Şimdi Ara

Bir devrin sonu: Volkswagen Golf'ün ABD macerası sona erdi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
5.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pink Floyd

    Adamların kültürüne aykırı bir araç zaten. Amerika da tutunabilmen için koca koca suv veya pick up üretimin olması lazım. HB golf'ü ne yapsın adamlar.

     


    Amerikanın yarısı obez, avuç içi kadar Golfe nasıl sığsın adamlar! Yani işin bir de ergonomi boyutu var. Ayrıca, işin bir de bagaj boyutu var. Bagajı küçük arabayı Amerikalı sevmez, kullanmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 23 Ocak 2021; 22:42:48 >
  • Kuzey Amerika pazarı bizim bildiğimiz pazarlardan farklı dinamiklere sahip, ülkemize göre orayı değerlendirmek hatalı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw kıskanan aşırı üye var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orada yaşasam arkası sıralı 4 teker F350 Super duty, chavrolet pickup yada wrangler kullanırdım. Yani şöyle bir örnek sallayım, ben kebap yiuorum, siz tutup makarna yiyrlim mi diyosunuz. Onun gibi bişey bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dogukan_3002 -- 24 Ocak 2021; 11:50:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abd pazarında kim baksin passata golfe ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    ABD de ford bile araba satamıyor artık. Focus ve Mondeo bitti artık satmıyorlar. Alınmıyor çünkü. Heryer SUV oldu.

    Uzun süredir SUV araçlar ilgimi cezbetmekteydi ve sedan araçların çok kötü bir tasarımı olduğunu yazar dururdum, tahminimin doğru çıkmasından dolayı çok mutluyum. Nostaljik sedanları bile sevemiyorum geçmişe dair çoğu şeyi sempatik bulabilirken...

    VW modern bir firma; bir modeli piyasaya "dayatmayıp" geri çekmesini ve yerine günümüzün gereksinimlerine uygun bir araç konumlandırma işini yapmayı çok iyi biliyorlar, ID3 elektrikli araçların çoğunda görülen ve birçok kriteri karşılayan tasarıma sahip, üzerine VW farkını yansıtan birçok detayı da zamanla hissedeceğimizden şüphemiz yok...

    "VW Golf'ü piyasadan çekiyor, li li li rakıyı da şaraba katalım mı oy oy oy" diye yorum yazmanız çok acınası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubytube -- 24 Ocak 2021; 16:54:31 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • %50 kar kaybetmişler

  • Forum yeminle zır cahil dolu vw diyince ağızlarından köpük akıyor abd’de sadece bir ayda 200 bin ford f serisi araç satılmış, mercedes a serisi bile 3000 adet satabilmiş ki golf 4000 küsür satmış, olay markada değil kullanıcı tercihlerinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikada orta gelir ve düşük gelir japon arabası tercih ediyor anladığım kadarıyla arıza işleriyle uğraşmamak için sanırım.
  • ben amerikada yaşasam golf ün yüzüne bakmam ki ne arabalar var.zaten amerikalılarda öyle yapıyor almıyor golf ü.

  • Amerikalılar bilinçli tüketici orada birbirine yakın fiyatli araçlar 30-35 bin birim para karşılığında sorunsuz işçilik fiyatı uygun araçları tercih ediyorlar bizdeki gibi yumuşak göğüse tok kapıya aldanmiyorlar darısı bizim başımıza...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Borakhan B kullanıcısına yanıt

    Hadi Türkiye gibi saçma sapan bir piyasayı boş verelim. Uzakdoğuluların Avrupa piyasasında ikinci planda olmasının sebebi nedir? (Kıtaya ulaşım, AB markaları ve yedek parça bolluğu dışında)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MrKattchup kullanıcısına yanıt

    Marka etkisi de var.


    Rav4 aralık ayında 46bin adet satmış. Vw marka olarak 36bin adet. Subaru bile 64bin.


    Bu arada golf yine iyi sattı Amerika'da. Corolla hb, civic hb gibi modellerden çok satmış bile olabilir. Amerikalılar da bizim gibi sedan seviyor. Suva kaydı iyice, sedan bile satmıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coniler hb kasa binmez bunu öyle bilin ama fiat 500 satıyor oda ayrı bir tartışma konusu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonların en çok araba sattığı ülkelere bir bakın. Amerika, Arap ülkeleri, Asya ülkeleri. Misal Kazakistan'a gittim. Tek bir BMW, Mercedes, Audi, VW görmedim. Neden diye sorduğumda kışın -50 dereceleri gören soğukta bu tarz araçların arıza verdiği, bakım maliyetlerinin yüksek olduğunu söylediler.Orada yollar da geniş.


    Benzin sorun değil orada, yani senin burada depo 300'e doluyorsa orada 90 liraya doluyor gibi. Keza Arap ülkeleri. Benzin sorun değil, arazi bol. Amerika aynı, benzin sorun değil. Arazi bol, yollar geniş. Ek olarak coğrafya çok geniş, çok sıcak yerler de var, aşırı soğuk bölgeler de. Yani bir aracın -50, -55, 45, 50 dereceler arasında çalışabilmesi gerekiyor. Aracı kullanamadıktan sonra süper teknolojik, az yakan araç olmasının bir anlamı kalmaz.


