Şimdi Ara

Bir soru(debriyaj ve fren)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar birse ysoracaktım her frene hafifte olsa dokundugumuzda debriyajada basmamız lazımmı ne zaman basılır ne zaman basılmaz simdiden cok tesekkur ederim



  • tamamiyle durmak içinse belirli bir hıza kadar debriyaja basmadan frene basabilir uygun hıza düşünce motor stop etmemesi için debriyaja basılarak frene basılır. ama sadece yavaşlamak içinse debriyaja basılmayabilir. debriyaja basılmadan yapılan frenaj aracı daha çabuk yavaşlatacaktır.
  • çok hızlı giderken debriyaja basmadan frene basılırsa, frenin kuvvetine motorun kompresöründen gelen kuvvet ilave olur ve araç daha hızlı durur. ama belli bir hızın altına düşüldüğünde (ki bu durmaya yakın bir hız olabilir) frene basılırken debrija hala basılmazsa bu seferde tekerdeki düşük devir, devir halindeki motoru zorlar ve bu da motoru yıpranmasına neden olur. özetle hızlı giderken duracaksak debriyaja basmadan fren, durmak üzereyken debriyaj+frene basılmalı
  • tesekkur ederim arkadaslar
  • abs li arabalarda freni debriyajla beraber kullanmanın frenaja olumlu etki yaptığını duymuştum...(ani duruşlarda)
  • Ani duruşlarda tabii ki her zaman debriyaj+fren daha sağlıklıdır.

    Fakat aracın hızını azatlamk için sadece frene basılmalıdır. Örneğin bayır aşağı iniyorsunuz, araç hızlandı yavaşlatmak istiyorsunuz debriyaj ile frene basarsanız araba daha geç yavaşlar. Fakat sadece frene basarsanız motor freni + ayak freni uygulamış olursunuz.

    Araç durma noktasına gelene kadar debriyaja basılmamalıdır. Sadece frene basılmalıdır.
  • PEki ani duruşlarda debriyaj+frenin avantajı nedir? debriyaja basılırsa mtoor freni kesilmez mi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • peki bu sehir ici kullanımda debriyajı frenle bu kadar cok kullanmak zararlı olmaz mı?
  • Debriyajın ABS.li araçlarda kullanımı ile ilgili yarar sağlayacağına dair bir durum söz konusu olduğunu düşünmüyorum. Debriyaj mümkün oldukça az kullanılması gereken, seyahat halindeyken dahi ayağımızı basmasak bile üstünde tutmamamız gereken bir tertibattır. Ani frenlemede frene debriyajla birlikte bastığımızda motor kompresyonundan yararlanamayız. Bu belki otomobil gibi fazla ağır olmayan taşıtlarda fren mesafesini uzatmaz ancak birde kamyonları özellikle yüklü durumdayken düşünün. Örneğin 30 ton yüklü bir kamyonun Zigana, Kop ya da Bolu Dağı gibi eğimli ve virajlı bir dağdan indiğini düşünün. Fren yaptıklarında debriyaja basarlarsa 30 tonluk bir ağırlığı resmen salıvermiş olurlar. Birkez debriyaja bastıklarında bile bunun artık geri dönüşü mümkün olmaz.

    Doğru olan debriyajı durma anına çok yakın bir zamana kadar kullanmamaktır. Bu yakın zamanı da kullana kullana öğrenirsiniz zaten. Motorun titremeye başlamasından az önce debriyaja basmak yani. Örneğin 5. viteste 120 km süratle giderken ani fren yapmanız gerektiğinde 40 km.ye ininceye kadar debriyaja basmanıza gerek yoktur. Bu çoğu otomobilde 1000 devire yakın bir değerdir. Bu devirden aşağısında artık motora fazla yük binmeye başlar ve titreme yaşanabilir. Bu dengeyi otomobili kullanarak sağlayabilirsiniz.

    Birde şunu yapmanızın hiçbir faydası yoktur. 5. viteste 120 km. ile gidiyorsunuz. Yavaşlamak istediğinizde eskiden sıkça yapılan debriyaja basıp 3. vitese inmek gibi hareketler faydadan çok zarar getirir ve yavaşlamak adına önemli bir faydası yoktur. Frene sert bastığımızda zaten yeterli kompresyon uygulanacaktır. Birde şanzuman dişli ve senkromeçlere eziyet etmenin hiçbir anlamı yoktur.




  • Rampa inerken tabi ki debriyaja basinca arba hizlanacaktir. Fakat duz yolda panik fren yaparken aninda debriyaj+fren yaparsak en kisa mesafede dururuz. Bu defalarca kez yapilan testlerle kanitlanmis bir gercektir. Panik frende daima debriyaj+fren yapilmalidir.
  • quote:

    Bu defalarca kez yapilan testlerle kanitlanmis bir gercektir. Panik frende daima debriyaj+fren yapilmalidir.


    Bu konuda size katılmıyorum. Bu testlerle ilgili link verirseniz ancak ikna olabilirim. Bir defa debriyaja basarak motor kompresyonunu direkt devre dışı bırakıyorsunuz. Bu da ekstra moment anlamına gelir ve fren mesafesini otomobillerde azda olsa arttırır. Özellikle yüklü iken bu mesafe daha da artacaktır.
  • gaz fren şanzuman halim duman
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Bu defalarca kez yapilan testlerle kanitlanmis bir gercektir. Panik frende daima debriyaj+fren yapilmalidir.


    Bu konuda size katılmıyorum. Bu testlerle ilgili link verirseniz ancak ikna olabilirim. Bir defa debriyaja basarak motor kompresyonunu direkt devre dışı bırakıyorsunuz. Bu da ekstra moment anlamına gelir ve fren mesafesini otomobillerde azda olsa arttırır. Özellikle yüklü iken bu mesafe daha da artacaktır.


    Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.

    Yanlış. En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

    Bu bilgiyi demir bükey in sitesinden aldım. Bulabilirsem test verilerini de koyarım. Bi yerde gözüme ilişti. Fakat ben dilimin döndüğü kadarıyla anlatayım sana işin teknik detayını.
    Sen düz bir yolda giderken arabayı ileri götürme kuvveti sadece motorda var. Motor devreden çıktığı anda ileri götürme kuvveti yok oluyor ve fren balataları sadece var olan hareket enerjisini yenmeye çalışıyor.
    Fakat rampa inerken yerçekimi kuvvetini dengeleyen motor kompresyonu devreden çıkarılmamalı dediğin gibi.




  • Açıklamaların için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.