Şimdi Ara

Bilkent Üniversitesi CTIS ( Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri ) Tanıtımı ! (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
263
Cevap
20
Favori
44.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AppleFB kullanıcısına yanıt
    bunu ctisden geçiş için mi sordunuz ?
  • Merhaba, ben de bir CTIS öğrencisi olarak 5 yılı aşkın Bilkent tecrübemle bu yoruma cevap yazıyorum. Tek tek alıntı yaparak Litminov'a cevap vereceğim.


    "Ben mezun olarak söyleyebilirim ki şu anki aklım olsa başka bir bölüm okurdum."

    Bölümden beklenti, imkanların, alternatiflerin ve kariyer hedefine göre değişir bu durum. Kimisi iyiki bu bölümdeyim derken, kimisi de başka bölüm okurdum diyor. Herkes kendince haklı, o yüzden bu yorumlara kesin yargı olarak bakmayın. Size göre değişir.


    "Bölüm ile alakalı çok fazla sorun var."

    Evet çok sorun var, her üniversitede ve her bölümde olabileceği gibi. Sanki başka yerde sorun yokmuş, birtek CTIS'de varmış gibi anlam çıkarmaya gerek yok. (Sorunların ayrıntılarına ineceğiz devamında).


    "İlk olarak öğretilmesi gerekli temel şeyler yeteri kadar öğretilmiyor. Son konuların yetişmediği çok oluyor. Sınıftaki başarı oranı öğretilecekleri direkt olarak etkiliyor."

    Öğretilmesi gerekli temel şeyler derken tam olarak açık değil. Discrete Math dersi iki dönem olmalı bence, yüzeysel ve çok yetersiz kalıyor. Son konuların yetişmediği bir durumu yaşamadım hiç, illahi son konuya kadar geliniyor. Belki son konu az işlenebilir. Sınıfın başarısı evet çok önemli, sınıf çok başarısızsa ve öğrenciler sallamıyorsa öğretmenlarin yarısı da çok sallamıyor (konuların işlenmediği anlamına gelmesin). Eğer sınıfın öğrenci profili yüksekse dersten çok verim alırsınız.


    "Bölümün maddi imkanı çok yetersiz. Hala core 2 duo işlemcili bilgisayarlar kullanıyorlar. Sınavlarda inanılmaz sıkıntı oluyor. Mouse'u sınavda bir uçtan bir uca götürmek 10-15 saniye sürüyordu. Kaç kere şikâyet ettik ancak senelerce bir değişiklik olmadı. Bir keresinde bu donma problemi sınavımı ciddi ölçüde sıkıntıya sokmuştu bunu belirtip ek süre istediğimde sorunun bilgisayardan kaynaklı olmasına rağmen asistan ek süre vermemişti. Benim 4 senelik bölüm hayatımda (ondan öncesi de aynı donanımdı diye tahmin ediyorum) sonunda sadece 1 tane laba core i5 işlemcili bilgisayarlar geldi. 9-10 tane lab var."

    Evet bilgisayarlar kötü. Toplam lab sınavlarınızın muhtemelen yarısında sıkıntı yaşarsınız. Donar, kasar, reset atmanız gerekebilir, ben 20 sınav olduysam 8 tanesinde bilgisayar değiştirmek zorunda kaldığım oldu. Mouseların yarısı cidden leş. (Yeni dönemde belki lablar yenilenebilir. ona göre düzeltirim yorumları).
    Bilgisayar kaynaklı sınavımı ve notlarımı etkileyecek bir sorunla karşılaşmadım, stres yaratması dışında. Zaman kayıplarımı hep sınav sonunda ek süre olarak verdiler. Eğer arkadaşın dediği gibi asistan ek süre vermemişse hakkınızı savunun. Sınavı kabul etmem gibi triplere girerse korkmayın burası devlet üniversitesi değil, atarınızı yapın, gidin yönetime, rektörlüğe şikayet edin, şikayetiniz dikate alınır. Dikkate alınmazsa dava bile açabilirsiniz, uğraşın okulla. (Okulun başında çok dava olduğu ve birçoğunu kaybettiği için uzlaşmacı olacaklarını tahin ediyorum iş bu raddeye gelirse aa korkmayın devlet üni değil burası).


    "Bölümün en sıkıntılı olduğu noktalardan birisi de asistanlar. Benim dönemimde 6-7 tane asistan aldılar bölüme hepsi teker teker gitti. 2-3 tanesi kaldı. Onlar da ortalaması yüksek bir öğrenciden bile kötüydü. Hocalar artık bu asistan yeni çok üstüne gitmeyin fazla bir şey bilmiyor diyordu. Değerlendirme formunda bir asistan için bayağı kötü şeyler yazılı hatta. Kimseyi zan altında bırakmak istemediğim için asistanlar ve hocalarla ilgili olayları ve öğrenci görüşlerini gizli tutuyorum."

    Eskiden çok kaliteli asistanlar vardı ancak okulun verdiği para az olduğu ve çok yoğun çalıştırdıkları için bıraktılar. Şuanki asistanlar (son dönemlerde gelenler, eskiden beri asistanlık yapanlardan bahsetmiyorum), bölümün ilk 20 öğrencisinden daha kötü haldeler. Ne vizyon, ne bilgi katabiliyorlar. Kısaca çok kötü haldeler. Ama yarcımcı olmak istiyorlar, şuana kadar sorduğum hiçbir soruya cevap veremediler ama ertesi güne araştırıp cevap veriyorlar.


    "Erasmus ile ilgili de çok problem yaşadık. Ben dahil pek çok arkadaşım şikâyetçiydi. Almak istediğin dersler uymuyor, dönem uzatmak zorunda kalıyorsun, ilgilenilmiyor vs."

