Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (1742. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43.777
Cevap
304
Favori
2.924.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17401741174217431744
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar kış aylarının gelip havaların soğumasıyla farkettiğim bir problemim var. Aracım benzinli. Kalorifer çok geç ısıtmaya başlıyor. Ayrıca yeteri kadar sıcak da veremiyor. Sonradan fark ettim ki aracın sağ tarafı hiç sıcak üflemiyor. Sadece dışardaki havayı üflüyor gibi. Yazın klimayla soğuturken hiç problemim yoktur. Ne olabilir sorun ? Yaşayan var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jack Ripper

    fasıla kelimesini bilinçli olarak bu anlamda cümle içinde kullanan bir insan epeydir görmemiştim. ilginç bir yer bu bmw forumu, güzel insanlar var :)

    bence bu biraz gerekli olabiliyor, bu sensörler ne kadar "smart" olsalar da bazen yol ışık hız vs durumuna göre daha fazla ya da daha az temizleme isteyebiliyorsunuz, bu anlarda fasıla ayarı bence kullanışlı oluyor.

    daha ne gördünüzki..)
    ilginç olan bmv forumu değil
    insanların ne içerdiği
    muhteviyatı yani.
    yeni nesil bilmez böyle kavramları
  • Fixx kullanıcısına yanıt
    Akşam eve dönerken kontrol edicem ama fan hızı ve iklimlendirme hızı olarak neyi kastettiğinizi pek anlayamadım.Bana ikisi aynı şey gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jack Ripper

    ben otomatik klimayı seviyorum. aramızda güzel bir ilişki var. bana yaşattığı hissi manuel klima yaşatamıyor. bir kez ayarlayıp saatlerce bir daha ellememek, unutmak, anlayamazsınız...

    ayrıca led var bence bmw'yi bmw yapan şey şu anda. yoksa halojense o bmw etkisi maalesef tofaşa dönüyor. farların o beyaz yuvarlağı, aynada gören aracın bmw geliyor diye haberdar olması, anlayamazsınız...

    hız sabitleme olmayışını ben de kınıyorum. 400 euro'ya takıyoruz diyor, çok kolay abi o direksiyondaki limitor kısmını sök tak yapıyoruz diyor, utanmadan diyor bunu, e tak o zaman baştan bana satmadan be adam... ama takmıyor, ötv diyor, ık bık diyor, anlayamazsınız...

    orta konsoldaki navi ne işe yarıyor bilmiyorum. yokluğunu hiç hissetmedim. bence en büyük yokluk telefonu ekrana yansıtamıyor olmak, navi bunu getiriyorsa biz de kızalım "bizdee niye yok" diye.

    ben mesela ön park sensörü olmayışını da kınıyorum. pintilik. elektrikli koltuk almanya'da opsiyon 200 euro, bizde ise oohooo ultra lüks sayılıyor, onu da kınıyorum.

    hasılı herkesin ihtiyaç gördüğü ya da tercih ettiği donanımlar farklı farklı oluyor. ben led farsız bmw almak istemem, otomatik klimasız araba almam. gönül ister ki kafamıza göre ekle çıkar yapıp siparişi geçelim, o zaman da diyor ki rerörerö fiyat garantisi yok indirim yok bilmem kaç tl, anlayamazsınız...

    birileri birilerine psikolojik rahatsızlık filan demiş, buyrun gayet psikolojik rahatsızlığı olan bir bmw sahibi gibi yazdım, bana da vurabilirsiniz, ama sonuç olarak, anlayamazsınız...

    Ben Antalya'da yaşıyorum otomatik klima kesinlikle şart. İç havayı belli bir derecede tutması çok önemli, yoksa arabaya gir çık gir çık hasta olmamak elde değil. Manuel klima ile istenilen ayar yapılamıyor sürekli üfleyen klimayı kurcalamak zorunda kalmak bana göre hiç güzel değil. Daha önceleri iklim kontrollü klima kullandığım aracımı değiştirdiğimde pintilik yapıp manuel klimalı araç almıştım, çok pişman oldum. Hiç bir zaman istediğim stabil serinliği yakalayamadım, o araçtan sonraki araçlarım da dijital klima mutlaka oldu, araç onu sunuyor ise yada hangi donanım sunuyor ise onu alırım.

