Şimdi Ara

Bisiklet Yüksek hızda Gidon sallıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Selamlar,


    Bisiklet ile ortalama 35 KM/s hızın üstüne çıktığım zaman bazen gidonda bir sallantı oluyor, sallantının şiddeti hıza orantılı değil (jantta bir yamukluk vs gidonda yamukluk yok)

    Eğer Bu benim sürüşüm ile mi alakalı yoksa bisiklet ile mi alakalı.

    Konuda bilgili olan bir kişi bilgilendirirse sevinirim.


    Bisiklet: ÜMİT ACCRUE SP2D 2660

    Bisiklet Yüksek hızda Gidon sallıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CORSA C 1.7 DTİ -- 19 Kasım 2021; 19:49:15 >







  • Aslm bisikletin yapısıyla alakalı hıza uygun değil o bisiklet
    En az 2.20 lastik var sende
    2.0 altı lastikler ile hız yapılır yani bisikletin isteyecek beni hizli sur diye hissedersin onu yoksa kendini yormuş olursun
    Benimki 1.50 26" düz ruzgarsiz yolda 15-20 arası gidiyorum
    yokuş aşağı 50 gördüm en son fazlasına gerekte yok zaten bisikletin amacı hız degilki gezerek spor yapmak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vatikanli Mumin kullanıcısına yanıt

    Detaylı şekilde açıkladığın için teşekkür ederim, bilgilendirdin beni Bisiklet Yüksek hızda Gidon sallıyor. 


    (Lastik 26x2.10 muş bu arada)

  • CORSA C 1.7 DTİ kullanıcısına yanıt
    Hız istiyorsan yol bisikletine bakcan
    Düz gidonlar spor ve gezmek için
    Boşver hızı mizi pedalla etrafı izle keyfini çıkar 😃🚴

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikletle yüksek sürat yaparken gidonun sallanması normal değildir. Bisiklet eski külüstür olsa buna normal diyebilirdik fakat fotodaki bisiklet gün içerisinde kullanılabilecek bir bisiklet. 50 km hıza kadar stabil olması gerekiyor, daha üstünde stabil performans alabilmek için tabiki de daha iyi bisikletler lazım.


    birincisi -> 35 km yüksek bi sürat değil. şehir içinde her türlü bisiklet ile kolay ulaşılabilecek bir hız. yüksek hız 45-50 km den sonra baş gösterir. hardtail mtb için yüksek sürat 45 km ve sonrasıdır. şehir bisikletlerinde bu değer 50 km hızlara yaklaşır. yol bisikletlerinde ise 50 km'den daha fazlası yüksek sürattir.


    ikincisi -> üstteki arkadaş lastik ebadı ile ilgili konuşmuş fakat bunun gidon sallantısı ile alakası yok. sadece ivmelenme, yol tutuş ve frenleme ile alakalıdır.


    üçüncüsü -> gidon sallantı yapıyorsa ya sürücü suçludur ya da bisikletin kendisi. sürücünün suçu olarak kastettiğim şey gidonu çok sıkı tutmak. aşırı sıkı şekilde gidon tutmak, gidonun nefes almasını engelleyeceği için en ufak engelde aşırı titremeye varan bi olaya yol açacak. motorlarda gördüğümüz tank slapper olayına benzer bi olay. ağır araziden downhill bile yapsanız o gidon sıkılmayacak rahat tutulacak.

    -> bisikletin suçundan kastettiğim durum ise, ilk başta akort ayarıdır. özellikle ön tekerin akort ayarında bozuk olabilir, tıpkı arabalardaki rot ayarının bozuk olduğu zaman direksiyonun titremesi gibi. jantta yamukluk olabilir fakat yamuk yok demişsiniz. başka bir suç olarak ise gidonda gevşeklik olabilir. veya lastiğin dış cephesinde zedelenme olabilir. düz basması gerekirken zedelenmiş yer her zemine çarptığında gidonda sallantı yapar.


    dördüncüsü -> bu jant tipleri görüntü amaçlı alınsa da, aslında hiç iyi bir jant değildir bisiklet için. normal klasik şekilde eşit parçalara bölünerek örülmüş jantlar kullanılmalıdır. bu jantlar herhangi bir profesyonellik iddiası taşımadığı için çok fazla tutarsızlık yapabilir ve ekstra ağırlığı da cabası.


    beşincisi -> gidon komple 5 parmakla tutulmamalıdır. çoğu bisiklet binen yapıyor bu hatayı. mutlaka işaret parmakları fren kolunda olmalı, fren ve vites kolları da dümdüz değil, aşağıya doğru eğimli olmalı.


    altıncısı -> bu olasılık çok düşük fakat gidon elciğinde sorun olabilir. konforsuzluk yaratıyorsa ister istemez titreme yapıyor olabilir ara sıra.


    yedincisi -> maşa gidon bağlantısında boşluk olabilir. bunu öğrenmenin kolay yolu vardır. bisikletin üstüne binilir fakat ayaklar yerdedir. ön frene sonuna kadar basılır ve bisiklet ileri geri ittirilip çekilir. eğer bisikletin tekeri kaymadan veya dönmeden ileri geri esneme hareketleri yapıyorsa boşluk vardır. yapmıyorsa boşluk yoktur. bu maşa boşluğu bisiklet sağlığı için en önemli durumlardan birisidir. maşa kırılmasına kadar yol açar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.