    Erasmusla ilgili her okul, her bölümde bu problemler var, CTIS'e özgü değil. Fakat "okulu uzatmak zorunda kalıyorsun" yorumu kesinlikle yanlış. Şuana kadar 50 kişi erasmusa gitmişse CTIS'den, belki 5-6 tanesi uzatıştır okulu. O da ya alttan dersi vardır, yada erasmusda dersten kalmışdır yada alabileceği dersleri iyi takip etmemiştir ve dersi erasmusdan önce üstten almadığı için okulu uzatmıştır.


    "Staj ve iş deneyimlerini yine tartışmaya açık bir konu. Kimisi stajda hiçbir şey yapmıyor, kimisine stajda hiç iş vermiyorlar, kimisi güzel bir fırsat buluyor, kimisi de kendi emeğiyle güzel bir yere giriyor. Denetlemede ise çok gelişigüzel bir yöntem kullanıyorlar . Yeterli değil. Bu konuda da yazılıp çizilecek çok şey var ancak dedikoduya girmesin umarım düzeltilir diyip geçelim."

    Evet kimisinin stajı boş geçiyor, kimisine iş vermedikleri de doğru fakat yine bir "ama" demek istiyorum. Bunları yaşayan öğrencilerin gittiği şirketler bellidir, siz de o şirketlere başvurmayın staj için. Hem 60 kişilik dönemde zaten 15 tane kaliteli öğrenci oluyor, gerisi dersi okulu çok sallamayan başarısız kişiler, o yüzden nerde nasıl staj yaptıklarını çok sallamayın. Denetleme çok gelişigüzel ve saçma. Staj defteri diye bir olay var çok saçma. Kaliteli rapor yazdırsalar daha iyi ama bunlar sizin başarınızı etkileyecek şeyler değil, dert etmeyin.


    "Değinmek istediğim bir diğer nokta ise bölümdeki akademisyenlerin profesyonellikten uzak oluşu. Bilkent'in her dönem sonu öğrenciler tarafından yapılan akademisyen ve ders değerlendirmesi oluyor. Bu forma memnun olduğunuz ve olmadığınız şeyleri yazabiliyorsunuz. Bu form yapılırken hoca ya da asistanın sınıfta durmaması gerekiyor. Ancak hocalar güzel şeyler yazarsanız sevinirim gibi şapşiklikler yapabiliyor ya da yazdığınız olumsuz bir şeyi sınıfa gelip biri bana şöyle yazmış heh heh biri bana şunu demiş diyip tavır takınabiliyor. İşin kötü tarafı ise hocalar, doldurulan formun kimin tarafından doldurulduğunu biliyorlarsa o öğrenciye olan tutumları. Olumsuz şeyler yazdığı için canı sıkılan arkadaşlarım da oldu. Hocanın sınıfta evaluation form yapılırken sıraları gezdiği de..."

    "Güzel şeyler yazarsanız sevinirim" dediklerine rastlamadım, ama dendiyse belirli bir veya iki öğretmen var, onlar demiştir. Çok ciddiye almayın, aynı laubalilikle siz de öğretmene cevap verin.
    "İşin kötü tarafı ise hocalar, doldurulan formun kimin tarafından doldurulduğunu biliyorlarsa o öğrenciye olan tutumları. Olumsuz şeyler yazdığı için canı sıkılan arkadaşlarım da oldu.". Buna da rastlamadım ancak sebebini tahmin ediyorum. Muhtemelen başarısız, saygısız ve sınıfın düzenini bozan öğrencilere karşı öğretmen bir (haklı) tutum sergilediğinde, öğrenci bunu kişisel algılıyordur.
    "Hocanın sınıfta evaluation form yapılırken sıraları gezdiği de..." bununla da karşılaşmadım ama karşılaşırsanız çekinmeden öğretmenin çıkmasını isteyebilirsiniz.


    "Bölümde çok farklı dersler alıyorsunuz ve zaman kısıtlaması yüzünden de bu dersleri introduction düzeyinde öğrenmekle kalıyorsunuz. C dersi görüyorsun ama vector'ü hiç bilmiyorsun çünkü öğretilmeyen pek çok şeyden biri."

    Bunu yazan kişi muhtemelen C dersinden kaldı yada birçok derse gitmedi, gittiyse de dinlemedi dersi.
    Bazı dersleri yeterli derinlikte öğrenmediğimiz doğru ancak bu kadar seviyeyi bile çoğu öğrenci öğrenmek istemeyip derste öğretmeni bezdirirken, biraz kişisel çabanızla çok şey öğrenebilirsiniz. Sürekli dersleri ve öğretmenleri suçlamanın anlamı yok.


    "Bölümün en önemli noktalarından biri de tipler. Birisi yazmış çok doğru demiş oradaki öğrencilerin belki de %50'sinden de fazlası alakasız tipler. Bizim zamanımızda gamer ve coder tipler daha fazlaydı ama ilerleyen yıllarda öğrenci profili skalası işletme bölümündeki öğrenci profiline doğru kaydı. Öğrenci profili yüzünden derslerin kalitesi de düşüyor haliyle."

    Alakasız tiplerin olduğu doğru, hatta öğrenci profili/kalitesi çok düşük ve keskin. Keskin derken mesela %20 çok iyi, %75 çok kötü, arada %5 orta vardır. Bunun sebebi muhtemelen bölüme girmek çok kolay. Ancak şunu da unutmamak lazım, herkesin başarılı olmasını beklemeyin. Siz en iyi %20 de olun.
    Şuanki öğrenci profili ve kalitesinde bir artış var, ara 2-3 dönemde çok kötü öğrenciler geldi geçiyor, şuan 1-2-3ler gayet kaliteliler. Hatta önceye göre çook daha iyiler. Öğrenci profili bir sınıfta kötüyse dersin kalitesi elbette düşüyor. Bu tarz problemlerin benzeri her okul, her bölümde vardır, CTIS'e spesifikmiş gibi algılamaya gerek yok.