    Full led aracım vardı, ondan öncekiler hep halojendi, aracı aldığımda daha önce kör sürüşü yaptığımı fark ettim resmen aydınlanmıştım. Daha sonraki aracımda led seçeneği yoktu mecburen halojen oldu, bir süre moral bozukluğu yaşadım. Bana göre; eğer bir araç led far seçeneği sunuyor ise, o mutlaka alınmalı.

    Sunroof da öyle; sunuluyor ise mutlaka alırım. Yan camları açmayı hiç sevmiyorum o yüzden sunroofu aralamak bana ferahlık/rahatlık katıyor. Ben çok kullanırım hava müsait ise mutlaka açarım/aralarım. 2 defa açılmayan cam tavanlı araç aldım ve açılmayan birşeyi aldığım için kendime çok kızdım(komple cam tavan ferahlık sağlıyor o ayrı).

    Şu limitör işine bende ayar oldum, olsa da olur olmasa da...
    Ayrıca direksiyon üzerindeki tuşa 2-3 defa yanlışlıkla basmışım araba gitmiyor, şaşaladım. Tuş büyük yumuşak ve çok el altında, çıkıntılı değil gömülü olması yada tık tık diye açlır kapanır olması gerekliydi. Diğer araçlarımda böyle olunca hiç sorun yaşamamıştım. Bence tuş ve yeri yanlış. Onun yerine CC koy tuş harici gerisi yazılım zaten, adaptif değil birşey değil öne sensör de gerekmiyor, kara düzen CC işte! Ne bu artistlik...

    Daha önce de yazmıştım, son 3 aracımda navigasyon vardı ve kullanımı/işlevi pratik olmadığı için nerede olduğumu görmekten başka bir işe yaramamıştı. Ben gereksiz buluyorum, kullandım ve fayda alamadım.

    Ön park sensörlü aracım vardı, çok büyük rahatlık. Bu araçta olmamasını ayıplıyorum. 4 sensör koymak ve yazılım atmak o kadar da zor değil.

    Koltukların ayarını bozarsanız tekrar eski yerini bulmak çok zor. Ben koltuk ayarı yönünden sıkıntılı adamım, değiştiği zaman rahatsız oluyorum. Amortisörlü koltuk yüksekliğine ayar yapmak hoşuma gitmedi(daha basit olan kolu indir kaldı olsa bana göre daha faydalı; en alta indir 3 yukarı çıkart "ayarın orada". işgüzar yıkamacı/servis çalışanı ayarını bozsa da hemen yerini bulması kolay). Elektrikli koltuk olsaydı çok memnun olurdum, parasını da seve seve verirdim.


    *Herkesin araçta önem verdiği donanım sıralaması mutlaka farklı. Kimine yarayan ve önemli olan kimine faydasız!!




    Ben süpürge/tv/telefon vs. gibi bir elektronik ürünü alacağım zaman, uygun fiyat ve sadece iş görür olmasını değil; gerçekten parsının hakkını veren "işe yarar ürün" olmasını isterim. O yüzden de iyi ve yıllarca kullanacağım faydalı bir ürün için, 3-5 fazla vermekten imtina etmem. Verdiğim para ile alacağım hizmet doğru orantılı ise, sıkıntı yok.

    Hava filtresine gelirsek; Ağır şartlar ve sürekli toz duman olan bir yol şartı yok ise zamanından önce değişmesini gereksiz buluyorum. Ben bulunduğum yer itibarı ile hiç zamanından önce değişim ihtiyacı hissetmedim. Ama BMW'nin bakım zamanı geldiğinde "değişime gerek yok" tavrına da karşıyım, en azından her bakım zamanı(yıllık) değişmesini isterim. 1.bakımı hediye almıştım, gerekse bile değiştirmeyeceklerdir. O yüzden yıllık bakım zamanı kendim değiştirmeyi planlıyorum.





