA44 kullanıcısına yanıt
    Aman adanalı canım adanalı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    BMW sadece makyaj geçirecek, kasa yenilemeyecek. Bu sebeple aracım eski kasa olmayacak. İkincisi geleneksel olarak BMW makyajları inanılmaz hafif olur, öyle ki meraklıları bile çok dikkatli bakmadıkça veya araçları yan yana incelemeyince anlayamaz. Ama Mercedes olsaydı durum farklıydı. Son yıllarda Mercedes makyaj yapmıyor, adeta aracı yeni baştan yaratıyor. İnternette refreshed f30 diye ararsanız, göreceksiniz prototip fotolarını, sadece ön tamponda kamuflaj var. Yani dıştan ön tampon harici bir fark brklemeyin, arkada da büyük ihtimal farlar led olur. F10 5 seridinin benim gibi bir adam bile 10 metreden uzaktan makyajlı mı, makyajsız mı olduğunu anlayamıyor. Bu derece hafiftir BMW makyajları... Ama bu makyajda en büyük değişiklik motorda olabilir. BMW yeni 1.5 lt, 3 silindir LCI motora geçebilir. (Kesin diyemem tabi) Ben henüz bu kasada 1.6 fikrine yeni alışmışken, henüz 3 silindire adapte olamam doğrusu... Biraz bekleyip, görmem lazım.

    Ayrıca 5 serisi 2 yıl, E sınıfı 1 yıl içinde tamamen yenilenecek. Yani bu araçları alacaksanız az kullanılmış ikinci el tavsiye ederim. Çünkü ömürleri çok kısa, sıfır tercih etmek size daha çok kaybettirebilir. 3 serisi için ise makyaja daha en az 1 yıl, ve kasanın sonlanmasına ise, en az 4 yıl var. Yeni C sınıfı ise (kişisel zevktir) benim bu araçlar içinde satın alma radarıma en uzak olanı oldu. En yeni araç olduğu halde. Bugün 150-170 arası bir bütçeyle Mercedes sedan alacak olsam, yine eski olmasına rağmen tercihim E olurdu. Araç yeni olması ve çarpışma önleyicinin standart olması dışında beni etkileyemedi. Aksine dizayn anlamında negatif çok yönünü gördüm şahsi zevklerim anlamında...

    Yani benim için kolay bir karsr oldu.

    Ben açıkçası Temmuz'da gelecek makyajda en büyük farkın elektronik gösterge olacağını düşünüyorum. Yeni Passat ve S60'da bu özellik varken kaçınılmaz. Dışta da bir kaç ufak dokunuş.

    Motorda 3 silindire geçeceklerini hiç sanmam. Mevcut motorları da daha ne kadar verimli hale getirebilirler tartışmalı. Sonuçta efficient dynamics motoru seri olması yanında oldukça az yakan bir motor. 4 silindirde bunun ötesine geçebilirlerse gerçekten başarı olur.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    İnceleme çok güzel, elinize sağlık.

    Benimde gözüme çarpan tek hata yanlış anlamazsın ahşap konusuydu. Bende şahsen biliyorum onların gerçek ahşap olmadığını. Çıkartıp bakarsanız siz de anlayacaksınız. Zira gercek ahsap çok ağır ve pahalı olur. Bunlar normal plastiklerle aynı hafiflikte, elinize alıp, kesitini inceleyince çok belli ooluyor zaten. Ama görüntüsü gercekten güzel, güle güle kullanın.
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Sensatec'i broşürlere koymuyor bmw haklısnız.

    Ahşap konusuna dönecek olursanız, en üstünde kağıt inceliğinde bir kesit konuyor olabilir plastiğin üzerine. Lamine/lamaninant (karıstırıyorum hangisi) gibi, o nedenle ahşap deme hakkını kendinde görüyor olabilir ama dediğim gibi kağıt inceliğinde maks.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehazneci

    Sensatec'i broşürlere koymuyor bmw haklısnız.

    Ahşap konusuna dönecek olursanız, en üstünde kağıt inceliğinde bir kesit konuyor olabilir plastiğin üzerine. Lamine/lamaninant (karıstırıyorum hangisi) gibi, o nedenle ahşap deme hakkını kendinde görüyor olabilir ama dediğim gibi kağıt inceliğinde maks.

    bence yapılacak ilk değişikliğin arka stop farlarının Led aydınlatma olması.Arka stoplar led olursa daha güzel olur.Ayrıca Ön tamponlara sensör taktıran oldumu takıldıysa malıyeti hakkında bılgı veren olurmu
  • coskun emiroglu C kullanıcısına yanıt
    Maalesef ön park sensörü sonradan takilamiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aHusky -- 5 Kasım 2014; 12:37:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    Olabilir, kesin olarak bir şey söyleyemem. Çünkü dokunarak anlayabilecek bir uzmanlığım yok ahşap üzerine, çıkarıp da bakmadım. Açıkçası önemli de değil benim için. Gerçekten standart alüminyum görünümlüden ve 5 serisindeki piyano siyahtan daha Premium bir görüntüsü var, bu yeterli bana...