    "Ha şunu da söyleyebilirim ki bölüm inanılmaz kolay. Yazdığım nedenlerin de etkisiyle sınavlar, dersler çok kolay geçiyor. Biraz da yatkınlığınız, temeliniz, matematiğiniz varsa gülersiniz ayrık matematikte gösterdikleri şeye. Çalışkan bir öğrenciyseniz 3 ortalamanın üzerine çıkmamanız için hiçbir sebep yok. Ortalamasını yüksek tutup matematiğe geçen de çoktu zamanımızda. Derslerin basit ve yetersiz olduğunu düşünüyorlardı."

    Evet bölüm gerçekten çook kolay. Yani 3.0 aşağısı ortalama yapmak için özel çaba ve aptallık gerekiyor. Çok az bir çalışma ile 3.5 üzeri ortalama çok rahat yaparsınız. Bölümün gereğinden fazla kolay olduğunu düşünüyorum hatta. Başarısız öğrenci yüzdesi fazla olduğu için öğretmenler bol keseden puan dağıtıyor. Bu, öğretmenlerin her öğrenciyi geçirdiği anlamına gelmesin, öğrenci yetersizse geçirmez ama geçecek yeterliliğe sahipse fazladan bonuslar ile çok fazla not toplayıp ortalama yapabilir. Bu durumdan ben de nefret ediyorum açıkçası. Başarı, self-learning ile geliyor, bu şekilde başarılı bir öğrenci iseniz, kariyer hedefi ve amaçlarınıza göre zaten bölüm değiştirir yada ona göre bir yol çizersiniz kendinize. Ama bölümün kolay ve bazı derslerin yetersiz olması bölümün kötü olduğu anlamına gelmez çünkü bu kalitede devlet ünide ders veren ve öğrenci yetiştiren çok az bölüm var ki onlara gidebiliyorsanız CTIS de ne işiniz var zaten (Bilkent kaynaklarından faydalanma isteği hariç).


    "CS'teki derslerin zorluğu CTIS'i bine katlar."

    Bin abartı oldu ama 5 filan katlar bence. Yine de bir dersin zor olması, kesinlikle iyi anlamına gelmez. kariyer hedefi ve amaçlarınıza bağlı herşey.


    "Ders olarak karşılaştırma yapacak olursanız eğer CS'in kat ve kat daha üstün olduğunu görürsünüz. O yüzden CS ile CTIS karşılaştırmaları komik oluyor."

    CTIS ve CS karşılaştırmak saçma çünkü iki bölümün de vizyon ve misyonu farklı. CTIS, CS deki gibi ders gösterecek olsa o zaman CTIS değil, CS olurdu. Elma ile Armutu kıyaslamak kadar saçma.


    "Bu bölüme akademik başarınız düşükse yapabileceğinizin en iyisi buysa ve o sıralamada girebilecek en iyi yeri arıyorsanız işte o zaman seçmenizi tavsiye ederim"

    Kesinlikle katılıyorum.


    "ama beklentinizi düşük tutmanız ve bölümün PR çalışmasına kanmamanızı öneririm"

    Beklentinizi düşük tutmayın, kazanabileceğiniz en iyi yer CTIS ise zaten sizler için çok iyidir. Çünkü Bilkent gibi bir okulda okuyacaksınız. PR çalışmasına kanmayın evet, her okul ve bölüm için olduğu gibi.


    "Okuldaki kâle alınmayan bölümlerden biridir CTIS. Bölüm, kampüsün sosyal ortamında dalga konusu olarak da görülür, aşağılanır. Eğitimi olsun, öğrenci profili olsun vs."

    Katılmıyorum. Siz kaliteli ve kültürlü bir öğrenci iseniz, girdiğiniz her ortamda farkınız olur.
    Sosyal ortamda ben de öğrenci profili ile ilgili dalga geçtiğim olur, eğitim kalitesine de geçiririm evet ama bu başarılı bir öğrenci olduğum için. Başarısızlar için herşey mazeret ve bölüm çok zor onlar için.


    "Bu bölümden orta halli bir şekilde mezun olanlar şu anda 3-4 bin lira arası özel sektörde işe başlıyor."

    Bu maaş ortalaması ve bilgisini nasıl almış merak ediyorum? her mezun sormuş mu ne kadar kazanıyorsun diye? çok takmayın, 5 bin civarına iş rahat bulunur diye düşünüyorum çünkü standart maaşlar belli (Ankara/İstanbul)


    "Şu konuya da değinmek istiyorum. Mesela siz C dersini ya da JAVA dersini vs başarıyla bitirdiniz ve o alanda yönelmek istiyorsunuz. Derste öğrendiğiniz şeyler o alanın yalnızca temel kısmı. O alanda başarılı bir meslek sahibi olmanız için çok fazla yol katetmeniz kendinizi çok fazla geliştirmeniz gerekiyor. Yani öğrenmeniz gereken şeyler çok daha fazla."

    Her okul, her bölüm, her ders için aynı durum bu.


    "Ben okulda aldığım seçmeli derslerin, kulüplerin, etkinliklerin ve bölüm dışı derslerin eğitimimde daha fazla faydası olduğunu söyleyebilirim. CS, ECON, SOC, PHIL, IR, POLS, HCIV, HIST, TURK, FA kodlu ve diğer bölüm derslerinde insanın ufkunu genişletecek o kadar değerli dersler var ki. Bu bölüme giriyorsanız iktisata, bilime, felsefeye, sanata, müziğe ağırlık verin. Çünkü Bilkent'te verilen en güzel eğitimler bunlar."