    Ben de Antalya da yaşıyorum. Şunu bilmiyorum, klimayı diyelim iki taraflı 28'e ayarladık, on off tuşundan mı, otomatikten mi çalıştırıyorsunuz..Otomatiğe basınca klima ışığı yanıyor ve soğutma modunda çalışıyor gibi geldi bana ki kış günü isteyeceğimiz bir şey değil. Tabi klima modu olunca yakıttan da yiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet arkadaşlar güncel fiyatlar gelmiştir ben sadece dizel olanlarını öğrendim sabah aradığımda öğleden sonra arayın indirim olacak dediler 4500 tl lik indirim yapılmış kapaklı olan araçta sunroof katlanır ayna geri görüş de var dedi bunun fiyatı 160.800 diğer paket de 166.700 onda da artı olarak dış krom ve jant var dendi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MGÜ kullanıcısına yanıt
    Klima havayı soğutma işlevinin yanı sıra, havadaki nemin de azaltılmasını sağlar. Bu sayede hem aracın içindeki solunan hava kalitesi artar, hem de havalandırma borularındaki nemden oluşacak küf, bakteri vs'nin önüne geçilmiş olur. Klimanın sürekli çalışması evet yakıta zarar ancak konfor ve sağlığa yarar.
  • furer F kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Birebir aynı olmasa da benzer bir olay yaşamıştım. Uzun bir yolculukta yaklaşık iki saatten sonra klimanın içeri üflemediğini farkettik. Klima motoru tam kapasite çalışmasına rağmen kabine hava gelmiyordu. Başta havanın sıcak olması ve arabanın 4 kişi taşımasına bağlamıştık ama vardığımız yerde ertesi gün çalıştırınca klima püfür püfür esti. Dönüş yolunda bu kez iki kişi iken yine aynı hatayı verdi. Video çekip Borusan'a götürdük. Anahtar da klima arızasını kaydetmiş. Yapılan inceleme sonrası klima yazılımını yeniden yüklediler (bilgi olarak; 6 saat sürüyor) ve o günden sonra hiçbir problem olmadı. Sizin de yazılım sorununuz olabilir. Serviste kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fixx

    Aslında bu ayar bütün otomatik klimalı araçlarda vardır, ancak ayarlarda olduğu için çoğu kullanıcı girip bakmaz. Genelde üç seviyeli olur, otomatik iklimlendirmenin agresifliğini ayarlar.

    BMW'de bu ayar göz önünde, elin altında ve 5 seviyeli(alt seriler için), yani her türlü daha iyi. O andaki isteğinize göre daha hızlı bir iklimlendirmeyi hemen ayarlayabiliyorsunuz. Diğer markalarda bu ayar için menülerin içinde gezinmek gerekiyor.

    Çalışma mantığı yine diğer markalardaki gibi, yüksek seviyede daha agresif bir fan politikası izler, sıcaklık istenilen seviyeye geldikçe hızını düşürür.

    Analog sıcak-soğuk ayar düğmesi ise sadece orta havalandırma kanalları için ince ayar yapma imkanı sunar, bu sayede direk size doğru üflenen havanın sıcaklığını hafif değiştirebilirsiniz. Cama ve ayak kısmına üflenen hava sıcaklığını değiştirmez.

    Tamamen katılıyorum, aynen bu şeklidedir.

    Başka markalarda fan başlangıç hızını menüler içinde yavaş/normal/hızlı gibi ayar menüsünden yaparsınız, bu araçta tuş olarak konulmuş.

    Orta havalandırma üzerinde bulunan sıcak-soğuk ayarını bende ilk önceleri anlamsız bulup garipsemiştim, ama arkadaşımızın dediği gibi ince ayar sunduğunu görünce "faydalı" olduğuna karar verdim.

    İklim kontrollü dijital klimanın işleyiş biçimidir; İstenilen dereceye gelene kadar max. fan(o da aşağıdan ayar ile) hızı ile içeriyi eşitlemeye çalışır, istenilen dereceye gelmeye başladıkça fan hızını düşürür sonra biraz arttırıp biraz düşürerek hep aynı hava kalitesinde olmasını sağlar. Benim yaz ayları klima derece tercihim 22'dir, kabaca bu seviyelerde olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jack Ripper

    fasıla kelimesini bilinçli olarak bu anlamda cümle içinde kullanan bir insan epeydir görmemiştim. ilginç bir yer bu bmw forumu, güzel insanlar var :)

    bence bu biraz gerekli olabiliyor, bu sensörler ne kadar "smart" olsalar da bazen yol ışık hız vs durumuna göre daha fazla ya da daha az temizleme isteyebiliyorsunuz, bu anlarda fasıla ayarı bence kullanışlı oluyor.

    @kyokushin

    Yağmur sensöründe fasıla olması iyi bir şeydir, daha ince ayar yapmanızı sağlar. 3 aracımda yağmur sensörü ve fasıla ayarı vardı, son aldığım araçta yağmur sensörü var ama fasıla özelliği yoktu, bazı anlarda geç çalışması hoşuma gitmedi ve her seferinde ayarlamak istedim ama yoktu. O zaman kızdım, niye yok? diye...