    Ama üst katmanda çok ince bir ahşap görüşünüze daha fazla katılırım. Çünkü hukuken daha önce dediğim gibi, broşürlerde ahşap ve İngilizce broşürlerde de wood kelimesi kullanılamazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aHusky

    Maalesef ön park sensörü sonradan takilamiyor.

    Takilabiliyor . kosaifler 3000 tl fiyat vermislerdi. Tampon degisiyor. Borusan 5000 demisti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    "Sınıfında ilk kez isteğe bağlı olarak dolgulu ince ahşap kaplamalar benzersiz cazibeyi daha da artırıyor."
    Cümleyi 3 serisi sedan kataloğundan kopyaladım.
    Buradan benim de anladığım, üstte ince de olsa bir ahşap katman var, dolgulu demişler zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sport-line -- 5 Kasım 2014; 13:09:13 >
  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    Sensatec opsiyonunu neden broşürlere koymuyorlar??? Sonuçta BMW suni deri opsiyonu sunan tek üretici değil ki!
  • http://www.bloomberg.com/news/2013-09-04/bmw-said-to-let-peugeot-engine-cooperation-lapse-in-2016.html

    http://finance.yahoo.com/news/peugeot-engine-supply-talks-bmw-182110072.html

    Şu an için hiç kimsenin kesin bilgiye sahip olduğunu sanmıyorum, motorlarla ilgili. Ama öyle bir ihtimal de var tabi. Bu biraz da BMW'nin yeni motor üretiminde hangi kapasiteye ulaştığı ve PSA ile anlaşma kotalarının durumuna göre belirlenir bence.

    Makyajda ise çok ufak tampon rötuşları + LED arka far grubu + 5 serisinden alınma elektronik gösterge opsiyonu kesin bence.

    Bunların hiçbirisi benim bugün almama engel olamazdı, hele ki yeni motor. Bir görelim bakalım önce şöyle bir iki yıl siz gençlerin altında. 1.5 LCI motorun en güçlü benzinli versiyonunun 200 bg ve 270 nm olacağı yazılıyordu bir yerlerde... Ama tabi bunların hiçbirisi şu anda net bilgi değil. Gerçekten böyle bir versiyon olur mu? Bu Türkiye'ye gelir mi? Gelirse ne zaman gelir? Model adı ne olur? 1.5 motorlar makyajda mı gelir, yeni kasada mı? Bekleyip, göreceğiz.

    Ben şu anda seçimimle gerçekten çok mutluyum ve sürüşün keyfini çıkarıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 5 Kasım 2014; 13:53:23 >




  • sgh9 S kullanıcısına yanıt
    Eski kasa olması için 2019 yılında yeni kasanın çıkması gerek.Yapılan makyaj araç sahiplerinin bile zor anlayabileceği kadar ince bir makyaj ve sadece ön tampon far kısmında.Gene dikkat edilirse ön tampon ayrıntılarının tüm line larda farklı olduğu ancak yan yana koyulunca anlaşılacak incelikte olduğunu inceleyenler bilir.Yapılacak makyajda bu seviyede ancak yan yana konunca anlaşılabilecek bir makyaj(araştırabilirsiniz).Kısaca bu kasa 2019'a kadar son kasa olarak geçecek.Bununla beraber E180 alan bir komşum ısrarla aracının 70-80 kuruş yaktığını 10.000 km ye yaklaşmasına ve servise defalarca gitmesine rağmen bu durumun normal karşılandığını söylüyor(hatta kendisine aracı satana küfür edecek seviyeye gelmiş).Bu da düşünülürse mercedes kalite olarak 1 tık ileri de olsada 170hp 320i nin şehir içi 45 kuruş yakması bile sadece tercih sebebi diye düşüyorum.Performans luxury line nın ne E yi ne 5 serisini aratan kalitesine hiç değinmiyorum.Ayrıntılı analiz yapan dostumuz bence de doğru bir seçim yapmış.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Dijital göstergeler gelirse linelar a koyarlar mı yoksa abartı bir fiyatla opsiyon olarak mı sunarlar bilemiyorum ama çok şık duruyorlar bence.
  • 
Sayfa: önceki 11781179118011811182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.