    Kesinlikle katılıyorum. Bilkent'in avantajı, birçok alandan ders alabilmeniz ve okulun kendi imkanları da müthiş. Şuana kadar kütüphaneye bir sürü kitap satın aldırdım kütüphanede olmayan. İstediğiniz kitabı getirttirebiliyorsunuz ücretsiz. Muhteşem. Türkiye'deki üniversiteler arasında kütüphaneye en çok para harcayan üniversite Bilkent.




  • Arkadaşlar merhaba,
    Bilkent CTIS hakkındaki tamamen abartılı PR çalışmalarına aldanmamanızı tavsiye ederim. Çünkü aynı bölüm benzer müfredatlarla ve farklı isimlerle başka üniversitelerde olmasına rağmen PR eksikliği nedeniyle açıkara geride kalmaktadır. DAU CTIS de müfredat olarak Bilkent kadar başarılıdır ayrıca ASIIN akreditasyonu da Avrupa ülkeleri için ayrı bir avantaj sağlar. Bildiğim kadarıyla Bilkent CTIS 'te herhangi bir ASIIN ya da ABET akreditasyonu yoktur. Bunu YÖK ATLAS üzerinden de görebilirsiniz. ASIIN (Avrupa) ya da ABET (Amerika) hakkında bilmeyenler için kısaca değinecek olursak bu akreditasyonu standart kabul eden ülkeler için; "eğitimin gerekli kriterleri sağlıyor, ben senin eğitimini ve diplomanı tanıyorum" demektir. Bilkent Üniversitesi Türkiye 'de top notch üniversite olması nedeniyle bölüm olması gerekenden fazla değer görmekte, durum amiyene tabirle Türk filmlerinde tek yumrukla yirmi kişiyi hastanelik eden efsane adam dedikodusuna benzemektedir. Yeditepe Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri bölümü 'de iş ortaklarına bakacak olursanız yine Bilkent kadar başarılı olmasa da benzer olanakları sağlar. Bilkent 'in yine belirttiği gibi Facebook ve Microsoft bünyesinde çalışan mezunlar bulunmaktadır ve doğrudur. Ama bunlar tek başına doğru bir referans olamaz. Zira Open University of Israel (evet İsrail 'in açık üniversitesi!) gibi kurumların bile mezunları Facebook ve Microsoft 'ta rahatlıkla çalışabilmektedir (linkedini googling yaparak bulabilirsiniz). Sizi Microsoft 'ta işe aldıran unsur yurtdışında kafada hiç bir ampül yaktırmayan okulunuz değil, o zamana kadar yer aldığınız projeler, open source contributionlar, sağlam algoritma temelleri ve en önemisi de interview 'larda gösterilen başarıdır. Yanlış anlaşılmasın amacım Bilkent 'i yermek falan değil; iyi üniversite iyi eğitim sunabilir ama optimumu yakalayamaz (istedikleri kadar evaluation doldurulsun, istenirse gerek bilimsel gereksede pedagojik yönü kuvvetli hocalar getirilsin alt sınıra takılma ihtimali yüksetir), bu tamamen kişisel çabaya bağlıdır.

    Okulun yüksekokul olma sebebi YÖK için çok büyük fark ihtiva eder. Eğer tam tersi olsaydı yüksekokul değilde fakülte olarak kurulurdu, siz hiç tıp, fen ya da iktisadi bilimler yüksek okulu gördünüz mü? Çünkü fakültedeki bölümler bilimsel ağırlıklı bir müfredat uygular, yüksekokul ise tamamen mesleğe yani pratiğe dönük bir program uygular. Yüksek okulda hedef ilgili meslek elemanlarının yetiştirilmesidir. Lütfen bu konuda bölümüm bachelors of science diye kendinizi kandırmayınız. Benzeri durum yüksekokul bünyesinde olan Uçak Elektrik ve Elektroniği programıdır. Yine Alman ekolünden örnek verecek olursak Almanya 'daki hochschule (eski adıyla fachhochschulen yani yüksekokul) ve universitat ayrımı konuyu daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Ama yine de hochschule bizim ülkemizde doğrusunu söylemek gerekirse teknoloji fakültelerindeki uygulama ağırlıklı mühendislik müfretı ile uyuşmaktadır, yüksekokullarla değil. Konuyu çok dağıtmak istemiyorum. İsteyen araştırıp gerekli detaylara ulaşabilir.

    Bölüm içerik olarak incelenmek istenirse mesleki pratiğe dönük olması sebebiyle son derece yüzeysel ve yetersizdir. Bilgisayar Bilimlerini bilim dalı yapan kuramsal dersleridir. Karşılaştırmak bile abesle iştigaldir. Bu arada şunu da belirtmek isterim; eskiden Işık Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesi Enformasyon Teknolojileri adında bölüm vardı her ne kadar uygulama ağırlıklı olsada CTIS 'ten açıkara daha iyi kalitede hazırlanmış bir müfredat sunmaktaydı (Kalkülüs, Diferansiyel Denklemler, Fizik, Lineer Cebir, Ayrık Yapılar, İstatistik ve Olasılık, Fuzzy Logic gibi sayısal ağırlıklı dersler mevcuttu)lakin arz/talep ve PR azizliğine uğrayıp kapatıldılar. Yollarına nistepeten öğrenci iken okuması basit, prestiji gün itibariyle yüksek Yönetim Bilişim Sistemleri gibi bölümüyle devam ediyorlar.