  • Bugün tatsız bi olay yaşadım. Biri AVM otoparkında arabama vurmuş gitmiş. Boyayı almış ve tamponun çamurluğa uzanan kısmında hafif dışa esneme var. AVM güvenliği kameradan tespit edip bilgi vericek. Nasıl bir yol izlemeliyim-ne önerirsiniz?





  • AUTO tuşunda "soğutma özelliği" otomatik olarak ayarlanır. Klima için önceden ayarlayıp kapattığım değer için; AUTO tuşuna basıp, iç ısının ayarladığım seviyeye gelmesini sabırla beklerim. Sabırla beklemek lazım -ki çoğumuz fan ayarı ilk önce fazla yüksek ve sesli çalıştığı için alt taraftan fan hızını düşürür ve AUTO konumundan çıkartır. Bu otomatik özelliğinden maksimum fayda sağlamak için ayarlanan ısı seviyesine gelene kadar beklemek gerekir.


    Kış aylarında klimanın Auto tuşuna basmaya gerek duymuyorum, direkt alttaki fan tuşundan 1 kademe tıklarım(ihtiyaca göre tık tık) açılır ve ısıtma başlar. Yalnız iç hava sirkülasyonu bu araçta iç ve dış harici birde Otomatik olarak(AUC) seçilebiliyor. hava sirkülasyon tuşuna bastıkça A ve M harfleri üzeri yeşil ışık yanıyor. Normalde ya yanar(iç sirkülasyonu aktif) yada yanmaz(iç sirkülasyon pasif sürekli dışarıdan hava girişi var)...

    Bu araçta
    A tuşu aktif; Dışarıdan hava geliyor ama dışarıdan zararlı madde(kirli hava/duman vs.) girdiğini algılar ise hava girişini otomatik duruduryor.
    M tuşu aktif; dışarıdan hava gelmiyor sadece iç hava sirkülasyonu çalışıyor.
    Hiç ışık yok; Dışarıdaki hava sürekli olarak içeri giriyor.

    Dışarısı soğuk ve sürekli dışarıdan hava geliyor ise, ısıtma da haliyle daha yavaş oluyor.

    Isınmak için klima tuşlarına dokunmaya ihtiyaç yok, motor biraz ısındığında yeterli sıcaklık kabini ısıtmaya başlayabilir. Fan tuşuna dokunun dereceyi arttırın.


    Bir aracımda aynı mantıkta AQS(Air Quality Sensör) hava kalitesi kontrol sistemi vardı ve kirli havanın içeriye girmesini önlemesi açısından faydalı bir özellik olarak görürdüm, bu araçta da aynı özellik var. Faydalı...

    *Biraz uzattım ama genel bilgi olsun istedim.



    quote:


    Benim de sinirimi bozan konu, aracı çalıştırır çalıştırmaz klimanın devreye girmesi, bunu ne amaçla yapmışlar mantığım almadı gitti


    @volvole; Aracı çalıştırınca klima devreye girmiyor ki? Açmadığınız sürece pasif.




    quote:


    Bende dün Avcılar Borusan'a götürdüm aracı, geri görüş kamerası arıza veriyordu.
    Güncelleme yapacağız dediler ve yaptılar da ama bütün herşey sıfırlandı.
    Gizli özellikleri açtırmıştım, hepsi gitmiş.

    @sadık_57; Açılan özelliklerin gitmesi iyi olmamış.
    Acaba gelmişken bahsi geçen güncelleme mi yapıldı yoksa geri görüş için "yazılımı tekrar yükleyelim düzelir" mantığımı işledi?

    Araç son makyajlı olanmıydı?






  • Bu aracı almaya niyetlendim.Sizlerin değerli fikirlerini ve tavsiyelerini almak benim için çok yararlı olucak.Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NightShadow kullanıcısına yanıt
    Hocam cok geçmiş olsun kaskodan yaptırıcaksan yetkili servis kol gibi geçirir onarmaz değiştirir vs sana tavsiyem daha uygun bi yere götür camurluk düzeltilir tamponda lokal boya olur yetkili servise götürürsende eksper gelene kadar bekle yoksa bırakıp giderse şişiriyolar 2 liralık seye 10 bin hasar kaydı cıkarırlar tekrar cok geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkan24x kullanıcısına yanıt
    Alma hocam.
    Led far yok, gelişmiş gösterge paneli yok. Bu paraya daha iyi araçlar bulabilirsin.
    Özellikle bi-xenon far olsun araçta.
  • NightShadow kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun.

