Şimdi Ara

Bir Oyunun Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
4.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 sene önce sanırsam bir projeye başlamıştım, büyük bir azim ve kararlılıkla projemin %90 ını bitirmeyi başardım ama şöyle bir sorunum var, projeyi oyun motorunda F5 e basarak çalıştırdığımda form içinde birşeyler yazıyor ve oyunu sorunsuz bir şekilde açıyor, formun verdiği uyarıları yaptım ancak değişen birşey olmadı. Oyun motoru içersinden F5 e basarak çalıştırdığımda bir sorun olmuyor(sanırım kısması gereken şeyleri kısıyor tam emin değilim) ama oyunu exe haline getirip aynı pc den açmaya çalıştığımda kasmaya başlıyor, FPS 30 dan 21-23 aralığına düşüyor. Bu oyunu nasıl optimize ederim, iyi bir sistem istediğini de düşünmüyorum, bu konuda bilgili arkadaşları yardıma bekliyorum. Bu optimizasyon denen şey yüzünden ilerleyemiyorum yoksa şimdiye kadar steama google play e koymuştum



  • 3d objeler, doku, kod, render .

    Bu konu da tam bilgim olmasa da , sanirim bunlar direkt etki ediyor.
  • Baxa kullanıcısına yanıt
    Oyun 3d değil 2d yanlız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sensei İtachi

    Oyun 3d değil 2d yanlız
    Ozaman kodlamada bir sikinti var.

    Oyunun ciktisini baska bir pc de deneme imkani buldunuzmu .?
  • Baxa kullanıcısına yanıt
    Bulamadım hocam, bir de şöyle birşey var ben gamemaker oyun motoruyla yapıyorum oyunu. Bazı kolay komutları sürükle bırak ile yaptım, sürükle bırak ile yapılamayanları ise kodla yazdım. Bunun bir etkisi olur mu acaba deneme yanılmayla yapmak istemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sensei İtachi

    Bulamadım hocam, bir de şöyle birşey var ben gamemaker oyun motoruyla yapıyorum oyunu. Bazı kolay komutları sürükle bırak ile yaptım, sürükle bırak ile yapılamayanları ise kodla yazdım. Bunun bir etkisi olur mu acaba deneme yanılmayla yapmak istemedim
    Gamemaker hakkinda bilgim yok malesef.
  • Baxa kullanıcısına yanıt
    Olsun hocam yine de yardımcı oldunız teşekkürler
  • Türkçe kaynak yok maalesef.

  • Neyin yavaslattigini bulman gerekiyor. Memory leak olabilir, bir thread baska bir threadi bekliyor olabilir. Yavaslatan sey render mi yoksa baska bir hesaplama mi; bu oyundan oyuna degisir. Bizim projelerin birisinde oyun ilerledikce fps dusuyordu, cunku client tarafini yazan arkadas mermi objelerini yok etmemisti duzgun sekilde. Oyun ilerleyip herkes birbirine ates ettikce mermiler birikip ( gorunmuyordu bunlar ) yavaslatiyordu sistemi.
  • 1ht1baron 1 kullanıcısına yanıt
    En azından neler yapabileceğim hakkında fikir sahibi oldum teşekkürler
  • Bahsettiğiniz terimlerin tam olarak ne anlama geldiğini anlamadım ama grafikle ilgili olduğunu düşünmüyorum zaten ahım şahım bir grafiği yok, bazı arkaplanların boyutları büyük örn: 1024*30720 böyle birşey sebep olur mu, bazı bölümlerde mecburen bu kadar büyük yapmak zorunda kaldım bölüm tekrar ederse çok kötü durur, olmadı oraya başka bir çözüm düşüneceğim, oyun ilerledikçe fps azalması gibi birşey yok hep sabit oluyor, çünkü mermilere belli bir mesafe katettikçe kendini silme komutu verdim.

    @1ht1baron
    @Baxa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sensei İtachi -- 25 Nisan 2018; 23:37:28 >
  • Sensei İtachi kullanıcısına yanıt
    Anladim, ben zaman gectikce fps azaliyor gibi dusundum ilk mesaji okuyunca. Oyun motorlarinda arka planda her frame i hesaplayan bir ana metod bulunuyor, render(), draw() vs gibi; bu metod icerisinde hangi fonksiyonun cok zaman aldigini debug etmeye yarayan tool'lar olmasi lazim. Unity i cok bilmesem de var oldugunu biliyorum, Java icin libGDX'de de var.

    Oyun motorunda kasmayip da, exe sirasinda yavaslatmasi enteresan, MSI afterburner gibi bir program ile CPU ve GPU kullanimini gozlemleyebiliyor musun? Kastiracak olan sey oyun motoru icerisinde calistirinca neden kastirmiyor da exe yapinca kastiriyor, acikcasi aklima gelmedi. Zaten pek bilgili oldugum bir alan da degil.
  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    Unity değil gamemaker kullanıyorum



    Oyun motoru içinde F5 e basıp çalıştırınca muhtemelen kısması gereken şeyleri kısıyor, log da yazan herşeyi yaptım ama sorun devam ediyor, bakalım ne yapıcaz
  • Oradaki yöntemi denedim ama bende ters tepti, yani oyun hızlandı ama aşırı hızlandı hızı 2.5x yapmışız gibi oldu
  • Sensei İtachi kullanıcısına yanıt
    "I went to Global Game settings...Checked "Alt Sync" and set Sleep to 10ms instead of 1."

    "I unchecked 'alt sync methode' and put sleep margin back to 10"

    denemediyseniz ikisini de bi deneyin isterseniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kara Börü -- 26 Nisan 2018; 15:32:10 >
  • Sleep margini 10 yapmak işe yaradı teşekkürler hocam, belki de sayenizde projem çöpe gitmeyecek
  • Sensei İtachi kullanıcısına yanıt
    sorununuz çözüldüyse ne mutlu :) ancak asıl teşekkür çözümü keşfedip, paylaşanlara gelsin. ben sadece arama yaptım :)
  • bu arada oyunu denemek isterim veya yayınladıktan sonra da haber verebilirsiniz. :)
  • Yayınlandıktan sonra haber verebilirim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.