    Tekrar CTIS 'e dönecek olursak, öncelikle bölümün yurtdışındaki tam karşılığı Computer Information System 'dir. Yani bilgisayar bilimlerinin uygulamaya dönük yüzüdür. Kuramlarla ilgilenmez, tamamen pratiği esas alır. Bu mesleğe hızlıca başlayabilmek açısından her ne kadar avantaj gibi görülsede meslekte ilerlediğiniz yıllarda ihtiyaç duyacağınız teorik kuramları öğrenmemiş olmak bir çok alanda boşluklar doğuracak, neden-sonuç ilişkisi kurmada zorluklar yaşatacaktır. Bu iş karadüzen yani herhangi bir armoni ya da müziksel kuramları bilmeden enstürman çalmaya benzer belli bir noktaya kadar ilerleyebilirsiniz, daha sonra yol uçuruma varır!

    Bilgisayar dünyasındaki özellikle son trendler artık bilim ağırlıklı ilerlediği için (örnek verecek olursak; data science, artificial intelligence, deep learning, fuzzy logic, natural language processing gibi) bu alanlarda ilerleyebilmek için iyi bir teorik eğitim ve sayısal bir alt yapıya sahip olmak gerekir. Maalsef CTIS size bu imkanı sunamaz. Konuyu başlatan arkadaş bölümü MIS ile karşılaştırırken CTIS 'in ve MIS 'in multidisiplin olan enformasyon sistem disiplini olduğunu unutup bilgisayar bilimler olduğunu bile iddia etmiş hatta fark derslerle mühendislik diploması alınabileceğini bile belirtmiş. Fakat demem gerekir ki her iki bölümün syllabus 'ları kati şekilde ayrıdır, gerek öğrenim çıktıları (learning outcome), hedefleri, gereksede konu derinlikleri saatleri uyuşmamaktadır.

    Bu nedenle okuyabiliyorsanız, öncelikle ya iyi bir devlet yada özel üniversitede Bilgisayar Mühendisliği ya da Bilgisayar Bilimleri (Dokuz Eylül!!), olmadı İstatislik ve Bilgisayar Bilimleri, Matematik Bilgisayar Bilimleri ,Matematik Mühendisliği (dünyada Uygulamalı Matematik diye geçer, bizde neden mühendislik derseniz tarihçesine bakabilirsiniz,http://www.baskent.edu.tr/~tkaracay/etudio/cv/dernek.htm) o da olmadı gidin bilgisayara yakın bir mühendislik ya da İstatistik, Matematik, Fizik, Ekonometri gibi size sağlam sayısal alt yapı kazandıracak bölümler okuyun bir yandan da yapabiliyorsanız Bilgisayar Mühendisliğinde/Bilimlerinde yandal yapın o da olmadı kendinizi geliştirin (Certified Professional olun, Udacity 'den nano degree programlarına katılın vs, isteyene alternatif çok, bir yere sıkışıp kalmayın!) sonra da Allah 'ın izni ile yüksek yapar yolunuza devam edersiniz.

    Bilkent Türkiye ve belki de uluslararası klasmanda iyi bir üniversite olduğu için size iyi bir iş kapısı oluşturabilir ama garanti edemez. Herşey sizde biter. Çok çalışın, üstünkörü değil mantığını anlayana kadar, kafanızıda tam oturtana kadar çalışıp sonrada pratik yapın. İyi seviyede ingilizce öğrenmeye bakın eğer mümkünde TOEFL ya da IELTS gibi skorlarla bunu belgeleyin.

    Computer Information System - İşletme müfredatıda olmasına rağmen daha CS ağırlıklıdır
    Management Information System (ya da Alman ekolü ile Business Informatics) - İşletme ve CS müfredatı aynı dengededir

    Bu arada şunu da eklemek isterim ki aynı müfredatta bir çok bölümün adı yakın zamanda tek bir isimde birleştirilecektir.https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/DuyuruDetay.aspx?did=920
    https://www.gcsu.edu/business/iscs/difference-between-cs-and-mishttps://www.floridatechonline.com/blog/information-technology/computer-information-systems-vs-management-information-systems/

    Daha uzun uzadıya yazmak isterdim lakin malumunuz vakit insanın en değerli varlığıdır. Vaktinizi çaldım bağışlayın, hatam olmuşsa affedin, bileniniz daha iyi bileniniz varsa lütfen, atmadan, sallamadan, fanatiklik yapmadan düzeltin, kalbinizi kırdıysam, hayalleriniz yıktıysam da hakkınızı helal edin. Allah yar ve yardımcınız olsun!




  • Yeni bir haber olarak bölüm başkanımız duyurmuştur:

    "Değerli CTIS Adayları ve Öğrencileri;
    Yüksekokulumuzun 'Uygulamalı Bilimler Fakültesi'ne dönüşmesi kararı Yükseköğretim Kurulu'nca (YÖK) onaylanmıştır. Cumhurbaşkanlığı'nda imza sürecindedir."

    2013 Ctis mezunu savunma sanayindeki en iyi firmalardan birinde çalışan biri olarak bu gereksiz ayrıntıyı kafasına takanlar için iyi bir haber sayılabilir.