    En sevmediğim ve en çok sakındığım şeydir; park halindeyken araç kullanmaktan bi haber kendini bilmez birisinin umursamazca verdiği zarar.



    *Kamera plakayı tespit eder ise, bir tanıdık memur vasıtası ile araç sahibine ulaşın kamera kaydının olduğunu ve zararın karşılanmasını talep edin. Yada tutanak tutulması için ısrar edin.
    *Karşı taraf ilgisiz ve sıkıntılı bir tip ise, görüntü kaydı ile vur-kaç için Asliye hukuk'da maddi hasar için dava açabilirsiniz(yada benzer bir yol). Tabi bu hasara değer bir aksiyon mu ona da karar vermek lazım? Hasar büyüklüğü önemli.
    *Belirlenemeyen vur-kaç olayları için kasko da kullanılabilir, bazı poliçeler ilk yılda 1 hasar için kaskoyu bozmuyor.
    *Kaskonun mini onarım hakkı kullanılabilir, bazı şirketlerin mini onarım kapsamları geniş/esnek olabiliyor.
    *Yada rötuş attırıp kullanılır, ama atılacak yüzey fazla o yüzden çirkin gözükebilir.

    Neyse ki hasar plastik olan tamponla bitmiş, çamurluk çizgisinde olsa hepten sorun. Fara da dokunmamış, bu araçlar da far kırığı resmen "tramer şişkinliği" yapıyor. Tampona boya, far hasarından daha iyi...

    Ben olsam dışarıda lokal boya attırırım, araç beyaz olduğu için belli bile olmaz(düzgün usta ile).




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Merhaba,



    Evet, geri görüş için tekrar yazılım atalım dediler ve fabrika ayarlarına dönmüş resmen araç.



    10. Ayda aldım. Son makyajlı kasa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NightShadow kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun öncelikle fakat park ederken biraz daha dikkatli davransaydınız belki böyle bir olay yaşanmazdı diye düşünüyorum.Plakadan araç sahibini bulup uzlaşma yoluna gidebilirsiniz.
  • SAğolun bunu yapan kişiyi kameradan tespit edip kendisine ulaşmaya çalışıcam trafik polisi arkadasım var o yardımcı olur plakadan. Düzgün bi ustaya lokal boya attırıp karşı tarafın ödemesini talep edicem. Yalnız sol taraf depo girişi ve oraya park etmek yasak kapının üstünde pakrk etmryin depo girişidir diye kırmızı yazı var yani soldaki araç da aldırış etmeden oraya çekmiş. SIkıntılı bi milletiz biraz da kasti gibime geldi cünkü hasar ufak bi sürtme degil bariz süratli sekilde takmıs yada bilincli bakalım ne olacak... tesekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NightShadow kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun
    plastik kısımda kalması sevindirici
    dışarıda lokal boya yaptırabilirsiniz.
    servise hatta kaskoya vs bile bulaşmayın bence.
    kamera kayıtlarından yapan kişiyi bulup uzlaşmaya çalışın
    bu ve benzeri her olayda araç içi kamera diyor insan hep.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightShadow

    SAğolun bunu yapan kişiyi kameradan tespit edip kendisine ulaşmaya çalışıcam trafik polisi arkadasım var o yardımcı olur plakadan. Düzgün bi ustaya lokal boya attırıp karşı tarafın ödemesini talep edicem. Yalnız sol taraf depo girişi ve oraya park etmek yasak kapının üstünde pakrk etmryin depo girişidir diye kırmızı yazı var yani soldaki araç da aldırış etmeden oraya çekmiş. SIkıntılı bi milletiz biraz da kasti gibime geldi cünkü hasar ufak bi sürtme degil bariz süratli sekilde takmıs yada bilincli bakalım ne olacak... tesekkürler

    o detaya dikkat etmedim kısas mı var diyorsunuz
    bakalım kayıtlarda ne çıkacak
    düzgün bir lokal boya ile olur kanatimce.
  • 
Sayfa: önceki 17401741174217431744
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.