    Şimdi sen bir araç geliştirirken hangi kullanıcı kitlesini dikkate alırsın? en çok araç sattığın yerlerdeki. Arap'lar, Amerikalı'lar ne istiyor, büyük araba, büyük hacim, sorun çıkarmasın, bakımı kolay ve ucuz olsun, aşırı iklim şartlarında kullanılabilsin. uzun süre kullanılsın. Ona göre araç geliştirirsin.


    Avrupa'da ise işler çok değişik. Yollar dar, çoğu için petrol ithal edilen ürün. Yani aracın az yakması ve daha kompakt olması gerekiyor. ve en önemlisi Avrupa ekonomisi, özellikle ALmanya ve Fransa otomobil lokomotif sektör. Sistemin dönmesi için araba satmaları gerek bu da araçların ömrü çok uzun olmasın demek ki zaten vergi sistemleri eskiyen aracı cezalandırma yönünde. adamlar daha fazla vergi vermek yerine aracı hurdaya çıkarıp yenisini alıyor. Bu da araç ömrünün bir tercih kıstası olmaması demek. Kim 5 sene sonra daha fazla vergi vereceği, bakımlarının daha pahalı olacağı bir aracı elinde tutmak ister? bu yüzden oralarda 5-6 yaşında arabalar ölü fiyatlara gidiyor. Avrupa'da üretici de bu şartları dikkate alıyor.


    edit:

    araç, özellikle motor geliştirme çok maliyetli bir iştir. Sen Avrupa için ayrı, Amerika için ayrı motor-araç geliştirmeye kalkarsan eğer aracı satacağın potansiyel kitle adeti azalır. Misal Avrupa'da bu araçtan yolda 120b adet satabileceksin. Aracın geliştirme, kalıp maliyetini bu 120b araca bölmen gerekir. Keza Amerika'da satacağın araç için de aynısı geçerli. Sen bu iki aracı ortak bir platform altında yaparsan kullanıcı kitlesi artacaktır. Şimdi yeni trend motor geliştirmede modüler yapı. Yani 3 silindir 1,5lt, aynı motora bir silindir daha ekle 2b lt motor vs. yani maliyet düşürmenin dibine vurdular. motora ekleyeceğin turbo vs. aşırı ek maliyet çünkü olay sadece turbo ile bitmiyor, soğutma sisteminden yağlama sistemine, pistonlara, kranka vs. apayrı bir motor yapman gerek. Bu da tabii bakım maliyetlerini, motor üretim maliyetlerini arttıran unsurlar. uzun süre dayanır mı? dayanır ancak 300b kilometredeki bir atmosferik motor tamir masrafı ile aynı kilometredeki turbo motor bakım maliyeti arasında atmosferik lehine kat kat fark olacaktır. Bu da adamların en çok araç sattığı pazarlarda ana kıstas. Avrupa'da 100b adet satacağım diye Amerika, Afrika, Asya'da satacağın 1milyon aracı riske atmazsın. ortaya karışık iki tarafı da bir şekilde tatmin edecek bir çözüm üretmeyi tercih edersin. Japon'lar bunu yapıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 26 Ocak 2021; 8:4:0 >




  • Amerika'da Golf'ün ne işi varmış ki. Yollar geniş, yakıt derdi yok, para desen çok. vw'nin en çok Toureg falan satması lazım Amerika'da.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Amerikada orta gelir ve düşük gelir japon arabası tercih ediyor anladığım kadarıyla arıza işleriyle uğraşmamak için sanırım.

    bir kısım forum zevatı bunu anlayamayıp caponlar eyooo diyor. yahu göz var nizam var, senin kendi aklın yok mu? bak işte caponlar daha basit, ucuz araçlar. bir de orda capon araçlarına çok uzun garanti süreleri ve ucuz paket servisler sunuyorlar, bakım maliyetleri çok düşük. o yüzden almanları herkes alamıyor-almıyor orda.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    301'e hiç binmedin sanırım? sümbül bile daha güzel.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    Amerikalılar bilinçli tüketici orada birbirine yakın fiyatli araçlar 30-35 bin birim para karşılığında sorunsuz işçilik fiyatı uygun araçları tercih ediyorlar bizdeki gibi yumuşak göğüse tok kapıya aldanmiyorlar darısı bizim başımıza...

    ya arkadaş amerikalıları anlıyorum. çok uzun garanti süreleri ve ucuz paket servislerin cazibesine kapılıp alıyorlar o araçları. bizim tüketici neden alır bunu gerçekten anlayamıyorum. türkiye'de civic'e passat kadar bakım parası veriyorsun, neden civic alıyorsun? anlaşılır bir tarafı yok bunun.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.