    Yukarıda sayılan olumsuzlukların çoğuna katılmıyorum ayrıca bölümün kolay olduğuna da katılmıyorum gerçi ben üniversiteye kadar 0 kodlama bilgisi olan biri olarak bölümü 3.5 senede bitirdim fakat derslerin içeriği müfredatlar bir kaç gereksiz denilebilecek ders dışında benim sektörde çok işime yaradı hatta övüp övüp bitirilemeyen cs ve ee bölümleri mezunları bazen yeni işe başlıyor kodlama dilleri ve yazılım konularındaki bilgisizlikleri ve uygulama eksiklikleri hemen göze çarpıyor. Çok şükür ki daha çok akademisyenlik hayatına devam etmek isteyenler için gereksiz teorik dersleri alıp cs bölümünden mezun olmak yerine piyasada işime yarayan bir çok programlama dilini detayları ile öğrenmemi sağlayan ctis bölümünden mezun olmuşum diyorum bu fakülte mevzusu yüzünden değeri ve puanı daha da artacak olan bölümüme teknolojiyi yakalamak isteyen ileri görüşlü kod yazmak isteyen gençleri bekliyorum




  • digital90 kullanıcısına yanıt
    Hocam hazırlığı ne kadar sürede bitirdiniz acaba zormuydu
  • 6k sıralama yaptım ve ytü, hacettepe de bilgisayar m. tutuyo ama bu bolumude gordum ve yazmayı dusundum ama puanı cok dusuk puanıma yazık olmasından korkuyorum . Bılkent olmasından , bılgısayarla alakalı olması ve bılkentın sagladıgı avantajlar guzel geldı .YARDIM EDERSENIZ IYI OLUR

  • Yeditepe Üniversitesi Bilg. Tek. ve Bilişim Sist., yeni adıyla Bilişim sistemleri ve teknolojisi iyi midir sizce, giden var mı acaba?

  • mezun olduğum bölümdür, size bazı realist açıklamalar yapayım. ben girerken çok düşük sıralamalarla alıyorlardi baktım ki gereksiz yükselmiş.

    arkadaşlar bölüm aptal akademisyen dolu ,bilkent diyerek girdim ama mezun olduktan sonra bilkent etiketi hiçbir işe yaramadı, bölümü hor görüyorlar. değeri anlaşılmıyor. keşke mühendislik yazsaydım. sanırım şuan tercih dönemiymiş. eğer imza yetkiniz olan bir yer bulursanız yani sonunda mühendislik yazan bir bölüm , neresi olursa olsun oraya gidin. çünkü bizim ülkemizde bu imza olaylarına çok takılıyorlar. maalesef uzun süredir iş bulamıyorum çünkü beni anlayacak işverenler yok. bura yerine bilgisayar yazın valla. ya da elektronik yazıp yazılım çalışın. bu bölüm mezunlarından iyi para alırsınız, naçizane tavsiyemdir.





  • Size tavsiyem bilgisayar-yazılım ile ilgili herhangi bir konuda 'imza yetkisi' diye bir şeyden bahseden olursa o adamı takmayınız kaçınız uzaklaşınız. Yazılımda böyle bir yetki yok..
    İsterseniz en iyi doktor olun diplomanız yoksa ameliyat yapamazsınız.
    İsterseniz inşaat konusunda her şeyi bilin en iyisi olun inşaat müh. Diplomanız yoksa bina inşaa edemezsiniz.
    İsterseniz dünyadaki bütün anayasaları ezberleyin müthiş diksiyonunuz olsun hukuk diplomanız yoksa mahkemede avukatlık, hakimlik, savcılık yapamazsınız..

    Fakat, bu yazılımda böyle değil dünyanın en iyi şirketlerinde milyon dolar kazanan insanların bırakın mühendislik diplomasını, herhangi bir diploması olmasa dahi yazılımcı olarak çalıştıklarını görebilirsiniz.
    Ben bilgisayar mühendisliğinden mezun oldum matematikçiden, ctis den farkım yok mu? Tabiki var devlette yazılım uzmanlarına mühendis olduklarında maaşlarını %10 kadar fazla veriyorlar 13k değil 15k alırsın.. fakat bir yazılımcının hayali asla devlette çalışmak olmamalı. Özel sektörde yabancı şirketlerden 4,5k dolar(70-90k tl) alabilecekken bu paraya razı olmak ahmaklıktır. [ABD ort. Yazılımcı maaşı yıllık 80,110k $ arası aylık 7-9k $]

    Bilkent Ctis e gelecek olursak sadece mezunlarına bakın.
    Başka bir şey söylemiyorum.. yok ders kolay yok akreditasyon yok hoca bilmemne hiçbir anlamı yok sadece linkedin den mezunlarının nerelerde çalıştıklarına bakın nokta.

    Eğerki bilkent boğaziçi koç odtü itü sabancı bilgisayar müh. Kazanamıyorsanız yurt dışında veyahut online bir şekilde yabancı şirketlerden dolarla maaş almak istiyorsanız sizin için en iyi bölüm bilkent ctis.

    Yurt dışında çalışmak isteyenlerin neredeyse hepsinin şuan istediği yerlerde olduklarını söyleyebilirim 2. Sınıftan sonra çoğunun iş teklifi aldığını bilkent etiketinin türkiyede çok işe yaradığını, yurt dışında ise fırsatları,eğitimi ve yur dışı bağlantıları sayesinde iyi şirketlerde kolayca çalışılabildiğini söylemek mümkün.

    Eski yorumlarda ctis için söylenen mantıklı negatif söylemlerin hiçbiri şuan için geçerli değil. ''Sınıf ortamı kötü, hocalar kötü, bölüm ötekileştiriliyor'' gibi durumlar şuan bir doğruluk teşkil etmiyor. Sınıf ortamı eskiden 300k ile %50 burslu alan bölümde tabi ki kötü olacaktır. fakat, şuan bölüm bırakın %50 yi ücretli kontenjanı dahi ilk 50k dan kapattı. (Burslusu 8k) ve bu sıralama bir kaç yıla 2,3k ya ücretlisi ise 20,30k ya düşecektir. Öğretim görevlileri iyileştirildi yeni atamalar yapıldı. Bölüm ötekileştirilmesi de artan popülerleşme sonucunda yok oldu diyebilirim.




  • Açıkçası zamanında bu bölümü yazmayı çok düşündüm, o zamanlar YGS den alıyordu ve yazsam ilk 10000 bursu geliyordu fakat öğrenci profilini o zamanlar hiç beğenmemiş o nedenle tercih etmemiştim. Başlığı açan elemanın yazılarına bakılırsa haklıymışım.
  • Bölümün yavaş yavaş değeri bilinmeye başlandı ama bence hala daha gösterilmesi gerekilen ilgi gösterilmiyor. Hani tobb-özyeğin neyse de, Bahçeşehir Yeditepe gibi üniversitelerde Bilgisayar M. okumak yerine Bilkent CTIS okumak çok daha yararlı olur her açıdan. (YTÜ,GSÜ,TAU için de geçerli)

    Aklıma gelen artılarını sayayım:

    - Tr nin tartışmasız en iyi İngilizce öğreten üniversitesi ile yüksek seviye ingilizceye sahip olma. (Bu yurtdışını düşünenler için aşırı önemli)


    - Yapılan projelerde genellikle CS ve CTIS öğrencileri ve öğretim görevlileri birlikte çalışır. Bu da, ilk 300'e (CS) giremeyen biri için, bu insanlarla aynı ortamda birlikte çalışmak için mükemmel bir fırsat.


    - Erkenden çalışma hayatına girebilecek düzeyde hızlıca yazılıma hakim olma. Öyle ki, hocalar 2-3. Sınıftan itibaren öğrencilere gelen iş teklifleri ve öğrencilerin birçoğunun çalışması nedeniyle derslere devam zorunluluğunu bildiğim kadarıyla %40 a kadar düşürüyor. (belki bazılarına normal gelebilir ama bilkentte normal bir durum değil acayip katı bir üniversite misal hazırlıkta %90 devam zorunluluğu ve dersler 8.30-16.00 arası) Rektörün açıklamasına göre de en erken iş hayatına atılan bölüm öğrencileri CTIS.


    - Gereksiz temel bilimler dersleri yerine tamamen yazılım odaklı olması. Fizik, kimya hatta bazı üni lerde biyoloji bile müfredatlarında veriliyor. Bilgisayar M. genel müfredatlarına bakın (boun, bilkent vb) derslerin sadece %50 si sadece yazılım odaklı oluyor hadi matematiği de saysak %65 gerisi gerçekten bir yazılımcı için gereksiz (hani fiziği de mühendislik için gerekli sayabiliriz ama biyoloji, kimya nedir?) CTIS'de ise bu oran %80. Zaten bu yüzden bu bölümden çıkanlar (hatta hala 3.,4. sınıfında olanlar) direkt işe tam donanımlı bir şekilde başlayabiliyorlar (işverenler de bunu bildiklerinden en çok bu bölüm öğrencilerine hala bölümdeyken iş teklifi veriyorlar.)


    - Müthiş bir mezun profili. Facebook (meta) gibi silikon vadisindeki büyük şirketlerde çalışan birçok mezun var ve eski sıralamalarına bakılırsa çok da çalışkan olmayan öğrencilerin (yks için) geldikleri noktalar, okulun verdiği eğitimi gerçekten çok iyi gösteriyor. (Demek istediğim yks de ilk 100 a giren çocuk isterse üniversite okumasın illaki iyi bir noktaya gelir ileride bu kötü sıralama yapanı salak yapmaz ama derece yapanların da hakkı yenmemeli) sadece google gibi şirketlerde değil ASELSAN gibi savunma sanayisinde çalışanlar da var. (yani ''mühendis olmazsan işin zor karşim'' gibi bir durum da yok.


    - Ve tabii Bilkent. 100 den fazla kulup olan, türkiyenin Ar-Ge ve kütüphane harcamalarına en çok bütçe ayıran

    ( https://yokatlas.yok.gov.tr/universite.php ),

    en zengin üniversite kütüphanesine sahip, TÜBİTAK ın verilerine göre en başarılı araştırma kuruluşu olan ( https://ufukavrupa.org.tr/tr/en-basarili-turk-arastirma-kuruluslari ), yaklaşık 3 te 1 i ana dili ingilizce olan yabancı hocalardan oluşan, şuana kadarki tüm mezunlarının 4 te 1 i nin yurtdışında yaşadığı (Bu oran son 20 yılda çok daha fazla), MIT den tut Harvard a kadar birçok seçkin üniversiteden eğitimini almış veya bir dönem orada eğitim vermiş öğretim görevlilerinin olduğu ve sayamadığım birçok nedenden dolayı Bilkent.





  • Ya insanlar puanım ziyan olmasın diyor açıyo tercih sayfasını bilgisayar müh. Yazıyo en yüksekten aşağıya doğru sıralıyor. Tam bir mallık! Evet sıralamam ziyan olmasın diye bir mevzu var ve mantıklı ama nasıl?

    İlk 3000 sıralaman var ve tercihlerini Yeditepe, Hacettepe, YTÜ bilgisayar müh. diye sıraladın şimdi sen zannediyorsun ki "sıralamam ziyan olmadı" halbuki öyle bir ziyan oldu ki..

    Sen, atıyorum Yıldız bilgisayara girdin 3k ile peki 3k ile bırak bir bölümü, bütün üniversiteye kaç kişi 3k dan tercih yaptı? Ben sana söyleyeyim, maximum 50 kişi. 40bin kişi içerisinden!
    Etrafına baktığında bilgisayar dışında ilk 10k dan hiçkimse göremeyeceksin elektrik müh. bile 50 bin den kapatmış.. etrafındaki hiçkimse bak hiçkimse aynı bölüm için itü yazabilecekken yine de yıldız yazmış olmayacak (yökatlas'tan bakabilirsin hiçbir bölümde yıldızın Tavan 'en yüksek' sıralaması İtü nün Taban 'en düşük' sıralamasını geçmemiş) ve herkes (sen de dahil) 2. Sınıf üni de okuduğunu hissedicek hayatları boyunca. Firmalar boun bilkent gibi 5-6 üni den stajyer veya işçi aldığında bu adaylar arasında olmayacaksın.

    Yeditepe falan hiç konuşmuyorum bile çünkü orada durum daha da kötü. Hacettepe'nin en büyük avantajı Odtü-Bilkent in yanında olması birlikte projeler düzenlenmesi fakat yine top üni yazılım yerine tercih edilebilecek bir neden değil.

    O yüzden ilk başta herkesin hayalini kurduğu üniversitelere gitmeye çalış bilgisayar tutmuyorsa türevi yazılım bölümleri o da gelmiyorsa matematik-elektrik o da gelmiyorsa son olarak 2. Sınıf üni yazılır yoksa hayatın boyunca pişman olursun. Marmara bigisayar yerine Boun-bilkent matematik yazmış hiçkimse pişman olmaz emin ol. Tam tersi Marmarada okumuş kişi pişman olur. (Bölümler aynı sıralamada)

    Yani özetle, "Sıralamam ziyan olmasın" diyorsan şu şekilde tercih sırası yapmalısın (yazılımcı olmak için):

    1. Top üni Bilgisayar müh. (Boğaziçi, Bilkent, Odtü, İtü, Koç, Sabancı)

    2. Top üni Bilgisayar müh. türevi bölümler (İtü-yapay zeka, Bilkent-Ctis, Boğaziçi-yönetim bilişim)

    3. Top üni Bilgisayara müh. sonradan geçilebilen ilgili bölümler (elektrik, matematik,)

    4. 2.sınıf üni Bilgisayar müh. (Hacettepe, Tobb, Özyeğin, Yeditepe, Galatasaray, Yıldız, Bahçeşehir) (tobb-özyeğin 2. Sıraya da alınabilinir)




  • Bizim tanitim ofisi calismaya başlamış
  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Top bir ünide Matematik okuyorum 2.sınıf öğrencisiyim birkaç arkadaşım var bu bölümden gayet memnunlar. baya bi seçtiği üni den dolayı pişman olan arkadaşım da var bazıları puanlarını tekrar kullanıp üniversite değiştirdiler bazıları ise bilgisayar ile ilgili bölümlerin Sıralamaları fırladığı için 2 yıl önce rahat girebilecekleri bölümlere giremediler. Arkadaşlarımın yaşadıklarını başkaları da yaşamasın diye yazdım yorumu. Yoksa reklam yapmak gibi bir amacım yok. Zaten bölüm özelinde pek bir şey de yazmadım bilmiyorum çünkü. (Kadrosu nasıl, imkanları falan) Fakat, genel anlamda top üni de benzer bölümler yazabilecekken (İtü-yapay zeka gibi) 2. Sınıf üni de CS,EE yazıp hayatı boyunca pişman olan birçok insanın da olduğunu görüyorum.  





  • Calculusadam C kullanıcısına yanıt

    Ctis okusam o kadar kolay derslerle ben de halimden cok cok memnun olurdum 

  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    matematikte yan dal yapsak nasıl olur? bir işe yarar mı ki?

  • Guzel olur ama onu yapmak da sikinti

    Yanilmiyosam ctis hicbir seçmeliden math101 alamio, ve bunlari additionaldan almak baya sıkıntı bi olay, on sarti sağlaması dertli yani. Bi de kampüs farki oluxak

  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    hocam nasıl yav mat 101 alamıyor muyuz, yaz okulunda falan da mı alma şansı yok? kampüs farkı sıkıntı değil araç var zaten bölüm dışı dersler hep merkezde

  • Additional kotadan aliyorsun math101i, ama retake atacaklar bile kacirabiliyor niyeyse kotaya ek marjin pek birakmiyolar. Saglam bir f5 veya arkadaşa tutturmak filan gerek.

    Yazın 101 alsan daha rahat oluyo kota isi sanirim, fallda 102 (bunu electiveden alabiliyorsun) ve math123 alman lazim (cunku minorun core derslerinden advanced calculus prereq olaraj istiyor, program prereqi degil, elective in kalmadigi icin additional alicaksin bu dersin kota mevzusuna pek hakim degilim), sonra da programin 6 dersi kaliyor. Yani son 5 dönemde 6 math dersi vereceksin

    Bu arada bolum disi dersleriniz de doğuda oluyor sizin yanilmiyorsam, ctis ve thm alsin diye hciv, eng vs yi doğuda da aciyorlar

    Gerci simdi fark ettim size math105 vermisler yaw, 106 alsan minore yine giriyorsun, sertifa umrunda diilse lineer 1 lineer 2 alip kacabilirsin belki. Merakin varsa (nasil bir ders bilmiyorum) fouriwr alabiliyorsun sanirim fazladan, yoksa da additional bir prob ve/ya stat dersi alsan guzel altyapi yapar





  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    hocam hazırlıkta olduğumdan çok bilmiyorum dediklerinizi. hazırlıktaki elemanlar, dersler doğuda oluyor dedi. c binasında da 1 kur okudum hiç 101 sınıfı görmemiştim, belki turizmdedir bilmiyorum. kampüs farklılığı olması sorun değil hatta merkeze gitmem daha iyi doğu bayıyor, hiçbir şey yok.


    minor düşünme nedenim akademik altyapımı güçlendirmek yoksa salt matematiğe ilgim yok. bölümün kolaylığından dolayı da rehavete kapılmak istemiyorum. code monkey dediğiniz türden bi yazılımcı olmamak için bunları denemek mantıklı mı? yoksa bölümde gördüğüm derslerin üzerine gerekli teorik cs derslerini kendi kendime mi öğreneyim?

  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.